Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Neplatitor TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Neplatitor TVA


25 replies to this topic

#1 valnec

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 14 December 2010 - 07:13 PM

sal,

se mai poate afla daca o firma este platitoare TVA din C.I.F in 2010?
adica daca " o firma are "RO" in fata la C.I.F este platitoare TVA si la cele inregistrate in 2010?"



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 December 2010 - 11:25 PM

de ce nu cautati pe site anaf? e prg special, cu erori, dar exista. Listati pagina si arhivati-o.




#3 valnec

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 15 December 2010 - 07:53 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Dec 15 2010, 01:25 AM, a spus:

de ce nu cautati pe site anaf? e prg special, cu erori, dar exista. Listati pagina si arhivati-o.
M-AM UITAT PE ANAF DAR NU AM GASIT UNDE E PROGRAM ( UN LINKS TE ROG FRUMOS) . DE EXEMPLU VREU SA CAUTAT FIRMA MEA CARE STIU CA NU ESTE PLATITOARE TVA SA VAD DACA SPUNE LUCRUL ASTA LA ANAF



#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 15 December 2010 - 08:47 PM

aici http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/...ctedLanguage=RO
pe pagina anaf.ro. jos stanga sunt mai multe casute albastre, incercati si apasati pe cea pe care scrie VIES

Nu scrieti cu majuscule, inseamna ca tipati la noi si este si mult mai greu de citit measajul, indiferent cat de disperat sunteti



#5 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 16 December 2010 - 08:41 AM

Verificarea CIF-ului pe VIES nu mai este valabila daca persoana juridica respectiva nu este inregistrata in Registrul Operatorilor Intracomunitari. Incercati aici :
ANAF
http://voes.mfinante.../pjuridice.html



#6 denisa86

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 19 January 2011 - 04:09 PM

Buna ziua!
Am o sc neplatitoare de TVA infiintata in 2009. Se pare ca in oct 2010 am depasit plafonul maxim de 35000 euro, am fost la finante si mi-a dat actele necesare inregistararii in scopuri de TVA, printre care imi cer si o declaratie pe propria raspundere ca nu desfasor activitati scutite de TVA. Am verificat art. 141 din codul fiscal si s-ar parea ca eu ma incadrez la lit. f). "f) activitatea de invatamant prevazuta in Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, formarea profesionala a adultilor, precum si prestarile de servicii si livrarile de bunuri strans legate de aceste activitati, efectuate de institutiile publice sau de alte entitati autorizate;"

Mentionez ca SC se ocupa cu prestari de servicii (arhiveaza) la scoli si primarii documentele acestora conform legii arhivelor.

Intrebarea mea este daca eu interpretez bine acest art 141 lit f).? Ma incadrez la acest paragraf? Si sa nu trebuiasca sa ma inregistrez ca platitoare de TVA? Astept pareri urgent.


Va multumesc anticipat



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2011 - 12:56 PM

eu zic ca arhivarea nu este activitate scolara, ci o prestare de servicii ca si curateania facuta de o firma, sau paza in scoli, sau serviciile de catering ...

parerea mea :thumbup:

in locul tau as face o adresa scrisa la MF in care sa solicit punctul lor de vedere privind incadrarea !



#8 mariana07

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 256 Postari:

Postat 24 January 2011 - 08:46 AM

Ti se pare ca legarea unor dosare in vederea arhivarii este o activitate "strans legata de activitatea de invatamant sau formarea profesionala"? Stai linistita, activitatea ta nu face obiectul acestui articol din Codul fiscal. Este o prestare de servicii obisnuita, chiar daca este efectuata pentru scoli.



#9 nelu54

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 01 March 2011 - 01:05 PM

Vreau sa prezint spre dezbatere urmatoarea situatie in care TVA-ul este varsat la stat de doua ori pentru aceeasi marfa
La orice achizitie facuta, o firma isi recupereaza TVA-ul de la stat si plateste la revanzare TVA numai pe valoarea adaugata celei de achizitie, corect
Ce se intampla insa cand achizitia se face de la o firma neplatitoare de TVA de exemplu de la un PFA ?
In acest caz am inteles ca nu poate deduce TVA-ul. Daca PFA-ul a achizitionat marfa de la o firma platitoare de TVA inseamna ca PFA-ul isi va introduce TVA-ul in pretul de vanzare al marfii, si nu-l poate recupera de la stat decat de la clientul caruia ii vinde marfa. Acesta va plati TVA-ul o data PFA-ului si va mai plati o data statului prin colectarea acestuia la factura sa emisa clientului. Clientul final va suporta deci TVA platit de doua ori statului pentru aceeasi marfa
Nu mi se pare corect acest lucru, ori nu inteleg eu ceva, pentru ca imi vine greu sa cred ca asa stau lucrurile
Ce parere aveti ?

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 21 March 2011 - 11:50 AM




#10 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2011 - 01:29 PM

Nu stau asa lucrurile ! TVA-ul este un impozit indirect, mai bine zis o taxa pe consum. In tot acest lant de vanzare-revanzare, persoanele juridice platitoare sau nu de TVA nu au nimic de pierdut, ultima za care inchide acest lant este consumatorul final. Acest consumator final este de fapt cel care suporta tot acest TVA, adica tu, eu si orice alta persoana fizica , care au cheltuieli de consum dependent sau independent de vointa lor.



#11 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 01 March 2011 - 02:20 PM

Orice întrerupere a taxarii încarcă prețul final, pierde consumatorul - câștigă statul! În general neplătitor de TVA este bine să fie cel care vinde consumatorului final, sau neplătirorii de TVA să vândă tot unui neplătitor - cât îngăduie baremul!
nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#12 remus2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 02 May 2011 - 10:36 AM

In codul fiscal spune ca o SC neplatitoate de tva in Ro trebuie sa se inregistra in scopuri de Tva regim special daca face achizitii intracomunitare ce depasesc 10.000 euro. Dar daca achizitiile respective nu depasesc 10.000 euro, SC respectiva se poate inregistra in scopuri de tva de buna voie,asta pentru a evita plata tva in tara din care se face livrarea intracomunitara?



#13 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2011 - 07:16 PM

Da se poate inregistra in scopuri de TVA, iar singura diferenta va fi ca numai plateste TVA la achizitia marfii de la furnizorul din UE, ci il va plati in tara in momentul vinzarii marfii



#14 Smada

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 May 2011 - 07:55 AM

Buna, va rog sa ma ajutati cu cateva informatii.
Mi-am deschis de curand o firma in domeniul constrctiilor, am optat ca fiind neplatitoare de tva.
Conf art. 155 din Codul fiscal care reglementeaza ce informatii tr sa cuprinda o factura, este mentionat ca la firmele neplatitoare de tva tr sa se inscrie pe factura : scutit cu drept de deducere, scutit fara drept de deducere, neimpozabil sau neinclus in baza de impozitare.
Va rog sa imi spuneti ce ar tr sa mentionez eu in factura ? Neimpozabil conf ......
Va multumesc anticipat.



#15 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 18 May 2011 - 05:47 PM

nimic nu scri pe factura din ce ai enumerat (scutit, neimpozabil etc)
platitorii de tva scriu "mesajele" pe factura daca realizeaza operariuni care se incadreaza in categoriile respective
ex: chirie spatiu - scutit fara drept de deducere (art 141 al 2 )



#16 Mutu Catalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 July 2011 - 10:34 AM

Am nevoie de putin ajutor.

In momentul de fata sunt pus in situatia in care doi furnizori mi-au facturat cu TVA desi acestia nu aveau CIF-ul scos, nu erau platitori de TVA.
Releatia cu acestia a inceput din MAI si din prima luna s-a depasit plafonul de 35000 Euro. Noi ne-am sesizat doar acum la depunerea de la Iunie ca acestia nu sunt platitori de TVA si nu stim cum sa procedam cu facturile pe care le-au emis deja cu TVA, acestia nu au depus actele ca sa devina platitori de TVA, acum sa gandesc in Iulie sa faca demersurile necesare, dar deja inregistrarile sunt facute pentru facturile lor emise cu TVA.

In momentul acesta nu stim cum trebue sa procedam si noi si dansi ca sa facem inregistrarile corecte. Cine s-a intalnit cu o situatie similara, rog sa ne sfatuiasca si pe noi .

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de Mutu Catalin: 26 July 2011 - 10:35 AM




#17 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 26 July 2011 - 02:54 PM

Luati legatura cu furnizorii respectivi care vor trebui sa storneze facturile emise cu TVA inaintea emiterii certificatului si sa emita facturi corectate, fara TVA



#18 Mutu Catalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 July 2011 - 06:00 PM

Vezi postareaLexiroxi, la 26 July 2011 - 02:54 PM, a spus:

Luati legatura cu furnizorii respectivi care vor trebui sa storneze facturile emise cu TVA inaintea emiterii certificatului si sa emita facturi corectate, fara TVA

Dar daca nu se mai refac acele facturi fara TVA, si cand au CIF-ul sa le storneze si sa le emita corect , dupa data eliberari CIF-ului, este corect asa ?



#19 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 26 July 2011 - 11:14 PM

Vezi postareaMutu Catalin, la 26 July 2011 - 10:34 AM, a spus:

furnizori mi-au facturat cu TVA desi acestia nu aveau CIF-ul scos, nu erau platitori de TVA.
Relatia cu acestia a inceput din MAI si din prima luna s-a depasit plafonul de 35000 Euro.

daca furnizorii au depasit plafonul de 35.000eur in mai, din iunie erau obligati sa factureze cu tva, chiar daca nu sunt inregistrati ca platitori tva in iunie.
pentru mai sa storneze facturile si sa le emita fara tva.

vezi si ART. 1512 Răspunderea individuală și în solidar pentru plata taxei(1) Beneficiarul este ținut răspunzător individual și în solidar pentru plata taxei, în situația în care persoana obligată la plata taxei este furnizorul sau prestatorul, conform art. 150 alin. (1), dacă factura prevăzută la art. 155 alin. (5):
a) nu este emisă;
b) cuprinde date incorecte/incomplete în ceea ce privește una dintre următoarele informații: denumirea/numele, adresa, codul de înregistrare în scopuri de TVA al părților contractante, denumirea sau cantitatea bunurilor livrate ori serviciilor prestate, elementele necesare calculării bazei de impozitare;
c) nu menționează valoarea taxei sau o menționează incorect.

ART. 159 Corectarea documentelor(1) Corectarea informațiilor înscrise în facturi sau în alte documente care țin loc de factură se efectuează astfel:
a) în cazul în care documentul nu a fost transmis către beneficiar, acesta se anulează și se emite un nou document;
b) în cazul în care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie să cuprindă, pe de o parte, informațiile din documentul inițial, numărul și data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de altă parte, informațiile și valorile corecte, fie se emite un nou document conținând informațiile și valorile corecte și concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus în care se înscriu numărul și data documentului corectat.
Norme (6) Prevederile alin. (4) și (5) se aplică inclusiv în cazul micilor întreprinderi care nu s-au înregistrat în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal la depășirea plafonului prevăzut de art. 152 din Codul fiscal și organele de inspecție fiscală au stabilit diferențe de taxă colectată de plată conform pct. 62 alin. (2).

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 26 July 2011 - 11:14 PM




#20 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 29 July 2011 - 08:30 PM

Vezi postareaMutu Catalin, la 26 July 2011 - 06:00 PM, a spus:

Vezi postareaLexiroxi, la 26 July 2011 - 02:54 PM, a spus:

Luati legatura cu furnizorii respectivi care vor trebui sa storneze facturile emise cu TVA inaintea emiterii certificatului si sa emita facturi corectate, fara TVA
Dar daca nu se mai refac acele facturi fara TVA, si cand au CIF-ul sa le storneze si sa le emita corect , dupa data eliberari CIF-ului, este corect asa ?
Nu, nu este corect, TVA –ul inscris in facturi nu trebuie platit bugetului statului, dar trebuia considerata valoarea intregii facturi la calculul impozitului pe profit iar beneficiarul nu avea drept de deducere a TVA-ului de pe acele facturi.
Indiferent cand storneaza acele facturi cu TVA-ul inscris pe ele, trebuie corectate fara a mentiona TVA (facturi de corectie) sau nu se mai emit deloc alte Facturi fara TVA (facturile de stornare sunt insa obligatorii). Un exemplar din fiecare Factura de stornare trebuie trimis beneficiarului pentru anularea dreptului de deducere a TVA exercitat in baza facturii primite si corectarea Declaratiei 394 aferenta sem. I
Codul fiscal
Art. 152
(8) Persoana impozabila care aplica regimul special de scutire:
a) nu are dreptul la deducerea taxei aferente achizitiilor, in conditiile art. 145 si art. 146;
b) nu are voie sa mentioneze taxa pe factura sau alt document;
Norme Codul fiscal:
69. (2) Persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii scutita fara drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal, nu are obligatia intocmirii unei facturi, dar operatiunile vor fi consemnate in documente potrivit legislatiei contabile. Emiterea facturii nu este interzisa fiind optiunea persoanei impozabile de a factura operatiunile respective. In situatia in care factura este emisa, aceasta trebuie sa contina cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL