Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inreg cheltuieli reg com+impozit dupa suspendare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


inreg cheltuieli reg com+impozit dupa suspendare


16 replies to this topic

#1 panaitescu_andreea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitatea

Postat 03 March 2010 - 10:56 AM

Buna ziua!
Va rog frumos daca se poate sa ma ajutati cu urmatoarea problema : Suspendare activitate cu 01.07.2009, dar am chletuielile de la registrul comertului +chitanta de plata a impozitului minim. Se inregistraza aceste cheltuieli sau le las pana la reluarea activitatii peste 3 ani si atunci le inregistrez?
Va multumesc si va doresc o zi placuta!



#2 Daniel-Mircea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2010 - 02:24 PM

Buna ziua,

Si eu am suspendat activitatea in cursul lunii februarie. Firma are un cont deschis la banca cu un sold de circa 10.000 RON, cont care genereaza cheltuieli cu comisioanele si venituri din dobânzi. Trebuie sa inchid contul ? Ce fac cu acesti bani ? Ii depun in casierie ?
Firma mai are de efectuat doua plati: impozitul minim pentru fractiunea din primul trimestru in care a "avut" activitate si contravaloarea contractului de prestari servicii pentru certificarea D101. Nu intentionez sa cer regim regim derogatoriu pentru depunerea declaratiilor.
Veniturile din dobânzi "genereaza" activitate in intelesul art.7 alin.(1) din Codul Fiscal : "1. activitate - orice activitate desfasurata de catre o persoana în scopul obtinerii de venit;" ?

Multumesc anticipat pentru ajutor

Aceasta postare a fost editata de Daniel-Mircea: 03 March 2010 - 02:24 PM




#3 rodicus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 135 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 03 March 2010 - 02:39 PM

Vezi postareaDaniel-Mircea, la Mar 3 2010, 02:24 PM, a spus:

Buna ziua,

Si eu am suspendat activitatea in cursul lunii februarie. Firma are un cont deschis la banca cu un sold de circa 10.000 RON, cont care genereaza cheltuieli cu comisioanele si venituri din dobânzi. Trebuie sa inchid contul ? Ce fac cu acesti bani ? Ii depun in casierie ?
Firma mai are de efectuat doua plati: impozitul minim pentru fractiunea din primul trimestru in care a "avut" activitate si contravaloarea contractului de prestari servicii pentru certificarea D101. Nu intentionez sa cer regim regim derogatoriu pentru depunerea declaratiilor.
Veniturile din dobânzi "genereaza" activitate in intelesul art.7 alin.(1) din Codul Fiscal : "1. activitate - orice activitate desfasurata de catre o persoana în scopul obtinerii de venit;" ?

Multumesc anticipat pentru ajutor


Da contul bancar trebuie inchis, banii raman in caserie.

Se inregistreaza si achita din caserie impozitul minim aferent perioadei de pana la suspendarea activitatii.

Se inregistreaza si cheltuiala cu certificarea declaratiei 101.
The art of knowing is knowing what to ignore.



#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 05 March 2010 - 10:52 AM

"Se inregistreaza si achita din caserie impozitul minim aferent perioadei de pana la suspendarea activitatii."

De ce din casierie? Unde scrie?! Si care ar fi logica? E mai putin considerata activitate daca iau bani din casierie sa ma duc sa platesc in Trezorerie?! Din banca, bineinteles, daca banii ii are in banca!

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 05 March 2010 - 10:53 AM




#5 rodicus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 135 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 05 March 2010 - 11:03 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 5 2010, 10:52 AM, a spus:

"Se inregistreaza si achita din caserie impozitul minim aferent perioadei de pana la suspendarea activitatii."

De ce din casierie? Unde scrie?! Si care ar fi logica? E mai putin considerata activitate daca iau bani din casierie sa ma duc sa platesc in Trezorerie?! Din banca, bineinteles, daca banii ii are in banca!


contul bancar trebuie inchis pe perioada suspendarii intrucat genereaza venituri din dobanzi si cheltuieli legate de comisionul bancar
The art of knowing is knowing what to ignore.



#6 Daniel-Mircea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2010 - 12:35 PM

Multumesc celor care incearca sa clarifice aceasta problema. Plata impozitului nu va fi contestata ca operatiune si sigur nu va veni vreun control sa-mi spuna ca nu aveam voie sa platesc impozit având activitatea suspendata. Din acest punct de vedere este intradevar aproape acelasi lucru daca platesc numerar sau din banca. Problema este, si ii dau drepatate lui Rodicus, ca simpla existenta a contului genereaza venituri si, implicit, activitate. De aceea, sunt de acord, cu parere de rau, ca trebuie inchis.



#7 Paturcai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 127 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2010 - 06:19 PM

Chiar daca intru in discutie nepofit, contul bancar pe perioada suspendarii NU SE INCHIDE de fel.
El trebuie sa ramana deschis:
Motivarea este simpla:
Am fost o societate comerciala mare, imi suspend activitatea, dar clientii trebuie sa imi plateasca banii.
Am cumva vreo derogare ca sunt o firma mare si ei pot veni sa plateasca numerar? Sau exista vreo derogare ca sunt o firma mica sau mare? Nu sunt o entitate fie mica fie mare.
Nu! N-am. Chiar este indicat ca acest cont sa ramana deschis pentru un astfel de motiv. Si daca eram in lichidare? Imi inchideam conturile? Ce spuneau cei de la masa credala?
CONTUL RAMANE DESCHIS SI PE PERIOADA SUSPENDARII.
Impozitul minim se calculeaza pana in ultima si dinaintea suspendarii si se achita fie prin Banca fie prin depunere de numerar la Trezorerie.
Suspendarea nu inseamna ca nu mai exist. Suspendarea reprezinta o "pauza". Este la fel ca la contractele de munca: daca am contractul suspendat nu sunt automat concediat.
Chestiunea cu contul din banca va genera cheltuieli si venituri este un pic ridicola: sunt nebun sa imi las banii sa produca la Banca aiurea? De ce sa nu-i scot de acolo?

Aceasta postare a fost editata de Paturcai: 08 March 2010 - 06:22 PM

Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!



#8 rodicus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 135 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 08 March 2010 - 08:08 PM

Vezi postareaPaturcai, la Mar 8 2010, 06:19 PM, a spus:

Chiar daca intru in discutie nepofit, contul bancar pe perioada suspendarii NU SE INCHIDE de fel.
El trebuie sa ramana deschis:
Motivarea este simpla:
Am fost o societate comerciala mare, imi suspend activitatea, dar clientii trebuie sa imi plateasca banii.
Am cumva vreo derogare ca sunt o firma mare si ei pot veni sa plateasca numerar? Sau exista vreo derogare ca sunt o firma mica sau mare? Nu sunt o entitate fie mica fie mare.
Nu! N-am. Chiar este indicat ca acest cont sa ramana deschis pentru un astfel de motiv. Si daca eram in lichidare? Imi inchideam conturile? Ce spuneau cei de la masa credala?
CONTUL RAMANE DESCHIS SI PE PERIOADA SUSPENDARII.
Impozitul minim se calculeaza pana in ultima si dinaintea suspendarii si se achita fie prin Banca fie prin depunere de numerar la Trezorerie.
Suspendarea nu inseamna ca nu mai exist. Suspendarea reprezinta o "pauza". Este la fel ca la contractele de munca: daca am contractul suspendat nu sunt automat concediat.
Chestiunea cu contul din banca va genera cheltuieli si venituri este un pic ridicola: sunt nebun sa imi las banii sa produca la Banca aiurea? De ce sa nu-i scot de acolo?



- in contextul situatiei descrise de Daniel-Mircea inchiderea contului este indicata intrucat nu are de incasat sume restante de la clientii sai, cu siguranta nu este interesat de veniturile din dobanzi insa nici de cheltuielile de administrare a contului.


- mentinerea contului bancar pe perioada suspendariii intradevar poate genera venituri din dobanzi destul de mici in comparatie cu cheltuiala de administrarea contului, ceea ce nu e chiar asa de ridicol avand in vedere ca firmele care si au suspendat activitate in ultimul an nu au facut o de placere si cu siguranta au dorit reducerea la maxim a cheltuielilor.
The art of knowing is knowing what to ignore.



#9 Paturcai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 127 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2010 - 09:29 PM

Cu riscul de a parea incapatanat:
Situatia descrisa este rupta din context.
In citatul dat de Daniel Mircea se face vorbire de activitati aducatoare de venit. Eu nu fac nicio activitate si banii vin. Prin activitate inteleg orice miscare de active care sa imi aduca venituri.
Ce nu ne mai spune Mircea Daniel?
Nu ne spune cum de are atatia bani la banca (provin din activitatea sa: cumparare-revanzare, cumparare-vanzare productie, prestari servicii) desi nu este relevant. Nu ne mai spune daca are sau nu clienti de incasat sau furnizori de platit. Cu furnizorii ce face? Asteapta sa-l dea in judecata sau ii plateste din buzunar?
Sunt o firma care am plasamente, sau am interese minoritare (am actiuni ca societate comerciala la alta societate comerciala), ce fac? imi vand actiunile? Incasarile si platile care nu provin din aprovizionari susceptibile de a crea venituri nu pot fi considerate activitati, chiar daca indicatorii bilantieri se schimba pe perioada suspendarii. Pe perioada suspendarii doar cheltuielile de exploatare si veniturile de exploatare nu trebuie sa aiba rulaje.

Aceasta postare a fost editata de Paturcai: 08 March 2010 - 09:31 PM

Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!



#10 Daniel-Mircea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2010 - 10:51 AM

Nimeni nu este nepoftit in acest topic si orice opinie este binevenita. Câteva informatii suplimentare:
- soldul contului in banca reprezinta: capital social + rezerve + impozit de plata - pierdere 2009 - TVA de recuperat
- nu exista furnizori de platit si nici clienti de incasat
- nu detine marfa, obiecte de inventar si nici active imobilizate
Eu as prefera sa constitui un depozit pe un an cu prelungire automata. Problema ar putea sa apara daca simpla existenta a depozitului si, implicit, inregistrarea veniturilor din dobânzi va fi considerata activitate cu toate ca, nefiind o banca, aceste venituri nu rezulta din activitatea de baza, dupa cum bine a mentionat Paturcai. Riscul ar fi sa vina vreun control si sa solicite plata impozitului minim pe perioada respectiva pe motiv ca ei considera ca firma a avut activitate.
Cheltuieli vor aparea in aceasta perioada chiar daca inchid contul. Vor fi cel putin cheltuielile pentru depunerea bilantului, altele nu imi vin in minte acum.



#11 rodicus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 135 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 09 March 2010 - 03:04 PM

Suspendarea activitatii se supune aceluiasi regim si acelorasi conditii ca si pentru regimul derogatoriu reglementat de ordinul ANAF nr.1221/12.06.2009, datorita faptului ca asta inseamna suspendarea activitatii/inactivitatea temporara - firma nu desfasoara nici o operatiune, si mai ales generatoare de venituri.
Extras din Ordinul ANAF 1221/12.06.2009 = Procedura de aplicare: societatile comerciale care sunt in inactivitate temporara …. Art 3:
a) sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;



Pe perioada in care societatea are activitatea suspendata:

* nu se emit si nici nu se inregistreaza chitante si facturi,
* evidenta contabila se tine la 3 luni,
* bilanturile contabile se depun la 6 luni si 1 an,
* se pot face plati (telefon, rate credite etc),
* se pot face incasari in urma contractelor derulate anterior suspendarii, dar numai prin banca (pentru ca este interzisa emiterea de facturi si chitante),
* se pot face plati prin banca la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale,
* capitalul social poate fi retras din contul de capital (in caz de nevoie poate fi virat in contul curent pentru efectuarea de plati),

Daca se doreste inchiderea conturilor de la banca pentru a opri calculul si plata de comisioane pentru “administrarea de cont”, atunci platile de mai sus vor fi efectuate in numerar la sediile furnizorilor, sau pe alte cai (exemplu: din conturi personale, din conturi de card personale)

Extrasele de banca emise pe perioada de suspendare a activitatii vor fi inregistrate in contabilitate, toate deodata, la reluarea activitatii.
The art of knowing is knowing what to ignore.



#12 Daniel-Mircea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2010 - 03:46 PM

Multumesc



#13 thorpion

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 11 March 2010 - 09:30 PM

Buna seara,
Va rog sa-mi raspundeti daca v-ati mai confruntat cu problema aceasta. Ce se intampla cu sumele din 471 (reprezentand rovinieta 2010, RCA 2010, diverse impozite, taxe Primarie) in situatia in care societatea isi suspenda activitatea la 31.03.2010? Si totodata, pe perioada suspendarii se inregistreaza pana la urma cheltuieli (semnare bilant, plata diverse impozite obligatorii)? Am citit topicele dar n-am reusit sa ma lamuresc. Va multumesc



#14 alinut7

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 25 March 2010 - 11:22 AM

rodicus, din postul tau inteleg ca se poate suspenda firma si pe perioada suspendarii pot sa platesc in continuare ratele la un leasing auto si servicii de telefonie contractate anterior suspendarii.
Poti sa imi spui vreo lege, ordin etc.. de unde sa reiasa asta?
Ce se intampla cu TVA-ul de la ratele de leasing? Banuiesc ca nu mai este deductibil.

Multumesc.



#15 rodicus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 135 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 25 March 2010 - 12:40 PM

Vezi postareaalinut7, la Mar 25 2010, 11:22 AM, a spus:

rodicus, din postul tau inteleg ca se poate suspenda firma si pe perioada suspendarii pot sa platesc in continuare ratele la un leasing auto si servicii de telefonie contractate anterior suspendarii.
Poti sa imi spui vreo lege, ordin etc.. de unde sa reiasa asta?
Ce se intampla cu TVA-ul de la ratele de leasing? Banuiesc ca nu mai este deductibil.

Multumesc.

La asistenta contribuabili au confirmat faptul ca suspendarea temporara, indiferent daca este sau nu insotita de regim derogatoriu, se supune aceluiasi regim, societatile comerciale respective trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii.

Ordinul ANAF nr.1221/12.06.2009 privind procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu -> Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu - Aliniatul 3: ….. “in caz de inactivitate temporara (alin 1) ….pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, contribuabilii trebuie sa indeplineasca , cumulativ , urmatoarele conditii:
a) sa nu desfasoare nici un fel de activitate;
b) sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor;
c) sa nu dispuna de personal angajat si sa nu plateasca venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
d) sa figureze, in evidenta fiscala, cu toate obligatiile declarative si de plata indeplinite;
e) sa nu aibe in curs de solutionare un decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor;
f) sa nu faca obiectul unei actiuni de inspectie fiscala, in curs de derulare;
g) sa nu fie inscrisi in lista contribuabililor declarati incativi;
h) in cazul contribuabililor , persoane juridice, inactivitatea temporara, sa fie inscrisa in registrul comertului.”


Recomandare: pentru contractele deja in derulare: utilitati, leasing, abonamente telefonie, in masura posibilitatilor se va opta pentru cesionare/schimbare titular de contract.


Trebuie corelata legea contabilitatii cu Ordinul ANAF nr.1221/12.06.2009; se recomanda inregistrarea tuturor acestor operatiuni in perioada imediat urmatoare la reluarea/reinceperea activitatii.
The art of knowing is knowing what to ignore.



#16 rodia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 17 June 2010 - 03:36 PM

Daca o s.c. care are activitatea suspendata cu luna aprilie 2010 iar in luna mai 2010 a mai facut plati catre furnizori,catre finante si a incasat de la un client niste facturi in numerar ce se face cu aceste chitante?
Se face reg.de casa pt.luna mai chiar daca activitatea este suspendata?
Dar cu facturile primite de la furnizorii de utilitati dupa data suspendarii(contractele au fost reziliate numai in luna iunie 2010).
Multumesc de ajutor.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 18 June 2010 - 10:33 AM
modificare titlu topic pt a fi mai sugestiv




#17 ionela-stefania

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2010 - 07:29 PM

Conform Ord.ANAF nr. 1221/2009
In anexa 1 la pct. 3 se specifica: "sa nu obtina venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare si/sau alte elemente similare veniturilor"
Si tot in anexa 1 pct 23 : "in situatia in care, in perioada aprobata pentru aplicarea regimului de declarare derogatoriu, organul fiscal constata neindeplinirea conditiilor prevazute la pct. 3, contribuabilul va reintra in regimul normal de declarare. In aceasta situatie, organul fiscal competent va notifica contribuabilul cu privire la incetarea regimului de declarare derogatoriu.
Deci, nu trebuie sa-si desfasoare activitatea ptr. care a fost autorizat . In ce priveste incasarea creantelor si pl. datoriilor binenteles ca le poti efectua . Facturile primite dupa derogare (utilitati)se inregistreaza, dar fara a se deduce TVA, cheltuiala fiind nedeductibila fiscal la calculul imp.pe profit ( 101 dec.2010).

Atentie ! neinregistrarea documentelor in contabilitate constituie infractiune conf. Legii contabilitatii !

S-a tot discutat despre derogarea fiscala pe acest forum , mai cauta si alte info. de la colegi. Iti vor fi de folos.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL