#21
Postat 13 August 2010 - 09:47 AM
#23
Postat 30 August 2010 - 01:13 PM
Un medic a cumparat un cabinet medical, gata utilat, in stare de functionare. L-a cumparat pe numele lui, ca persoana fizica. Apoi si-a infiintat un CMI. Pentru ca nu cunosc domeniul CMI-urilor si nici al contabilitatii in partida simpla, va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele:
1. cum se vor amortiza cabinetul (cladirea), utilajele, etc, avand in vedere ca ele au fost cumparate pe numele medicului si nu pe CMI? Trebuie aduse ca aport la CMI?
2. CMI-ul inca nu a inceput activitatea. Insa medicul vrea sa-si cumpere un autoturism pe CMI, insa cu banii din buzunar. Neavand bani in casierie, cum se va evidentia plata in RJIP?
Multumesc.
#24
Postat 30 August 2010 - 03:26 PM
deea19, la Aug 13 2010, 10:29 AM, a spus:
Există o regulă care se respectă cu sfințenie în România:
- dacă ceva se mișcă, atunci taxează-l;
- dacă continuă să se miște, atunci reglementează-l;
- dacă nu se mai mișcă, atunci subvenționează-l.
În baza aceste reguli dvs sunteți obligat să plătiți, din venitul obținut de CMI, următoarele contribuții sociale individuale:
- 10,5% la pensii;
- 5,5% la sănătate;
- 0,5% la șomaj.
Iar dacă este să vorbim despre baza legală, atunci consultați OUG 58/2010 și normele ei metodologice.
OUG 58/2010
Art. III. ? (1) Orice venituri de natură profesională, altele
decât cele salariale, se impozitează cu cota de impozit pe venit.
(2) Asupra veniturilor prevăzute la alineatul precedent se
datorează contribu?iile individuale de asigurări sociale, asigurări
sociale de sănătate ?i asigurări de ?omaj.
(3) Baza de calcul la care se aplică aceste contribu?ii este
limitată la 5 salarii medii brute pe economie la nivelul salariului
mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor
sociale.
(4) Obliga?ia declarării, calculului, re?inerii ?i plă?ii
contribu?iilor prevăzute la alineatul precedent revine plătitorului
Normele metodologice prevăd două excepții de la aplicarea art. III din OUG 58/2010: pensionarii și asigurații în alte sisteme de pensionare (avocații, de exemplu).
Cam atât. Sper că lucrurile sunt acum mai clare.
Aceasta postare a fost editata de Vital: 30 August 2010 - 03:27 PM
#25
Postat 31 August 2010 - 09:01 PM
corneliuss, la Aug 30 2010, 02:13 PM, a spus:
Un medic a cumparat un cabinet medical, gata utilat, in stare de functionare. L-a cumparat pe numele lui, ca persoana fizica. Apoi si-a infiintat un CMI. Pentru ca nu cunosc domeniul CMI-urilor si nici al contabilitatii in partida simpla, va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele:
1. cum se vor amortiza cabinetul (cladirea), utilajele, etc, avand in vedere ca ele au fost cumparate pe numele medicului si nu pe CMI? Trebuie aduse ca aport la CMI?
2. CMI-ul inca nu a inceput activitatea. Insa medicul vrea sa-si cumpere un autoturism pe CMI, insa cu banii din buzunar. Neavand bani in casierie, cum se va evidentia plata in RJIP?
Multumesc.
Buna seara! Eu stiu ca doar ce e pe cabinet se deduce, amortizeaza. Daca vrea sa-si amortizeze constructia trebuie sa o treaca pe cabinet. Si aici e o problema cu durata de viata a cladirii. Trebuie evaluata de un expert care sa determine anii in care se va amortiza cladirea. O cladire se amortizeaza in 50 ani musai. Daca cladirea a fost construita sa zicem, in 1960, pana in 2010 sunt 40 ani, deci raman de amortizat 10 ani.
Poate sa-si cumpere ce vrea, pe cei de la finante nu-i intereseaza de unde vin banii. La CMI nu exista ,,casa,, dar masina intrand pe cabinet, trebuie amortizata ca si mijloc fix, deci lunar se scade la rubrica plati din RJIP, amortizarea.
#26
Postat 01 September 2010 - 02:13 PM
Stiam ca in RJIP se trec doar incasarile si platile (efectiv fluxul de numerar), nicidecum cheltuieli. Iar veniturile si cheltuielile se trec intr-un alt registru, pe baza caruia se calculeaza impozitul. Asta e ceea ce stiam, poate ca nu e corect...
Mi-ar placea sa discut cu o persoana care tine o astfel de evidenta.
#27
Postat 01 September 2010 - 03:04 PM
Cheltuielile deductibile plafonate se stabilesc astfel încât la sfârșitul anului fiscal să se încadreze în prevederile legale.
52. Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ.
Ordin nr. 1040 din 08/07/2004
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 642 din 16/07/2004
#28
Postat 01 September 2010 - 03:23 PM
corneliuss, la Sep 1 2010, 03:13 PM, a spus:
Stiam ca in RJIP se trec doar incasarile si platile (efectiv fluxul de numerar), nicidecum cheltuieli. Iar veniturile si cheltuielile se trec intr-un alt registru, pe baza caruia se calculeaza impozitul. Asta e ceea ce stiam, poate ca nu e corect...
Mi-ar placea sa discut cu o persoana care tine o astfel de evidenta.
Mie asa mi-a spus inspectorul fiscal sa fac. La sfarsitul anului trecut am avut inspectie fiscala si nimeni nu s-a legat de asta. Eu tot ce inseamna venit sau cheltuiala, trec in RJIP si cum am spus a fost ok.
#29
Postat 03 November 2010 - 09:05 AM
Una din clinicile cu care colaborez imi cere factura.Intrebarea mea este:dupa ce cumpar facturier tb sa merg din nou la administratia financiara cu facturierul sa-l inregistreze acolo,sau il cumpar si incep sa tai factura+chitanta?Va multumesc
#30
Postat 03 November 2010 - 11:30 AM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Inca un ajutor la intocmirea declaratiei unice |
Declaratia unica | Otilia Alupei |
|
||
OMF 4268/2022 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, ... |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
RO e-Factura, pt CMI |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
dosar preturi transferintocmire dosar preturi transfer |
PROCEDURI SI DOSARE SPECIALE | daby |
|
||
OMF nr. 411/2022 privind transmiterea situațiilor financiare trimestriale centralizate întocmite de instituțiile publice și pentru modificarea și completarea unor ordine ale ministrului finanțelor publice în domeniul contabil |
CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE | Otilia Alupei |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi