Reconstituire factura
#1
Postat 23 August 2004 - 09:43 AM
#2
Postat 25 August 2004 - 03:13 PM
ai pierdut originalul facturii?
#3
Postat 15 September 2004 - 07:46 AM
#4
Postat 15 September 2004 - 09:55 AM
ca si lege:
LEGEA nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicata*)
contabilitatii nr. 82/1991*)
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 629 din 27 august 2002
ART. 25
In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile de la constatare, potrivit reglementarilor emise in acest scop.
#5
Postat 15 September 2004 - 10:11 AM
Multumesc mult celor care se vor antrena in aceasta discutie, deoarece este una dintre situatiile reale de care ne lovim destul de des.
Zorita
#6
Postat 16 September 2004 - 09:56 AM
Ce parare au moderatorii?
Multumesc inca o data pentru colaborare, dar din cite probleme am ridicat pina acum nu am primit nici un ajutor pertinent .
#7
Postat 16 September 2004 - 10:38 AM
Dar la controale noi nu am avut probleme cu acest lucur. Avem scris pe copie "conform cu originalul" , stampila si semnatura si totul a fost ok.
#8
Postat 16 September 2004 - 11:18 AM
#9
Postat 16 September 2004 - 11:22 AM
#10
Postat 16 September 2004 - 11:42 AM
#11
Postat 17 September 2004 - 09:38 AM
Si asta se poate. Dar daca beneficiarul a pierdut factura eu cred ca cel mai bine este sa-i dai copie.
Parerea mea...
#12
Postat 22 September 2004 - 08:29 AM
#13
Postat 22 September 2004 - 09:11 AM
#14
Postat 22 September 2004 - 04:54 PM
#15
Postat 23 September 2004 - 01:08 PM
pierdute, sustrase sau distruse
29. Operaþiile privind evidenþa ºi gestionarea mijloacelor fixe, a valorilor materiale ºi bãneºti ºi a altor valori ale unitãþilor patrimoniale se considerã valabile numai dacã sunt justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite potrivit prezentelor norme.
30. Orice persoanã care constatã pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligaþia sã încunoºtinþeze, în scris, în termen de 24 de ore de la constatare, conducãtorul unitãþii, administratorul unitãþii patrimoniale, ordonatorul de credite sau altã persoanã care are obligaþia gestionãrii patrimoniului.
Conducãtorul unitãþii este obligat ca, în termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicãrii, sã încheie un proces-verbal, care sã cuprindã:
- datele de identificare a documentului dispãrut;
- numele ºi prenumele salariatului responsabil cu pãstrarea documentului;
- data ºi împrejurãrile în care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
Procesul-verbal se semneazã de cãtre:
- conducãtorul unitãþii;
- conducãtorul compartimentului financiar-contabil al unitãþii sau persoana împuternicitã sã îndeplineascã aceastã funcþie;
- salariatul responsabil cu pãstrarea documentului ºi
- ºeful ierarhic al salariatului responsabil cu pãstrarea documentului, dupã caz.
Salariatul responsabil este obligat ca, o datã cu semnarea procesului-verbal, sã dea o declaraþie scrisã asupra împrejurãrilor în care a dispãrut documentul respectiv.
Când dispariþia documentelor se datoreazã însuºi conducãtorului unitãþii, mãsurile prevãzute de prezentele norme se iau de cãtre ceilalþi membri ai consiliului de administraþie, dupã caz.
31. Ori de câte ori pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor constituie infracþiune, se încunoºtiinþeazã imediat organele de urmãrire penalã.
32. Reconstituirea documentelor se face pe baza unui "dosar de reconstituire", întocmit separat pentru fiecare caz.
Dosarul de reconstituire trebuie sã conþinã toate lucrãrile efectuate în legãturã cu constatarea ºi reconstituirea documentului dispãrut, ºi anume:
- sesizarea scrisã a persoanei care a constatat dispariþia documentului;
- procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii ºi declaraþia salariatului respectiv;
- dovada sesizãrii Parchetului General sau dovada sancþionãrii disciplinare a salariatului vinovat, dupã caz;
- dispoziþia scrisã a conducãtorului unitãþii pentru reconstituirea documentului;
- o copie a documentului reconstituit.
33. În cazul în care documentul dispãrut emanã de la altã unitate reconstituirea se va face de unitatea emitentã la cererea scrisã a conducãtorului unitãþii solicitatoare. În acest caz, unitatea emitentã va trimite unitãþii solicitatoare în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.
34. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu ºi vizibil menþiunea "RECONSTITUIT", cu specificarea numãrului ºi datei dispoziþiei pe baza cãreia s-a fãcut reconstituirea.
Documentele reconstituite conform prezentelor norme constituie baza legalã pentru efectuarea înregistrãrilor în contabilitate.
Nu se pot reconstitui documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de cãlãtorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse înainte de a fi înregistrate în evidenþa contabilã. În acest caz, vinovaþii de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor suportã paguba adusã unitãþii, salariaþilor sau altor unitãþi, sumele respective recuperându-se potrivit prevederilor legale.
35. Gãsirea ulterioarã a documentelor originale, care au fost reconstituite, nu anuleazã sancþiunile disciplinare sau penale, însã poate constitui motiv de revizuire a acestora, în condiþiile legii.
Pentru pagubele generate de dispariþia, sustragerea sau distrugerea documentelor se stabilesc rãspunderi materiale, care cuprind ºi eventualele cheltuieli ocazionate de reconstituirea ºi gãsirea acestora.
În cazul gãsirii ulterioare a originalului, documentul reconstituit se anuleazã pe baza unui proces-verbal, împreunã cu care se ataºeazã la dosarul de reconstituire.
36. Conducãtorii unitãþilor patrimoniale vor lua mãsuri pentru asigurarea înregistrãrii ºi evidenþei curente a tuturor lucrãrilor întocmite, primite sau expediate, stabilirea ºi evidenþa responsabililor de pãstrarea acestora, evidenþa tuturor reconstituirilor de documente, precum ºi pentru pãstrarea dosarelor de reconstituire, pe toatã durata de pãstrarea documentului reconstituit.
#16
Postat 23 September 2004 - 01:11 PM
#17
Postat 23 September 2004 - 02:53 PM
Toata "zarva " facuta se refera la reconstituirea unei facturi pierdute, care este document cu regim special.... etc..
#18
Postat 23 September 2004 - 03:20 PM
#19
Postat 23 September 2004 - 03:33 PM
#20
Postat 27 September 2004 - 08:49 PM
de unde ai scos-o pe aia?
trebuie sa fac cumva niste dosare la arhivele statului, cereri la presedentie, guvern, PNA, Politie TF si gradinitza unde a fost angajatul in culpa?? :roll:
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
UIT trebuie inscris pe aviz de insotire/factura? |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
Raportare facturi simplificate in RO e-Factura |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
RO e-Factura, pt CMI |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
emitere factura catre firma din SUA |
Contabilitate PFA | mihaci |
|
||
Modificari la Procedura RO e-FACTURA relatia B2G |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi