Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Criza, modelele economice si ciudatul mod de lucru al statului roman - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Criza, modelele economice si ciudatul mod de lucru al statului roman

6 replies to this topic

#1 trikule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 May 2010 - 04:14 PM

Intrucat de o saptamana nu s-a mai intamplat nimc aici, si pentru ca suntem vizati de scaderile salariale, propun ca sa dezbatem, in cel mai obiectiv mod cu putinta, solutiile de iesire din criza.
Astfel, fara ca sa ne dam numele si locul unde ne desfasuram activitatea, propun ca toti cei lucreaza in contabilitatea institutiilor publice sa spuna cum pot face economiile cerute de Guvern, cu atingerea cat mai putin a drepturilor banesti.

In insititutia mea se poate renunta anul acesta la achizitionarea de carti, aparate de aer conditionat, materiale pt. reparatii curente, nu stiu cat reprezinta asta din bugetul aprobat dar luni o sa vin cu procentele exacte ale cheltuielilor de pe titlul II si XII, la care se poate renunta anul acesta.

Aceasta postare a fost editata de trikule: 14 May 2010 - 04:15 PM




#2 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 14 May 2010 - 07:34 PM

Cati ati citit raportul Curtii de Conturi dupa auditul efectuat la guvern in perioada 2006-2008?
Daca vine la o institutie bugetara te incondeiaza direct cu cheltuieli neeligibile.Dar astia care au papat atiatia bani nu pot fi atinsi?
Daca vom citi toate rapoartele Curtii pentru toate guvernele, fara exceptie, vom gasi tot felul de minunatii si plateste tot poporul , iar ei sunt un fel de "dumnezei".
Nu degeaba se zice ca Romnania este o tara frumoasa dar are niste conducatori de toata " minunea".
Din pacate in administratia publica sunt prea multi taietori de frunza la caini si prea putini specialisti care muncesc. Afirm asta deoarece cunosc sistemul
Multi dintre cei de la stat nu ar fi facut fata in domeniul privat.




#3 trikule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 May 2010 - 07:59 PM

Hai sa nu transformam acest topic intr-o lupta privat contra bugetar, pentru ca si cei mai multi din privat n-ar face fata in sistemul public, dar hai sa vorbim despre ce e de facut, nu despre cine e mai bun

Aceasta postare a fost editata de trikule: 14 May 2010 - 08:00 PM




#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 May 2010 - 09:07 PM

ar trebui inceput cu legea pe care au dat-o la 01.01.2010 de majorarea a salariilor educatorilor cu cca 35% prin transformarea educatoarei cu facultate (nu conteaza unde) in profesor de gradinita-au TCM, sociologie, filosofie, ISE si predau la copii de 3-5 ani si sunt platite ca atare!
Cand stiu ce lipsa de bani e, cum poti sa dai astfel de majorari?? Am profesor-educatoare care are peste 20 ani munca si peste 25 mil salariu net!! Lucreaza 4 ore/zi si vacante de 62 zile lucratoare pe an! Am director cu peste 35 mil sal net, care nu stie decat sa umble cu stampila in geanta, umblu dupa ea prin oras sa imi stampilez documentele!!! Habar nu are de nimic, nu are contracte individuale de munca, contracte servicii etc-decat ce am facut eu de cand am venit.
Iar eu sunt administrator patrimoniu cu 750 in mana-4 ore pe zi, dar in realitate lucrez cca 6-8 ore zilnic.

Da, am citit raportul Curtii de Conturi si nu mi-a placut. Pueril si subtire...si cu dedicatie

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 14 May 2010 - 09:09 PM




#5 newold

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 May 2010 - 06:41 AM

Buna dimineata,
desi nu lucrez in institutii publice, asist si eu la aceste propuneri care au fost discutate, analizate si dezaprobate pe la tv de multa lume.
Pe mine m-a surprins, din ultimele explicatii oferite pentru ceea ce se intampla, ca din buget salariile reprezinta 27% si se reduc cu 25%. Restul de 73% nu poate fi modificat?
Nu stiu cat sunt salariile celor atat de multi si de "grasi". Dar nici nu cred ca ele reprezinta marile gauri negre ale acestui buget. In sistemul sanitar si in invatamant stiam ca sunt salarii mici.

@mihaela_cva, din ce stiu eu si s-a putea sa gresesc, gradinitele sunt platite din bugetele locale? te rog lumineaza-ma. Este clar insa, ca ceea ce spui, reprezinta tot nereguli in barca statului.

@bibi, din ce am inteles pana la sfarsitul anului se cere o grila de evaluare din partea sindicatelor pentru a se gasi cei despre care spui. Insa, personal mi se pare praf in ochi pentru ca "taietorii de frunza la caine" vor fi mereu in acest sistem.

@tricule, felicitari pentru topic! desi este o discutie snsibila mi-ar placea sa aud parerile celor din sistem, contabili care de fapt stiu cel mai bine unde ar trebui sa se reduca cheltuielile, daca tot s-a pornit pe aceasta cale.

Totusi, orice ar avea in plan, masurile ar fi trebuit sa stimuleze economia si nu sa o stranguleze de tot, inca de anul trecut!!

Aceasta postare a fost editata de newold: 15 May 2010 - 06:42 AM




#6 trikule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Male

Postat 15 May 2010 - 08:23 AM

Mihaela, intr-adevar, cele mai mari probleme in ceea ce priveste cheltuirea fondurilor publice sunt in curtea administratiei locale. Imi aduc aminte ca in urma cu ceva timp, cand am avut pentru prima data in calitate de sef, Curtea de Conturi, si cand m-au vazut aia cat eram de stresat, mi-au spus ca e cazul sa stau linistit, ca au fost in controale si inainte la institutia mea si ca spre deosebire de primarii si alte institutii locale unde aproape ca nu au ce controla, si ca ar trebui sa -i bage pe toti la puscarie incepand cu primarul, la mine e un fel de spa, cu toate ca au gasit nereguli, dar minore si usor de rezolvat.

Asadar, invatamantul este la pamant din toate punctele de vedere, se scurg bani cu nemiluita pe contracte total dezavantajoase pentru buget, in sanatate este am acelasi lucru, toti se uita la stat si la ce contracte sa faca ce acesta, firmele de mobilier au dat faliment din momentul in care statul nu a mai facut achizitii ca in anii trecuti, este un dezmat total in acest segment, al achizitiilor, si ce masuri se iau ? micsorarea salariilor, pensiilor, ajutoarelor de somaj si ICC.

asa se prezinta executia generala a bugetului consolidat pe primele 3 luni ale anului:
http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/..._martie2010.pdf

si asa sinteza executiei
http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/..._martie2010.pdf

Contractele de achizitii sunt adevarata problema, clientela politica este a doua (sau poate prima), investitiile sunt doar un mod de a trece banii din bugetul de stat in conturile din Elvetia, Luxemburg etc., fara a crea plus valoare si locuri de munca, cam asa vad eu lucrurile, aici trebuie faute taieri, in afara de utilitati nu as mai achizitiona nimic anul asta, iar diferenta de bani as reduce-o de la salarii.

Sefii isi cocolosesc pilele, iar cei fara pile (putini) trebuie sa faca fata mitocaniei acestora si sa munceasca cat 10 iar daca gresesc sunt dati afara la viitoarele restructurari. Nimic bun n-o sa se intample in viitor, decat daca toti directorii sunt schimbati si numiti aceia care merita, aceia asupra carora nu planeaza niciun fel de suspiciune. Primarii care se comporta cu bugetul ca si cum ar fi averea lor personala sa fie auditati si, in functie de gravitatea faptelor, demisi, anchetati si inchisi. Ministerele trebuie reduse, functiile alese (parlament, consiliile locale etc.) sa fie onorifice, fara plata, numarul de comune trebuie restrans, s-au facut in ultimul timp o groaza de comune din una s-au facut 2-3 fiecare cu buget, etc. etc, in administratia centrala, privatizarea spitalelor si aordarea de bani scolilor in functie de numarul de elevi cred ca pot fi masuri numai bune de eficientizare a activitatii acestor, in politie si celelalte structuri asemanatoare, este cazul ca sa se descentralizeze (cat se poate), astfel incat aceste structuri sa deserveasca cu adevarat nevoile comunitatilor locale, prea multi politisti in orase si prea putini in sate.

Cu banii astfel obtinuti se poate incepe cu adevarat reconstructia tarii, urmarirea achizitiilor publice insa, este primordiala pentru eficientizarea folosirii banilor publici, altfel orice masura este fara rost.

Aceasta postare a fost editata de trikule: 15 May 2010 - 08:23 AM




#7 trikule

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Male

Postat 21 July 2010 - 05:03 PM

Si uite asa s-au redus creditele bugetare aprobate pentru anul 2010. La art. bugetar 20.01 cu 20 % bugetul ramas de executat, iar la titlul I aproximativ 25 %, caci diurna nu se reduce, si nici alte cheltuieli de la 10.02. Cam asa a fost la mine.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL