Am si eu o problema legata de alegerea statutului de ne/platitor TVA pt un PFA pe care sunt pe cale sa-l infiintez. Chiar azi am fost la ONRC, mi-am obtinut rezervarea de nume si acum incerc sa-mi fac dosarul ca luni sa merg sa stau la coada. Am in fata formularul pt inregistrarea fiscala,(http://www.pfacontab..._fiscala_v3.jpg) dar mi-e teama ca o sa-mi prind urechile. Codul CAEN pe care il voi folosi este 7022 "Activitati de consultanta pt afaceri si management" (mentionez ca sunt economist licentiat si m-am gandit ca acest cod acopera cel mai bine activitatile pe care le voi factura). Ma puteti ajuta cu un sfat in completarea corecta a acestui formular?
#1
Postat 05 March 2010 - 03:37 PM
Am si eu o problema legata de alegerea statutului de ne/platitor TVA pt un PFA pe care sunt pe cale sa-l infiintez. Chiar azi am fost la ONRC, mi-am obtinut rezervarea de nume si acum incerc sa-mi fac dosarul ca luni sa merg sa stau la coada. Am in fata formularul pt inregistrarea fiscala,(http://www.pfacontab..._fiscala_v3.jpg) dar mi-e teama ca o sa-mi prind urechile. Codul CAEN pe care il voi folosi este 7022 "Activitati de consultanta pt afaceri si management" (mentionez ca sunt economist licentiat si m-am gandit ca acest cod acopera cel mai bine activitatile pe care le voi factura). Ma puteti ajuta cu un sfat in completarea corecta a acestui formular?
#2
Postat 05 March 2010 - 04:42 PM
Singura problema e ca sunt unii clienti platitori de TVA care prefera sa lucreze doar cu parteneri platitori de TVA, ca sa-si poata deduce TVA. Daca stii care-ti vor fii principalii clienti, e bine sa-i intrebi.
Daca esti platitor de TVA pretul bunurilor si serviciilor tale vor fi automat marite cu taxa TVA.
#3
Postat 05 March 2010 - 07:59 PM
nopris, la Mar 5 2010, 04:42 PM, a spus:
Singura problema e ca sunt unii clienti platitori de TVA care prefera sa lucreze doar cu parteneri platitori de TVA, ca sa-si poata deduce TVA. Daca stii care-ti vor fii principalii clienti, e bine sa-i intrebi.
Daca esti platitor de TVA pretul bunurilor si serviciilor tale vor fi automat marite cu taxa TVA.
#4
Postat 08 March 2010 - 02:38 AM
Eu mi-am deschis de curand un coafor pe P.F.A,cod caen 9602, sunt neplatitoare de TVA, la norma de venit, fara carte de munca in alta parte.Dilema mea ar fi urmatoarea:
Eu platesc TVA-ul pe factura de produse de coafor..... nu trebuie sa-l includ in pretul produselor, sau merg pe paguba...ce fac?Bun,in cazul afirmativ, am dreptul cu acelasi cod caen sa si vand produse de coafor(vopsea ,sampon,etc) si daca da cu ce adaos?
Va multumesc si astept nerabdatoare raspunsul vostru!
Aceasta postare a fost editata de A_taretare: 08 March 2010 - 02:41 AM
#5
Postat 08 March 2010 - 07:37 AM
nopris, la Mar 5 2010, 04:42 PM, a spus:
Singura problema e ca sunt unii clienti platitori de TVA care prefera sa lucreze doar cu parteneri platitori de TVA, ca sa-si poata deduce TVA. Daca stii care-ti vor fii principalii clienti, e bine sa-i intrebi.
Daca esti platitor de TVA pretul bunurilor si serviciilor tale vor fi automat marite cu taxa TVA.
Multumesc pentru raspuns! Intr-adevar firma cu care voi colabora este platitoare de TVA, dar e problema lor cum se vor descurca cu acest aspect.
Inca o data multumesc!
topala_gustav, la Mar 5 2010, 07:59 PM, a spus:
nopris, la Mar 5 2010, 04:42 PM, a spus:
Singura problema e ca sunt unii clienti platitori de TVA care prefera sa lucreze doar cu parteneri platitori de TVA, ca sa-si poata deduce TVA. Daca stii care-ti vor fii principalii clienti, e bine sa-i intrebi.
Daca esti platitor de TVA pretul bunurilor si serviciilor tale vor fi automat marite cu taxa TVA.
#6
Postat 08 March 2010 - 10:08 AM
Codul CAEN 9602 va da dreptul doar la servicii de coafura si infrumusetare.
Pentru a vinde si produse cosmetice, chiar daca o faceti in acelasi salon trebuie adaugat un alt cod CAEN ( pentru vanzarea cu amanuntul).Doar in aceasta situatie se poate vorbi de adaos comercial (adica: pret furnizor-intocmire NIR-adaos comercial - pret de vanzare- eliberare bon fiscal)
#7
Postat 08 March 2010 - 07:17 PM
Am inteles ca nu am voie sa comercializez, ok.Dar eu vopseaua si celelealte produse pe care le cumpar si le folosesc pentru prestarea serviciilor de coafor trebuie sa le includ in pret si sa le fac pret per gramaj(De ex. Manopera vopsit =40 lei, plus 20 grame vopsea folosita la vopsit="X" lei).Acum cum trebuie sa stabilesc pretul vopselei folosite si la care eu platesc tva?Cu tva, cu adaos?
Aceasta postare a fost editata de A_taretare: 08 March 2010 - 07:18 PM
#8
Postat 11 March 2010 - 07:52 PM
Va rog, daca ma puteti indruma....
#9
Postat 11 March 2010 - 08:28 PM
Apoi deumirea acestor servicii le introduceti in casa de marcat astfel incat la sfarsitul prestatiei clientul sa primesca bon fiscal cu serviciul prestat si suma achitata
Substantele si materialele pe care le achizitionati le treceti in RJIP la cheltuieli
Le scadeti din gestiune pe baza de bon de consum ( respecatnd desigur anumite cantitati pe care dvs le stiti mai bine . Nu puteti scadea o cantitate f mare vopsea doar pentru un bon fiscal eliberat !!!)
Nu este cazul dvs. aspectul cu adaosul comercial, acesta se intalnste doar la vanzarea produselor.
Pentru mai multe detalii va pot ajuta prin mesaj privat. dar activati-va mesageria ca nu pot sa va trimit nimic /sau lasati o adresa de email
Aceasta postare a fost editata de corpus: 11 March 2010 - 08:30 PM
#10
Postat 11 March 2010 - 08:32 PM
Cumperi vopsea cutie 100 grame, factura:
Cant Pret unitar Valoare TVA
2buc 5 lei 10lei 1,9 lei
Total 11,9 lei
Faci nota de receptie vopsea:
Cant Pret unitar Valoare TVA
200grame 0.0595 11,9 0
Ai client si prestezi serviciul:
Faci bon consum:
Cant Pret unitar Valoare
20grame 0.0595 1,19
Faci deviz (sau cum s-o numi la voi):
consum materiale 1.19 lei
manopera 40 lei
alte cheltuieli 5 lei (chirie, telefon, publicitate etc, cote procentuale)
Total 46.19lei
Vinzi cu 50 lei vopsitul:
- inregistrezi in Reg de incasari si plati, incasare 50 lei
Platesti vopseaua cumparata:
- inregistrezi in Reg de incasari si plati, plata 11.9 lei
Nu stiu daca la PFA cu norma de venit mai trebuie sa tii atatea acte, colegii pot sa te ajute sau cauta pe forum.
Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 11 March 2010 - 08:32 PM
#11
Postat 13 March 2010 - 09:24 AM
Mi-ati fos de mare folos.Am citit mesajele voastre si inca mai am nevoie de sfaturi de la voi....Cred ca pe privat ar fi mai bine. Dar sa-mi fac numarul de mesaje.Si acum o intrebare bomba:De unde imi activez mesageria sa pot primi mesaje, sau sa transmit mailul pe privat?Ca mi-am prins degetele prin setari...de trimis am vazut ca, de la 10 pot trimite.
Asa e la inceput....atat in forum, cat si in pfa.Si de curand sunt si noua la volan.Dar o sa le invat eu pe toate.Nu am sa ma las.
Mai am atatea nelamuriri...
Va pup, multumesc !
#12
Postat 13 March 2010 - 09:19 PM
Ar trebui sa mearga
#13
Postat 14 March 2010 - 12:07 AM
Ms ....si sa nu uitati de mine, ca voi face in curand mesajele
#14
Postat 14 March 2010 - 08:45 AM
#15
Postat 19 March 2010 - 04:30 PM
Ca sa fiu ontopic: si eu am avut dilema aceasta la inceput, am ales sa fiu platitor de TVA si la cateva luni m-am dus la finante "domne...ce acte imi trebuie sa trec neplatitor?" A inceput sa rada...nu se mai poate! Asadar gandeste-te foarte bine inainte de a opta pentru a fi platitor. Eventual poti incepe fara sa fii platitor si daca simti ca te preseaza clientii, completezi niste hartii si incepand cu luna urmatoare devii platitor.
Insa sunt si avantaje, sa stii! Tu adaugand mereu 19% la serviciile tale, peste onorariu, timp de trei luni pana la decont, vei avea un plus de cash, folositor de cele mai multe ori. Un fel de imprumut pe trei luni, fara dobanda :) Apoi gandeste-te ca vei avea de cumparat multe lucruri necesare activitatii. Pentru toate acestea, in sens larg vorbind, vei beneficia de o reducere de 19%, compensand TVA-ul lor cu TVA-ul primit de la clienti pentru serviciile tale. INtervine insa "hartogaraia" de completat si de plimbat. Pt ca esti platitor de TVA completezi la trei luni declaratia 300, semestrial 394, plus inca doua registre care trebuie tinute. Unde mai pui ca greselile costa - ai intarziat cu declaratiile... niste milioane bune amenda.
Practic, daca majoritatea clientilor (sau cei mai importanti) sunt persoane juridice, atunci TVA-ul e un must. Daca lucrezi cu multe persoane fizice atunci te dezavantajeaza pt ca pretul prestatiei tale va creste cu "19%". Eu dupa doi ani de PFA (platitor de TVA) ma declar multumit de alegere. Daca s-ar da o lege de trecere la neplatitor nu as sari in barca cealalta.
Aceasta postare a fost editata de Lyvyoo: 19 March 2010 - 04:33 PM
#16
Postat 01 March 2011 - 12:37 PM
Sunt PFA din februarie 2011, am bifat in documentele depuse la Reg.Comertului ca NEPLATITOR TVA, dar nu apare in nici unul din actele primite (Rezolutie + certificat de inregistrare + certificat constatator) de la RC ca sunt neplatitor TVA.
Trebuia sa primesc un act special pt NEPLATITOR TVA?
Unde pot verifica ca sunt NEPLATITOR TVA.
Multumesc, astept raspunsul dvs.
Steluta
#17
Postat 01 March 2011 - 03:45 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Intrarea/ieșirea în/din sistemul TVA la încasare în anul 2023 |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
||
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
Cota de 5% TVA la achizitia unei locuinte incepand cu 01.01.2023 |
Impozitare - TVA | albertstancu |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi