Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gestiune comuna sau 2 separate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Gestiune comuna sau 2 separate

12 replies to this topic

#1 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 06 March 2008 - 04:02 PM

Buna ziua...

1. Am o situatie cam asa: doua societati A si B. Fiecare are un alt sediu social, insa societatea A isi desfasoara activitatea intr-un punct de lucru deschis la sediul societatii B. Societatile au acelasi asociat si au obiect de activitate aproape similar: A - comert cu amanuntul de piese auto; B - reparatii auto si folosire piese pentru reparatii acolo unde este cazul. Fizic vorbind: exista o singura cladire, o singura gestiune, doua case de marcat - cate una ptr fiecare societate, doar teoretic cele doua societati functioneaza separat. Din punctul acesta de vedere nu cred ca sunt probleme: cf legii 31/1990 - doua societati pot functiona la acelasi sediu daca macar unul din asociati este asociat in ambele firme. OK?

2. Societatea B incepe abia acum activitatea, si ma intreb daca piesele cumparate pe societatea B (folosite pentru reparatii), trebuie neaparat sa intre in gestiune ca marfa...sau pot intra ca piese (3024) si pot fi descarcate pe baza de deviz. Adica, intra piese, iar eu facturez doar servicii prestate, pe baza unui deviz atasat la factura, acesta din urma continand piesele utilizate si manopera aferenta.....Trebuie neaparat sa fac comert pe aceasta firma, daca piesele cumparate sunt folosite strict la reparatii????

Ce acte legislative m-ar putea ajuta sa ma documentez in aceasta problema??? Pls...e foarte urgent.....



#2 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 06 March 2008 - 04:56 PM

Eu zic ca e clar: sunt folosite ca piese de schimb, deci se inregistreaza in 3024, se ridica pe baza bonului de consum si se dau in executarea serviciului prin 6024. Se face deviz. Marfa presupune ca produsele sunt revandute ca atare fara sa li se aplice modificari la care se adauga adausul comercial. Piesele sufera modificari deoarece sunt montate intr-un angrenaj. Tu ai zis bine, dar patronul e cu capul mare? Ca de obicei................ Ai grija, ca el nu mai raspunde de nimic. Raspunderea e in totalitate a contabilului. :tongue:

Pentru documentare nu ai decat sa citesti explicatiile conturilor 3024 si 6024.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 May 2009 - 05:38 PM




#3 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2008 - 05:23 PM

Vezi postareamirela 0702, la Mar 6 2008, 04:02 PM, a spus:

Fizic vorbind: exista o singura cladire, o singura gestiune
eu nu cred ca este ok ca 2 societati sa aiba gestiune comuna, chiar daca functioneaza in acelasi sediu.
Madalina



#4 mona_99

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 28 March 2008 - 05:38 PM

buna, eu zic ca pt soc.A piesele sunt de fapt marfa , adica in ct.371, iar pt soc. B, piesele vor fi in ct.3024 piese de schimb, care uterior se vor da in consum pe ct 6024, deci categoric vor fi 2 gestiuni diferite.
In ceea ce priveste devizul cred ca tb.sa reflecte separta materialele consumate, si separat manopera.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 May 2009 - 05:39 PM




#5 Decontex

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 11 December 2008 - 06:38 PM

Buna seara,
Vin cu o rugaminte catre cei care pot sa-mi dea un sfat in urm problema:
1)Am o societate care importa marfa.
Am organizat gestiunea cu ridicata, aceasta fiin di activitatea principala.
Dar voi avea si clienti finali(amanunt).
In acest sens, am cumparat casa de marcat, iar gestiunea o tin pe zero.
Daca apare primul client pentru 10mp marmura, in acel moment transfer 10mp in acesta gestiune si comercializez. La final iar va fi zero.
Credeti ca e vre-o problema legat de acest mod de organizare?
2) La aceiasi societate, eu am placi mari(1.86mp/buc). Clientul vine si cumpara spre exemplu un blat. Eu iau placa netaiata si decupez blat-ul omului, astfel incat la final mai raman colturi care nu se mai pot folosi.
ce sa fac eu in acest caz, fac un fel de productie in care introduc placa bruta si rezulta blatul? Aceasta productie eu pot sa o fac daca eu fac comert?

Va rog mult ajutati-ma cu un sfat daca puteti

Multumesc anticipat



#6 sivriu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 11 December 2008 - 11:11 PM

buna, sfatul meu este urmatorul:
sa te limitezi la o singura gestiune la pret de achizitie, iar clientilor finali chiar daca sunt persoane fizice le tai factura cu bon fiscal sau chitanta, dupa caz.Iti spun in cunostinta de cauza ca este corect.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 December 2008 - 01:20 PM
citare mesaj anterior




#7 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 12 December 2008 - 06:33 PM

Vezi postareaDecontex, la Dec 11 2008, 06:38 PM, a spus:

1)Credeti ca e vre-o problema legat de acest mod de organizare?

2)Aceasta productie eu pot sa o fac daca eu fac comert?

1. Nu e nicio problema. E foarte corect sa procedezi asa, dar trebuie sa ai si cod CAEN pt. vanz.cu amanuntul pt.marfurile respective.

2. Trebuie cod CAEN.

Citeaza

buna, sfatul meu este urmatorul:
sa te limitezi la o singura gestiune la pret de achizitie, iar clientilor finali chiar daca sunt persoane fizice le tai factura cu bon fiscal sau chitanta, dupa caz.Iti spun in cunostinta de cauza ca este corect.

Esti sigur? Nu poti functiona in acelasi loc, cu o singura gestiune, si sa faci si en-gross si en-detail. Amenda e mare si se poate interzice una dintre activitati.
S-a schimbat ceva?



#8 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 20 October 2009 - 07:06 AM

O SC cu cod CAEN comert cu amanuntul si cu ridicata vinde din aceeasi incinta, din aceeasi gestiune, catre persoane fizice si pers. juridice in proportii de 80 si 20% (aceleasi preturi, "de amanunt"), cu bon fiscal la toti si la cerere factura. Are obligatia separarii a doua gestiuni? Temei legal?



#9 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 21 October 2009 - 02:59 PM

daca vinde la pretul cu amanuntul toata marfa si bate pe casa de marcat, iar gestiunea o descarci ca la gestiunea cu amanuntul, nu ai nevoie de 2 gestiuni. daca dai factura nu inseamna neaparat ca vinzi en gros.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 October 2009 - 03:26 PM




#10 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 21 October 2009 - 03:18 PM

Da, esti obligat sa separi gestiunea vanzarii cu amanuntul de cea a vanzarii cu ridicata, inclusiv partea de depozitare. Chiar daca depozitarea e in aceeasi incapere trebuie create spatii distincte. Evidenta pe cele 2 gestiuni se tine si contabil, inca de la achizitia marfurilor. De la intrarea marfurilor trebuie inregistrate fie pe o gestiune fie pe cealalta. In contabiolitate se folosesc analitice distincte pentru cele doua gestiuni.
Teoretic pot fi considerati cumparatori cu amanuntul si cei care cer factura (pe langa bonul fiscal), dar sa nu uitam ca produsele achizitionate de la un magazin care vinde cu amanuntul nu mai pot fi revandute. Dar nu stiu daca cineva isi poate da seama de asta in conditiile in care exista factura.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#11 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 27 October 2009 - 07:06 AM

dupa lege, e clar, nu se poate vine si cu amanuntul si cu ridicata din acelasi spatiu. amenda 40-200mil., interzicerea unei activitati (og99/2000). dar nu vad cum se poate face "pe teren" asta. ca e practic aceeasi marfa, acelasi magazin. ar urma receptii si colo si colo, transferuri de la o gestiune la alta. sau cum? ce soft recomandati?



#12 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 27 October 2009 - 09:43 AM

Daca aveti un singur spatiu diponibil, faceti o separare a lui in cele doua gestiuni si eventual un culoar de acces intre cele doua (prin mici gardulete, bordura sau chiar o linie de vopsea), puneti placarde cu: Gestiunea 1 en-gros, gestionar: X, Gestiunea 2 cu amanuntul, gestionar Y. Cea en-gros trebuie sa tina evidenta cu fise de magazie; la fel si cea cu amanuntul daca evidenta este cantitativ-valorica. Se pot face oricand bonuri de transfer intre cele doua gestiuni, dar receptiile se fac separat. Chiar daca e aceeasi marfa, receptionati 70% din marfa in prima gestiune si 30% in a doua, sau dupa cum e ponderea vanzarii.
Orice soft care face si gestiunea stocurilor poate tine aceasta evidenta. De exemplu una din ofertele de la firma SagaSoft.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 27 October 2009 - 09:47 AM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#13 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 29 September 2010 - 03:26 PM

Buna ziua tuturor...

Legat de organizarea activitatii de vanzare cu amanuntul, in cazul barurilor, micilor societati care ofera de ex. si un sandvis cald sau mici preparate, ori cantine care ofera spre vanzare si marfuri(sucuri, apa minerala, inghetata etc.), am urmatoarele doua metode de lucru propuse:
----------------------------------------------------------------
Prima metoda de lucru
I. Separarea gestiunilor:

2 dosare deschise/2 gestiuni - gestiune cu amanuntul pentru marfuri si gestiune cu ridicata pentru materii prime
Evidenta la gestiuni se tine cu metoda operativ-contabila: in gestiune se folosesc Fisele de magazie pentru toate produsele(programul permite), astfel asigurand controlul in orice moment atat valoric, cat si cantitativ. Zilnic se intocmeste Raportul de gestiune(pentru verificarea miscarilor si stabilirea valorica a stocului).
*Mentiune: pct. 31 din OMEF 3512/2008
Intrarile sau iesirile de bunuri de natura stocurilor se inregistreaza in contabilitatea sintetica si analitica, fie direct pe baza acestor documente, fie cu ajutorul unor situatii intocmite zilnic sau la alte perioade stabilite de unitate prin centralizarea datelor din documentele privind miscarea stocurilor.
Acest document este Raportul de gestiune zilnic, care se poate folosi in acest caz.
La finalul perioadei se intocmeste Registrul stocurilor(cod 14-3-11/a), pentru confruntarea datelor din gestiune cu cele din contabilitate.
Produsele cumparate spre revanzare, folosite si la prepararea produselor finite, se scot din gestiunea cu amanuntul la pretul de vanzare cu BPTR, intra in gestiunea cu ridicata a materiilor prime/materialelor pe baza BPTR(la pret de achizitie).
Produsele finite se inregistreaza la pret de productie in gestiunea cu ridicata(BPTR la pret de productie), se transfera cu BPTR in gestiunea cu amanuntul(intrare la pret de vanzare cu adaos si TVA).
Marfurile se vand cu BF sau factura, se descarca gestiunea la pret de vanzare.
Exemplu - caz practic
Consideram ca atat furnizorul, cat si vanzatorul(societatea) sunt platitori de TVA. Cota TVA: 24%.
Produsul Coca-cola - pret de achizitie: 2 lei+TVA, pret de vanzare cu amanuntul: 2lei+2lei(adaos comercial) +0.96lei(TVA neexigibila)= 4.96lei
1. Se cumpara pentru revanzare(marfa) 1 buc. Coca-cola
371 = 401 : 2lei
4426 = 401 : 0.48lei
371 = 378 : 2lei - adaosul aferent vanzarii cu amanuntul
371 = 4428 : 0.96lei - TVA neexigibila din pretul cu amanuntul
2. Se foloseste Coca-cola la obtinerea unui cocktail de cafea: cafea+Coca-cola+smantana+zahar+ornamente, urmarim doar pentru Coca-cola
- transfer cu BPTR in gestiunea materiilor prime
301 = 371 : 2lei - pretul de cumparare(iesirea din gestiune cu amanuntul se face la pret de vanzare, intrarea in gestiunea cu ridicata se face la pret de achizitie)
378 = 371 : 2lei - scaderea adaosului aferent marfii scoase din gestiune
4428 = 371 : 0.96lei - scaderea TVA neexigibila aferent marfii scoase din gestiune
- receptionarea cocktailului(produs finit) pe baza BPTR
345 = 711 : 7lei(la pret de productie, in care marja de productie este de 2.96 lei, intra aici costul cu Coca-cola de 2lei, si alte costuri in valoare de 2.04lei)
- inregistrarea consumului cu materii prime si materiale pe baza BC(doar pentru Coca-cola):
601 = 301 : 2lei
3. Se vinde cocktailul la bar
- transferul produsului finit(cocktail) in gestiunea cu amanuntul pe baza de BPTR
371 = 345 : 7lei(cocktailul iasa din gestiunea cu ridicata la pret de productie, intra in gestiunea cu amanuntul la pret de vanzare: pret de productie+adaos+TVA neexigibila)
371 = 378: 1lei - adaosul comercial
371 = 4428 : 1.92lei - TVA neexigibila
- vanzarea catre client cu BF
411 = 707 : 8lei(pret de vanzare al marfii)
411 = 4427 : 1.92lei(TVA colectat)
- descarcarea gestiunii de marfa vanduta(in baza BF)
607 = 371 : 7lei
378 = 371 : 1lei
4428 = 371 : 1.92lei
- incasarea contravalorii marfii vandute, prin numerar(in baza BF)
5311 = 411 : 9.92lei

Urmarirea contabila a miscarilor in contul de profit si pierdere:
Ct. 121
Debit: 9.00lei(suma miscarilor din conturile cl.6)
Credit: 15.00lei(suma miscarilor din conturile cl.7)
Profit impozabil: 6.00lei
TVA de plata: 1.44lei
Sold TVA neexigibila: -

Metoda a doua
II. Pentru cresterea operativitatii, evidenta gestiunii se tine la pret de amanuntul pentru toate produsele, in cadrul unei singure gestiuni.
Si in acest caz, gestiunea se tine cu metoda operativ-contabila: in gestiune se folosesc Fisele de magazie pentru toate produsele(programul permite), astfel asigurand controlul in orice moment atat valoric, cat si cantitativ. Zilnic se intocmeste Raportul de gestiune(pentru verificarea miscarilor si stabilirea valorica a stocului).
*Mentiune: pct. 31 din OMEF 3512/2008
Intrarile sau iesirile de bunuri de natura stocurilor se inregistreaza in contabilitatea sintetica si analitica, fie direct pe baza acestor documente, fie cu ajutorul unor situatii intocmite zilnic sau la alte perioade stabilite de unitate prin centralizarea datelor din documentele privind miscarea stocurilor.
Acest document este Raportul de gestiune zilnic, care se poate folosi in acest caz.
La finalul perioadei se intocmeste Registrul stocurilor(cod 14-3-11/a), pentru confruntarea datelor din gestiune cu cele din amanuntul.
Atat produsele cumparate spre revanzare, folosite si la prepararea produselor finite, cat si cele care se revand si nu se folosesc la prepararea altor produse, se tin in gestiunea cu amanuntul la pretul de vanzare cu amanuntul: intra in gestiune cu NIR la pret de vanzare cu adaos si TVA.
Marfurile se vand cu BF sau factura, se descarca gestiunea la pret de vanzare.
Exemplul de la pct.I.:
Produsul Coca-cola - pret de achizitie: 2 lei+TVA, pret de vanzare cu amanuntul: 2lei+2lei(adaos comercial) +0.96lei(TVA neexigibila)= 4.96lei
1. Se cumpara pentru revanzare(marfa) 1 buc. Coca-cola
371 = 401 : 2lei
4426 = 401 : 0.48lei
371 = 378 : 2lei - adaosul aferent vanzarii cu amanuntul
371 = 4428 : 0.96lei - TVA neexigibila din pretul cu amanuntul
2. Se foloseste Coca-cola la obtinerea unui cocktail de cafea: cafea+coca-cola+smantana+zahar+ornamente, urmarim doar pentru Coca-cola
- transfer cu BPTR in contul materiilor prime
301 = 371 : 4.96lei - pretul de evidenta(pret de vanzare cu amanuntul)
- receptionarea cocktailului(produs finit) pe baza BPTR
345 = 711 : 9.92lei(la pret de evidenta care este in cazul de fata pret de vanzare cu amanuntul, in care pretul de productie este de 7 lei, adaosul 1 lei si TVA neexigibila 1.92 lei)
- inregistrarea consumului cu materii prime si materiale pe baza BC(pentru Coca-cola):
601 = 301 : 4.96lei
3. Se vinde cocktailul la bar
- transferul produsului finit(cocktail) in contul de marfuri pe baza de BPTR
371 = 345 : 9.92lei(la pret de vanzare: pret de productie+adaos+TVA neexigibila)
711 = 378 : 4.00lei - corectie adaosul comercial aferent diferentei dintre 9.92(pret de vanzare)-4.96(suma consumurilor)
711 = 4428 : 0.96lei - corectie TVA neexigibila aferent diferentei dintre 9.92(pret de vanzare)-4.96(suma consumurilor)
- vanzarea catre client cu BF
411 = 707 : 8lei(pret de vanzare al marfii)
411 = 4427 : 1.92lei(TVA colectat)
- descarcarea gestiunii de marfa vanduta(in baza BF) - se cunoaste totalul BF, din care TVA colectat = TVA neexigibil,
suma adaosurilor se cunoaste din raportul de vanzari = rulajul la 378,
ceea ce ramane este suma ce se trece pe 607(cheltuiala efectiva cu marfuri care este de fapt pretul de achizitie).
607 = 371 : 2lei
378 = 371 : 6lei
4428 = 371 : 1.92lei
- incasarea contravalorii marfii vandute, prin numerar(in baza BF)
5311 = 411 : 9.92lei

Urmarirea contabila a miscarilor in contul de profit si pierdere:
Ct. 121
Debit: 6.96lei(suma miscarilor din conturile cl.6)
Credit: 12.96lei(suma miscarilor din conturile cl.7)
Profit impozabil: 6lei
TVA de plata: 1.44lei
Sold TVA neexigibila: -

Concluzie: cu toate ca modul de lucru de la pct. II. este respinsa de catre unii contabili si din punct de vedere al tehnicii contabile este indraznet si inovativ, se observa ca rezultatele privind profitul si TVA de plata nu sunt afectate. Avantajul major al acestui mod de lucru este simplicitatea oferita, mai putina birocratie si operativitate ridicata.
-------------------------------------------------

Va rog, cu seriozitate, opinii cu argumente solide despre metoda a doua de lucru.

Multumesc.
Bea






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL