Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Raport de gestiune zilnic - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Raport de gestiune zilnic

9 replies to this topic

#1 Juliesss

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 25 July 2009 - 07:32 PM

Buna ziua,

Am un PFA pe care desfasor activitati imobiliare, cat si activitati de comert in regim ambulant (produse de artizanat african). Partea de comert o execut destul de rar, cand apare ocazia, la diverse targuri, evenimente sau in weekenduri pe faleza la mare. Am cateva intrebari:

1. Avand in vedere ca fac acest comert ocazional, Z-ul trebuie sa il scot zilnic sau doar in zilele in care vand?

2. Adaosul meu nu este fix (depinzand de eveniment, locatie, sau reduceri aplicate chiar pe loc clientilor). Am inteles ca in acest caz, in NIR nu mai este nevoie sa scriu adaosul si pretul de vanzare, ci doar intrarile. Dar ce completez in Raportul zilnic de gestiune la Sold precedent? Practic, eu nu cunosc valoarea totala de vanzare a marfii mele, neavand un adaos fix.

3. Am inteles corect ca de la 1 mai nu mai putem introduce benzina pe cheltuieli? Chiar daca fac si servicii imobiliare (care necesita transport)? Asta inseamna ca bonurile nu le mai trec in RJIP?

Va multumesc anticipat,
Iulia



#2 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 28 July 2009 - 09:00 PM

1. Nu este nevoie sa scoateti Z pe perioada in care nu aveti activitate, oricum la urmatoarea pornire, casa de marcat va solicita sa-l scoateti. Rapoartele Z au numar de ordine, asa ca in arhiva nu treb sa lipseasca nici unul, indiferent ce valoare are
2. In nici un caz. Daca doriti sa faceti evaziune schimbati-va planul acesta este sinucidere curata. Raportul de gestiune treb sa reflecte in permanenta val marfurilor, produselor... etc (vezi art 1 lit "f"/Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite, republicata 2009
Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 291 din 5 mai 2009 )

3. Ati inteles corect, nu mai puteti ...si nici bonurile in RJIP

Aceasta postare a fost editata de corpus: 28 July 2009 - 09:04 PM




#3 Juliesss

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 29 July 2009 - 09:16 AM

Multumesc pentru raspunsuri.
Mai am o intrebare: daca vand mai ieftin unui magazin 10 perechi de papuci (en gros), de exemplu, cum evidentiez acest lucru in valoarea soldului meu de marfuri?



#4 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 29 July 2009 - 11:01 AM

Cat de ieftin, deoarece trebuie sa vinzi mai scump decat ai cumparat (cu unele exceptii). Vezi OG 99/2000 rep., art.17.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#5 Juliesss

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 29 July 2009 - 02:10 PM

Mai ieftin decat valoarea de vanzare din NIR. Daca o pereche de papuci o dau cu 50 RON, unui magazin posibil sa-i dau cu 40 RON, daca au facut multe cursuri de negociere :-).
Cum si unde evidentiez diferenta?



#6 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 29 July 2009 - 03:03 PM

Sati de vorba cu un contabil sa va indrume ce proceduri si ce documente trebuie sa intocmiti atunci cand doriiti sa vindeti la un pret mai mic decat val de vanzare din NIR Cazul dvs seamana cu situatiile de reduceri de preturi, promotii...etc
Dupa ce va arata, pe parcurs puteti intocmi dvs aceste note rapot, procese verbale etc... nu este f greu.
Un raspuns punctual pe forum la probl dvs este mai greu de obtinut, pentru ca intervin si detaliile



#7 Roxy73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 19 September 2009 - 08:04 AM

Caut si nu gasesc nimic legat de lucrul acesta: pentru acelasi produs, am voie sa folosesc adaos-uri diferite?Precizez ca e vorba de un service auto; produse cumparate la date diferite, conform nir



#8 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 19 September 2009 - 12:14 PM

Poti folosi mai multe adaosuri comerciale, dar trebuie indeplinite conditiile:
- adaosurile sa fie pozitive (se vinde in profit);
- adaosurile sa fie in intervalul de adaosuri comunicat in scris administratiei fiscale;
- nu trebuie facuta discriminare intre clienti: reducerile de pret pentru unii clienti trebuie justificate (si confirmate prin contract la vanzarea en-gros, afisate in magazin, la vanzarea en-detail) de o vanzare cu valoare mai mare, de perioada de vanzare (weekend), sau de alte criterii aplicabile oricarui client, fara discriminare;
- preturile de vanzare (si adaosurile) trebuie sa apara in NIR.
Daca o cantitate achizitionata la un pret de achizitie se va vinde cu mai multe preturi de vanzare (simultan sau succesiv), cred ca se procedeaza astfel:
A. Daca se cunoste din momentul achizitiei cum se va vinde: se defalca in NIR cantitatea din produsul achizitionat in tot atatea randuri (si cantitati) cate preturi de vanzare se estimeaza ca vor fi. Eventual se acorda coduri de produs diferit pentru fiecare pret de vanzare (chiar si in casa de marcat, daca se folosesc coduri cu preturi prefixate).
B. Daca se hotaraste modificarea pretului de vanzare ulterior intocmirii NIR-ului, la o parte (sau la toata) cantitatea achizitionata: Se face un NIR rectificativ, punand cu minus cantitatea care se modifica, cu vechiul pret, apoi cu plus acceeasi cantitate, cu noul pret de vanzare (deci alt adaos comercial).
S-ar putea sa fie nevoie, cum zice "corpus" si de proces verbal si/sau nota raport care sa justifice si sa aprobe schimbarea, continand: produsul, cantitatea care se schimba, vechiul pret, noul pret, data aplicarii si semnatura conducerii.
Asteptam si alte pareri sau solutii, bazate pe experienta sau lege.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#9 Roxy73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 19 September 2009 - 03:34 PM

Asteptam si alte pareri sau solutii, bazate pe experienta sau lege.
[/quote]
Va multumesc pentru timpul acordat



#10 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 20 September 2009 - 10:33 AM

Ati putea utiliza ca metoda de inregistrare a marfurilor la pret de achizitie si la iesirea lor din gestiune a metodei FIFO, CMP, si a veniturilor dupa pretul de vanxare care apare in Z-tul casei de marcat. Asa nu mai trebuie sa faceti reduceri de pret, pentru ca singura conditie este sa nu vindeti sub pretul de achizitie.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL