Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
amortizare PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


amortizare PFA


19 replies to this topic

#1 mihaci

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 493 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2010 - 12:01 PM

Amortizarea corespunzatoare unui autoturism in leasing, respectiv un aparat medical achizitionat cu factura si platit integral, fara credit sau leasing, se trece in registrul jurnal de incasari si plati, considerand ca plata, in fiecare luna?



#2 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 27 February 2010 - 03:33 PM

1. in RJIP treceti doar val. chitantei cu care ati achitat integral
2. obligatoriu fisa op. diverse pentru amortizare ( in care vor apare cotele de amortizare lunare), deci nu in RJIP
3 obligatoriu intregistart in reg inventar
4.revedeti formula de calcul de la art 52 din 1040/2004, faceti o simulare de calcul pentru o mai buna intelegere

Aceasta postare a fost editata de corpus: 27 February 2010 - 03:33 PM




#3 bakire

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 November 2010 - 07:10 PM

Am citit diverse informatii pe acest subiect, dar nu sunt suficient de lamurita. Am achizitionat ca PFA o imprimanta in valoare de 535 lei si un laptop val. 1999,90 (!). Val. imprimantei poate fi dedusa in intregime la sfarsitul acestui an?? Cel putin asa am inteles, ca pana la val. de 1800 se poate face asa ceva. In cat timp amortizez laptopul? 24 de luni sunt suficiente sau trebuie in 36? Si inca ceva, daca renunt la statutul de PFA inainte ca sa deduc toata valoarea laptopului ce fac? Atunci cand " inchid socotelile " cu cei de la finante, deduc valoarea ramasa? Multumesc.



#4 dds

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 12 November 2010 - 09:48 AM

Imprimanta o poti deduce integral anul acesta, pentru ca e mijloc fix.

Calculatorul il poti amortiza la alegere, pe 2 sau 3 ani, insa pe viitor ar trebui sa fii consecvent in alegerea facuta (numar ani de amortizare daca mai cumperi alt calculator - desi nu cred ca verifica vreun inspector treaba asta).

Succes.



#5 egroeg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:Exilat in marea "metropola".

Postat 01 March 2011 - 06:02 PM

am achizitionat un "mini"-laptop in valoare de 1705 lei, laptop care-mi va servi in activitatea mea de consultant it
pe langa acesta am primit la promotie un mouse si-o tastatura gratuit (pe factura apar sumele si la final un discount care le anuleaza)

intrebarile mele sunt:
1. cheltuiala este direct deductibila sau va trebui sa-i fac amoritzare?
2. in caz ca fac amoritzare se incadreaza in clasa 2.2.9 pe 24 de luni ?
3. in RJIP cum se inregistreaza aceasta amortizare ? o trec lunar sau la finalul anului cumulat?
4. pe langa laptop in registrul inventar va trebui sa trec si mouse-ul si tastatura cu inregistrai separate?
5. fac fisa cheltuielior diverse si pt cele 2 accesorii?

multumesc
george, cel scris invers



#6 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 02 March 2011 - 02:06 PM

PFA , spatiu inchiriat unde se va construi un perete despartitor din termopan .Facturile vor fi sub valoarea de 1800 ron si pe fiecare din ele se va scrie geam termopan , usa termopan etc..
Le pot trece direct pe cheltuiala avand in vedere ca fiecare in parte nu depaseste valoarea de 1800 ron s-au trebuie sa le consider cumulat investitie cu termen de amortizare .

Astept sfaturi .



#7 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 March 2011 - 10:39 PM

@egroeg
-peste 1800 lei valoare sunt mijloace fize amortizabile, nu sub
-eu as inregistra laptop+mouse+tastatura (1pozitie) valoare 1705 lei, chelt deductibila integral
@gasil
-cred ca este un tot unitar, zid despartitor, incadreaza la baracamente si amenajari provizorii, au durata de utiliz. mica

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 02 March 2011 - 10:40 PM




#8 egroeg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:Exilat in marea "metropola".

Postat 02 March 2011 - 11:19 PM

multumesc
george, cel scris invers



#9 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 03 March 2011 - 09:29 AM

Multumesc



#10 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 04 March 2011 - 06:28 PM

:smile: cu placere
bafta in continuare! :thumbup:



#11 keypad2012

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 January 2012 - 01:01 AM

Buna ziua,

va rog daca se poate o lamurire la urmatoarea chestiune:

Daca un cabinet medical individual a facut preluare de leasing pentru un autoturism cu o vechime de 3 ani (autoturismul a fost cumparat nou si se platisera deja 36 de rate pentru el), cat este perioada de amortizare pentru acet mijloc fix din momentul preluarii leasingului? 2 ani sau 5 ani?

Inca o intrebare, daca se face o predare de leasing de catre CMI catre alta PF/PFA/PJ cu cateva luni inainte de incheierea leasingului si trecerea autoturismului in proprietatea cabinetului, apare vreo problema la deducerea impozitului? Ma refer in sensul ca in acest fel sa fie evitata (daca este necesara) tinerea in contabilitatea cabinetului a mijlocului fix inca 5 ani de la preluarea initiala a leasingului, sau plata impozitului pentru perioada ramasa de amortizat, in cazul in care se doreste instrainarea autoturismului inainte de trecerea celor 5 ani.


Va multumesc.



#12 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 02 January 2012 - 08:59 PM

D.p.d.v. fiscal, nu are nici o relevanta vechimea "castigata" la proprietarul anterior.Durata de amortizare a mijloacelor fixe este stabilita de Catalog HG 2139 / 2004 , in cazul unui autoturism de la 4 la 6 ani.Daca il vindem mai devreme e ok, (cheltuiala cu amortizarea ramasa devine deductibila) daca il casam in interiorul perioadei, avem de facut oarece calcule privind ajustarea de TVA.

http://discutii.mfin...justari_TVA.htm



#13 keypad2012

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 January 2012 - 04:50 PM

Nu are treaba cu TVA-ul, Cabinetul medical individual nu incaseaza TVA.



#14 medchi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 29 January 2012 - 11:32 PM

Scuzati,dar am o mare problema.La un cabinet medical a fost achizitionat in 10.2006,prin leasing financiar, un autoturism,la care amortizarea a fost facuta eronat(avansul necalculat,sume mai mici de amortizat),astfel incat in11.2010 se amortizase circa 30%.Firma de contabilitate angajata in acest interval,acum se "spala pe mani". Cum trebuie sa procedez ca sa rectific aceasta eroare,fara sa prelungesc perioada de amortizare? Nu sunt de profesie,as dori raspuns in detaliu.Multumesc!



#15 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 31 January 2012 - 11:47 PM

cu corectii in ctb si decl depuse rectificativ la 101; incepeti prin a calcula corect, comparati cu ce a facut firma si inreg diferenta; refaceti si reg evidenta fiscala



#16 medchi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 02 February 2012 - 08:49 PM

Scuze, nu am mentionat,la cabinetul medical contabilitatea se tine in Partida simpla.Nu sunt contabil,de aceeia as dori detalii! Multumesc.



#17 medchi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 02 February 2012 - 09:35 PM

La CM contabilitatea se tine in partida simpla.Nu sunt contabil,va rog detalii.



#18 ana b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Alba

Postat 11 February 2013 - 11:46 PM

In 2011 un PFA prestator de servicii amortizeaza un mijloc fix aplicand cota de 20% la valoarea sa amortizabila, deoarece estimeaza durata de viata la 5 ani (amortizare liniara). In anul 2012 valoarea cifrei de afaceri se dubleaza, ca urmare a cresterii cererii pentru serviciile prestate. Este corect dpdv al calculului cheltuielilor deductibile sa inregistreze o amortizare dubla fata de anul trecut (respectiv 40% din valoarea amortizabila), intrucat cresterea vanzarilor nu ar fi fost posibila fara utilizarea mijlocului fix respectiv?
Mie mi se pare ca seamana cu amortizarea liniara pe unitate de produs (desi cu acest mijloc fix se presteaza servicii), dar in codul fiscal 2013 nu gasesc nimic cu care sa sustin acest lucru (dar nici sa-l infirm :wacko: )
In plus, stiu de la contabilitatea in partida dubla, respectiv standardele internationale de contabilitate (pentru societatile care le aplica), ca evaluarea metodelor de amortizare se face anual si se modifica in cazul in care se estimeaza modificari in modul de utilizare al mijloacelor fixe.
In plus mi se pare chiar decent sa fie conectate cheltuielile la venituri, dar avand in vedere faptul ca diminueaza baza de impozitare, tare mi-e teama ca la un eventual control nu-mi va fi impartasita parerea :blush2:
Ma puteti ajuta cu o parere?
Multumesc frumos.



#19 MJJ

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 February 2013 - 09:03 AM

Nu sunt sigur ca scrie undeva in vreo lege ca e permis sa modificam metoda de amortizare stabilita initial. Legea 15 cumva?

edit: citesc undeva asta: "Metoda de amortizare se poate modifica doar atunci când aceasta este determinată de o eroare în estimarea modului de consumare a beneficiilor aferente respectivei imobilizări corporale. "

Oricum, nu cred ca e OK sa mergi pe 40% in al doilea an. Eu as ramane la metoda liniara.

Aceasta postare a fost editata de MJJ: 12 February 2013 - 09:07 AM




#20 ana b

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Alba

Postat 12 February 2013 - 04:01 PM

Multumesc frumos MJJ.
Alte pareri?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL