Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
investitii in cladiri inchiriate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

investitii in cladiri inchiriate

12 replies to this topic

#1 gfctitti

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 March 2010 - 06:13 PM

Am si eu o intrebare ca desi am rasfoit aproape tot forumul nu am gasit ceva asemanator.
La o cladire inchiriata, chiriasul a investit o oarecare suma pe care vreau sa o inregistrez in contabilitate (sa apara in valoarea cladirii)
Nu sunt sigur daca suma investita de chirias trebuie sa o inregistrez ca o reevaluare a cladirii sau ca un venit (ceea ce nu imi convine).
Daca poate cineva sa-mi raspunda va rog sa-mi scrieti monografia contabila.



#2 anansc83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 09 March 2010 - 06:30 PM

cum scrie in contractul de chirie, si-a dat acordul proprietarul sa faci investitii la cladire sau nu?




#3 gfctitti

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 10 March 2010 - 07:42 AM

da



#4 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 10 March 2010 - 01:09 PM

Potrivit dispozitiilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, mijlocul fix amortizabil este orice imobilizare corporala care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) este detinut si utilizat in productia, livrarea de bunuri sau in prestarea de servicii pentru a fi inchiriat tertilor sau in scopuri administrative;

b) are o valoare de intrare mai mare decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului;
c) are o durata normala de utilizare mai mare de un an.
Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea;
b) mijloacele fixe puse in functiune partial, pentru care nu s-au intocmit formele de inregistrare ca imobilizare corporala; acestea se cuprind in grupele in care urmeaza a se inregistra, la valoarea rezultata prin insumarea cheltuielilor efective ocazionate de realizarea lor;
c) investitiile efectuate pentru descoperta in vederea valorificarii de substante minerale utile, precum si pentru lucrarile de deschidere si pregatire a extractiei in subteran si la suprafata;
d) investitiile efectuate la mijloacele fixe existente, sub forma cheltuielilor ulterioare realizate in scopul imbunatatirii parametrilor tehnici initiali si care conduc la obtinerea de beneficii economice viitoare, prin majorarea valorii mijlocului fix;
e) investitiile efectuate din surse proprii, concretizate in bunuri noi, de natura celor apartinand domeniului public, precum si in dezvoltari si modernizari ale bunurilor aflate in proprietate publica;
f) amenajarile de terenuri.
Amortizarea cheltuielilor aferente lucrarilor care au ca efect sporirea gradului de confort si ambient (modernizare) se face :
• pe durata normala de utilizare ramasa sau,
• pe perioada contractului de inchiriere.
Amortizarea cheltuielilor cu modernizarea unei cladiri inchiriate sunt suportate de catre chiriasul care a facut investitia.
La incetarea contractului de inchiriere, valoarea modernizarii, nediminuata cu amortizarea calculata se cedeaza proprietarului cladirii, pentru a majora corespunzator valoarea cladirii.

De retinut este faptul ca nu se pot face lucrari de modernizare la o cladire inchiriata decat cu acceptul proprietarului.
In procesul verbal de predare – primire a cladirii se mentioneaza si amortizarea calculata de catre chirias. In felul acesta proprietarul se inregistreaza la finele contractului, cu uzura corespunzatoare noii valori a mijlocului fix.

Succint, fara a tine cont de TVA-ul aferent operatiunilor si de diferenta de curs valutar, inregistrarea la chirias a modernizarii, are loc astfel:

1. Colectarea cheltuielilor efectuate, pe natura lor:
6xx = % 12.000 euro (echiv. lei)
“Cheltuieli dupa natura” 3xx 6.000
“Ct. de stocuri”
“Ct. de stocuri”
4xx 4.000
“Ct. de terti”
5xx 2.000 “Ct. de trezorerie”



2. Receptionarea lucrarilor de modernizare
212 = 722 12.000 euro (echiv. lei)
“Constructii” “Venituri din prod. imobil. corporale”
sau
231 = 722 12.000 euro (echiv. lei)
“Imobiliz. corpor. in “Venituri din prod. imobil. corporale”
curs”
si
212 = 231 12.000 euro (echiv. lei)
“Constructii” “Imobiliz. corpor. in curs”
3. Inregistrarea amortizarii modernizarilor efectuate pe perioada contractului de inchiriere(1.01. – 31.12. 2006)
8.000 euro : 12 luni = cca. 667 euro/luna
6811 = 281 8.000 euro (echiv. lei)
“Chelt. exploat. priv. “Amortiz. priv.
amortiz. imobiliz.) imobiliz. corporale”
4. Scoaterea din evidenta a modernizarii neamortizate integral, la expirarea contractului de inchiriere
% = 212 12.000 euro (echiv. lei)
281 8.000
“Amortiz. priv. imobiliz. corporale”
1. 4.000
“Chelt. priv. activ. cedate si alte oper. de capital”
1. Facturarea valorii de recuperat a contravalorii modernizarii neamortizate, de la proprietarul cladirii
461 = % 4.760 euro (echiv. lei)
“Debitori diversi” 7583 4.000
“Venituri din vanz. activelor si alte oper. de capital”
4427 760
“TVA colectata”
Din punct de vedere fiscal, cheltuielile reprezentand valoarea neamortizata a modernizarii sunt recunoscute la calculul profitului impozabil, iar veniturile realizate din cedarea activelor sunt venituri impozabile. Pe total nu rezulta profit din aceasta operatiune. Cheltuielile cu amortizarea de 8000 euro (in echiv. lei) sunt deductibile la calculul profitului impozabil.
Potrivit dispozitiilor art. 290 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale pct. 240 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 privind Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana fizica sau juridica de la care s-a inchiriat cladirea, este obligata sa depuna o declaratie la administratia publica locala din care sa rezulte noua valoare a cladirii. Pentru perioada cat a fost inchiriata cladirea, platitorul taxei locale a fost proprietarul cladirii, iar taxa era cea calculata fara sa se tina cont de modernizare.
Cota de impozitare este, pentru persoanele fizice, de 0,2% pentru cladirile situate in mediul urban si de 0,1% pentru cele din mediul rural.
Persoanele juridice aplica o cota cuprinsa intre 0,5 si 1%, stabilita de consiliul local, asupra valorii de inventar a cladirii. Valoarea de inventar a cladirii este cea inregistrata in contabilitatea proprie, potrivit reglementarilor contabile in vigoare.
Pentru cladirile la care s-au facut modernizari, incepand cu data de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a inregistrat reevaluarea in urma lucrarilor de modernizare, se calculeaza noul impozit pe cladire.



#5 anansc83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 11 March 2010 - 09:00 AM

In situatia in care va propuneti sa investiti intr-o modernizare sau reabilitare a unui imobil in care va desfasurati activitatea, dar nu sunteti proprietarul imobilului, cheltuielile pe care le faceti cu aceasta investitie le veti inregistra in contul 471 analitic distinct „Cheltuieli in avans“.

In momentul in care incepeti sa obtineti venituri ca urmare a investitiei, veti inregistra in contul de cheltuieli, in fiecare luna, o suma esalonata pe o anumita perioada viitoare (in functie de perioada contractului de chirie).

In termen de 30 zile de la data receptiei trebuie predat dosarul, aferent investiei, proprietarului cladirii in vederea recalcularii impozitului pe cladiri, iar acesta va cuprinde:

- copie dupa procesul verbal de receptie
- copie dupa autorizatia de constructie
- copie dupa adeverinta primarie
- notele contabile aferente investitiei

1. Inregistrare cheltuieli investitie

a) in regie proprie

231 = 722

b) cheltuieli facturate de terti

231 = 401 sau 404

2. La data receptionarii lucrarilor de modernizare

471xx = 231 (cu valoarea inscrisa in procesul verbal de receptie)

3. Esalonare lunara investitie pe perioada contractului de chirie

6xx = 471xx



#6 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 16 March 2010 - 08:23 PM

Investitiile efectuate la imobilele date cu chirie maresc valoarea de inventar a imobilizarii prin 212 = 2812 cu valoarea investitiei facute si receptionate de catre chirias.



#7 val_17

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 30 October 2015 - 12:28 PM

In cazul unui contract de comodat intre doua persoane juridice, comodatarul , firma Y, efectueaza lucrari de consolidare si reabilitare a constructiei, iar la sfarsitul lucrarilor se face procesul verbal de terminare a lucrarilor pe numele comodantului, firma X( proprietarul). Valoarea lucrarilor este de 30 000 lei.

Ce note contabile trebuie sa inregistreze proprietarul, comodantul si ce note inregistreaza comodatarul?
Este corect ca proprietarul in baza procesului verbal de terminare a lucrarilor sa efectueze urmatoare note contabile:
212 =722 30 000 lei
si sa plateasca impozit pe venit aferent la 30 000 lei( este o societate platitoare de impozit pe venit)?
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri!



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 October 2015 - 02:04 PM

Vezi postareaval_17, la 30 October 2015 - 12:28 PM, a spus:

....... iar la sfarsitul lucrarilor se face procesul verbal de terminare a lucrarilor pe numele comodantului, firma X( proprietarul).
cum adica, pe numele comodantului ? adica firma Y face lucrarile, dar ele apar facute de firma X ? sau vrei sa spui ca firma Y ii face deviz firmei X si apoi se face PV de receptie a lucrarilor semnat de catre ambele firme ? sa inteleg ca aceste reparatii nu se factureaza proprietarului ci exista un alt aranjament ?



#9 carmen83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 29 February 2016 - 02:29 PM

buna ziua, revin cu o speta delicata.In 2010, se inchiriaza un imobil.Chiriasul aduce imbunatatiri, mai mult de 25% din valoarea cladirii.Nu comunica proprietarului nici un document cu privire la modernizari, nici proprietarul nu solicita.Cum se poate remedia aceasta situatie, in conditiile in care trebuia majorata valoarea cladirii pentru calcularea unui nou impozit pe cladiri. Tras la raspundere(adica in urma unei declaratii rectificative se calculeaza un nou impozit+ penalitati) este doar proprietarul?sau si chiriasul, intrucat nu a transmis dosarul de modernizare?am inteles ca la bugetul locat nu se prescrie nimic, intrucat ana de an sau facut declaratii si s-au platit transele de impozite.



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 February 2016 - 04:04 PM

Dupa parerea mea, speta e strict de natura juridica, dar la bunul simt elementar pot sa spun ca principalul vinovat este chiriasul fiindca nu a comunicat proprietarului investiile facute astfel incat acesta sa poata depune actele necesare recalcularii impoz. pe cladire. Desigur ca asta trebuie dovedit.

Din pacate, proprietarul este cel care va suporta consecintele financiare ale erorii produse.
E drept ca si el poarta o parte din vina pt ca nu s-a interesat de problema si spun asta fiindca e clar ca aceste investitii importante facute la cladirea sa inchiriata erau vizibile, deci nici proprietarul nu-i vreo "fecioara neprihanita" in povestea de fata - evident ca el trebuia sa solicite chiriasului actele aferente daca stia de prev. legale si ar fi trebuit sa stie fiindca necunoasterea legii nu scuteste de vina pe nimeni.
Dezinteres sau nu - asta ne-o putem explica si din clauzele contractuale in care se vede daca chiriasului i se cere decontarea impozitului.
Cert este ca, legal, proprietarului ii revine de a plati taxele si impozitele aferente cladirii inchiriate, chiar daca ulterior si le recupereaza de la chirias.

In concluzie, eu spun ca sunt vinovati amandoi, proprietarul urmand sa-si recupereze prejudiciul creat de chirias si aici doar un avocat iti poate spune cum si cam cat se poate recupera in instanta fiindca de bunavoie mira-m-as sa primeasca banii.



#11 carmen83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 29 February 2016 - 04:54 PM

Va mulțumesc din nou pentru promptitudine.În contract scrie clar ca impozitele locale se achita de către proprietar.Cât despre prescripție, nu e cazul nu?



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 February 2016 - 06:23 PM

cu placere si alta data. :smile:

eu stiu ca orice datorie la stat se prescrie in termen de 5 ani incepand cu anul urmator celui in care se datora, ceea ce inseamna ca cea din 2010 e deja prescrisa, dar nu si urmatoarele.
impozitul marit trebuia platit an de an, din 2010 in continuare.

o solutie ar putea fi ca un evaluator sa constate ca imbunatatirile facute nu sunt chiar in proportie de 25%, deci ele nu mai trebuie declarate.



#13 carmen83

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 29 February 2016 - 06:55 PM

Sunt vizibil peste 25%.cei de la primărie spun ca nu se prescrie nimic pt ca noi am declarat si plătit in acesti ani.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL