#1
Postat 09 July 2009 - 02:44 PM
#2
Postat 10 July 2009 - 07:20 AM
Dana
#3
Postat 10 July 2009 - 08:28 AM
#4
Postat 10 July 2009 - 09:06 AM
un cmi este verificat obligatoriu o data la 3 ani .
se platesc :
- trimestrial impozit anticipat pe baza declaratiei depuse la inceperea activitatii sau la inceputul anului
- regularizari pe baza veniturilor declarate in declaratiei 200
- se plateste cota de sanatate la casa de asigurari pentru cabinet in functie de decizia de impunere anticipata si se regularizeaza dupa emiterea deciziei de impunere anuala finala emisa de finante
- daca este activitatea lui de baza sau nu are un contract de munca intr-o alta unitate sanitara unde i se retine cotizatia pt CMR, va plati taxa la colegiul medicilor
- va incheia contract cu casa de pensii, daca nu are contract de munca in alta parte (optional daca doreste pensie in urma activitatii desfasurate)
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 July 2009 - 09:23 AM
#5
Postat 10 July 2009 - 11:36 AM
sunt CMI (Bucuresti) si am avut inspectie fiscala anul acesta
- verificarea nu se face anual (am CMI de 7 ani - a fost prima inspectie fiscala); am colegi cu CMI de 10 ani si nu au fost verificati inca.
- practic: am fost anuntata din timp, conform normelor, de obiectul controlului si de documentele care trebuie prezentate. Controlul a cuprins o perioada de 3 ani.S-a soclicitat: acte de autorizare si infiintare a CMI; Registrul de incasari si plati, Registrul Unic de Control, Registrul inventar, facturile si chitantele emise de CMI (inclusiv documentele fiscale cu care au fost achizitionate daca achizitia acestora s-a facut anterior de perioada controlata), documentele fiscale care au stat la baza intocmirii R incasari si plati, state de plata, declaratii, contracte cu furnizori si de prestari servicii. Daca se constata cheltuieli nedeductibile ti se aduc la cunostinta si se explica motivul nedeductibilitatii.
- concluzii: consider ca a fost o verificare NORMALA fara interese ascunse.
Daca doriti amanunte cu placere.
Precizare : nu sunt contabil; sunt medic. Am postat din respect pentru economistii de pe acest forum pe care-l consider extrem de util si pe care am gasit raspunsuri pertinente atunci cand am avut nevoie.
Succes la inspectie !
#6
Postat 13 July 2009 - 08:12 AM
#7
Postat 04 September 2009 - 11:01 PM
va multumesc mult
#8
Postat 05 September 2009 - 06:33 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 September 2009 - 06:34 PM
#9
Postat 08 September 2009 - 10:35 PM
#10
Postat 16 June 2010 - 04:48 PM
Aceasta postare a fost editata de asterix24t: 16 June 2010 - 04:49 PM
#11
Postat 18 June 2010 - 11:16 AM
Dana
#12
Postat 19 June 2010 - 02:21 PM
#13
Postat 19 June 2010 - 11:40 PM
- punctul 37 din Normele Codului Fiscal precizeaza :
"Din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, astfel cum rezultă din evidențele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4)-(7) din Codul fiscal.
Condițiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile efectuate în scopul realizării veniturilor pentru a putea fi deduse sunt:
a) să fie efectuate în interesul direct al activității;
b) să corespundă unor cheltuieli efective și să fie justificate cu documente;
c) să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite."
- pct. 38 din Norme CF :
" Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu:
- cheltuielile cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri;
- cheltuielile cu lucrarile executate si serviciile prestate de terti;
- cheltuielile efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrari si prestarea de servicii pentru clienti;
- chiria aferenta spatiului in care se desfasoara activitatea, cea aferenta utilajelor si altor instalatii utilizate in desfasurarea activitatii, in baza unui contract de inchiriere;
- dobanzile aferente creditelor bancare;
- abrogată;
Liniuța a 6-a de la pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 48 alin. (8) și (9) din Legea nr. 571/2003 a fost abrogată de pct. 4 al lit. C a art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.620 din 29 decembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 31 decembrie 2009.
- cheltuielile cu comisioanele si cu alte servicii bancare;
- cheltuielile cu primele de asigurare care privesc imobilizarile corporale si necorporale, inclusiv pentru stocurile detinute, precum si primele de asigurare pentru asigurarea de risc profesional potrivit legii;
Liniuța a 8-a de la pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 48 din Legea nr. 571/2003 a fost modificată de pct. 3 din sectiunea B a art. I din HOTARAREA nr. 610 din 23 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 4 iulie 2005.
- cheltuielile cu primele de asigurare pentru bunurile din patrimoniul personal, cand acestea reprezinta garantie bancara pentru creditele utilizate in desfasurarea activitatii independente a contribuabilului;
- cheltuielile postale si taxele de telecomunicatii;
- cheltuielile cu energia si apa;
- cheltuielile cu transportul de bunuri si de persoane;
- cheltuieli de natura salariala;
- cheltuielile cu impozitele, taxele, altele decat impozitul pe venit;
- cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si alte contributii obligatorii pentru contribuabil si angajatii acestuia;
Liniuța a 15-a de la pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 48 din Legea nr. 571/2003 a fost modificată de pct. 3 din sectiunea B a art. I din HOTARAREA nr. 610 din 23 iunie 2005, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 4 iulie 2005.
- cheltuielile cu amortizarea, in conformitate cu reglementarile titlului II din Codul fiscal, dupa caz;
- valoarea ramasa neamortizata a bunurilor si drepturilor amortizabile instrainate, determinata prin deducerea din pretul de cumparare a amortizarii incluse pe costuri in cursul exploatarii si limitata la nivelul venitului realizat din instrainare;
- cheltuielile efectuate de utilizator, reprezentand chiria (rata de leasing) in cazul contractelor de leasing operational, respectiv cheltuielile cu amortizarea si dobanzile pentru contractele de leasing financiar, stabilite in conformitate cu prevederile privind operatiunile de leasing si societatile de leasing;
- cheltuielile cu pregatirea profesionala pentru contribuabili si salariatii lor;
- cheltuielile ocazionate de participarea la congrese si alte intruniri cu caracter profesional;
- cheltuielile cu functionarea si intretinerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit intelegerii din contract, pentru partea aferenta utilizarii in scopul afacerii;
- abrogată;
Liniuța a 22-a de la pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 48 alin. (8) și (9) din Legea nr. 571/2003 a fost abrogată de pct. 4 al lit. C a art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.620 din 29 decembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 31 decembrie 2009.
- cheltuielile de delegare, detasare si deplasare, cu exceptia celor reprezentand indemnizatia de delegare, detasare in alta localitate, in tara si in strainatate, care este deductibila limitat;
- cheltuielile de reclama si publicitate reprezinta cheltuielile efectuate pentru popularizarea numelui contribuabilului, produsului sau serviciului in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare cand reclama si publicitatea se efectueaza prin mijloace proprii. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri acordate cu scopul stimularii vanzarilor;
- alte cheltuieli efectuate în scopul realizării veniturilor.
Liniuța a 25-a de la pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 48 alin. (8) și (9) din Legea nr. 571/2003 a fost modificată de pct. 5 al lit. C a art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.620 din 29 decembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 31 decembrie 2009.
Sunt cheltuieli deductibile și cele efectuate pentru întreținerea și funcționarea spațiilor folosite pentru desfășurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, și nu pe numele contribuabilului.
Paragraful 2 de la pct. 38 din Normele metodologice de aplicare a art. 48 alin. (8) și (9) din Legea nr. 571/2003 a fost introdus de pct. 6 al lit. C a art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.620 din 29 decembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 31 decembrie 2009."
- art. 43, Ordinul 1040/2004 :
"e) în cazul utilizării bunurilor cu folosință mixtă (pentru afacere și în scop personal), cheltuiala deductibilă se determină, după caz, proporțional cu:
- numărul de kilometri parcurși în interes de afacere;
- numărul de metri pătrați folosiți în interes de afacere;
- numărul de unități de măsură specifice în alte cazuri; "
Dana
#14
Postat 20 June 2010 - 04:19 AM
#15
Postat 20 June 2010 - 08:10 AM
asterix24t, la Jun 20 2010, 05:19 AM, a spus:
#16
Postat 20 June 2010 - 11:42 AM
Aceasta postare a fost editata de asterix24t: 20 June 2010 - 11:42 AM
#17
Postat 20 June 2010 - 12:56 PM
asterix24t, la Jun 20 2010, 12:42 PM, a spus:
#18
Postat 21 June 2010 - 01:34 PM
Are o masina luata in Leasing in 2006 si expira Leasingul anul acesta. A inregistrat luna de luna in Jurnal de incasari si plati ratele platite la masina si Casco din 2006 incoace. Vrea sa vanda masina si sa achizitioneze alta (se gandeste si la un schimb cu masina de aceeasi valoare sau cu dif de bani din partea lui) cum e legal sa procedeze?
Din cate stiu cifra de afaceri nu depaseste 20.000 Euro - nu poate deduce TVA (Nu recupereaza TVA platit la facturile emise de furnizori) si factureaza fara TVA inca de la infiintare!
Intrebare - daca face schimb si masinile au ac. valoare - el face factura iar cel cu care face schimbul ii face si el factura sau daca este pers fizica fac contract de vanzare cumparare cu valoarea masinii - se mai trec bani prin conturile bancare? (poate pun intrebari stupide dar nu ma pricep!) Cum trebuie procedat sa fie totul legal? Multumesc!
#19
Postat 21 July 2010 - 08:20 PM
Multumesc!
#20
Postat 13 August 2010 - 09:29 AM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Inca un ajutor la intocmirea declaratiei unice |
Declaratia unica | Otilia Alupei |
|
||
OMF 4268/2022 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, ... |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
RO e-Factura, pt CMI |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
dosar preturi transferintocmire dosar preturi transfer |
PROCEDURI SI DOSARE SPECIALE | daby |
|
||
OMF nr. 411/2022 privind transmiterea situațiilor financiare trimestriale centralizate întocmite de instituțiile publice și pentru modificarea și completarea unor ordine ale ministrului finanțelor publice în domeniul contabil |
CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE | Otilia Alupei |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi