Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Import din afara UE, apoi achizitie intracomunitara - aplicam TVA ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Import din afara UE, apoi achizitie intracomunitara - aplicam TVA ?


12 replies to this topic

#1 olalaaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 19 September 2009 - 05:19 AM

Am urmatoarea problema:

O firma din UE ( Spania ) importa zahar din Brazilia, apoi il vinde catre firma noastra din Romania.

1... Datorita volumului mare de importuri, firma noastra este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA. Firma spaniola, de asemenea, este platitoare de TVA in Spania ( tva la zahar in Spania fiind de 16% ).

2... Daca facem achizitia intracomunitara, firma spaniola trebuie sa ne factureze cu TVA 16% sau nu ?

3... Cand revindem zahar pe piata interna, punem adaos de 19% doar la surplusul de pret ( fata de pretul de achizitie ) pe care il adaugam noi ???

In momentul cand ajunge vaporul in port si preluam zaharul, trebuie cumva sa platim 3% ( diferenta dintre 16% din Spania si 19% din Romania ) din valoarea marfii facturate de firma spaniola ca baza de calcul ?

Sau, dimpotriva, adaugam 3% din pretul de baza si 19% din valoarea adaugata de noi la pretul de achizitie ?

Numeric, sa presupunem ca spaniolii ne factureaza zaharul cu 400 si noi vrem sa il vindem cu 600 pe piata romana, deci avand un adaos de 200 dolari tona. Daca firma din Spania ne factureaza cu 400 dolari tona, noi ar trebui sa vindem de exemplu cu 400 + 3 % din 400 + 19% din adaosul 200 (=600-400 ) ??

Am nevoie de ajutor, caci nu stiu cum sa facem incat sa putem adauga si TVA asa cum este legal, dar sa pastram si un pret redus, pentru a fi competitivi pe piata !!

Si Inca o problema : daca noi facturam cu TVA la clientii nostri ( depozite din tara ), ei vor factura la randul lor iarasi cu TVA la consumatorii finali ??

Nu cumva atunci apare TVA la TVA ???? E corect asa ??? Asta ar insemna ca la fiecare revanzare marfa se scumpeste cu cel putin 19% chiar daca revanzatorul ar avea profit zero !!!


Cum se procedeaza in mod corect ??

( Mentionez in plus ca noi preferam sa aducem zaharul din Spania fiindca daca l-am aduce direct din afara Comunitatii am fi obligati la plata unor taxe vamale foarte mari, probabil menite sa descurajeze importul din afara UE tocmai ca sa nu puna in pericol productia locala sau comunitara de zahar )

Va multumesc mult de tot pentru sprijin.

As dori sa postati si linkuri daca exista referitor la importul acestor tipuri de produse "protejate", daca aveti contact cu vreun caz asemanator.

Va doresc o zi minunata.



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 19 September 2009 - 06:02 PM

daca firmele din Spania si Ro sunt inreg ca platitori TVA, firma din Ro declara achizitia intracomunitara si declara dar nu plateste TVA. Firma din Spania treb sa factureze in baza Directivei 112 CE. Cand vindeti in Ro normal ca vindeti cu TVA (la valoarea produsului=valoare achizitie +adaos). Rog cititi definitia TVA= taxa pe valoare adaugata, adica in lantul de distributie se adauga plus-valoare (adaos comercial, profit) iar TVA este taxa adaugata la aceasta plus-valoare (profit), nu se plateste de toti acelasi TVA.




#3 olalaaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 20 September 2009 - 01:00 AM

Doamna Mihaela,

va marturisesc cu multa incantare ca am mai citit postari de ale dvs si le consider extrem de folositoare, si va multumesc ca ati raspuns.

Stiu ca VA e valoare adaugata, de asta am si intrebat in modul cifric de care am pomenit mai sus, deci amanuntit.

Vreau sa ma lamuriti ce inseamna ca "declaram dar nu platim TVA" ( va rog sa ma lamuriti si in legatura cu operatiunea de plata propriu-zisa, si cu inregistrarea in contabilitate ).

Deci, daca zaharul costa 400 pret net CIF ( adus pana la depozitul nostru ), noi trebuie cumva sa declaram, ca l-am platit cu 400 insa evidentiem undeva ca TVA in Spania este 16% ( sau pur si simplu ignoram TVA-ul de la spanioli ) ?

Deci, sa presupunem ca facem doar achizitia deocamdata, cum anume declaram TVA si la ce valoare ?

Ulterior, cand facturam, punem 600 +19% din tot, sau doar din valoarea adaugata ? deci 600 + 114 ( sau numai 600 + 38 ?? )

Va rog mult de tot sa-mi raspundeti tot asa, sub forma de valori concrete, daca puteti.

Adaosul nostru comercial e 200 ( vorbim aici de cifre fictive, binenteles ).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 October 2009 - 07:14 PM




#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 20 September 2009 - 07:28 AM

Este achizitie intracomunitara, adica furnizorul iti da factura fara tva, cu mentiunea similara cu a noastra "neimpozabil in...conf. Directiva CE 112 sau legea tarii lui" pe care o platesti. In Romania in contabilitate calculezi TVA 19% si faci taxare inversa 4426=4427 cu valoarea tva, suma pe care o declari in decontul de tva 300 la achizitii de bunuri intracomunitare si in declaratia 390 trimestriala. Daca platesti TVA trim ai grija sa schimbi vectorul fiscal in 5 zile de la primirea facturii (OG34).
Adica 371=401 400
4426=4427 400*19/100
plata furniz 401=5124 400
4111=707 600
4111=4427 600*19/100
si descarci gest etc

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 20 September 2009 - 07:28 AM




#5 olalaaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 21 September 2009 - 03:09 AM

imi cer iertare ca mai intreb inca o data, dar nu am inteles : achitam spaniolilor 400 si apoi statului roman 400*19/100 ????????????
( nu mi-e clara deloc notiunea de taxare inversa -> odata ce furnizorul nu ma taxeaza, ma taxeaza totusi statul roman in mod "invers" ?? de ce ?? )

daca am inteles bine, asta ar fi echivalent cu faptul ca marfa "costa" 400+400*19/100, apoi o vindem cu 600+600*19/100, iar TVA corespunzator pretului de 400 este deductibil ( cu alte cuvinte : in momentul achizitiei intracomunitare achitam acel TVA de 400*19/100, in momentul revanzarii marfii incasam acel TVA de 600*19/100 de la clienti, iar pana pe data de 25 dupa incheierea lunii cand am facut vanzarea platim TVA-ul ramas de platit adica 200*19/100 deoarece 400*19/100 era deductibil , nu ?)

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 21 September 2009 - 11:20 AM




#6 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 21 September 2009 - 01:34 PM

inainte nu eram in Uniunea Europeana si plateam in vama TVA la bunuri importate, 19% la valoarea de achizitie, mai plateam si taxe vamale pe care le includeam in pretul de achizitie al marfii si ca urmare plateam TVA 19% si pentru ele.
Acum suntem in UE si nu mai platim TVA si taxe vamale, dar suntem obligati sa le declaram si sa inregistram prin acest sistem "taxare inversa". Pentru o mai buna intelegere recomand sa citesti pe site-ul mfinante.ro/infotva/directiva 112 tradusa in lb romana, mi se pare mai clara decat Codul fiscal titlul VI.
Deci, marfa ta are valoare 400 EURO= de plata catre furnizorul din Spania. La aceasta valoare nu platesti tva, decat il declari si inregistrezi (vezi postarea mea anterioara).
Acum a intrat in posesia ta, o poti vinde pe terit. Ro cu TVA 19% adica, pret de vanzare 600 la care adaugi tva 600*19/100, suma tva este 114 eur, TVA colectat, bani pe care ii platesti statului roman.
Mai departe in lantul tau de distributie cel care cumpara de la tine cu 600+114 vinde cu 700+133, deci va avea de plata 19 lei catre statul roman (133-114=19).

Pe vremea importurilor plateai in vama minim 400*19/100=76 lei, vindeai 600+114 lei, TVA de plata la stat aveai 62 lei. (+76 deja platiti).

Sper ca ai inteles.



#7 clara1an

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 21 September 2009 - 08:18 PM

Draga olala, voi incerca sa-ti dau o explicatie mai "babeasca" a acestei tranzactii pt. ca explicatiile profesionale le-ai primit mai sus:

Daca ambele firme din RO si ES au coduri valide de TVA, factura din Spania va fi de doar 400EUR - nu va avea TVA (termenul pt. TVA pe facturile spaniole este IVA - in dreptul acestei rubrici pe factura spaniola va trebui sa scrie 0).

Tu va trebuie sa aplici 19% TVA-ul romanesc in momentul in care inregistrezi aceasta factura in jurnalul de cumparari DAR exact aceeasi factura e vei inregistra si in jurnalul de VANZARI si astfel, de fapt, TVA-ul se anuleaza si nu il platesti. Vei plati TVA in momentul in care vei vinde marfa catre clientii tai in RO.

Sper ca m-am facut inteleasa,
Succes!



#8 olalaaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 21 September 2009 - 11:39 PM

Super !! Acum am inteles.

Eu ma temeam ca odata ce aduc din Comunitate marfa, sunt obligat sa achit in tara TVA pt cei 400 ( daca de pilda tineam, sa zicem, 5 luni in depozit marfa, pana reusesc sa o vand pe toata, iar statul totusi doreste sa incaseze acel TVA de la mine pe marfa adusa in Romania cat mai repede , nu ? )

Ceea ce nu e clar in asemenea situatie e de ce inregistrez acea factura si pe Jurnalul de Vanzari, odata ce inca nu am vandut marfa catre clienti ( sau o vand in alta perioada de raportare a TVA-ului ). Atunci cum se leaga una cu alta ??

Eu stiu ca trec in jurnalul de vanzari ceea ce vand, nu ceea ce am cumparat pentru firma :lostit (13): ....

( Mai mult mi-a placut explicatia empirica, va spun sincer, ca sa inteleg esenta fenomenului, decat cea experta, dar o sa consult si Directiva Europeana, ca sa am imaginea clara )

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 October 2009 - 07:27 PM




#9 clara1an

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 22 September 2009 - 06:02 AM

am uitat sa precizez ceva: in contabilitate vei face pe langa inregistrarea contabila 371=401 si 4426=4427, si astfel rulajul curent din balanta al conturilor 4426 si 4427 va fi identic cu jurnalele de vanzari si cumparari si cu decontul 300.
ma bucur mult ca ai inteles.



#10 olalaaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 23 September 2009 - 12:40 AM

Ceea ce nu e clar in asemenea situatie e de ce inregistrez acea factura si pe Jurnalul de Vanzari, odata ce inca nu am vandut marfa catre clienti ( sau sa presupunem ca o vand in alta perioada de raportare a TVA-ului ). Atunci cum se leaga una cu alta ??

Eu stiu ca trec in jurnalul de vanzari ceea ce vand, nu ceea ce am cumparat pentru firma :lostit (13): De exemplu cumpar in Ianuarie, si vand abia in august . Ce fac cu raportarile intermediare de TVA ?? Dar cu Jurnalele de Vanzari ( asta e limpede, trec ce am cumparat ) sau cu cele de Vanzari - completate abia in August ??

Aici ceva nu e tocmai limpede in explicatia aceea :

Citeaza

Tu va trebuie sa aplici 19% TVA-ul romanesc in momentul in care inregistrezi aceasta factura in jurnalul de cumparari DAR exact aceeasi factura e vei inregistra si in jurnalul de VANZARI si astfel, de fapt, TVA-ul se anuleaza si nu il platesti.

Scuze, am vrut sa spun :

Dar cu Jurnalele de Cumparari ( asta e limpede, trec ce am cumparat ) sau cu cele de Vanzari - completate abia in August ??

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 October 2009 - 07:28 PM




#11 clara1an

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 23 September 2009 - 04:51 PM

Draga mea, factura respectiva se trece si in Jurnalul de cumparari si in Jurnalul de vanzari in acelasi moment (zi, luna, etc) si se face nota contabila 4426=4427. Te rog frumos sa-mi dai adresa ta de email.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 24 September 2009 - 02:23 PM




#12 olalaaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 29 September 2009 - 08:15 PM

Incerc sa va trimit mesaj privat ( "pm" ) dar vad ca sistemul nu-mi permite, nu stiu de ce. Nu as posta chiar aici pe forum adresa mea de email.
Va multumesc.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 October 2009 - 07:29 PM




#13 mdurus78

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 October 2009 - 02:04 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Sep 19 2009, 07:02 PM, a spus:

daca firmele din Spania si Ro sunt inreg ca platitori TVA, firma din Ro declara achizitia intracomunitara si declara dar nu plateste TVA. Firma din Spania treb sa factureze in baza Directivei 112 CE. Cand vindeti in Ro normal ca vindeti cu TVA (la valoarea produsului=valoare achizitie +adaos). Rog cititi definitia TVA= taxa pe valoare adaugata, adica in lantul de distributie se adauga plus-valoare (adaos comercial, profit) iar TVA este taxa adaugata la aceasta plus-valoare (profit), nu se plateste de toti acelasi TVA.







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL