Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Combustibil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Combustibil

7 replies to this topic

#1 Miky-Mimi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 16 April 2009 - 12:10 PM

Daca acest topic a mai fost postat, imi cer scuze, dar nu sunt inca perfect lamurita desi am citit toate topicele legate de acest subiect.
Societatea la care lucrez are cateva autovehicule avand ca destinatie livrarea de anvelope si deplasarea agentilor de vanzari si a directorului geneal.
Cum trebuie sa fac corect inregistrarea contabila pentru combustibilul achizitionat pentru alimentarea respectivelor autovehicule?
M-am lovit de doua variante:
1. % =401
6022
4426
si
2. % = 401
3022
4426 cu NIR,
dupa care fac bon de consum pe baza foilor de parcurs completate pentru fiecare masina in parte:
6022 = 3022.

As vrea sa stiu cum e corect. Am auzit ca s-au dat amenzi pentru faptul ca notele contabile s-au facut conf. var. 1 si nu conf. var. 2.



#2 melisch

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 April 2009 - 12:20 PM

Eu folosesc varianta 1 am bonuri de benzină, nu avem cisterne sau unde să recepționez pentru a face NIR, nu stau lângă pompă să număr picăturile :sad: pentru a recepționa.
Însă la o firmă, pe vremuri, nu știu cum procedau dar ei aduceau facturi pentru combustibil de la Petrom. În această situație am utilizat varianta 2.

Însă sunt curioasă la părerile altora. M-am mai tot bătut de această temă fără să fiu lămurită.




#3 newold

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 April 2009 - 01:35 PM

Cred ca de la 1 mai vom folosi varianta 3:

6022.2 - Ch.nedeductibile = 5311 (asta daca facem un 6022.1 ch deductibile pana in 30 aprilie)



#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 16 April 2009 - 01:35 PM

Receptia stocurilor, clasa 3, inseamna, simplist spus, ca aceste stocuri intra in societate, se receptioneaza de catre o comisie, din punct de vedere cant.si calitativ, bonul fiscal pt.comb. se inreg. : 4426, 6022 % 401, deci varianta 2. In situatia expusa nu vad de ce sa il treci, doar formal prin 3022 si pe urma pe cheltuiala. "Ordin 3512/2008 :
NOTĂ DE RECEPȚIE ȘI CONSTATARE DE DIFERENȚE (Cod 14-3-1A)
1. a) Servește ca:
- document pentru recepția bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
b) Se folosește ca document de recepție obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoțire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoțite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferențe la recepție;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidența se ține la preț de vânzare.
c) În alte cazuri decât cele menționate la lit. b), recepția și încărcarea în gestiune, după caz, și înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoțește transportul (factura, avizul de însoțire a mărfii etc.).
2. Se întocmește în două exemplare, la locul de depozitare sau în unitatea cu amănuntul, după caz, pe măsura efectuării recepției. În situația în care la recepție se constată diferențe, Nota de recepție și constatare de diferențe se întocmește în trei exemplare de către comisia de recepție legal constituită.
În cazul în care bunurile materiale sosesc în tranșe, se întocmește câte un formular pentru fiecare tranșă, care se anexează apoi la factură sau la avizul de însoțire a mărfii.
Datele de pe verso formularului se completează numai atunci când se constată diferențe la recepție.
3. Circulă:
- la gestiune, pentru încărcarea în gestiune a bunurilor materiale recepționate (toate exemplarele);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru întocmirea formelor privind reglementarea diferențelor constatate (toate exemplarele), precum și pentru înregistrarea în contabilitatea sintetică și analitică, atașată la documentele de livrare (factura sau avizul de însoțire a mărfii);
- la unitatea furnizoare (exemplarul 2) și la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite.
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil.
5. Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
- denumirea unității;
- denumirea, numărul și data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- numărul facturii/avizului de însoțire al mărfii etc., după caz;
- numărul curent; denumirea bunurilor recepționate; U/M; cantitatea conform documentelor însoțitoare; cantitatea recepționată, prețul unitar de achiziție și valoarea, după caz;
- numele, prenumele și semnătura membrilor comisiei de recepție, în condițiile în care se face recepția mărfii primite direct de la furnizor sau data primirii în gestiune și semnătura gestionarului în situația în care apar diferențe;
- prețul de vânzare și valoarea la preț de vânzare, după caz, pentru unitățile cu amănuntul.
În condițiile în care nu se înscriu datele valorice în Nota de recepție și constatare de diferențe, este obligatoriu ca aceste date să se regăsească într-un alt document justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitate a valorii bunurilor."

Dana




#5 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 16 April 2009 - 02:20 PM

Subscriu la cele spuse de Dana si spun ca nu este necesara receptia daca nu este intrare in gestiune si se aprovizioneaza de la pompa direct in rezervor, numai ca sa nu uitati restul formalitatilor: pe verso bonului stampila, nr. masina si pentru masina foaia de parcurs.
In acest caz inregistrarea se face direct pe consum dar ne intoarcem le cele de pe vremea spanzuratului la finele lunii cantitatea din rezervor se storneaza din consum, desi daca este pentru....... s-ar putea sa fie nedeductibil fiscal si atunci nu prea conteaza la cheltuieli, si probabil nici la TVA.



#6 GINOASA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 26 May 2009 - 09:22 AM

Cum se inregistreaza acum in contabilitate combustibilul folosit pentru autoturismul patronului?



#7 Diana TM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 June 2009 - 06:14 PM

Vezi postareaGINOASA, la May 26 2009, 10:22 AM, a spus:

Cum se inregistreaza acum in contabilitate combustibilul folosit pentru autoturismul patronului?

6022.neded=401 (5311)



#8 Diana TM

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 June 2009 - 06:52 PM

e bine de stiut ca din 01.01.09 s-a abrogat ORDIN Nr. 293 din 22 februarie 2006. Acum trebuie facut decont pt orice BF sau cerut factura pt cazul cel mai simplu.

am uitat sa specific ca bonurile de combustibil reprezinta exceptia.

Aceasta postare a fost editata de Diana TM: 16 June 2009 - 06:53 PM







Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL