Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inchiriere auto intracomunitar - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Inchiriere auto intracomunitar


10 replies to this topic

#1 topala_gustav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 22 February 2010 - 06:45 PM

Sunt in situatia urmatoare: PFA cu cod valid TVA inchiriez pe termen indelungat autoturism de la firma intracomunitara platitoare de TVA. Factura primita de la firma intracomunitara NU CONTINE TVA. Eu sunt dator statului roman cu plata TVA-ului pentru acest serviciu intracomunitar ? Altfel spus, daca achizitionez un serviciu intracomunitar ( inchiriere mijloc transport pe termen indelungat) va trebui sa platesc TVA statului roman ? Deci costurile inchirierii pentru mine vor fi : suma platita firmei intracomunitare + 19% TVA catre statul roman?



#2 ramoramo76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 23 February 2010 - 01:24 PM

Vezi postareatopala_gustav, la Feb 22 2010, 08:45 PM, a spus:

Sunt in situatia urmatoare: PFA cu cod valid TVA inchiriez pe termen indelungat autoturism de la firma intracomunitara platitoare de TVA. Factura primita de la firma intracomunitara NU CONTINE TVA. Eu sunt dator statului roman cu plata TVA-ului pentru acest serviciu intracomunitar ? Altfel spus, daca achizitionez un serviciu intracomunitar ( inchiriere mijloc transport pe termen indelungat) va trebui sa platesc TVA statului roman ? Deci costurile inchirierii pentru mine vor fi : suma platita firmei intracomunitare + 19% TVA catre statul roman?
da asa este




#3 topala_gustav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 04 March 2010 - 03:41 PM

Nu inteleg de ce trebuie sa platesc statului roman 19%. E vorba de o achizitie intracomunitara de servicii. Atata timp cat factura nu contine TVA de ce trebuie sa-l platesc? Si in ce rubrica a declaratiei 300 trebuie sa apara aceasta suma?

Multumesc



#4 florinmladin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 110 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 March 2010 - 11:20 PM

Vezi postareatopala_gustav, la Mar 4 2010, 03:41 PM, a spus:

Nu inteleg de ce trebuie sa platesc statului roman 19%. E vorba de o achizitie intracomunitara de servicii. Atata timp cat factura nu contine TVA de ce trebuie sa-l platesc? Si in ce rubrica a declaratiei 300 trebuie sa apara aceasta suma?

Multumesc


Gustav,
Raspunsul este foarte simplu: cf. art.132 (2) CF locul prestarii este locul unde beneficiarul are sediul activitatii sale economice, pentru inchirierea pe termen lung,pentru ca pe termen scurt intri la exceptie 133(4)-e). Zici ca ai cod valid de TVA adica cf. art.153 din CF ( cel cu "RO" in fata) ca altfel se schimba povestea.
Daca te incadrezi in regula de mai sus, TVA se achita prin taxare inversa 4426=4427 nu platesti efectiv nimic, si citeste cu atentie mod de intocmire decl.300 ca ai randuri specifice pentru taxare inversa.
Don't worry! Just panic!



#5 topala_gustav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 05 March 2010 - 01:20 PM

Vezi postareaflorinmladin, la Mar 4 2010, 11:20 PM, a spus:

Vezi postareatopala_gustav, la Mar 4 2010, 03:41 PM, a spus:

Nu inteleg de ce trebuie sa platesc statului roman 19%. E vorba de o achizitie intracomunitara de servicii. Atata timp cat factura nu contine TVA de ce trebuie sa-l platesc? Si in ce rubrica a declaratiei 300 trebuie sa apara aceasta suma?

Multumesc


Gustav,
Raspunsul este foarte simplu: cf. art.132 (2) CF locul prestarii este locul unde beneficiarul are sediul activitatii sale economice, pentru inchirierea pe termen lung,pentru ca pe termen scurt intri la exceptie 133(4)-e). Zici ca ai cod valid de TVA adica cf. art.153 din CF ( cel cu "RO" in fata) ca altfel se schimba povestea.
Daca te incadrezi in regula de mai sus, TVA se achita prin taxare inversa 4426=4427 nu platesti efectiv nimic, si citeste cu atentie mod de intocmire decl.300 ca ai randuri specifice pentru taxare inversa.

OK, multumesc, destul de limpede, banuiesc ca indeclaratia 300 trebuie sa ma uit la randurile 7 si 19. Mai am o intrebare: trebuie sa completez si 301 pentru achizitia acestui serviciu intracomunitar?



#6 florinmladin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 110 Postari:
  • Gender:Male

Postat 05 March 2010 - 01:59 PM

Vezi postareatopala_gustav, la Mar 5 2010, 01:20 PM, a spus:

Vezi postareaflorinmladin, la Mar 4 2010, 11:20 PM, a spus:

Vezi postareatopala_gustav, la Mar 4 2010, 03:41 PM, a spus:

Nu inteleg de ce trebuie sa platesc statului roman 19%. E vorba de o achizitie intracomunitara de servicii. Atata timp cat factura nu contine TVA de ce trebuie sa-l platesc? Si in ce rubrica a declaratiei 300 trebuie sa apara aceasta suma?

Multumesc


Gustav,
Raspunsul este foarte simplu: cf. art.132 (2) CF locul prestarii este locul unde beneficiarul are sediul activitatii sale economice, pentru inchirierea pe termen lung,pentru ca pe termen scurt intri la exceptie 133(4)-e). Zici ca ai cod valid de TVA adica cf. art.153 din CF ( cel cu "RO" in fata) ca altfel se schimba povestea.
Daca te incadrezi in regula de mai sus, TVA se achita prin taxare inversa 4426=4427 nu platesti efectiv nimic, si citeste cu atentie mod de intocmire decl.300 ca ai randuri specifice pentru taxare inversa.

OK, multumesc, destul de limpede, banuiesc ca indeclaratia 300 trebuie sa ma uit la randurile 7 si 19. Mai am o intrebare: trebuie sa completez si 301 pentru achizitia acestui serviciu intracomunitar?

Gustav,

Cred ca este o mica confuzie la mijloc, 301 fac anumiti agenti, 300 altii, daca ai cod RO care nu este atribuit pentru o anumita operatiune avand o limita de timp, faci 300, nu ai treaba cu 301...
Don't worry! Just panic!



#7 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 16 March 2010 - 01:55 PM

Trebuie sa faci 390 recapitulativa cu termen pe 15 aprilie si daca esti platitor la trimestru devii platitor la luna pt tva.

pardon,termenul e 15 martie!



#8 topala_gustav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 16 March 2010 - 02:08 PM

Vezi postareaGianinutza, la Mar 16 2010, 01:55 PM, a spus:

Trebuie sa faci 390 recapitulativa cu termen pe 15 aprilie si daca esti platitor la trimestru devii platitor la luna pt tva.

pardon,termenul e 15 martie!

De ce trebuie sa devin platitor la luna ? Este o achizitie de serviciu, nu de bunuri.



#9 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2010 - 03:34 PM

Ai dreptate ,daca nu ai achizitii de bunuri ,nu esti obligat la decl. lunare



#10 carmen20

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 22 March 2010 - 09:31 AM

INSTRUCȚIUNI pentru completarea formularului (390 VIES) “Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare”

1.1. Declaratia recapitulativa se depune lunar, in conditiile prevazute la art. 156^4 din Codul fiscal, pana la data de 15 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice, de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 sau art. 153^1 din Codul fiscal.
1.2. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA depun declaratia recapitulativa numai pentru lunile calendaristice in care ia nastere exigibilitatea taxei pentru:
a) livrarile intracomunitare scutite de taxa in conditiile prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal, pentru care exigibilitatea taxei a luat nastere in luna calendaristica respectiva;
b) livrarile de bunuri efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare prevazute la art. 132^1 alin. (5) din Codul fiscal efectuate in statul membru de sosire a bunurilor si care se declara drept livrari intracomunitare cu cod T, pentru care exigibilitatea de taxa a luat nastere in luna calendaristica respectiva;
c) prestarile de servicii prevazute la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal efectuate in beneficiul unor persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in Comunitate, altele decat cele scutite de TVA in statul membru in care acestea sunt impozabile, pentru care exigibilitatea de taxa a luat nastere in luna calendaristica respectiva;
d) achizitiile intracomunitare de bunuri taxabile, pentru care exigibilitatea de taxa a luat nastere in luna calendaristica respectiva;
e) achizitiile de servicii prevazute la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal, efectuate de persoane impozabile din Romania care au obligatia platii taxei conform art. 150 alin. (2), pentru care exigibilitatea de taxa a luat nastere in luna calendaristica respectiva, de la persoane impozabile nestabilite in Romania, dar stabilite in Comunitate.
2.1. Declaratia recapitulativa se depune, in format electronic, prin una dintre urmatoarele metode:
- la registratura organului fiscal competent;
- la posta, prin scrisoare recomandata;
- prin SEN;
- prin completare, pe pagina de web a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
2.2. Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de persoana impozabila cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii.
Formularul se editeaza in doua exemplare:
- un exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
- un exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Formatul electronic al declaratiei recapitulative se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si se transmite organului competent pe suport electronic.
Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro
Contribuabilii care detin certificat digital pot depune formularul prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.



#11 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 22 March 2010 - 10:33 AM

A nu se intelege ca in postarea mea anterioara ma refeream la decl 390. Faceam referire la 300 ,care ramane la trim ,in cazul in care nu am achizitii de bunuri






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL