Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Decont TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Decont TVA

41 replies to this topic

#1 delpiero

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 14 January 2009 - 09:22 PM

voi scrie in acest post pentru a nu mai deschide unul nou.
Deci, situatia e in felul urmator: un PFA platitor de TVA 19 %.
Am o factura (pentru diverse servicii de la Registrul Comertului) care nu are TVA. Am pe ea doar valoarea fara TVA.
Am inregistrat-o cu TVA 0 in programul de contabilitate in partida simpla pe care il folosesc.
Problema e ca la generarea declaratiei 300 imi apare suma aferenta acelei facturi la linia 18 (Achizitii de bunuri si serv taxabile 9%) in coloana "Valoare" si, intr-adevar, in coloana "TVA" a liniei 18 este zero.
Nu ar trebui ca suma aferenta acestei facturi sa imi apara pe linia 19 (Achizitii de bunuri scutite de taxa sau neimpozabile)?

Vreau sa stiu daca e o eroare de program sau are vreun sens incadrarea facuta pentru a face corectiile necesare in declaratia 300 inainte de depunere.

Multumesc,



#2 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 20 January 2009 - 11:14 PM

Poate trebuie sa mai faci o setare, sau sa inregistrezi intr-un fel anume, in Ciel de exemplu, completez la Optiune Tva din Nota Contabila,
Scutit cu drept de deducere
Bafta

Si nu cred ca mai trebuie sa inregistrezi Tva 0 , inregistrezi doar valoarea chitantei , e aceea ce spui tu .

In plus , ca sa apara la rubrica scutite cu drept de deducere, ar trebui si pe aceasta factura pe care o inregistrezi , sa se specifice acest lucru , se mai practica prescurtari SDD




#3 lucis

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 575 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:lucis

Postat 25 January 2009 - 09:47 PM

Materialul lemnos cumparat-cu taxare inversa, la ce rinduri din decont 300 treceti voi? Multumesc.

La rd.10 si 18 cumva? Sau 6 si 17? Programul meu de conta asa imi face la 6 si 17, dar nu mi se pare corect.

Nu ma ajuta nimeni, ca e urgent!!Multumesc

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2010 - 03:44 PM




#4 ade21

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Location:Pitesti

Postat 26 January 2009 - 03:08 PM

Vezi postarealucis, la Jan 25 2009, 09:47 PM, a spus:

Materialul lemnos cumparat-cu taxare inversa, la ce rinduri din decont 300 treceti voi? Multumesc.

Cred ca ti-am raspuns cam tarziu...."Materialul lemnos cumparat-cu taxare inversa" se trece in decont la randul 10 si randul 18...

Taxarea inversa facturata se trece la randul 11



#5 lucis

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 575 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:lucis

Postat 26 January 2009 - 03:14 PM

Aoleu am trecut pana la urma asa cum mi-a facut programul meu de conta, ca nu mai aveam timp sa rascolesc prin cod fiscal. Deci tu zici, ca am gresit? Asa ma gandem si eu ca e logic sa fie trecut la 10 si 18, ca nu e achizitie intracomunitara. Acuma habar n-am cum sa corectez, ca nici pe regularizari nu pot sa merg.Multumesc oricum pentru ajutor.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2010 - 04:22 PM




#6 cristianamatache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 292 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 14 February 2009 - 05:57 AM

Am si eu o intrebare legata de decontul de tva...La o firma mica, in decontul de tva nu s-a inregistrat pe parcursul anului trecut valoarea operatiunilor scutite de tva, deci valoarea tva nu a fost denaturata in nici un fel (cele cu taxare inversa din statele UE au fost trecute). Credeti ca ar f o pb la un eventual control?



#7 diabollyque

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 March 2009 - 04:12 PM

buna ziua tuturor.am si eu mare nevoie de ajutor.am o agentie de turism cu impozitul pe profit si tva-ul la trimestru.ideea este ca eu cumpar si vand servicii de turism(bilete de avion,cazari..etc)fara tva...si am inteles ca in decontul de tva se calculeaza nu stiu cum o prorata....de fapt habar nu am cum sa fac decontul de tva pentru asta ca stiu ca in tva intra de fapt numai comisionul adaugat....si sunt si achizitii intracomunitare...habar nu am cum trebuie sa fac.ma poate ajuta cineva...?va rog mult.va mutumesc



#8 joanex7

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 April 2009 - 09:58 AM

urgentt!
se scad 4427-5526 si rezultatul e suma de plata?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2010 - 04:23 PM




#9 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 April 2009 - 06:26 PM

In ce rand se trece o achizitie inracomunitara de la o societate din UE care nu are cod valid de TVA (deci fatura este cu TVA). Eu l-am trecut in Rd.21 dar nu este bine pentru ca aceste achizitii se declara si in D390 fara cod doar denumirea societatii si baza impozabila si nu i-mi mai bate D300 Rd.4/4.1 si 15/15.1 cu total achizitii din D390.
Daca ati avut astfel de situatii va rog sa-mi spuneti cum se declara corect.

Multumesc!



#10 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 23 April 2009 - 12:43 PM

Katinca draga, daca furnizorul nu are cod valid de TVA, este o persoana neimpozabila iar livrarea nu intra in sfera livrarilor/achizitiilor din punctul tau de vedere intracomunitare, deci nu declari nimic in 390 si ai trecut bine in rd.21. Rd.4, 4.1 se refera la operatiuni triunghiulare.
Daca nu are cod valid de TVA nu inteleg exprimarea ta :

Citeaza

o societate din UE care nu are cod valid de TVA (deci fatura este cu TVA).

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 23 April 2009 - 12:44 PM

Dana




#11 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 23 April 2009 - 06:06 PM

Am verificat , mi-au confirmat si cei din Ungaria ,firma nu are cod valid de TVA pentru operatii comunitare dar este platitor de TVA in HU si emite factura cu TVA.

In cea ce priveste declaratia 390 pt.astfel de cazuri citesc in instructiuni urmatoarele:

NOTA:
1. Pentru achizitii intracomunitare de bunuri in cazul in care furnizorul nu comunica un cod valabil de TVA, dar bunurile sunt transportate de pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, achizitia se declara in declaratia recapitulativa astfel:
Coloana "Tara" - codul tarii membre din care s-a efectuat livrarea intracomunitara.
Coloana "Cod operator intracomunitar" - nu se va inscrie nimic.
Coloana "Denumire/Nume, prenume operator intracomunitar" - se va inscrie denumirea/numele, prenumele furnizorului care a emis factura.
Coloana "Tipul operatiunii" - se va inscrie "A".
Coloana "Baza impozabila" - valoarea tranzactiei/tranzactiilor efectuate in perioada de raportare cu respectivul furnizor (baza impozabila pentru calculul TVA stabilita potrivit prevederilor titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2010 - 04:23 PM




#12 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2009 - 11:11 AM

Am fost azi la Adm. Fin. sector 2 sa depun 010 pentru schimbarea perioadei fiscale = TVA lunar pt o societate care a realizat in cursul lunii mai ACHI si avea perioada fiscala la TVA = 3 luni. Nu au primit formularul vechi de 010 spunand ca trebuie sa apara zilele astea un formular nou " 092 " care nu a aparut inca in monitorul oficial. Dupa cum stiti termenul de depunere este 05.06.2009 asa ca ii rog pe cei care au mai repede aces la Monitorul Oficial sa il posteze cand apare. O sa urmaresc si eu si daca il gasesc promit sa il postez.
Multumesc



#13 Geta L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female

Postat 01 June 2009 - 01:21 PM

Am gasit declaratia 092 aici
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/trans...a2_29052009.pdf
Este anexa la proiectul actului normativ dar nu cred sa se schimbe. Ar putea fi o problema in legatura cu primirea sa la Directiile de Finante daca nu a aparut inca in monitorul oficial si nu a fost distribuita de la centru. Numai ca, in acest caz, cum vom respecta termenul de 05.06.2009?



#14 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 01 June 2009 - 02:34 PM

Multumesc Geta L. Sper sa apara si monitorul azi sau maine.
Am aflat ca la Adm. Sector 1 + 3 primesc ( azi cel putin ) F010 format vechi insotit de copie dupa factura de ACHI si o declaratie pe proprie raspundere a Administratorului firmei ca a realizat ACHI....
Cei de la Sect. 2 sunt insa total cretini si nu vor decat pe F092.



#15 Geta L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female

Postat 03 June 2009 - 07:18 AM

Se pare ca a aparut "mult dorita" declaratie 092 in ordinul ANAF 1165/29.05.2009, publicat in monitorul oficial 371/02.06.2009. Din pacate, nu reusesc sa gasesc textul ordinului. Cred ca este important de vazut daca se precizeaza ca declaratia trebuie insotita de o copie de pe factura de AIC. Nu vad de ce solicita aceasta copie atata timp cat formularul contine formularea " ......declar ca datele inscrise in acest formular sunt corecte si complete". Vreau sa cred ca era doar o solutie pentru cazul in care se declara schimbarea perioadei fiscale prin 010. Iar acum nu pot sa nu-mi pun intrebarea daca cei care au declarat prin 010 mai depun sau nu si 092. As spune ca da, altminteri se poate considera ca nu s-a respectat ordinul 1165.

In proiectul actului normativ, in anexa nr 1 (instructiunile pentru D 092)scrie:
"Depunerea cu întârziere a declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale în condițiile art.1561 alin.(62) din Codul fiscal, respectiv peste termenul de maximum 5 zile lucrătoare de la finele lunii în care a intervenit exigibilitatea achiziției intracomunitare, constituie contravenție potrivit art.219 alin.(1) lit.a) din Codul de procedură fiscală și se sancționează potrivit prevederilor legale în vigoare."
Inteleg de aici ca 010 nu poate inlocui 092.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2010 - 04:24 PM




#16 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2009 - 02:34 PM

Decl. 092 se depune doar pentru Achizitii IntraComunitare (AIC) de bunuri ?

Sau nu conteaza ce s-a achizitionat (servicii sau bunuri ) ?



#17 ams

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 25 June 2009 - 07:58 AM

va rog sa ma ajutati si pe mine in legatura cu o greseala la decontul de tva. la luna martie am constatat o eroare de inregistrate la 4427 in declaratie fata de balanta. corect este ca in balanta. cum mai pot repara greseala pe care am depistat-o acum dupa ce am depus si aprilie si mai. se completaza rectificativa ? si cum? sau ce se face????????????



#18 nina moldovan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 25 June 2009 - 08:10 AM

rectificativa la aprilie si mai . atasezi si balanta cand le depui .



#19 MonicaRusu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 25 June 2009 - 08:13 AM

Pentru decontul de TVA nu se face rectificativa .Singura solutie este sa treci suma (atat baza cat si TVA-ul aferent ) in decontul lunii iunie la randul de regularizari , iar in balanta contabila vei avea pt.lunile martie,aprilie si mai acea diferenta la TVA-ul de plata sau de recuperat fata de deconturile de TVA depuse .

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 25 June 2009 - 01:58 PM




#20 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 25 June 2009 - 08:20 AM

Nu se face rectificativa la declaratia 300. Anomaliile din declaratiile trecute se corecteaza la urmatoarea declaratie 300 pe randurile de regularizari (rd.5, 13, 16, 25) astfel incat sa obtii in final soldul dorit).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL