Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


TVA datorat la incasare, nu la emiterea facturilor


76 replies to this topic

Poll: obligatia de plata a TVA la incasare si nu la emiterea facturii (307 membri au votat)

doriti ca obligatia de plata a TVA sa fie la incasare si nu la emiterea facturii ?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza

#1 MariusRa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 05 November 2010 - 12:48 PM

Pe langa propunerile pertinente venite din comunitatea conta.ro, va rog sa nu uitati si de tematica larg dezbatuta de a datora TVA doar la incasarea efectiva, nu la emiterea facturii. Se elimina astfel multe tepe, iar firmele pot lucra cu banii lor, platind statului doar cand incaseaza sumele din TVA.

Ideea cu TVA platit la incasare si nu la facturare este mult discutata. Si in Germania se calculeaza obligativitatea de plata la emiterea facturii, deci nu cred ca sunt sanse reale de a schimba ceva. Diferenta este ca regularizarea platilor/incasarilor de TVA se face acolo mult mai rapid si mai simplu. Totusi trebuie avut in vedere ca mentinand actuala situatie, se creaza premize bune pentru tepe si inselaciune cu TVA si cu impozitul pe profit.

Chestionarul ar putea arata asa:
Considerati ca prin generarea obligatiei de plata a TVA la incasare si nu la emiterea facturii se creaza un mediu de afaceri mai corect si mai atractiv in Romania, fiind o masura sustenabila de catre statul roman, respectiv, agreeati o schimbare legislativa avand acest scop?
DA
NU
NU STIU

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 05 November 2010 - 12:55 PM




#2 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 06 November 2010 - 03:05 AM

Votat : DA

Dana




#3 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 06 November 2010 - 01:47 PM

Am votat DA.
Dar sunt pentru DA aplicată cu logica operațiunilor "ad integrum".
Deci și TVA deductibilă din facturile furnizorilor devineîntradevăr deductibilă, de dedus, numai dacă ați plătit factura sau numai în proporția în care a fost plătită factura.
Problema este că și juridic, și fiscal și contabil, această propunere se poate adopta și impusă prin puterea lwgii, fără alte complicați, decât specificând că la data emiterii facturilor, TVA-ul din factură este, se consideră ca NEEXIGIBILĂ, adică de contabilizat pe contul existent 4424, fie pe credit dacă este de colectat, fie pe debit dacă este cândva deductibilă.
Iar cu ocazia, încasării oricărei facturi concomitent cu operația 5xx = 411 , se face înregistrarea 4424 = 4427, iar în cazul plății furnizorilor, concomitent cu operația 401 = 5XX se face înregistrarea 4426 = 4424.

Europa nu are ce comenta!
Este o măsură care ar trebui adoptată chiar în CE !
Pentru că acum uneori exportatorii revendică și încaseată tva de rambursat fără ca facturile lor să fi fost încasate de la clienții externi.
După cum alții beneficiază de rambursări de TVA în situația în care nu au achitat datoriile lor furnizorilor dar de dedus au dedus TVA-ul deductibil.
Iar dacă organele de control fiscal vor constata că soldul contului 4424 ... se umflă, atunci
... chiar că niște declarații informative analoge cu cele simbolizate 392 și 394 pot deveni interesante de verificat încrucișat de fisc, ... pentru că ... oare cui convine să nu-și încaseze facturile sau ... oare cui convine să nu poată obține rambursarea TVA după ce și -a plătit toate datoriile către furnizori!



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2010 - 03:34 PM

Vezi postareaMares Stefan, la Nov 6 2010, 02:47 PM, a spus:

Am votat DA.
Dar sunt pentru DA aplicată cu logica operațiunilor "ad integrum".
Deci și TVA deductibilă din facturile furnizorilor devineîntradevăr deductibilă, de dedus, numai dacă ați plătit factura sau numai în proporția în care a fost plătită factura.
asta-i o idee EX-CE-LEN-TA, macar fiindca este f. fair-play !! din pacate, presupune multa munca in plus pt contabil ... saaaaau ... IT-istii sunt baieti destepti din nou si adapteaza in programele de conta treaba asta cu trecerea tva din neexigibil in deductibil/colectat, la plata /incasarea facturii !!

asta cred ca ar putea fi o prioritate, oameni buni !! :thumbup:

Stefan, esti "tare" !! :smile:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 November 2010 - 12:40 PM




#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2010 - 04:58 PM

assaaaa .... mergand mai departe "cu explicatiunea", trebuie sa ne gandim cat de viabila este solutia si cat de acceptabila de catre forul decizional.

deci :

* dpv al firmelor care tin conta in partida dubla ar fi bine fiindca :
- ar lega TVA de decontarile efective dintre firme, ceea ce le-ar diminua semnificativ presiunea pe bugetele si asa saracite de criza.

* dpv al statului :
- cred ca principala problema ar fi lipsa de predictibilitate a sumelor de incasat din tva, fiindca s-ar ramane integral la "mana" decontarilor dintre agentii economici. gandesc bine ?? ca nu sunt sigura ..
sistemul asta a functionat un timp, imediat dupa introducerea tva in 1993, in locul impozitului pe circulatia marfurilor care era o taxa forfetara - daca nu ma insel, nici nu-mi mai amintesc cum se calcula taxa aia de acum circa 20 de ani.
- ar fluidiza mai mult decontarile cu statul fiindca nu se mai poate invoca lipsa de lichiditati
- ar stimula firmele sa-si plateasca si furnizorii pt a nu se trezi ca au de plata tva colectat fara a si-l diminua cu tva-ul deductibil posibil si astfel s-ar mai diminua blocajele financiare din economie, ar circula banii mai bine

altceva ? mai ziceti si voi, ca sa completam expunerea de motive si studiul de impact necesare promovarii acestei initiative legislative. :thumbup:

aaa, timp de aplicare : macar 2011 si 2012.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 06 November 2010 - 04:59 PM




#6 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 07 November 2010 - 08:08 AM

Deci RECTIFIC TVA NEEXIGIBILĂ are simbol 4428 și nu 4424. F)Gândurile mele deja au fost la TVA DE RAMBURSAT de un volum care împinge în insolvență societățile implicate.
Prin urmare înregistrările corecte ar fi:
La livrare pe baza facturii emise D411 = %C7XX, și C4428 , La încasarea facturii D5XX = C411 și concomitent D4428 = C4427 cu TVA colectată efectiv.
La cumpărări-achiziții, pe baza facturii furnizorului %D3xx sau D6xx și D4428 = C401 , iar la plata facturii D401 = C5xx și concomitent D4426 = D4428

În privința studiului de IMPACT, această măsură propunere- legalizată implică obligatoriu revizuirea și reactivarea OUG nr.76 parcă din 1999 privind compensarea datoriilor și evidențierea lor la IMI,(vezi șu www.gama.imi.ro).
Adică în loc de a lua o măsură sterilă prin care se preconizează plata tuturor facturilor întrun termen rezonabil, s-a intinde o mână de ajutor, ca toți cei care nu au încasat în termen de 30 de zile facturile lor și prezumă că încasarea nu se va realiza nici în termen de 60 de zile să solicite compensarea lor în mod centralizat și eventual în TREI, implicând înclusiv fiscul.
Adică acel TVA de rambursat stabilit NUMAI PRIN LUAREA ÎN CONSIDERARE doar a FACTURILOR ÎNCASATE ori PLĂTITE să ajungă la contribuabilii implicați, inclusiv la ceilalți furnizori încă neachitați ai contribuabilului care are dreptul și a obținut rambursarea TVA.
Deci cu certitudine ar avea un efect benefic asupra ARIERATELOR din economie, atât în sensul CUNOAȘTERII A VOLUMULUI REAL al acestora, cât și mai ales asupra REDUCERII VOLUMULUI acestora. De asemenea ar avea impact pozitiv și prin ordonanțarea cronologică a tuturor facturilor, orice abatere fiind asimilată deturnărilor de fonduri!



#7 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 07 November 2010 - 06:28 PM

Am votat neutru, impresia mea este ca intr-un termen de 6-8 luni de la o asemenea modificare, balanta TVA nu ar fi prea diferita fata de aplicarea actuala, poate in anumite cazuri specifice sa fie ceva mai favorabil firmelor.

Din experienta inclin sa cred ca statul ar pierde in cazul firmelor mici care utilizeaza mult numerar si care ar putea sa nu-si inregistreze la timp chitantele emise si sa debalanseze deconturile de TVA.

Cred ca plusul de munca administrativa nu justifica castigul real pe termen mediu.



#8 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 07 November 2010 - 07:30 PM

Vezi postareamutual, la Nov 7 2010, 08:28 PM, a spus:

in cazul firmelor mici care utilizeaza mult numerar si care ar putea sa nu-si inregistreze la timp chitantele emise si sa debalanseze deconturile de TVA.

Cred ca plusul de munca administrativa nu justifica castigul real pe termen mediu.

Chiar credeți că sunt unii care vor ține să riște "neținerea le zi" a încasărilor firmelor lor și în consecință să nu colecteze TVA-ul, pe care clienții lor țin, cu siguranță, ține să o opereze ca deductibilă și de dedus ?!
Psihologic legarea TVA-ului de plată de operațiunile decontate, încasate și a TVA-ului de rambursat de operațiunile decontate, plătite, tocmai că ... elimină toate situațiile în care contribuabilul se ascunde după raționamentul : Nu mi-am încasat factura (facturile) , nu am cum să.mi plătesc TVA-ul!
Respectiv ce contează că nu eu nu am plătit furnizorilor mei, statul să-mi dea înapoi TVA-ul!
Cât despre influența asupra încasărilor bugetare ... teoretic ... este ZERO!
Tot ce se va exclude ca TVA aferentă facturilor neîncasate, este identic egală cu TVA-ul ce devine nedeductibilă fiind aferentă facturilor neachitate!
Sau ARIERATELE neîncasate nu ar fi egale cu cele ... neplătite?!
Însă ... practic... rezultatele depind de cât de repede se vor putea aduce la zi evidențele privind decontările cu și fără numerar! Care evidență acum se-ntâmplă să nu fie nici măcar ținută curent la zi, pentru că extrasele de cont, și mai poți știi, chiar și registrul de casă sunt ...în păstrare ... în mapa patronului!.
Ca să nu mai vorbim de unele practici concretizate în stornările de facturi pe motivul că nu au fost încasate, deci de ce să mai figureze în Jurnalul de vânzări!
Care stornări uneori ori nu sunt nici măcar comunicate clienților, ori dacă sunt comunicate, aceștia, clienții , refuză să restittuie originalul facturii pentru a putea fi anulată și refacturată tocmai și numai pentru că nu a fost achitată! Deci ...

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 07 November 2010 - 07:37 PM




#9 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 07 November 2010 - 07:47 PM

Am zis că influența asupra incasărilor bugetare va fi ZERO, pentru că pe termen scurt nu există nici o justificare să scadă aceste încasări . În schimb pe termen mediu și lung , cu siguranță că influența va fi numai și numai pozitivă, în sensul că vor crește încasările bugetare pentru că se va schimba mentalitatea plătitorilor!



#10 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 08 November 2010 - 08:37 AM

Nu vreau sa fiu avocatul diavolului (al statului in cazul nostru :thumbup: ) dar incasarile din TVA reprezinta o sursa importanta de bani la bugetul de stat. Ce-ar insemna daca statul ar trebui sa astepte incasarea facturilor emise de contribuabili pentru a-si lua TVA aferenta? Oare nu s-ar crea o "gaura" in buget cel putin pe termen scurt? Si cum bugetul de stat este deja foarte deficitar...ca doar ni se spune zilnic ca nu sunt bani pentru sanatate, invatamant etc. Nu cred ca aceasta initiativa va avea vreodata succes...



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 November 2010 - 10:12 AM

Vezi postareamariana07, la Nov 8 2010, 09:37 AM, a spus:

Ce-ar insemna daca statul ar trebui sa astepte incasarea facturilor emise de contribuabili pentru a-si lua TVA aferenta?
oricum asteapta, pt ca sistemul actual scoate la plata tva colectat din facturi emise(-TVA deductibil), dar daca fact. nu se incaseaza firma nu are de unde sa plateasca orice-ar fi.
contrabalansul care face aceasta initiativa viabila este deducerea tva tot la plata facturilor, aici e gaselnita ! :thumbup:

principalul beneficiu al acestei modificari ar fi ca voi plati taxa pe valoarea adaugata atunci cand aceasta valoare adaugata pe care o impozitez va fi parcurs intreg ciclul = va fi fost incasata si nu doar generata. astfel se va incadra firesc exigibilitatea TVA in mecanismele economice din a caror componenta decontarile (intre contribuabilii generatori de oparatiuni impuse cu tva) sunt un element f important.
unde mai pui ca firmele vor avea majorari si penalizari de achitat doar atunci cand nu-si platesc TVA-ul cu rea vointa, el fiind incasat de la clienti.



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 November 2010 - 10:20 AM

Vezi postareamutual, la Nov 7 2010, 07:28 PM, a spus:

Am votat neutru, impresia mea este ca intr-un termen de 6-8 luni de la o asemenea modificare, balanta TVA nu ar fi prea diferita fata de aplicarea actuala, poate in anumite cazuri specifice sa fie ceva mai favorabil firmelor.
exact asta si vrem !

Vezi postareamutual, la Nov 7 2010, 07:28 PM, a spus:

Din experienta inclin sa cred ca statul ar pierde in cazul firmelor mici care utilizeaza mult numerar si care ar putea sa nu-si inregistreze la timp chitantele emise si sa debalanseze deconturile de TVA.
aici sunt de acord cu Stefan si nu-ti pot da dreptate, mai ales ca legea evaziunii fiscale prevede sanctiuni mari pt evaziunea cu buna stiinta, riscul este mult prea mare fata de niste majorari aplicabile ca sa merite sa ascunzi venituri incasate.

Vezi postareamutual, la Nov 7 2010, 07:28 PM, a spus:

Cred ca plusul de munca administrativa nu justifica castigul real pe termen mediu.
munca ar fi minima daca IT-istii fac unele modificari relativ simple in programele de conta :thumbup: , iar dpv al firmelor -daca ii asculti pe patroni ai sa vezi cat de mult isi doresc aceasta modificare legislativa, eu-una m-am saturat sa tot aud "de unde sa platesc daca n-am incasat".



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 November 2010 - 12:24 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Nov 8 2010, 11:12 AM, a spus:

unde mai pui ca firmele vor avea majorari si penalizari de achitat doar atunci cand nu-si platesc TVA-ul cu rea vointa, el fiind incasat de la clienti.
astfel se va ridica din sarcina fiscala a firmelor o chelt. pt care acestea nu poarta vina (majorari si penalizari care sunt de fapt pt blocajele financiare generate de criza actuala) si astfel va fi eliminat din datoriile contribuabililor acest "impozit pe criza economica si financiara" .

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 November 2010 - 02:06 PM




#14 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 08 November 2010 - 02:19 PM

Masura propusa de Marius este foarte buna si completa, imbunatatita exceptional "cu logica operatiunilor ad-integrum" de catre Stefan Mares :ok: si pusa la punct foarte bine, incepand cu inregistrarile contabile care ar trebui facute, pana la impactul final asupra bugetului statului si a decontarilor intre agentii economici.

1. este echitabila dpdv al relatiei agent economic-stat si benefica pt. ambele parti, nu vad unde ar fi pierderea statului, din contra sunt convinsa ca va fi un castig pt. ambele parti. Agentii ec. corecti chiar NU POT achita TVA-ul in situatia in care nu incaseaza, restul nu ne intereseaza, doar nu o sa propunem masuri pt. evazionisti, eventual de sanctionare, dar nu altfel. Cei care incaseaza si nu platesc cu rea-vointa ar putea fi sanctionati similar cu sanctiunile aplicabile in cazul impozitelor si obligatiilor cu retinere la sursa, retinute de la angajati si nevirate bugetului .
2. este aplicabila cu un minim de efort, programatorii nostri se lupta din greu cu aplicarea modificarilor legislative pe partea de resurse umane, unde legislatia este in multe cazuri ambigua si uneori o mare necunoscuta , deci legarea chit./OP-urilor de jurnalele de cumpari/vanzari si modificarea acestor jurnale pt. generarea TVA ded. si colectata, la plata/incasare, consider ca este o munca relativ usoara pt. un programator, in comparatie cu ceea ce trebuie sa faca in alte cazuri.
3. impulsioneaza deblocarea economiei (Otilia, mi-ai luat vorba din gura :thumbup: ), partenerii de afaceri vor fi obligati sa-si deconteze facturile in termen, iar in timp se vor elimina acei agenti ec. care considera furnizorul, un creditor, ceea ce si este de fapt, dar care il considera un creditor pe termen lung si f. lung.
4. in timp se vor mai elimina practicile la negru, adica achiz./livrarile fara factura, nu va mai exista motivatia acestor practici, macar din acest punct de vedere.
5. consider ca patronii nu vor mai uita facturi si chitante prin sertare, iar acest lucru va duce la o evidenta contabila cat mai conforma cu realitatea si la eliminarea multitudinii de decl. rectificative.
6. imbunatateste activ. de control incrucisat intre partenerii de afaceri, in final ar trebui sa ramana buni de sanctiuni doar agentii economici "rau-voitori", pt. uituci, a se vedea punctul 5.

Uitati-va, de ex., la farmaciile care au contract cu Casa de sanatate, incasarea facturilor emise pentru medicamentele compensate acordate populatiei se face , cnf. contractelor, intr-un termen de 8 luni, dar in tot acest timp taxa pe valoare adaugata se tot colecteaza..... !!!!! Si asta fara sa mai vorbim de faptul ca nu au lichiditati sa achite furnizorii de medicamente si asta va duce la transformarea lor in drogherii pana la urma, altfel falimenteaza. Aici este o discutie mai ampla, am dat doar un exemplu.

Mutual, firmele mici trebuie sa respecte aceeasi lege, ele sunt obligate sa-si completeze zilnic Reg. de casa, daca nu o fac, este problema lor... si cu aceasta masura cred ca "vor baga viteza" :biggrin: .

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 08 November 2010 - 02:24 PM

Dana




#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 November 2010 - 04:39 PM

multumim mult, Dana :smile: e o sinteza f buna :laugh:

oameni buni,
sincer, tot mi-e teama ca ne scapa ceva la nivel macroeconomic fiindca nu-mi vine sa cred ca legiuitorii nu s-au gandit la asta pana acum :thumbup:



#16 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 08 November 2010 - 05:42 PM

In CEE, prioritatea fiscului nu este trimiterea prin puscarii a celor care nu respecta legile fiscale si contabile, ci recuperarea prejudiciilor aduse statului prin practicarea de diverse manevre contabile, declarative, s.a. In perspectiva aceasta, declararea TVA exigibile la nivelul platilor/incasarilor efective deschide o multime de portite legale pentru interpretarea exigibilitatii, se intra pe un teren foarte interpretativ dpdv fiscal si juridic, unde atat fiscul cat si firma pot abuza.

Ganditi-va ca exigibilitatea TVA va avea legatura cu 2 componente diferite: facturile primite/emise (usor de verificat si incrucisat) si operatiunile legate de cash flow (casa, banca, instrumente bancare de plata, operatiuni triunghiulare, incasari/plati offshore, decontari in numele clientilor/furnizorilor, s.a.). Verificarea unei rambursari de TVA de ex. ar solicita timp dublu sau triplu, iar un control fiscal efectuat chiar cu respectarea principiului semnificatiei statistice a valorilor verificate, ar putea sa dureze mult prea mult.

Pana la urma, milogeala cu facturile neincasate la termen are legatura cu sistemul judecatoresc slab si nu cu contabilitatea sau cu fiscalitatea. Ia sa functioneze sistemul judiciar normal si rapid pentru orice suma datorata, plus dobanda si daune interese, sa nu mai vorbesc de un sistem privat de credit history, ca ar fi client statul, primaria sau particularul, sa vezi cum s-ar invarti jucaria economica pentru cei seriosi si activi. Cunosc binisor sistemul contabil englezesc, ai prins un client la conta, ai contract ferm scris, esti boier(oaica), lunar ii expediezi prin posta sau email facturica, unde prinzi tot ce ai prestat (ex. ai vorbit 5 minute la telefon se marcheaza) si in 10-30 zile ai banutii in cont.

In plus, la noi mai este problema bugetarii anuale, pur si simplu, nu se intocmesc bugetele anuale (BVC) si estimarea fluxurilor de numerar, care sunt lucrari complicate, dar foarte utile pentru a sti cum te misti pe piata cu banii proprii, imediat se vede ca ai probleme cu termenele de incasare de la clienti sau furnizori prea putin flexibili.

Si atunci este normal sa gasesti motive si motivatii economice pentru decontarea TVA la incasare/plata de facturi.

Pe cei mai competenti si informati care citesc aceste randuri i-as ruga sa ne dea exemple de tari din CEE care accepta decontarea TVA pe baza fluxului de numerar, eu am mai citit pe internet si nu am gasit vreun stat care sa practice sistemul acesta fiscal.



#17 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 08 November 2010 - 06:16 PM

După știința mea nici o țară din CE nu acceptă decontarea TVA luând în considerare fluxurile de numerar, (cash flow).
Dar ... oare de ce ?
Păi pentru că NIMENI nu are interesul ca să se developeze fluxurile de numerar în toată goliciunea și bogăția lor.
Și atunci dumnealor ne zic: Ceea ce am (ați) contractat ori formalizat vom (veți) și taxa.
Atât!
Plata/încasarea sunt chestii de "onoare" la ei. Mai ales În măsura în care sunt formalizate.
În rest este corupție, evaziune, deturnare de fonduri, și uneori chiar finanțare terorism etc.etc.etc. întrun procent mai mic sau mai mare din PIB.
Deci știm, una este contabilitatea de angajamente, alta cea financiară.
Iar fiscalizarea ... este ... cum spune legea.
Iar legea o stabilesc cei care ...guvernează și vor să-și realizeze programele lor de guvernare.
Dacă au.
Și dacă l-au și reținut (memorat).
Pentru aplicare.



#18 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2010 - 01:37 PM

Vezi postareamutual, la Nov 8 2010, 06:42 PM, a spus:

... declararea TVA exigibile la nivelul platilor/incasarilor efective deschide o multime de portite legale pentru interpretarea exigibilitatii, se intra pe un teren foarte interpretativ dpdv fiscal si juridic, unde atat fiscul cat si firma pot abuza.
eu zic ca dimpotriva, s-ar simplifica mult problema exigibilitatii.
in plus, rambursarile s-ar putea cere cand efectiv ai ce cere, adica ai platit acel tva si il vrei inapoi, nu cand ceri tva fara mcar a-ti fi platit furnizorii - ceea ce mi se mare deplasat, dar iata ca e legal.

Vezi postareamutual, la Nov 8 2010, 06:42 PM, a spus:

Pe cei mai competenti si informati care citesc aceste randuri i-as ruga sa ne dea exemple de tari din CEE care accepta decontarea TVA pe baza fluxului de numerar, eu am mai citit pe internet si nu am gasit vreun stat care sa practice sistemul acesta fiscal.
nu e obligatoriu sa mai fie asta in CE, poate fi o masura specifica a Romaniei pt o per. limitata, adica 1-2 ani, dar va da o gura de oxigen firmelor.



#19 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 10 November 2010 - 02:06 PM

Eu am votat NU. E o initiativa fantezista, care nu are legatura cu modul de functionare a TVA.
Nici nu vreau sa ma gandesc cat de tare s-ar complica modul de evidentiere a operatiunilor.

@Otilia: In Romania nu s-a practicat niciodata calculul TVA la incasari. Poate va aduceti aminte de calculul ICM. Poate va aduceti aminte de calculul impozitului pe profit (o perioada foarte scurta) proportional cu valoarea incasarilor efective.

Aceasta postare a fost editata de Brigante: 10 November 2010 - 02:11 PM




#20 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 10 November 2010 - 02:40 PM

Initiativa este una propusa si de mediul de afaceri tocmai pentru a ajuta intreprinzatorii, nu este chiar o initiativa fantezista, dar fara ecou pana acum, in periada de criza ar fi binevenita.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL