Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Stagiu Constanta acces 2009 anul II sem III - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Stagiu Constanta acces 2009 anul II sem III


6 replies to this topic

#1 claudia sasu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:constanta

Postat 24 November 2010 - 05:32 PM

Buna ziua, dragi colegi!

Sunt in anul II sem III stagiu experti.
As vrea sa colaboram pentru a reusi sa ne finalizam lucrarile ce trebuiesc predate pe 30.11.2010.

Fisiere atasate





#2 monicav2008

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Female

Postat 24 November 2010 - 07:54 PM

Buna,

te pot ajuta cu:

3. (Problema 7.)Casa de producție „Tudor” a realizat într-o perioadă fiscală, de pe urma producției de programe de televiziune, venituri de 890.000 lei. În aceeași perioadă s-a încasat de la diverse firme beneficiare suma de 563.000 lei pentru spoturi publicitare realizate. Pentru desfășurarea activității casa de producție a achiziționat bunuri și a beneficiat de servicii în valoare de 486.000 lei, TVA 19%.
Știind că pro-rata definitivă a anului precedent a fost de 0,2 se cere:
să se calculeze mărimea TVA colectată de unitate;
să se precizeze valoarea TVA datorată sau achitată pentru bunurile și serviciile achiziționate;
să se stabilească și înregistreze în contabilitate decontul de TVA.

Rezolvare:

Venituri din productie de televiziune = 890.000
Venituri din publicitate = 563.000
Cheltuieli = 486.000
Pro-rata anului precedent = 0.2

Tva colectata 890.000 / 1,19 * 0,19 = 142100.84
Tva datorata/achitata pentru bunuri si sv achizit = 486000 / 1,19 * 0,19=77596.64
Tva de plata = (890.000 / 1,19 * 0,19) - 0,2 *( 486000 / 1,19 * 0,19)=
=142100.84-0.2*77596.64 = 142100.84-15519.33=126581.51




#3 claudia sasu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 November 2010 - 03:06 PM

Buna Monica!

Iti multumesc pentru problema postata :thumbup: era chiar una din problemele la care nu aveam rezolvare.

Daca ai ceva probleme la care te pot ajuta, cu cea mai mare placere...
Postez si eu problemele de la grupa II categoria :


1.(175) La 31.12.N societatea M, care deține 8.000 acțiuni F (80% din acțiunile F), vinde 5.000 acțiuni
la prețul de 60.000 u.m. Societatea M reține un interes de 30% în societatea F asupra căreia exercită o influență seificativă, înurma consolidării filialei F înaintea cesiunii, în bilanțul consolidat era reflectat un fond comercial de 15.000 u.m., iar interesele minoritare aveau o valoare de 14.000 u.m. Activele societății F preluate în bilanțul consolidat erau de 100.000 u.m., iar datoriile de 30.000 u.m.

1.Calculați valoarea contabilă a titlurilor societății F puse în echivalență în urma cesiunii.
2. Calculați câștigul din cesiune.
3.Ce înregistrare se efectuează cu ocazia cesiunii în conturile consolidate?

1. Cota retinuta din activul net F (30% x 70.000 UM ) 21.000 +Cota retinuta din fondul commercial (15.000 x 3/8) 5.625 = Titluri puse in echivalenta = 26.625

2. Pretul de vanzare 60.000 -Cota cedata din activul net ( 50% x 70.000 ) 35.000 - Cota cedata din fondul comercial ( 15.000 x 5/8) 9.375 = Castig din cesiune 15.625

3.La nivel consolidat cesiunea acțiunilor F se înregistrează astfel:

100.625 % % 100.625
60.000 Disponibilitati Active nete F 70.000
26.625 Titluri puse în echivalență Fd comercial 15.000
14.000 Interese minoritare Castig
din cesiune 15.625

2(180). Societatea M achiziționeaza 80% din acțiunile B la costul de 100.000 u.m. La data achiziției capitalurile proprii B (în valori contabile) erau de 100.000 u.m. Cu ocazia achiziției se identifica un plus de valoare la un teren de 10.000 u.m. care genereaza o datorie de impozit amânat de 1.600 u.m.
Valoarea intereselor minoritare în momentul achiziției este de:

a) 0 u.m.;
b) 21.680 u.m.;
c) 1.600 u.m.;
d) 10.000 u.m.;
e) 21.000 u.m.

GRUPA III – CATEGORIA VII

1. Un proiect investitional, cu o valoare totală a investitiei de 11.445 lei, prezintă următoarea structură a fluxurilor de numerar:
An Cost investiție Costuri de exploatare Toral cost Total încasări Cash-flow anual net
0 11.445 lei 6.420 lei 17.865 lei 8.520 lei -9.345 lei
1 6.420 lei 6.420 lei 9.440 lei 3.020 lei
2 6.420 lei 6.420 lei 9.440 lei 3.020 lei
3 6.500 lei 6.500 lei 9.700 lei 3.200 lei
4 6.500 lei 6.500 lei 9.700 lei 3.200 lei
5 6.500 lei 6.500 lei 9.700 lei 3.200 lei
Total 11.445 lei 38.760 lei 50.205 lei 56.500 lei 6.295 lei
Calculati rentabilitatea medie aferentă investitiei.


Rezolvare:
Rezultatul net = total încasări – total cost
Rezultatul net = 56.500 lei – 50.205 lei = 6.295 lei
Rentabilitatea medie =Rezultat .net/capital propriu=(56500-50205) /11445 = 55 %



#4 claudia sasu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 November 2010 - 03:51 PM

Daca poate cineva sa ma ajute cu problemele de la tinerea contabilitatii unei entitati, intrucat mai bijbai la unele rezolvari :thumbup: ; as fi recunoscatoare si pentru problema de teorie legata de continutul raportului de certificare.
Sunt un pic contracronometru....

Multumesc anticipat !!!



#5 monicav2008

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 November 2010 - 05:33 PM

Buna Claudia,
se pare ca nu mai este nimeni interesat sa colaboreze......
iti pot trimite eu o parte din rezolvarile la TINEREA CONTABILITATII UNEI ENTITATI si la continutul raportului de certificare, dar as prefera sa ti le trimit pe MAIL, daca imi poti da o adresa pentru ca nici eu nu sunt sigura de modul cum am rezolvat problemele.....si poate ma ajuti si tu cu cateva raspunsuri la anumite probleme.



#6 claudia sasu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 November 2010 - 10:49 PM

OK, Monica...da?
Da asa se pare...Tocmai de aceea am si deschis acest topic in speranta ca vom fi mai multi colegi dispusi pentru colaborare.
Adresa mea de email este claupopescu@yahoo.com.Imi trimiti si tu adresa ta tinem legatura.
O seara buna!



#7 LOREDUTA

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 29 November 2010 - 03:57 PM

Vezi postareaclaudia sasu, la Nov 27 2010, 04:51 PM, a spus:

Daca poate cineva sa ma ajute cu problemele de la tinerea contabilitatii unei entitati, intrucat mai bijbai la unele rezolvari :thumbup: ; as fi recunoscatoare si pentru problema de teorie legata de continutul raportului de certificare.
Sunt un pic contracronometru....

Multumesc anticipat !!!
Rezultatele certificarii vor fi consemnate intr-un document numit raport de certificare, care va fi inaintat companiei.
Exemplu : certificarea declaratiilor fiscale
Societatea pregateste declaratia anuala de impozit pe profit si este raspunzatoare pentru intocmirea documentelor contabile, pentru acuratetea inregistrarilor contabile, precum si pentru intocmirea si acuratetea registrelor fiscale si, prin reprezentantii sai, va trebui sa dea o declaratie pe propria raspundere privind conformitatea inregistrarilor si a politicilor contabile cu referentialul contabil romanesc in vigoare, si anume Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.
Societatea va pune la dispozitia consultantului fiscal documente si informatii in vederea verificarii elementelor inscrise in declaratia anuala de impozit pe profit ce face obiectul certificarii. In situatia in care aceste documente sunt confidentiale, consultantul fiscal va da o declaratie de pastrare a confidentialitatii informatiilor la care are acces.
Toate informatiile trebuie solicitate in scris de catre consultantul fiscal
Procedura de lucru
Tratamentul fiscal al operatiunilor economice reflectate in documentele financiar-contabile si care sunt inscrise in declaratia anuala de impozit pe profit ce urmeaza a fi supusa certificarii se verifica prin sondaj.
Consultantul fiscal trebuie sa ia in considerare pragul de semnificatie atunci cand este angajat in vederea certificarii declaratiilor fiscale.
In elaborarea raportului de certificare, consultantul fiscal impune un nivel acceptabil al pragului de semnificatie, astfel incat sa poata detecta din punct de vedere cantitativ denaturarile semnificative.
Stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii
In stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii pentru verificarea calculului impozitului pe profit, consultantii fiscali se vor baza in primul rand pe rationamentul lor profesional, precum si pe procedurile analitice si pe intelegerea in ansamblu a companiei si a mediului economic in care aceasta activeaza.
Utilizarea unor valori de referinta in stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii. Desi stabilirea pragului de semnificatie este o problema de rationament profesional, in anumite cazuri va fi util sa se aplice un procentaj dintr-o anumita valoare de referinta
Aplicarea unui procentaj asupra unei valori de referinta
Ca regula generala, in determinarea procentajului care va fi aplicat unei valori de referinta alese pentru stabilirea pragului de semnificatie, se va folosi rationamentul profesional.
Pentru stabilirea valorii de referinta utilizate pentru determinarea pragului de semnificatie/materialitatii, se vor utilize informatiile fiscale relevante, cum ar fi:
- ponderea fiecarei categorii de venit neimpozabil in total venituri neimpozabile;
- ponderea fiecarei categorii de cheltuiala nedeductibila in total cheltuieli nedeductibile
Utilizarea rationamentului profesional
Consultantii fiscali sunt obligati sa isi utilizeze rationamentul profesional pentru a stabili daca cele mentionate mai sus sunt adecvate circumstantelor individuale.
Cerinte minimale de verificare in vederea certificarii declaratiei anuale privind impozitul pe profit:
Verificarea declaratiei anuale de impozit pe profit va trebui sa urmareasca cel putin elementele mentionate in mod specific in cuprinsul titlului II „Impozit pe profit” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cum ar fi: veniturile impozabile, veniturile neimpozabile, elementele similare veniturilor si cheltuielilor, reevaluarile, cheltuielile nedeductibile si cu deductibilitate limitata, gradul de indatorare, provizioanele, amortizarea, cheltuielile/veniturile angajate etc.
Certificarea declaratiei anuale de impozit pe profit nu presupune verificarea



politicii/documentatiei privind preturile de transfer, a politicilor comerciale si a politicilor contabile aplicate de companie. Certificarea declaratiei anuale privind impozitul pe profit pentru o anumita perioada nu presupune si verificarea pierderii fiscale reportate si a altor elemente fiscale ce provin din perioadele anterioare si care produc efecte in perioada supusa certificarii.
Documentare
Consultantul fiscal care va presta serviciile de certificare a declaratiilor fiscale va avea obligatia sa documenteze aceasta activitate in cadrul unui dosar de lucru ce va fi arhivat la sediul consultantului fiscal. Acest dosar va sta la baza controlului de calitate efectuat periodic de catre Camera Consultantilor Fiscali.
Raportul de certificare va trebui sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:
a) o scurta prezentare a companiei;
b) valoarea pragului de semnificatie;
c) mentiuni referitoare la pierderea fiscala din anul/anii anterior/anteriori reportata in anul in care se certifica declaratia anuala de impozit pe profit;
d) elementele care au fost supuse verificarii conform titlului II „Impozit pe profit” din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum au fost mentionate la art. 10;
e) eventualele ajustari propuse fata de declaratia supusa initial certificarii;
f) opinia consultantului fiscal referitoare la declaratia anuala de impozit pe profit care a fost supusa verificarii.
Nota de certificare
Consultantul fiscal va emite o nota de certificare care va insoti declaratia anuala de impozit pe profit. In nota de certificare se va mentiona daca certificarea se va face cu rezerve sau fara.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL