Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ordinul 1019/2007 - Nelamurire - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ordinul 1019/2007 - Nelamurire


13 replies to this topic

#1 daniel/n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 12 June 2009 - 01:54 PM

Buna ziua,
Sunt nou pe forum si sper ca am ajuns unde trebuia.
Am PFA cu norma de venit din 2007 si in acelasi timp sunt angajat cu carte de munca la o societate.
Totul a fost ok pina acum ceva vreme.
Am incheiat un contract de prestari servicii (ca PFA) cu o anumita companie (alta decit cea la care sunt angajat).
Cind am dus factura, contabila a sarit ca arsa, ca de nu am spus ca sunt PFA pentru ca... ATENTIE:
Conform unei note de audit ( mi s-a transmis si personal) in cazul in care esti o societate comerciala
face un contract cu PFA iar omul mai este si angajat TREBUIE SA PLATEASCA 31,5% DIN VALOAREA CONTRACTULUI LA CNPAS +
5,5% din contract la CAS...
In momentul respectiv conducerea firmei a decis, deoarece costurile totale ale contactului sunt cu 37% mai mari, ca nu am declarat ca lucrez la alta
firma, sa anulam contractul.

Ati mai auzit de asa ceva?

Total se bazeaza pe acest "Ordinul 1019/2007" ...

Multumesc pentru orice informatie.



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 June 2009 - 02:03 PM

nu numai ca nu am auzit, dar mi se pare aberant.
Nu ati incheiat contract in numele dvs de PFA? Oricum dvs.platiti darile la stat (impozit 16%, sanatate 5,2% parca)..de ce ii deranjeaza?




#3 daniel/n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 12 June 2009 - 02:16 PM

Eu imi platesc toate darile si taxele ... am avut pina acum si alte contracte de colaborare dar nu mi s-a intimplat asa ceva. Firma de consultanta nu vrea in ruptul capului sa renunte la aceasta nota si implicit, contabila si directorul vor sa anulam contractul.
Daca ar fi adevarat, ar trebui ca toti care ne aflam in aceasta situatie si renuntam la PFA, ca nu are sens.
Pentru informare uitati-va cum arata textul de lege pe care isi bazeaza ei nota.:
"6. Persoanele care la data de 1 ianuarie 2008 realizeaza venituri brute care nu sunt incasate ca urmare a incadrarii in una dintre situatiile de la art. 5 alin. (1) pct. I sau II din lege au obligatia ca pana la data de 1 februarie 2008 sa declare unitatii de la care obtin astfel de venituri daca, in acelasi timp, la alta unitate, se afla si in una dintre situatiile de la art. 5 alin. (1) pct. I sau II din lege.
Modelul declaratiei este prezentat in anexa nr. 2.
Persoanele care dupa data de 1 ianuarie 2008 vor obtine astfel de venituri fac aceasta declaratie la inceputul derularii respectivei activitati.
In situatia in care se constata ca declarantul nu se afla in niciuna dintre situatiile enumerate, unitatea de la care se obtin veniturile nu calculeaza contributia de asigurari sociale, deoarece aceasta nu se datoreaza."

Nu mai inteleg nimic.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 June 2009 - 08:41 AM




#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 12 June 2009 - 03:17 PM

art. 5 alin. (1) pct. I sau II din lege
" Art. 5. - (1) În sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
I. persoanele care desfășoară activități pe bază de contract individual de muncă și funcționarii publici;
II. persoanele care își desfășoară activitatea în funcții elective sau care sunt numite în cadrul autorității executive, legislative ori judecătorești, pe durata mandatului, precum și membrii cooperatori dintr-o organizație a cooperației meșteșugărești, ale căror drepturi și obligații sunt asimilate, în condițiile prezentei legi, cu ale persoanelor prevăzute la pct. I;

III. persoanele care beneficiază de drepturi bănești lunare, ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în condițiile legii, denumite în continuare șomeri;
IV. persoanele care se află în una dintre situațiile următoare:
a) asociat unic, asociați, comanditari sau acționari;
b) administratori sau manageri care au încheiat contract de administrare sau de management;
c) membri ai asociației familiale;
d) persoane autorizate să desfășoare activități independente;
e) persoane angajate în instituții internaționale, dacă nu sunt asigurații acestora;
f) alte persoane care realizează venituri din activități profesionale;
V. Persoanele care se regăsesc în două sau mai multe situații prevăzute la pct. IV.
(2) Se pot asigura în sistemul public, pe bază de contract de asigurare socială, în condițiile prezentei legi, persoanele care se regăsesc în situațiile prevăzute la alin. (1) și care doresc să își completeze venitul asigurat, precum și persoanele care nu se regăsesc în situațiile prevăzute la alin. (1).
(3) Salariul mediu brut este cel utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat și aprobat prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat."

si Art. 6.1. - (1) Persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV și V care au cel puțin vârsta de 18 ani sunt obligate să se asigure pe baza declarației de asigurare. Declarația de asigurare se depune în termen de 30 de zile de la data încadrării în situația respectivă la casa teritorială de pensii din raza de domiciliu sau de reședință. Venitul lunar asigurat este cel stabilit prin declarația de asigurare.
(2) Se exceptează de la obligativitatea depunerii declarației de asigurare persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV și V, dacă beneficiază de una dintre categoriile de pensii prevăzute de prezenta lege sau dacă se regăsesc în situațiile prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. I, II și III.
(3) Contractul de asigurare socială prevăzut la art. 5 alin. (2) se încheie între persoana interesată sau, după caz, mandatarul acesteia desemnat prin procură specială și casa teritorială de pensii din raza de domiciliu sau reședință a persoanei interesate.
(4) Contractul de asigurare socială se încheie în formă scrisă și produce efecte de la data înregistrării acestuia la casa teritorială de pensii.
(5) Venitul asigurat înscris în declarația sau contractul de asigurare socială poate fi modificat prin depunerea unei comunicări de modificare a declarației de asigurare sau, după caz, prin încheierea unui act adițional la contractul de asigurare socială.
(6) Declarația și contractul de asigurare socială constituie titluri de creanță și devin titluri executorii la data la care creanța bugetară este scadentă conform legii.


Din Norme 10. Sunt obligate să depună declarație de asigurare persoanele care realizează venituri ca urmare a încadrării în una sau mai multe dintre situațiile prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV din lege, indiferent de nivelul veniturilor realizate anual Nedepunerea la termen a declarației de asigurare constituie, conform prevederilor art. 148 lit. a) din lege, contravenție și se sancționează conform legii. Ori de câte ori intervin modificări asupra elementelor care au stat la baza declarației de asigurare este obligatorie depunerea unei comunicări de modificare, conform anexei nr. 5.

citind din legi am reusit sa inteleg despre ce este vorba...scuze pentru postari prea lungi, poate vrea si altcineva sa le foloseasca pentru a intelege acest ordin..


Intrebare: sa inteleg ca in calitate de PFA fara alte venituri nu aveti contract/declaratie de asigurare cu Casa de Pensii? V-am citat mai sus legea si normele in care se explica obligativitatea



#5 daniel/n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 12 June 2009 - 04:18 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Jun 12 2009, 04:17 PM, a spus:

Intrebare: sa inteleg ca in calitate de PFA fara alte venituri nu aveti contract/declaratie de asigurare cu Casa de Pensii? V-am citat mai sus legea si normele in care se explica obligativitatea

Sunt PFA SI IN ACELASI TIMP angajat la o firma cu acrte de munca ... cum sunt foarte multi, majoritatea care posteaza aici chiar.
Declaratia la casa de pensii o face firma unde lucrez ... conform legii.Asta mi-au zis si cei de la ANAF, toti facem asta.

Problema e nu la mine... e la beneficiar (incredibil dar adevarat) .... ei sunt obligati cica sa vireze acel procent din contact la CNPAS.
Adica, daca dvs. in calitate de PFA faceti un contract de prestari servicii cu o firma X, trebuie sa ii anuntati ca lucrati si la o alta firma (ca angajat) pentru ca in cazul asta ei, pe linga suma care trebuie sa o plateasca dumnevoastra trebuie sa cotizeze la CNPAS procentul respectiv din contract.

Incerc de o saptamimna sa-i conving ca este o aberatie si ca in acest fel tot ce iseamna PFA nu mai are nici o valoare.
Daca o florareasa are carte si la REBU si e PFA cind vinde flori trebuie sa va dea un specimen din acea declaratie + sa va spuna ca mai lucreaza la REBU + dvs trebuie sa-i platiti 37% din pretul florii la CNPAS ... cam asa as traduce eu.

Totusi, ati mai auzit de asa ceva...sau derivate din astea?



#6 cam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 13 June 2009 - 09:38 AM

eu cred ca iti va fi de un real folos sa citesti topicul urmator:

RAPORTURI DE MUNCA > DIVERSE SALARIALE > retineri la venitul din conventii civile

incerc sa atasez link-ul dar nu stiu daca va functiona

http://www.conta.ro/...showtopic=32510

daca nu merge, cauta topicul, e foarte util ce s-a scris acolo

succes

Aceasta postare a fost editata de cam: 13 June 2009 - 09:39 AM




#7 daniel/n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 13 June 2009 - 11:36 AM

Multumesc mult cam,
Am citit topicul dar tot sunt nelamurit, acolo se vorbeste despre persoane fizice, dar eu am cointract ca PFA (teoretic persona juridica... cel putin cind cauti pe ministerul finantelor CIF-ul il caut la persone juridice).
Beneficiarul contractului (frima x) nu imi este angajator ci partener de afaceri. Oricum vad ca nimeni (din PFA-isti) nu stie nimic din asta si sper ca situatia este doar la mine prin neintelegerea sau interpretatrea gresita aunei legi (totusi e interpretatrea unei firme mari de audit financiar) altfel e jale cu toate PFA care au si carte de munca. Nimeni nu va mai face un contract cu tine cind trebuie sa mai platesca tot felul de impozite etc.

Inca odata multumesc,

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 11:49 AM




#8 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 June 2009 - 12:14 PM

am inteles ca ai contract munca, deci nu vad unde este textul de lege care obliga pe platitorul de venituri PFA sa plateasca CAS....
fraza este alambicata pentru mine?
"6. Persoanele care la data de 1 ianuarie 2008 realizeaza venituri brute care nu sunt incasate ca urmare a incadrarii in una dintre situatiile de la art. 5 alin. (1) pct. I sau II din lege au obligatia ca pana la data de 1 februarie 2008 sa declare unitatii de la care obtin astfel de venituri daca, in acelasi timp, la alta unitate, se afla si in una dintre situatiile de la art. 5 alin. (1) pct. I sau II din lege.
Modelul declaratiei este prezentat in anexa nr. 2.
Persoanele care dupa data de 1 ianuarie 2008 vor obtine astfel de venituri fac aceasta declaratie la inceputul derularii respectivei activitati.
In situatia in care se constata ca declarantul nu se afla in niciuna dintre situatiile enumerate, unitatea de la care se obtin veniturile nu calculeaza contributia de asigurari sociale, deoarece aceasta nu se datoreaza."



#9 daniel/n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 13 June 2009 - 12:34 PM

da, exact pe acest articol se bazeaza firma de consultanta (asa interpreteaza ei).
1. eu nu sunt persoana (in acest caz), sunt PFA
2. in acest articol nu vad, si nici tu nu ai vazut sa fie si reversul adica ... "daca persoana se afla in sitiatia de mai sus se calculeaza ..."
3. firma de consulata a spus ca nu renunta la nota de audit (implicit beneficiarul meu la anularea contractului) decit daca duc un document oficial care sa ateste
ca ei nu au dreptate ... crazzy, nu?

Cum as putea sa obtin un asa document si de la cine?

Merci pt raspuns

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 11:49 AM




#10 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 June 2009 - 07:39 PM

nu mai are nimeni un raspuns, o idee ? si eu sunt curioasa...
poate se mai uita cineva...
incercati si o intrebare oficiala la CNPAS

eu nu am judecat niciodata o fraza pornind de la negarea negatiei, legea are fraza asa cum e, negarea presupune nu numai o varioanta, not fi mai multe... "daca persoana se afla in sitiatia de mai sus se calculeaza ..."

eu cred ca firma interpreteaza gresit, din moment ce legea spune ca daca esti asigurat cu CIM nu mai trebuie sa ai decl.asig.-adica baza pt plata unui CAS superior



#11 daniel/n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 15 June 2009 - 11:33 AM

vad si eu ca nimeni nu reactioneaza, in concluzie nimeni nu a ajuns in situatia asta, asta ma face sa cred ca in mod normal asa ceva nu trebuie sa se intimple.
Mai nou raspunsul firmei de consultanta a fost:" deoarece nota de consultanta a fost data ca urmare a procesului de audit, pentru ca sa fie schimbata trebuie ca eu... sa duc o nota (sau ceva oficial ) de la o institutie oficiala (CNPAS, Munca, Finante) care sa ateste aceasta interpretare a legii." ... ce sa fac, mi se pare stupid? tot eu sa ma duc ... si daca ei nu au dreptate ar trebui de acum sa vind ceapa in piata, nu e asa?
Sorry pt limbaj dar sunt foarte trist cind ajungi sa vezi cum se poate interpreta o lege a statului roman.

Merci Mihaela pentru posturi,

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 11:49 AM




#12 Madalira

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 339 Postari:
  • Location:Galati

Postat 15 June 2009 - 12:56 PM

Din proprie experienta va spun ca : in situatia in care esti si angajat cu carte de munca si obtii si venituri din profesii liberale ca PFA , nu esti obligat sa platesti CAS 31.3% la casa de pensii, in schimb datorezi contributia la sanatate si pentru veniturile din profesii liberale; asta cel putin la Galati.
"Azi nu mai vreau sa lucrez."



#13 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 15 June 2009 - 01:09 PM

Nu trebuie sa contribui la pensii, numai la sanatate, pentru ca fiind persoana fizica autorizata, nu incasezi salarii si veniturile pe cale le incasezi le incasezi pe baza unei facturi (pentru ca daca nu este factura atunci se schimba datele problemei), nu pe baza unui stat de plata fiind venituri din activitati independente .
Ordinul respectiv se refera la venituri asimilate salariilor, ca si administrator, cenzor, etc, nu la veniturile realizate din activitati independente in baza unui contract de prestari servicii conform codului civil.



#14 daniel/n

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 15 June 2009 - 03:14 PM

multumesc leu,

e destul de clara explicatia ta, eu sunt PFA + am carte de munca iar serviciile le fac ca PFA cu factura.
la fel de clar este ca unele societati "mari" de consultanta au oameni incompetenti (atentie nu era o tinara angajata ci un expert contabil) care interpreteaza
total anapoda legile (nici ele nu prea clare) facind deservicii atit furnizorilor (speta PFA) cit si beneficiarilor. NB. compania cu care aveam contract era foarte multumita de serviciile mele.
Din pacate nu gasesc inca nici o modalitate sa dovedesc asta, poate doar printr-o reclamatie la ministerul muncii, dar cred ca nu o sa-mi raspunda prin interpretarea legii ...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 11:50 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL