contabilizare parti calculator
#21
Postat 06 July 2005 - 02:03 PM
#22
Postat 06 July 2005 - 02:42 PM
ANDREI MIHAELA a spus:
#23
Postat 06 July 2005 - 03:08 PM
#24
Postat 06 July 2005 - 09:51 PM
Daca inlocuiesc o componenta la calculator, doamna de la Finante mi-a zis ca trebuie mai intai sa fac receptia componentei si apoi sa o dau in consum cu bon de consum, ca nu este corect sa o dau direct pe cheltuieli asa cum procedam eu! :oops:
#25
Postat 06 July 2005 - 10:50 PM
. Deci oricare din conturile de mai sus se pot folosi.
Cand cumperi piese pentru configurare calc.in vederea comercializarii ,se schimba treaba. In acest caz se inreg. in 302,cu NIR si,pe baza de rapoarte de productie se trec in consum-Bon consum, pe comenzi,bucati sau loturi.Aceste cheltuieli vor intra in componenta pretului de cost al produsului.In cazul acesta,calculatorele rezultate se vor inreg. in 345 =711 ,iar de aici ,in functie de destinatie-mag.propriu sau vanzare la terti cu factura -se vor face inreg.necesare.
Dinu O.
#26
Postat 13 July 2005 - 01:49 PM
pana la urma ai obtinut raportul ala de productie?
dinu spune ca daca e calculatorul firmei nu trebuie raport de productie, doar daca il vinzi, doamna si-a pastrat parerea?
ah, mai am o problema! firma mea nu are in obiectul de activitate productia dar are angajati isteti, asta inseamna ca nu-si poate face pt firma un calculator din piese?
cred ca intrebarea poate fi chiar si asa: poate patronul sa-si zugraveasca el personal in sediu, adica cumpara vopsea si bidinea si actioneaza intr-o dumnica :) dar e firma de soft, exclus zugraveli in ob de activitate http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif
#27
Postat 13 July 2005 - 03:10 PM
danae a spus:
Binenteles...faci un analitic la 611 (intretinere sediu) si acolo treci toate materialele ce la cumperi pentru zugravit.
#28
Postat 13 July 2005 - 04:10 PM
Uitati care e si parerea mea vis-a-vis de inregistrarile contabile la client(cel care achizitioneaza calculatorul).
In primul rand ff important e ca factura emisa sa fie defalcata pe fiecare obiect in parte deoarece noi receptia o face pe fiecare reper in parte si anume de ex:
1.sistem XP - adica unitatea centrala 1 b daca e pana in 15 mil obiect de inventar...ce depaseste mijloc fix..fisa obiectul de inventar mai departe stiti...
2.Microsoft windows xp - soft - 1 b deci este imobilizare necorporala se duce in contul 208
3.Monitor - 1 b - idem pct.1
4. tastatura, mouse, boxe - obiecte de inventar... sau daca doriti direct pe cheltuiala in 6028.. dar eu zic ca e mai corect sa le tineti in 303 si sa le dati in consum cu pv la cei care le utilizeaza...ca dealtfel si celelate componente daca au valoare pana in 15 mil si nu devin mijloace fixe...
In cazul in care valoarea sistemului depaseste 15 mil, de fiecare data cand il imbunatatiti cu de ex extensie memorie sau ii mai puneti un hard sau inca un procesor, in conditiile acestea creste valoare de inventar al bunului..
Daca se arde vre-o componenta atunci clar este o cheltuiala(6024;6028) pentru ca inlocuiti componenta anterioara daca este aceasi valoare...
daca o inlocuiti cu o componenta care are o valoare mai mare decat cea anterioara diferenta se considera cresterea valoarii de inventar a bunului...
Cineva discuta despre componentele de calculator pe care le achizitioneaza in cadrul unei firme care are ca obiect de activitate vanzarea de calculatoare dar el defapt vinde sisteme, trebuie musai sa aiba ca obiect de activitate si productia de sisteme...
Componenetele le receptioneaza ca materie prima(301) pe cele care le foloseste la obtinerea unui sistem care trebuie sa aiba anexat in spate un Deviz cu toate materiile prime care au intrat in componenta sistemului, iar restul trebuie sa le receptioneze ca marfa(371) si sa le vanda ca marfa...
In conditiile in care se intampla sa vanda din componentele care le-a receptionat ca materie prima, adica sa le vanda ca marfuri.. trebuie sa faca trecerea dintr-o gestiune in alta pe baza unui bon de transfer(371 =301 puteti sa folosit si un cont intermediar si anume 371=482 si 482=301)cele care le-a vandut ca marfa si erau materii prime receptionate, ca apoi sa se poata scadea cu ele din gestiunea corecta si la inventarierea sa iasa bine..
Sper ca am explicat destul de bine daca suntei de acord cu parerea mea sau nu ati intels ceva va rog sa ma intrebati:)
#29
Postat 13 July 2005 - 04:57 PM
302=401-val.piese cumparate
602=302-val.piese date in consum
Raport productie(cam pretentios spus)
Subs..................(cativa sefi din firma) am procedat la receptionarea unui calculator relizat de catre....................(cine l-a facut) ,in componenta caruia au intrat:
materiale cf. bon consum nr...... in val. de ....................lei
manopera (incl.CAS, somaj,etc) n ore x ...lei/ora=.........lei
Total cheltuieli...................................................................lei
Societatea se va inre. cu calculatorxyz in valoare de .....lei.
Drept pt.care s-a inch pr.pv. in x ex. din care unul la receptie,unul la contab.
comisia de receptie
Daca e ob. de inventar=303=7588
Daca e mijloc fix 214=722
tva 4426=4427 (calculat la val. de mai sus)
Succes !
#30
Postat 14 July 2005 - 10:10 AM
am cumparat piese de calculator care sunt toate pe o factura, adica toate pe bucatele, inclusiv procesor, memorie, placa fax, unitate discheta, soft
si intr-o seara le-am montat eu personal, asociat si administrator dar neangajata la firma respectiva (bine, bine cu multe talente tehnice!)
a rezultat o unitate centrala!
pe bune ca asa e situatia, macar la asta sa-mi foloseasca anii de facultate si experianta acumulata in campiile muncii!
acum nu prea inteleg ce fel de manopera sa pun in raport asa ca voi ignora complet capitolul! de fapt asa fac cu toata munca pe care o fac pt firma, o ignor!
:lol:
comisia de receptie poate fi doar o persoana?
daca zugravesc asta nu se vede nicaieri in venituri? pai de ce?
#31
Postat 14 July 2005 - 10:34 AM
Inreg.din prod.proprie se face 214=722 -722 e cont de venituri.Deci op. se reflecta in venituri.Poti ignora manopera.PV poate fi facut de o persoana daca numai un sef este in firma.
#32
Postat 14 July 2005 - 01:34 PM
ok, pun doua persoane, adica sef si sofer ca astia-s toti!
#33
Postat 14 July 2005 - 02:41 PM
Chiar as fi curioasa de parerea mai multora pe aceasta tema.....
#34
Postat 14 July 2005 - 02:50 PM
e adevarat ca si "atentia" pt inspectorii care verifica depinde de suma :oops:
#35
Postat 14 July 2005 - 03:54 PM
#36
Postat 10 March 2008 - 01:58 PM
Asamblam si noi calculatoare, in vederea vanzarii. Componentele au fost receptionate initial ca si marfuri in 371 (deoarece o parte din ele le vindem direct).
Eu trebuie sa iau acum piesele din 371 pentru asamblarea calculatorului, pe care o sa il inregistrez 345 = 711.
Ceea ce nu stiu este ce fac pana la 345=711, cum scot piesele pe care le voi folosi din ct.371 ?
Le multumesc anticipat celor care vor binevoi sa imi dea un raspuns.
#37
Postat 10 March 2008 - 03:57 PM
Sorina T., la Mar 10 2008, 01:58 PM, a spus:
Eu trebuie sa iau acum piesele din 371 pentru asamblarea calculatorului, pe care o sa il inregistrez 345 = 711.
Ceea ce nu stiu este ce fac pana la 345=711, cum scot piesele pe care le voi folosi din ct.371 ?
Dar daca nu stii care-cum de la inceput si le-ai introdus pe toate in 371, pe masura ce stii, faci corectia:
371=401 -v
301=401 +v
Sau faci transfer direct:
301=371
Exista deci gestiune separata a celor 3 grupe: marfuri (destinate vanzarii), materii prime (pentru productie) si produse finite.
Transferul intre primele doua se poate face cu nota de transfer.
La asamblare ies din gestiune de materii prime cu bon de consum sau fisa limita:
711=301
Cand e gata produsul finit, intra in gestiunea de produse finite (cu bon de predare):
348=711
Aceasta este o contare simplificata, presupunand ca nu exista faze intermediare: semifabricate, productie neterminata, deseuri, returnari in productie etc.
Aceasta postare a fost editata de nopris: 10 March 2008 - 04:02 PM
#38
Postat 27 March 2008 - 03:56 PM
ce inreg.contabile sa fac?
multumesc.
#39
Postat 27 March 2008 - 04:20 PM
Nemesis, la Mar 27 2008, 03:56 PM, a spus:
ce inreg.contabile sa fac?
multumesc.
am marfuri de scos in val.de 3153,02
302-371 3153,02
602-302 3153,02
daca fac asa nu o sa-mi mai bata 371 cu 4428 si nici 378 ?
un ajutor va rog.
multumesc
#40
Postat 27 March 2008 - 05:11 PM
Apoi faci bon de consum 6028=3028.
Te poti descarca si din pretul de vanzare, adica cu 4428 si 378 aferent, dar asa ai mai mult de descarcat (pret de achizitie+adaos). Deci dai mai mult pe cheltuiala deductibila si nu cred ca e corect.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi