Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cateva intrebari contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


cateva intrebari contabile


3 replies to this topic

#1 dze

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 09 March 2010 - 09:54 PM

este a 3-a oara cand intru pe acest forum.
am cateva intrebari si m-ar ajuta foarte tare daca mi-ati raspunde. multumesc!

1. cine tine facturile contabila sau eu la sediu? cu atat mai mult cu cat in contractul cu contabila nu e specificat acest lucru si nici nu am un proces verbal de predare primire a facturilor.
2. prestez servicii si vand bunuri catre persoane juridice, inteleg ca la vanzarea catre persoane fizice e nevoie de casa de marcat iar la cerere se elibereaza si factura. printre prestarea de servicii poate fi si aceea de consultanta... ce fac in cazul asta? si mai ales ce ma motiveaza sa vand catre persoane fizice daca am putine vanzari iar cu casa de marcat e o intreaga nebunie?...
3. dpdv legal inventarul se tine de catre contabila conform cumparaturilor de pe factura sau trebuie sa am un inventar paralel cu cel din contabilitate. daca da de ce?
4. daca achizitionez diverse produse pentru a confectiona un produs finit pe care il vand, cum se scot din contabilitate materialele care au intrat in componenta produsului finit? face asta contabila in urma notelor de consum pe care i le dau sau nu conteaza atata timp cat platesti impozit si tva la ce vinzi statului?
5. s-a scos forfetarul sau nu? sau ne nenorocesc si anul asta? mentionez ca sunt macro cu zero angajati.
6. se poate lucra cu 2 facturiere unul fix la firma si unul mobil pe teren? daca da cum se inregistreaza in contabilitate? trebuiesc si 2 chitantiere separate pt cele 2 facturiere? ma gandesc la cazul in care sa zicem am la sediu un soft de facturare si pe teren un alt facturier care il completez pe loc.
7. caietul de contracte are vreo dimensiune standard?
8. daca la sediul social e si punct de lucru e suficient 1 sg registru unic de control?

Aceasta postare a fost editata de dze: 09 March 2010 - 09:54 PM




#2 christa_anda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bistrita

Postat 09 March 2010 - 10:36 PM

Vezi postareadze, la Mar 9 2010, 09:54 PM, a spus:

este a 3-a oara cand intru pe acest forum.
am cateva intrebari si m-ar ajuta foarte tare daca mi-ati raspunde. multumesc!

1. cine tine facturile contabila sau eu la sediu? cu atat mai mult cu cat in contractul cu contabila nu e specificat acest lucru si nici nu am un proces verbal de predare primire a facturilor.



actle ctb stau la sediul firmei

2. prestez servicii si vand bunuri catre persoane juridice, inteleg ca la vanzarea catre persoane fizice e nevoie de casa de marcat iar la cerere se elibereaza si factura. printre prestarea de servicii poate fi si aceea de consultanta... ce fac in cazul asta? si mai ales ce ma motiveaza sa vand catre persoane fizice daca am putine vanzari iar cu casa de marcat e o intreaga nebunie?...

ce va motiveaza, dvs trebuie sa stiti - castigul poate...?
vanzare, prestare catre populatie , da casa de marcat e obligatorie

3. dpdv legal inventarul se tine de catre contabila conform cumparaturilor de pe factura sau trebuie sa am un inventar paralel cu cel din contabilitate. daca da de ce?

inventarul este operaatiunea de verificare a stocului faptic si compararea cu cel scriptic( pe produse sau global valoric in fct de gestiunea pt care s-a optat

4. daca achizitionez diverse produse pentru a confectiona un produs finit pe care il vand, cum se scot din contabilitate materialele care au intrat in componenta produsului finit? face asta contabila in urma notelor de consum pe care i le dau sau nu conteaza atata timp cat platesti impozit si tva la ce vinzi statului?

da, se intomesc bonuri de consum pt materialele date in consum, este f important pt calculare corecta a imp pe profit
ex: se achizitioneaza faina 1000 kg cu 1 leu
se fac 10 paini folosandu-se 10 kg faina
painea se vinde cu 2 lei
- nu se face bon pt mateia prima folosita ci pt tot
venit 10x 2=20
chelt 1000x1=1000
pirdere= -980

- se face bon doar pt 10 kg faina
venit 10x2=20
ch 10x1=10
profit = 10 varianta corecta


tva nu este inflentat de intocmirea bonurilor de consum

5. s-a scos forfetarul sau nu? sau ne nenorocesc si anul asta? mentionez ca sunt macro cu zero angajati.
nu s-a scos
6. se poate lucra cu 2 facturiere unul fix la firma si unul mobil pe teren? daca da cum se inregistreaza in contabilitate? trebuiesc si 2 chitantiere separate pt cele 2 facturiere? ma gandesc la cazul in care sa zicem am la sediu un soft de facturare si pe teren un alt facturier care il completez pe loc.
se poate si 2 facturiere si 2 chitantiere; se inregistreaza normal in ctb, nu vad unde-i problema
7. caietul de contracte are vreo dimensiune standard?
ce caiet?
8. daca la sediul social e si punct de lucru e suficient 1 sg registru unic de control?
cred ca da




#3 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 09 March 2010 - 10:46 PM

De fapt esti patron, administrator?
Dupa toate prevedrile legale facturile stau acolo unde sunt documentele contabile.Regula este ,daca ai facturier, originalul la cel care beneficiaza de ceea ce scrie pe factura(serviciu, marfa), rosu in contabilitate si verdele la cotor.
Dupa cum zice legea contabilitatii, art.10,trebuie sa ai contract cu o firma de contabilitate sau cu un expert PFA.
Punctual la intrebari iti va raspunde un pofesionist contabil.Din cele scrise reiese ca nu prea ai incredere in contabila.
Cat des pre forfetar, tot un specialist iti va spune ca OGU 34/2009 este in vigoare.
Citeste la sectiunea de noutati legislative ce modificari vor sa mai aduca legii contabilitatii.



#4 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 09 March 2010 - 11:08 PM

Vezi postareadze, la Mar 9 2010, 09:54 PM, a spus:

este a 3-a oara cand intru pe acest forum.
am cateva intrebari si m-ar ajuta foarte tare daca mi-ati raspunde. multumesc!

1. cine tine facturile contabila sau eu la sediu? cu atat mai mult cu cat in contractul cu contabila nu e specificat acest lucru si nici nu am un proces verbal de predare primire a facturilor.
2. prestez servicii si vand bunuri catre persoane juridice, inteleg ca la vanzarea catre persoane fizice e nevoie de casa de marcat iar la cerere se elibereaza si factura. printre prestarea de servicii poate fi si aceea de consultanta... ce fac in cazul asta? si mai ales ce ma motiveaza sa vand catre persoane fizice daca am putine vanzari iar cu casa de marcat e o intreaga nebunie?...
3. dpdv legal inventarul se tine de catre contabila conform cumparaturilor de pe factura sau trebuie sa am un inventar paralel cu cel din contabilitate. daca da de ce?
4. daca achizitionez diverse produse pentru a confectiona un produs finit pe care il vand, cum se scot din contabilitate materialele care au intrat in componenta produsului finit? face asta contabila in urma notelor de consum pe care i le dau sau nu conteaza atata timp cat platesti impozit si tva la ce vinzi statului?
5. s-a scos forfetarul sau nu? sau ne nenorocesc si anul asta? mentionez ca sunt macro cu zero angajati.
6. se poate lucra cu 2 facturiere unul fix la firma si unul mobil pe teren? daca da cum se inregistreaza in contabilitate? trebuiesc si 2 chitantiere separate pt cele 2 facturiere? ma gandesc la cazul in care sa zicem am la sediu un soft de facturare si pe teren un alt facturier care il completez pe loc.
7. caietul de contracte are vreo dimensiune standard?
8. daca la sediul social e si punct de lucru e suficient 1 sg registru unic de control?
1.Depinde cine face contabilitatea primara. Daca tu o faci, si tot tu ai in grija incasarile si platile acestor facturi, ele trebuie sa ramana la tine, la sediu, cel putin pana la finele lunii.Apoi i le dai contabilei intr-un dosar cu toate actele din acea luna, pentru a inchide luna si a face balanta.Apoi dosarul completat cu situatiile de inchidere a lunii si balanta revin la tine. Presupun ca nu doreste contabila sa-si ocupe spatiul cu hartoage.
2. Asta ramane la aprecierea patronatului daca doreste sa se extinda si catre persoanele fizice sau nu.Daca esti doar salariat ai putea in cel mai bun caz sa le prezinti daca e rentabila aceasta extindere si cu cheltuielile aferente.
3. Se face un singur inventar, fara chestii paralele. La contabila ajunge procesul verbal semnat de catre membrii comisiei de inventariere, iar ea constata situatia faptica fata de cea scriptica din evidentele contabile si in final regleaza in contabilitate.
4. Achizitionezi produsele care pentru voi sunt materii prime si a caror evidenta le tii pe fise de magazie.Pe baza normelor de consum faci bonuri de consum pentru a scoate din gestiune materia prima folosita.Asta te ajuta si la acel inventar anual de care aminteai mai sus.Treaba cu plata finala a impozitelor catre buget e , asa, un mod simplist de a vedea lucrurile.
5. Aici nu comentez, mai ales ca nu aveti nici un salariat. Am aflat deci ca se face voluntariat sau se ....
6. Da. La inceput de an emiti decizia de alocare de numere pentru cele doua facturiere si chitantiere in continure, unul dupa altul iar evidenta facturilor si chitantelor se tine dupa data.
7. Aici nu cunosc.
8.Da.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL