Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Reconstituire factura - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Reconstituire factura

22 replies to this topic

#1

  • Guests

Postat 23 August 2004 - 09:43 AM

As dori sa stiu care este procedura de reconstituire a unei facturi. Am impresia ca s-a schimbat de curand procedura legala.



#2

  • Guests

Postat 25 August 2004 - 03:13 PM

reconstituire = ?
ai pierdut originalul facturii?




#3 Cristina

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 15 September 2004 - 07:46 AM

In cazul in care mai exista doar exemplarul verde ce se poate face? Este de ajuns copie dupa original cu semnatura si stampila?



#4 inhgeras

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2004 - 09:55 AM

Daca beneficiarul a pierdut factura albastra si nici cea rosie nu e de gasit...tu poti sa ii faci o copie dupa factura verde si pui stampila in original si semnatura (cu pix albastru sa se vada ca este originala)..idem faci si pt exemplarul rosu ... Zice cumva clientul ca vrea o factura de storno pt cea pierduta si o refacturare? Daca nu zice el...nu te complica...iar daca zice..poti sa-i dai dar tu tot trebuie sa faci misculatia cu facturile conform cu originalul pentru ca altfel factura de storno nu isi are baza...

ca si lege:
LEGEA nr. 82 din 24 decembrie 1991 (*republicata*)
contabilitatii nr. 82/1991*)
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 629 din 27 august 2002
ART. 25
In caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile se vor lua masuri de reconstituire a acestora in termen de maximum 30 de zile de la constatare, potrivit reglementarilor emise in acest scop.



#5 OLTEAN ZORITA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 15 September 2004 - 10:11 AM

Aici este o problema:chestia cu stampila si semnatura pe o copie a unui document cu regim special ,cu mentiunea "Conform cu originalul" este o CUTUMA a contabililor. As vrea sa ma insel, dar cine imi poate spune temeiul legal pentru aceste operatiuni?
Multumesc mult celor care se vor antrena in aceasta discutie, deoarece este una dintre situatiile reale de care ne lovim destul de des.
Zorita



#6 OLTEAN ZORITA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 16 September 2004 - 09:56 AM

Chiar nu a avut nimeni probleme cu reconstituirea documentelor cu regim special? Sau intr-adevar este o problema ?
Ce parare au moderatorii?
Multumesc inca o data pentru colaborare, dar din cite probleme am ridicat pina acum nu am primit nici un ajutor pertinent .



#7 conta_ro

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1223 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2004 - 10:38 AM

Nu exista o lege care sa mentioneze cum trebuie facut.
Dar la controale noi nu am avut probleme cu acest lucur. Avem scris pe copie "conform cu originalul" , stampila si semnatura si totul a fost ok.



#8

  • Guests

Postat 16 September 2004 - 11:18 AM

Despre urmatoarea varianta ce parere aveti? Am inteles ca s-ar face o fiscala care sa o anuleze pe cea pierduta (exemplarul rosu si albastru, pentru ca verdele mai exista) si apoi se emite una noua care se ia drept buna.



#9 conta_ro

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1223 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2004 - 11:22 AM

Pai si cu ce demonstrezi ca exemplarul albastru este pierdut...?



#10

  • Guests

Postat 16 September 2004 - 11:42 AM

Pentru factura pierduta se face procedeul acela cu 2 copii pe care scrie conform cu originalul. Emiterea unei noi facturi am inteles ca ar fi de jutor in ceea ce priveste TVA-ul.



#11 conta_ro

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1223 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2004 - 09:38 AM

Asta inseamna sa faci storno la factura veche si apoi si faci una noua...
Si asta se poate. Dar daca beneficiarul a pierdut factura eu cred ca cel mai bine este sa-i dai copie.

Parerea mea...



#12 roxana_vasi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 22 September 2004 - 08:29 AM

Cred ca atata timp cat nu ai certitudinea ca ex. albastru/rosu sunt pierdute nu poti storna numai in baza ex.verde. Esti sigur ca acel client a pierdut factura? Daca o inregistreaza de 2 ori? Mai bine pentru tine este sa-i faci o xerocopie, stampilata si semnata pe care precizezi: conf.cu originalul. Trebuie privita situatia astfel incat tu sa fi "acoperit".



#13 conta_ro

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1223 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2004 - 09:11 AM

sunt deacord cu acest procedeu



#14

  • Guests

Postat 22 September 2004 - 04:54 PM

Multumesc tuturor pentru ajutor



#15

  • Guests

Postat 23 September 2004 - 01:08 PM

F. Reconstituirea documentelor justificative ºi contabile
pierdute, sustrase sau distruse
29. Operaþiile privind evidenþa ºi gestionarea mijloacelor fixe, a valorilor materiale ºi bãneºti ºi a altor valori ale unitãþilor patrimoniale se considerã valabile numai dacã sunt justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite potrivit prezentelor norme.
30. Orice persoanã care constatã pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligaþia sã încunoºtinþeze, în scris, în termen de 24 de ore de la constatare, conducãtorul unitãþii, administratorul unitãþii patrimoniale, ordonatorul de credite sau altã persoanã care are obligaþia gestionãrii patrimoniului.
Conducãtorul unitãþii este obligat ca, în termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicãrii, sã încheie un proces-verbal, care sã cuprindã:
- datele de identificare a documentului dispãrut;
- numele ºi prenumele salariatului responsabil cu pãstrarea documentului;
- data ºi împrejurãrile în care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
Procesul-verbal se semneazã de cãtre:
- conducãtorul unitãþii;
- conducãtorul compartimentului financiar-contabil al unitãþii sau persoana împuternicitã sã îndeplineascã aceastã funcþie;
- salariatul responsabil cu pãstrarea documentului ºi
- ºeful ierarhic al salariatului responsabil cu pãstrarea documentului, dupã caz.
Salariatul responsabil este obligat ca, o datã cu semnarea procesului-verbal, sã dea o declaraþie scrisã asupra împrejurãrilor în care a dispãrut documentul respectiv.
Când dispariþia documentelor se datoreazã însuºi conducãtorului unitãþii, mãsurile prevãzute de prezentele norme se iau de cãtre ceilalþi membri ai consiliului de administraþie, dupã caz.
31. Ori de câte ori pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor constituie infracþiune, se încunoºtiinþeazã imediat organele de urmãrire penalã.
32. Reconstituirea documentelor se face pe baza unui "dosar de reconstituire", întocmit separat pentru fiecare caz.
Dosarul de reconstituire trebuie sã conþinã toate lucrãrile efectuate în legãturã cu constatarea ºi reconstituirea documentului dispãrut, ºi anume:
- sesizarea scrisã a persoanei care a constatat dispariþia documentului;
- procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii ºi declaraþia salariatului respectiv;
- dovada sesizãrii Parchetului General sau dovada sancþionãrii disciplinare a salariatului vinovat, dupã caz;
- dispoziþia scrisã a conducãtorului unitãþii pentru reconstituirea documentului;
- o copie a documentului reconstituit.
33. În cazul în care documentul dispãrut emanã de la altã unitate reconstituirea se va face de unitatea emitentã la cererea scrisã a conducãtorului unitãþii solicitatoare. În acest caz, unitatea emitentã va trimite unitãþii solicitatoare în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.
34. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu ºi vizibil menþiunea "RECONSTITUIT", cu specificarea numãrului ºi datei dispoziþiei pe baza cãreia s-a fãcut reconstituirea.
Documentele reconstituite conform prezentelor norme constituie baza legalã pentru efectuarea înregistrãrilor în contabilitate.
Nu se pot reconstitui documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de cãlãtorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse înainte de a fi înregistrate în evidenþa contabilã. În acest caz, vinovaþii de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor suportã paguba adusã unitãþii, salariaþilor sau altor unitãþi, sumele respective recuperându-se potrivit prevederilor legale.
35. Gãsirea ulterioarã a documentelor originale, care au fost reconstituite, nu anuleazã sancþiunile disciplinare sau penale, însã poate constitui motiv de revizuire a acestora, în condiþiile legii.
Pentru pagubele generate de dispariþia, sustragerea sau distrugerea documentelor se stabilesc rãspunderi materiale, care cuprind ºi eventualele cheltuieli ocazionate de reconstituirea ºi gãsirea acestora.
În cazul gãsirii ulterioare a originalului, documentul reconstituit se anuleazã pe baza unui proces-verbal, împreunã cu care se ataºeazã la dosarul de reconstituire.
36. Conducãtorii unitãþilor patrimoniale vor lua mãsuri pentru asigurarea înregistrãrii ºi evidenþei curente a tuturor lucrãrilor întocmite, primite sau expediate, stabilirea ºi evidenþa responsabililor de pãstrarea acestora, evidenþa tuturor reconstituirilor de documente, precum ºi pentru pãstrarea dosarelor de reconstituire, pe toatã durata de pãstrarea documentului reconstituit.



#16 inhgeras

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2004 - 01:11 PM

ai uitat nr legii si anul...asta ca raspunsul tau sa fie complet



#17 OLTEAN ZORITA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 23 September 2004 - 02:53 PM

Este vorba de Ordinul MF 425/1998, dar care se refera la documentele fara regim special, comune pe economie Nu-i asa Andrei?
Toata "zarva " facuta se refera la reconstituirea unei facturi pierdute, care este document cu regim special.... etc..



#18 inhgeras

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 September 2004 - 03:20 PM

deci ramane in picioare raspunsul meu initial? asta ca sa ma lamuresc si eu odata pt totdeauna (adica pana mai scornesc cei de la mfinate ceva).



#19 OLTEAN ZORITA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 23 September 2004 - 03:33 PM

Nu stiu. Tocmai de aceea am solicitat mai multe pareri. Nu am gasit pina acum ceva care sa ma lamureasca suta la suta.



#20

  • Guests

Postat 27 September 2004 - 08:49 PM

andrei tata nu esti normal!
de unde ai scos-o pe aia?
trebuie sa fac cumva niste dosare la arhivele statului, cereri la presedentie, guvern, PNA, Politie TF si gradinitza unde a fost angajatul in culpa?? :roll:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL