Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
exigibilitate TVA si impozit pe profit marfuri date in custodia clientului - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


exigibilitate TVA si impozit pe profit marfuri date in custodia clientului


4 replies to this topic

#1 czj

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 July 2009 - 02:57 PM

Buna ziua,

Firma vinde produse IT cu plata la termen. In principiu fiind foarte mare procentajul de retur marfa, adica clientul nu duce la bun sfarsit intelegrea privind plata marfii , noi nu facturam marfa in momentul incheierii contractului , ci predam clientului in custodie ( adica putem spune ca ar fi stocuri la dispozitia clientului in vederea testarii sau a verificarii conformitatii) iar clientul plateste avansuri , pe baza unor facturi de avans.


1.Clientul pe baza contractului ridica marfa in custodie:
481 = 371
357 = 481

2.Se factureaza la inceputul lunii avansul
411.tert/nr factura = %
472
4427


3. Se incaseaza avansul platit
5311.1 = 411.tert/nr.factura



4. In momentul platii de catre client a intregii sume se storneaza avansurile platite si se factureaza produsul .( in acest moment intra in proprietatea clientului).
411.tert/factra = %
472 cu valoarea(-) a tuturor avansurilor facturate
4427 cu valoarea (-) a tuturor tva facturate
707 cu valoare finala a marfii
4427 TVA aferent valorii finale

607 = 357 - descarcare din gestiune la trecerea din custodie in prorietatea clientului




5. Daca clientul returneaza marfa nefiind multumit de performantele sale , sau nu plateste avansul facturat si firma recupereaza produsul dat de custodie , atunci clientul pierde sumele platite pana la aceea data:

411.tert/factra = %
472 cu valoarea(-) a tuturor avansurilor facturate
4427 cu valoarea (-) a tuturor tva facturate
758 cu valoare avansurilor incasate
4427 TVA aferent


si produsul revine in gestiunea noastra:

481=357
371=481

Ce parere aveti este corect din punct de vedere fiscal acest mod de contabilizare a acestei activitati ?
Subliniez ca este important sa mentinem posibilitatea ca marfa sa revina oricand in gestiune( in caz de neplata , sau in cazul refuzului de care client, deci nu putem factura la livrare -clienti sunt si persoane fizice)

Cu multumiri anticipate



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 July 2009 - 03:15 PM

1.In primul rand ce cauta aici contul 481? Se foloseste 357 si se urmareste si extrabilantier.
Contul 481 ''Decontări între unitate și subunități''
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența decontărilor între unitate și subunitățile sale fără personalitate juridică, care conduc contabilitate proprie.
Contul 481 ''Decontări între unitate și subunități'' este un cont bifuncțional.
În debitul contului 481 ''Decontări între unitate și subunități'' se înregistrează:
- valori materiale și bănești transferate subunităților (în contabilitatea unității) sau unității (în contabilitatea subunității) (301, 302, 303, 341, 361, 371, 381, 512, 531).
În creditul contului 481 ''Decontări între unitate și subunități'' se înregistrează:
- valori materiale și bănești primite de unitate de la subunități (în contabilitatea unității) sau cele primite de subunitate de la unitate (în contabilitatea subunităților) (301, 302, 303, 341, 361, 371, 381, 512, 531).
Soldul debitor al contului reprezintă sumele de încasat, iar soldul creditor, sumele datorate pentru operațiuni din cadrul unei entități cu subunități fără personalitate juridică.

2. 472 se foloseste pentru venituri in avans. Aveti contract care specifica plata in rate? Corect este prin 419.

Eu vad asa:
1.Clientul pe baza contractului ridica marfa in custodie:371=357
2.Se factureaza avansul-odata cu incasarea sau conform contract 4111=419,4427
3.Se incaseaza 5311=4111
4.se factureaza produsul (in acest moment intra in proprietatea clientului) 4111=419(-),707,4427
Se descarca gestiunea 357=371, 371=378, 607=371,378
5.
-clientul returneaza marfa -pot face factura storno, cu toate implicatiile (inreg cu -)
-nu plateste avansul facturat (conform contract presupun ca era obligat) si firma recupereaza produsul dat de custodie 357=371
"atunci clientul pierde sumele platite pana la aceea data" conform contract 4111=472 (-), 758, 4427

Observatii: Atentie la contract si la "nu putem factura la livrare -clienti sunt si persoane fizice". Este o situatie cel putin ciudata.




#3 foxyexp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 05 July 2009 - 12:34 PM

cel mai bine ar fi sa faci factura in momentul in catre clientul cumpara produsul, pentru ca cei de finante nu cred ca vor intelege conceptul " custodie" atunci cand este vorba de livrare marfa la clienti. custodie ai can marfa ramane la furnizor sau undeva pentru o perioada de timp pentru ca nu ai spatiu sau asa ceva.

iar daca clientul returneaza marfa, asa cum a spus si mihaela_cva, faci factura de retur si dai banii inapoi pe dispozitie de plata. eu am achizitionat marfa de la supermarket si am returnat-o dupa 24 h ca fiind necorespunzatoare, s-a intocmit un borderou si am primit banii pe dispozitie de plata.

iar la persoane fizice nu ai voie sa vinzi pe factura, decat cu bon fiscal.
mare atentie.



#4 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 05 July 2009 - 01:50 PM

De ce nu incheiati un contract de vanzare in consignatie? Atunci marfa circula cu aviz de expeditie si se factureaza in momentul vanzarii, iar factura de avans pe care o intocmesti la incasare nu la inceputul lunii si o evidentiezi 5121 =419, 4427 nu prin 411. Bine inteles ca nu folosesti 481 pentru ca firma care iti vinde marfa nu este subunitatea ta.



#5 eronika

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 05 July 2009 - 05:53 PM

Sunt foarte de acord cu leu50.Mi se pare incalcit cum inregistrati pana acum.Incercati sa faceti modificarile,inregistrand corect pana sa definitivati bilantul.
Succes!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 July 2009 - 02:39 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL