Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contabilizare parti calculator - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


contabilizare parti calculator

40 replies to this topic

#21 ANDREI MIHAELA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Interests:SA STIU CAT MAI MULTE

Postat 06 July 2005 - 02:03 PM

Am o nelamurire. Cum se contabilizeaza achizitia unui calculator pe componente? Asamblarea pieselor in final se considera productie proprie?



#22 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 July 2005 - 02:42 PM

ANDREI MIHAELA a spus:

Cum se contabilizeaza achizitia unui calculator pe componente? Asamblarea pieselor in final se considera productie proprie?
Daca nu depaseste valoarea de obiect de inventar intra ca obiect de inventar din productie proprie.Daca depasaste valoarea de obiect de inventar intra ca imobilizare corporala din imobilizari corporale in curs.

radu_o



#23 ANDREI MIHAELA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:
  • Interests:SA STIU CAT MAI MULTE

Postat 06 July 2005 - 03:08 PM

Multumesc mult pentru raspuns. Adica eu trebuie sa trec toate componentele pe materii prime si dupa ce am toate componentele le dau in consum si fac receptia, nu?



#24 Nicoleta_Z

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 184 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 06 July 2005 - 09:51 PM

Am control in aceasta saptamana la firma si mi-a spus ca trebuie sa fac si raport de productie pentru obtinere calculator.Chiar am o rugaminte, cine poate sa-mi trimita si mie pe mail un model, nicoletazagan@yahoo.com!
Daca inlocuiesc o componenta la calculator, doamna de la Finante mi-a zis ca trebuie mai intai sa fac receptia componentei si apoi sa o dau in consum cu bon de consum, ca nu este corect sa o dau direct pe cheltuieli asa cum procedam eu! :oops:



#25 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 06 July 2005 - 10:50 PM

Cand achizitionezi piese de schimb pt.calculatoarele din dotarea firmei faci receptie si le dai in consum ,pe baza de bon consum , inreg.pe chelt.facandu-se in ct.611-chelt.intretinere si reparatii.Cand adaugi ceva la componentele de baza pt.imbunatatirea performantelor si daca acel cal.este la mijl.fixe-atunci maresti val.m.f. daca e ob.de inv.-nici nu mai are importanta daca piesa pusa merge pe 602 sau 611-tot cheltuiala este savand in vedere ca daca se trece la ob.inv. se pot trece imediat in 603
. Deci oricare din conturile de mai sus se pot folosi.
Cand cumperi piese pentru configurare calc.in vederea comercializarii ,se schimba treaba. In acest caz se inreg. in 302,cu NIR si,pe baza de rapoarte de productie se trec in consum-Bon consum, pe comenzi,bucati sau loturi.Aceste cheltuieli vor intra in componenta pretului de cost al produsului.In cazul acesta,calculatorele rezultate se vor inreg. in 345 =711 ,iar de aici ,in functie de destinatie-mag.propriu sau vanzare la terti cu factura -se vor face inreg.necesare.
Dinu O.



#26 danae

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 951 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 13 July 2005 - 01:49 PM

Nicoleta, cum ai facut cu calculatorul ala? acum am aceeasi durere de cap :cry:


pana la urma ai obtinut raportul ala de productie?

dinu spune ca daca e calculatorul firmei nu trebuie raport de productie, doar daca il vinzi, doamna si-a pastrat parerea?

ah, mai am o problema! firma mea nu are in obiectul de activitate productia dar are angajati isteti, asta inseamna ca nu-si poate face pt firma un calculator din piese?

cred ca intrebarea poate fi chiar si asa: poate patronul sa-si zugraveasca el personal in sediu, adica cumpara vopsea si bidinea si actioneaza intr-o dumnica :) dar e firma de soft, exclus zugraveli in ob de activitate http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif



#27 pcl

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 13 July 2005 - 03:10 PM

danae a spus:

cred ca intrebarea poate fi chiar si asa: poate patronul sa-si zugraveasca el personal in sediu, adica cumpara vopsea si bidinea si actioneaza intr-o dumnica  :) dar e firma de soft, exclus zugraveli in ob de activitate  http://www.conta.ro/forum/public/style_emoticons/default/wink.gif

Binenteles...faci un analitic la 611 (intretinere sediu) si acolo treci toate materialele ce la cumperi pentru zugravit.



#28 Ioana Iagaru

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:RM. VALCEA

Postat 13 July 2005 - 04:10 PM

Simpatice discutiile...
Uitati care e si parerea mea vis-a-vis de inregistrarile contabile la client(cel care achizitioneaza calculatorul).
In primul rand ff important e ca factura emisa sa fie defalcata pe fiecare obiect in parte deoarece noi receptia o face pe fiecare reper in parte si anume de ex:

1.sistem XP - adica unitatea centrala 1 b daca e pana in 15 mil obiect de inventar...ce depaseste mijloc fix..fisa obiectul de inventar mai departe stiti...
2.Microsoft windows xp - soft - 1 b deci este imobilizare necorporala se duce in contul 208
3.Monitor - 1 b - idem pct.1
4. tastatura, mouse, boxe - obiecte de inventar... sau daca doriti direct pe cheltuiala in 6028.. dar eu zic ca e mai corect sa le tineti in 303 si sa le dati in consum cu pv la cei care le utilizeaza...ca dealtfel si celelate componente daca au valoare pana in 15 mil si nu devin mijloace fixe...

In cazul in care valoarea sistemului depaseste 15 mil, de fiecare data cand il imbunatatiti cu de ex extensie memorie sau ii mai puneti un hard sau inca un procesor, in conditiile acestea creste valoare de inventar al bunului..
Daca se arde vre-o componenta atunci clar este o cheltuiala(6024;6028) pentru ca inlocuiti componenta anterioara daca este aceasi valoare...
daca o inlocuiti cu o componenta care are o valoare mai mare decat cea anterioara diferenta se considera cresterea valoarii de inventar a bunului...

Cineva discuta despre componentele de calculator pe care le achizitioneaza in cadrul unei firme care are ca obiect de activitate vanzarea de calculatoare dar el defapt vinde sisteme, trebuie musai sa aiba ca obiect de activitate si productia de sisteme...
Componenetele le receptioneaza ca materie prima(301) pe cele care le foloseste la obtinerea unui sistem care trebuie sa aiba anexat in spate un Deviz cu toate materiile prime care au intrat in componenta sistemului, iar restul trebuie sa le receptioneze ca marfa(371) si sa le vanda ca marfa...
In conditiile in care se intampla sa vanda din componentele care le-a receptionat ca materie prima, adica sa le vanda ca marfuri.. trebuie sa faca trecerea dintr-o gestiune in alta pe baza unui bon de transfer(371 =301 puteti sa folosit si un cont intermediar si anume 371=482 si 482=301)cele care le-a vandut ca marfa si erau materii prime receptionate, ca apoi sa se poata scadea cu ele din gestiunea corecta si la inventarierea sa iasa bine..
Sper ca am explicat destul de bine daca suntei de acord cu parerea mea sau nu ati intels ceva va rog sa ma intrebati:)



#29 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 13 July 2005 - 04:57 PM

Daca ai cumparat piese si ti-ai facut calculator pt.firma:
302=401-val.piese cumparate
602=302-val.piese date in consum
Raport productie(cam pretentios spus)
Subs..................(cativa sefi din firma) am procedat la receptionarea unui calculator relizat de catre....................(cine l-a facut) ,in componenta caruia au intrat:
materiale cf. bon consum nr...... in val. de ....................lei
manopera (incl.CAS, somaj,etc) n ore x ...lei/ora=.........lei
Total cheltuieli...................................................................lei
Societatea se va inre. cu calculatorxyz in valoare de .....lei.
Drept pt.care s-a inch pr.pv. in x ex. din care unul la receptie,unul la contab.
comisia de receptie

Daca e ob. de inventar=303=7588
Daca e mijloc fix 214=722
tva 4426=4427 (calculat la val. de mai sus)
Succes !



#30 danae

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 951 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 14 July 2005 - 10:10 AM

:lol:
am cumparat piese de calculator care sunt toate pe o factura, adica toate pe bucatele, inclusiv procesor, memorie, placa fax, unitate discheta, soft

si intr-o seara le-am montat eu personal, asociat si administrator dar neangajata la firma respectiva (bine, bine cu multe talente tehnice!)

a rezultat o unitate centrala!

pe bune ca asa e situatia, macar la asta sa-mi foloseasca anii de facultate si experianta acumulata in campiile muncii!

acum nu prea inteleg ce fel de manopera sa pun in raport asa ca voi ignora complet capitolul! de fapt asa fac cu toata munca pe care o fac pt firma, o ignor!
:lol:
comisia de receptie poate fi doar o persoana?


daca zugravesc asta nu se vede nicaieri in venituri? pai de ce?



#31 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 14 July 2005 - 10:34 AM

Art.13 din L 82/91-republicata,,Inreg.in contabilitate a elementelor de activ se face la costul de achizitie,de productie sau la valoarea justa pt.alte intrari decat cele prin achizitie sau productie,dupa caz."
Inreg.din prod.proprie se face 214=722 -722 e cont de venituri.Deci op. se reflecta in venituri.Poti ignora manopera.PV poate fi facut de o persoana daca numai un sef este in firma.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx



#32 danae

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 951 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 14 July 2005 - 01:34 PM

multumesc, dinu! pt calculator imi era clar pt zugravela nu pt ca pcl mi-a spus ca tot ce trebuie sa fac este sa trec pe cheltuiala vopseaua :lol:
ok, pun doua persoane, adica sef si sofer ca astia-s toti!



#33 pcl

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 14 July 2005 - 02:41 PM

raman in continuare la parerea mea de a trece pe 611 cu analitic.In primul rand zugravitul nu face parte din ob.de activitate si in al 2-lea rand nu cred ca bidineaua si vopseaua totalizeaza o suma atat de mare.As intelege daca ar fi vorba de niste lucrari mai ample de instalatii, sau ceva in genul care le-as trece pe 212 si as mari valoarea cladirii,sediului, recalculand amortizarea.
Chiar as fi curioasa de parerea mai multora pe aceasta tema.....



#34 danae

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 951 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 14 July 2005 - 02:50 PM

pt mine e o problema de principiu (stiu, sunt usor maniaca!), adica se face corect intr-un anume fel indiferent cat de mare sau mica e suma!

e adevarat ca si "atentia" pt inspectorii care verifica depinde de suma :oops:



#35 pcl

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 14 July 2005 - 03:54 PM

e foarte bine sa fii "maniac" in profesia asta:), dar eu am avut caz in firma si de zugravit si de instalatii cum am mai scris si am procedat cum ti-am spus.Am avut controale de la garda, expertize contabile si nimeni nu s-a legat de modul acesta de inregistrare pentru ca este corect din punctul meu de vedere.Tu ai aflat modul de gandire al mai multura si ai posibilitatea de a alege calea cea mai apropiata de punctul tau de vedere.Mult succes! :D



#36 Sorina T.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BISTRITA

Postat 10 March 2008 - 01:58 PM

Va rog un pic de ajutor :

Asamblam si noi calculatoare, in vederea vanzarii. Componentele au fost receptionate initial ca si marfuri in 371 (deoarece o parte din ele le vindem direct).
Eu trebuie sa iau acum piesele din 371 pentru asamblarea calculatorului, pe care o sa il inregistrez 345 = 711.
Ceea ce nu stiu este ce fac pana la 345=711, cum scot piesele pe care le voi folosi din ct.371 ?

Le multumesc anticipat celor care vor binevoi sa imi dea un raspuns.



#37 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 March 2008 - 03:57 PM

Vezi postareaSorina T., la Mar 10 2008, 01:58 PM, a spus:

Asamblam si noi calculatoare, in vederea vanzarii. Componentele au fost receptionate initial ca si marfuri in 371 (deoarece o parte din ele le vindem direct).
Eu trebuie sa iau acum piesele din 371 pentru asamblarea calculatorului, pe care o sa il inregistrez 345 = 711.
Ceea ce nu stiu este ce fac pana la 345=711, cum scot piesele pe care le voi folosi din ct.371 ?
Normal era sa faceti 371=401 doar la componentele destinate vanzartii, iar cele destinate asamblarii (de fapt un fel de productie) trebuia facut 301=401.
Dar daca nu stii care-cum de la inceput si le-ai introdus pe toate in 371, pe masura ce stii, faci corectia:
371=401 -v
301=401 +v
Sau faci transfer direct:
301=371
Exista deci gestiune separata a celor 3 grupe: marfuri (destinate vanzarii), materii prime (pentru productie) si produse finite.
Transferul intre primele doua se poate face cu nota de transfer.
La asamblare ies din gestiune de materii prime cu bon de consum sau fisa limita:
711=301
Cand e gata produsul finit, intra in gestiunea de produse finite (cu bon de predare):
348=711
Aceasta este o contare simplificata, presupunand ca nu exista faze intermediare: semifabricate, productie neterminata, deseuri, returnari in productie etc.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 10 March 2008 - 04:02 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#38 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 27 March 2008 - 03:56 PM

noi vrem sa scoatem din gestiune marfuri ptr.consumul firmei(detergent etc)
ce inreg.contabile sa fac?
multumesc.



#39 Nemesis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 158 Postari:

Postat 27 March 2008 - 04:20 PM

Vezi postareaNemesis, la Mar 27 2008, 03:56 PM, a spus:

noi vrem sa scoatem din gestiune marfuri ptr.consumul firmei(detergent etc)
ce inreg.contabile sa fac?
multumesc.
m-am gandit asa dar,totusi nu mi se pare corect
am marfuri de scos in val.de 3153,02
302-371 3153,02
602-302 3153,02
daca fac asa nu o sa-mi mai bata 371 cu 4428 si nici 378 ?
un ajutor va rog.
multumesc



#40 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 March 2008 - 05:11 PM

De ce nu stornezi inregistrarile pe care le-ai facut cand ai facut intrarea ca marfa si sa pui in 3028.
Apoi faci bon de consum 6028=3028.

Te poti descarca si din pretul de vanzare, adica cu 4428 si 378 aferent, dar asa ai mai mult de descarcat (pret de achizitie+adaos). Deci dai mai mult pe cheltuiala deductibila si nu cred ca e corect.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL