Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Declaratii electronice contribuabili mijlocii si mari - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Declaratii electronice contribuabili mijlocii si mari


54 replies to this topic

#1 VLASCEANU ADINA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 20 February 2010 - 08:14 PM

Pot depunde declaratii on line pt.o firma, chiar daca nu sunt angajat al acesteia ,daca societatea imi face o imputernicire in acest sens?

Mentionez ca nu ma refer la cele fiscale ci la somaj sanatate,cas.

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 25 September 2010 - 04:25 PM




#2 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 20 February 2010 - 08:59 PM

In general in Imputernicire se trec doar datele din buletin ale imputernicitului si nu se pomeneste nimic de functia lui, deci acesta poate sa nu fie angajat la firma respectiva. Legea cere doar imputernicire pentru depunere, nu si alte conditii. Mai sunt cazuri cand un contabil autorizat duce declaratiile pentru toate firmele de care se ocupa (sau le trimite prin metode on-line). In schimb nu se pune problema semnarii declaratiilor de catre imputernicit decat daca imputernicitul e si angajat cu functie de conducere.

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#3 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 21 February 2010 - 10:24 AM

In cazul depunerii online, imputernicitul este cel care semneaza electronic declaratia.

De fapt, din imputernicire trebuie sa rezulte "dreptul solicitantului de a semna declarațiile fiscale pentru contribuabil".
Citatul este din instructiunile MF pentru depunerea online.

Aceasta postare a fost editata de marian.apetre: 21 February 2010 - 10:28 AM




#4 VLASCEANU ADINA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 21 February 2010 - 02:05 PM

Multumesc pentru raspunsuri,la depunerea declaratiilor pt somaj de ex.imi cere sa scriu si functia si nu prea stiu ce sa scriu din mom.ce nu sunt angajata...



#5 vmb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Male

Postat 24 September 2010 - 02:25 PM

Buna ziua,

Va scriu deoarece m-am saturat sa stau la cozi la CAS si la SANATATE si vreau sa depun declaratiile online fara sa mai dau cd-uri diskete si alte hartii. E mult mai comod asa si pt noi si pt ei.

Exista aceasta posibilitate? Daca da, ce documente trebuie sa depun, unde si cum imi fac aceste conturi?

Multumesc



#6 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2010 - 03:00 PM

Eu depun de foarte multa vreme asa (inclusiv la somaj) si chiar nu intelegeam de ce oamenii prefera sa stea la cozi. E drept ca de posta nu scapi, pentru ca la CAS (pensii) si la sanatate vor hartii semnate si stampilate de angajator. Si la ITM, dar macar acolo tot duc lunar statele asa ca duc si declaratia on-line.
Deci te duci la Casa de pensii si duci un exemplar de formular tipizat de pe site sau de la ei (semnat, stampilat) prin care anunti ca vrei sa depui on-line (de la adresa de mail pe care o folosesti oficial ). Pe mail trimiti fisierele pe care le aveai pe discheta. Textul mailului, subiectul si adresa sunt STAS. Acelasi lucru si la ANOFM.
La sanatate e un pic mai complicat, ca trebuie sa ai cont cu parola, sa te autentifici cand intri sa expediezi efectiv on-line (pt Bucuresti la CASMB). Si la ITMB

Aceasta postare a fost editata de fboji: 24 September 2010 - 03:02 PM

Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#7 vmb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Gender:Male

Postat 25 September 2010 - 09:17 AM

La sanatate noi depunem doar prin posta cu cd in plic. Problema la sanantate este ca fac 10 plicuri cate unul pt fiecare judet....r

La CAS daca tot ma duc la posta (UNDE ESTE CATEODATA COADA MAI MARE CA LA CASA) ma duc si cu disketa si cu hartii.

Sunt niste dobotoci ca ne-ar scapa si pe noi si pe ei de aglomeratie si stres.

Dar parca era ceva in discutie cu depunerea online a tuturor declaratiilor. Nu s-a finalizat?



#8 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 26 September 2010 - 11:46 AM

Vezi postareavmb, la Sep 25 2010, 09:17 AM, a spus:

Dar parca era ceva in discutie cu depunerea online a tuturor declaratiilor. Nu s-a finalizat?

Este vorba despre declaratia unica care se lanseaza pentru depunerea declaratiei aferente lunii ianuarie 2011, cu data limita de depunere 25 februarie 2011;
http://www.avocatnet.ro/content/articles/i...le-sociale.html

Pentru depunerea declaratiei unice online va trebui sa cumperi un certificat digital calificat.



#9 anda2004

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 07 November 2010 - 09:30 AM

Acea imputernicire de a semna declaratiile fiscale e neaparat sa fie autentificata de catre notar?
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 13 November 2010 - 03:22 PM




#10 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 07 November 2010 - 07:13 PM

Conform OPANAF 2568/2010 http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legis...F_2568_2010.pdf este necesara autentificarea la notar in anumite situatii.

Extras de pe siteul ANAF:
"5. Privind împuternicirea de la contribuabil: în situația în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declarațiile fiscale pentru contribuabil. Dacă există calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul, în original și copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor sau Statutul societății comerciale); "

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 10:43 AM




#11 George1978

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 November 2010 - 01:47 PM

In cazul in care contractul de achizitie a certificatului este intocmit de "....sign" cu un mare contribuabil, iar semnatura este pentru o persoana fizica, dar cu datele acestuia mai trebuie sa facem D150? Mai trebuie sa ne inregistram si in alta parte?



#12 mihast1

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:piatra neamt
  • Interests:info

Postat 08 November 2010 - 11:05 PM

Fratilor , traim intr-o tara cu niste conducatori fara cap ! Nu inteleg de ce ni se intampla sa fim atat de prost tratati , noi , cetatenii de rand .
Incerc de 2 saptamani , , ca sa nu spun mai mult , ca mi-e rusine , sa ma lamuresc cum sa depun declaratiile on -line , fiind obligatorii pentru contribuabili mijlocii .
Primesc adresa de la ANAF , citesc anunturile de pe peretii de la Finante , si toate fac referire la depunerea declaratiilor prin portalul www.e-guvernare.ro
Ma documentez pe www.e-guvernare , citesc ghidul lor , citesc anunturile de pe site , platesc taxa de folosire a serviciilor electronice , citesc ordinul 1085/2003 unde aflu ca odata ce am optat pt declararea electronica , aceasta va fi unica metoda de declarare , vad de asemenea ca prin www.e-guvernare.ro , se depun si declaratiile la pensii , sanatate , somaj .
Dupa incercari temeinice dar zadarnice de a ''inrola'' firma pe site-ul www.e-guvernare.ro ..etc ... am renuntat .dar ma indrept catre ANAF , poate , poate reusesc altfel .
Citesc tot ce se poate de pe site-ul anaf si imi iau inima in dinti si accesez pentru declarare linkul postat pe anaf tot catre e-guvernare.ro ( cu riscul , imi spun in gand , de a face vreo boacana ) ,
''Depunerea declarațiilor electronice se realizează accesând portalul www.e-guvernare.ro prin următorul link : https://formularunic.e-guvernare.ro ''

Supriza !!!! Linkul catre e-guvernare-ro , ma duce in site-ul anaf , pt depunerea declaratiilor !
De ce atunci , oameni buni , ne trimit conducatorii astia la e-guvernare.ro , daca declaratiile se depun tot pe site-ul anaf ? De ce au pus anunt cu obligatia platii unei taxe de folosire a site-ului www.e-guvernare , daca nu il accesam deloc cand depunem declaratiile ? De ce anunta ca trebuie sa ma inregistrez , sa ma inrolez , eu persoana juridica , la ei , pentru a putea depune declaratiile !De ce ne duc astia in eroare ?
Am inteles intr-un final ca www.e-guvernare.ro este o mare teapa !
www.e-guvernare.ro , este un proiect care inca nu este finalizat si nu functioneaza! Si mai cer si taxe pentru servicii care nu le folosim ! Cum am putut eu sa cred ca voi fi obligata sa depun declaratii la pensii , sanatate si somaj prin acest portal ?
Daca are careva , mai multe informatii sa ma lumineze si pe mine , va astept . Nu imi revin din surpriza prostelii ce tocmai mi s-a aratat !
Imi cer scuze pentru limbaj!

Priviti minciuna !

https://formularunic...e.ro/index.aspx

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 10:46 AM




#13 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 09 November 2010 - 01:34 AM

Vezi postareaGeorge1978, la Nov 8 2010, 01:47 PM, a spus:

In cazul in care contractul de achizitie a certificatului este intocmit de "....sign" cu un mare contribuabil, iar semnatura este pentru o persoana fizica, dar cu datele acestuia mai trebuie sa facem D150? Mai trebuie sa ne inregistram si in alta parte?


Trebuie sa urmezi pasii descrisi pe siteul ANAF :

"Etapele pe scurt:
1. Obțineți un certificat calificat de semnătură electronică emis de furnizorii autorizați: CertSign, DigiSign sau Trans Sped.
2. Instalați programul Adobe Reader 8.2.
3. Descărcați documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completați-l, transmiteți-l pe e-mail la furnizorul certificatului, primiți-l semnat de acesta, apoi transmiteți-l prin portal la ANAF (modulul Declarații electronice, opțiunea Înregistrare certificate calificate).
4. Listați, semnați și ștampilați cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150).
5. Privind împuternicirea de la contribuabil: în situația în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declarațiile fiscale pentru contribuabil. Dacă există calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul, în original și copie, care atestă această calitate (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor sau Statutul societății comerciale);
6. Prezentați documentele la orice unitate fiscală (împuternicirea, actul de identitate, formularul 150).
7. Așteptați primirea pe e-mail a dreptului de utilizare a serviciului.
8. Accesați adresa www.e-guvernare.ro Depunere declarații, Declarații ANAF (veți fi redirecționat pe portalul ANAF)
9. Descărcați formularele electronice .
10. Completați formularele de declarații.
11. Transmiteți declarațiile.
12. Examinați starea declarațiilor transmise"

Daca ai doar un certificat digital calificat inseamna ca ai parcurs doar pasul 1 din lista de mai sus.
Trebuie sa transmiti pe siteul ANAF documentul de confirmare primit de la autoritatea de certificare si apoi sa completezi formularul 150 care trebuie prezentat impreuna cu celelalte documente la orice administratie financiara din tara.



#14 noumembru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 12 November 2010 - 02:05 PM

buna ziua, din nou!
as dori sa stiu daca cineva a achizitionat kit-ul de instalare pentru depunerea declaratiilor electronice! avem kit-ul de instalare de la firma "certsign" dar nu reusim sa primim confirmarea pentru semnatura electronica. de doua zile doar asta incercam sa facem fara sa avem nici un rezultat, chiar cu ajutorul celor de la departamentul "suport tehnic" de la "certsign"



#15 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 12 November 2010 - 08:41 PM

Salut,

In ce consta acest kit de la certsign, iar cand te referi la confirmarea pentru semnatura electronica te referi la documentul de la ANAF http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formu.../confirmare.pdf sau la altceva? Da mai multe detalii poate te putem ajuta?



#16 tolcsabby

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 13 November 2010 - 08:34 AM

Cine sa inregistrat la Eguvernare sau a cerut semnatura digitala
de la www.certsign.ro



#17 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 14 November 2010 - 09:01 AM

Poate vrei sa spui "a cumparat certificat digital" de la ....

In legatura cu depunerea on-line a declaratiilor pentru ANAF mai fac odata precizarea ca INROLAREA SI DEPUNEREA SE FACE PE SITEUL ANAF, siteul e-guvernare.ro este trecut in ordin ca sa ia fata si sa zica ca mai face si MCTI-ul cate ceva dar in acest caz concret MCTI-ul nu a facut decat sa puna un link catre siteul ANAF. Pentru depunerea declaratiilor catre ANAF nu se plateste nici o taxa de utilizare nici la ANAF nici la MCTI nici la e-guvernare.ro, cred ca este suficient faptul ca se cumpara certificat digital iar in unele cazuri mai se dau bani si la notar.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 10:29 AM




#18 tolcsabby

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 November 2010 - 08:30 PM

si cat costa Certificatul digital ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 10:29 AM




#19 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 14 November 2010 - 10:56 PM

Pretul este undeva la 50 Euro primul an ca iti dau si un token, al doilea an scade cam la 30 euro , dar trebuie sa intrebi mai concret la autoritatile de certificare Certsign, Digisign sau Transped

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 10:29 AM




#20 tolcsabby

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 15 November 2010 - 08:51 AM

ms

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 November 2010 - 10:29 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL