Nu ma pricep deloc la contabilitate dar am o problema mai delicata (destul de urgenta) si as fi foarte fericit daca m-ati putea ajuta...
Firma pentru care lucrez (din UE inregistrata in scopuri TVA) a decis sa-si deschida un sediu/companie si in Romania insa din pacate toata treaba dureaza prea mult. Concret pana la 1 Iulie 2010 ar trebui sa incepem activitatea si sa achizitionam calculatoare, scaune, birouri etc. Problema este cu TVA-ul deoarece am vrea sa recuperam TVA-ul.
Ce optiuni avem?
1. Bunurile sa se factureze cu TVA pt firma din strinatate(bunurile vor ramane in Romania deci nu se poate factura fara TVA), firma achita contravaloarea facturii prin transfer bancar, eu ma duc si ridic marfa.
2. Am inteles ca s-ar putea face o factura proforma care ulterior sa se storneze iar dupa ce firma din Romania este infiintata sa se faca factura finala pe firma din Romania? Ma gandeam la o factura proforma de 99.9% din valoarea finala cu ridicarea bunurilor in momentul achitarii facturii?
In cazul 1. firma din strainatate poate sa isi deduca(recupereze) cumva TVA-ul la ei in tara?
In cazul 2. (si pe termen lung) care e cea mai buna modalitate de a recupera TVA-ul? Din cate am inteles daca ceri TVA-ul de la statul Roman , ti se trimit niste agenti fiscali in control care iti cauta nod in papura numai ca sa nu iti returneze TVA-ul. Ideal ar fi sa se "balanseze" TVA-ul de platit cu TVA-ul de incasat (sau ceva de genul). Mai concret firma din Romania face achizitii de bunuri din Romania cu TVA, si ulterior factureaza servici pentru firma din strainatate cu TVA, deci TVA-ul poate fi dedus direct...?
Multumesc anticipat!








