Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
modificari in Legea contabilitatii nr.82/1991 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


modificari in Legea contabilitatii nr.82/1991


54 replies to this topic

#41 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2011 - 10:38 PM

Asa se pare , si daca se concretizeaza pdf-ul inteligent la 394 cu depunere lunara e nasol rau.



#42 gigi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 157 Postari:
  • Gender:Male

Postat 24 May 2011 - 05:52 AM

de ce e nasol?!...
lasa domne sa se bage totul lunar... si bilantu' :thumbup: ... si sa se mai complice putin pe ici, pe colo...
ca ne pierdem "obiectu'" muncii... asta e bucuria alora de platesc ("patroni")...
nu a noastra, ca noi n-om lucra pe aplauze http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/cool.gif




#43 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 June 2011 - 08:31 PM

Proiect Ordin pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate - publicat in data de 07.06.2011
http://discutii.mfin...ficat_conta.pdf
Art. 2. – (1) Persoanele care in exercitiul financiar precedent au inregistrat cifra de afaceri neta sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro si totalul activelor sub echivalentul in lei al sumei de 35.000 euro pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin prezentul ordin.
(2) Pentru verificarea incadrarii in criteriile prevazute la alin. (1) se au in vedere indicatorii determinati din situatiile financiare anuale, respectiv balanta de verificare, incheiate la finele exercitiului financiar precedent, utilizandu-se cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data incheierii aceluiasi exercitiu financiar.
(3) In cazul persoanelor nou-infiintate, acestea pot opta in primul exercitiu de raportare, fie pentru aplicarea sistemului simplificat de contabilitate, fie pentru aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Daca in al doilea exercitiu financiar de raportare, aceste persoane juridice inceteaza sa indeplineasca criteriile de marime prevazute la alin. (1), acestea sunt obligate sa aplice reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
………………………………
Art. 11. – Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu situatiile financiare anuale aferente exercitiului financiar al anului 2011.

SISTEM SIMPLIFICAT DE CONTABILITATE
REGLEMENTĂRI CONTABILE SIMPLIFICATE
http://discutii.mfin...ficat_conta.pdf



#44 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 29 July 2011 - 02:06 PM

Sistemul simplificat de contabilitate - documentar fiscal
Direcția Generală a Finanțelor Publice Vâlcea informează că în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 522/25.07.2011, a fost publicat Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 2.239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate.
Sistemul simplificat de contabilitate cuprinde reglementările contabile simplificate și regulile privind aprobarea, semnarea și publicarea situațiilor financiare anuale simplificate.
Pot opta pentru sistemul simplificat de contabilitate persoanele care în exercițiul financiar precedent au înregistrat cifra de afaceri netă sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro și totalul activelor sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro.
Pentru verificarea încadrării în criteriile menționate mai sus se au în vedere indicatorii determinați din situațiile financiare anuale, respectiv balanța de verificare, încheiate la finele exercițiului financiar precedent, utilizându-se cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României, valabil la data încheierii aceluiași exercițiu financiar.
Nu pot opta pentru aplicarea sistemului simplificat de contabilitate:
a) persoanele juridice ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată;
b) persoanele juridice care aparțin unui grup de societăți și intră în perimetrul de consolidare al unei societăți-mamă cu sediul în România, care are obligația de a întocmi situații financiare anuale consolidate conform prevederilor legale în vigoare;
c) societățile/companiile naționale, societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, regiile autonome, institutele naționale de cercetare-dezvoltare, societățile cooperatiste;
d) persoanele juridice a căror activitate este reglementată și supravegheată de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, de Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, precum și cele a căror activitate este reglementată de Banca Națională a României;
e) subunitățile fără personalitate juridică din România care aparțin persoanelor juridice cu sediul în străinătate, precum și subunitățile din străinătate ale persoanelor juridice din România a căror activitate este reglementată și supravegheată de instituțiile prevăzute la lit. d).
Atenție! În cazul persoanelor nou-înființate, acestea pot opta în primul exercițiu financiar, fie pentru aplicarea sistemului simplificat de contabilitate, fie pentru aplicarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 3.055/2009, cu modificările și completările ulterioare. Dacă în al doilea exercițiu financiar de raportare, aceste persoane încetează să îndeplinească criteriile, ele sunt obligate să aplice Reglementările contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 3.055/2009, cu modificările și completările ulterioare.
Alte precizări
Persoanele care îndeplinesc cele două criterii, dar nu optează pentru aplicarea sistemului simplificat de contabilitate, aplică Reglementările contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 3.055/2009, cu modificările și completările ulterioare.
Persoanele care au optat pentru aplicarea sistemului simplificat de contabilitate utilizează pentru evidențierea operațiunilor economico-financiare planul de conturi simplificat și tratamentele contabile prevăzute de reglementările contabile simplificate. În funcție de necesitățile de informații și complexitatea operațiunilor economico-financiare, aceste persoane pot utiliza și conturi din planul de conturi general, precum și tratamente contabile cuprinse în Reglementările contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 3.055/2009, cu modificările și completările ulterioare.
Persoanele care au utilizat o parte sau toate conturile din planul de conturi general cuprins în Ordinului ministrului Finanțelor Publice nr. 3.055/2009, completează situațiile financiare anuale simplificate pe baza informațiilor corespunzătoare elementelor prezentate în aceste situații. Cele care au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate, inclusiv cele care au utilizat unele tratamente contabile cuprinse în Ordinului ministrului Finanțelor Publice nr. 3.055/2009 și/sau o parte sau toate conturile din planul de conturi general cuprins în aceleași reglementări, întocmesc situații financiare anuale simplificate, care se compun din bilanț și cont de profit și pierdere simplificate, în condițiile prevăzute de legea contabilității.
Situațiile financiare anuale simplificate trebuie însoțite de o declarație scrisă de asumare a răspunderii conducerii persoanei pentru întocmirea acestora în conformitate cu sistemul simplificat de contabilitate.
Persoanele care la finele exercițiului financiar precedent depășesc limitele unuia sau ambelor criterii, aplică Reglementările contabile conforme cu Directiva a patra a Comunităților Economice Europene, parte componentă a Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinului ministrului Finanțelor Publice nr. 3.055/2009, cu modificările și completările ulterioare, începând cu prima raportare contabilă efectuată în exercițiul financiar următor celui pentru care limitele respectivelor criterii au fost depășite. Ulterior constatării depășirii limitelor oricăruia dintre cele două criterii prevăzute, persoanele care au utilizat opțiunea privind sistemul simplificat de contabilitate și la care contabilitatea a fost organizată și condusă pe bază de contracte/convenții civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare conform opțiunii de la art. 10 alin. (31) din Legea contabilității, au obligația ca, începând cu prima raportare contabilă efectuată în exercițiului financiar următor celui pentru care s-a constatat depășirea criteriilor, să ia măsurile necesare în vederea respectării prevederilor legale cu privire la organizarea și conducerea contabilității, astfel încât aceste raportări contabile să fie întocmite cu respectarea reglementărilor contabile aplicabile și să fie semnate de persoanele prevăzute de lege.
De reținut! Prevederile ordinului se aplică începând cu situațiile financiare anuale aferente exercițiului financiar al anului 2011.
www.finantevalcea.ro
http://www.finanteva...te26072011.html

In cazul persoanelor care aplica contabilitatea simplificata, contabilitatea poate fi organizata si condusa si pe baza de contracte/conventii civile incheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situatie in care raspunderea pentru conducerea contabilitatii revine acestor persoane fizice- art.10 alin. 3.1 din Lg.82/1991 a contabilitatii

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 29 July 2011 - 02:10 PM




#45 cristina29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 July 2011 - 03:49 PM

buna tuturor!
cand am fost la finante cu declaratiile, am intrebat de bilantul asta la iunie, daca il mai depunem, ca indeplinim conditiile pt sistemul simplificat. mi-a zis ca nu trebuie sa mai depun nimic. am intrebat: "nici o hartie, nimic???" (nu-mi venea a crede); mi-a raspuns ca "nu, nimic."
si totusi... cum fac optiunea asta? cum optez, unde sa ma duc, ce sa fac?
nu vreau sa ma pomenesc cu vreo amenda... :smile:
daca vrei un lucru bine facut... nu-l lasa pe maine si nu lasa pe altul sa-l faca in locul tau!



#46 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 29 July 2011 - 11:07 PM

nu aici, citeste despre bilantul la iunie 2011-este data special in acest sens
daca ai sub 35000eur cifra afaceri nu depui



#47 cristina29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 August 2011 - 06:11 AM

Vezi postareamihaela_cva, la 29 July 2011 - 11:07 PM, a spus:

nu aici, citeste despre bilantul la iunie 2011-este data special in acest sens
daca ai sub 35000eur cifra afaceri nu depui
multumesc!!! m-am grabit sa scriu, sa intreb si.. am dat cu nuca...
daca vrei un lucru bine facut... nu-l lasa pe maine si nu lasa pe altul sa-l faca in locul tau!



#48 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 29 November 2011 - 10:33 PM

Ghid practic cuprinzand unele aspecte privind aplicarea Reglementarilor contabile simplificate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.2239/2011

http://www.mfinante.ro/agentiec.html
http://discutii.mfin...ta2239_2011.pdf



#49 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 November 2011 - 07:22 PM

1) Care sunt avantajele contabilitatii simplificate ? Ca eu nu le vad.

2) Pentru firmele cu Cifra de afaceri si Total active sub 35000 euro poti sa faci contract civil pentru contabilitate. Contractul civil respectiv este conditionat si de aplicarea contabilitatii simplificate ?



#50 cory1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 21 February 2012 - 11:18 AM

buna ziua
am diploma de licenta si de masterat in contabilitate, si vreau sa ma angajez ca si contabil sef (pentru a putea semna si bilantul) la mai multe societati comerciale, cu timp partial.
daca angajarea se va face luna aceasta, pot semna situatiile financiare pentru anul 2011? (in 2011, societatile nu au avut contabil angajat)
multumesc



#51 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14272 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2012 - 01:04 PM

sigur ca da !
situatiile financiare le intocmesti in timpul ctr tale de munca, deci este evident ca poti semna aceste documente + asumarea raspunderii pt inchiderea anului financiar 2011 are loc in timp ce esti contabil sef.

spor la lucru ! :smile:



#52 cory1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 21 February 2012 - 03:13 PM

multumesc, Otilia
Dar inainte de a trece la treaba, as vrea sa aflu si parerea voastra cu privire la alte aspecte:
1. Am inteles ca ma pot angaja si cu 2 ore/saptamana (unul dintre viitorii angajatori ar dori asta)..iar restul contractelor vor fi cu 2 ore/zi. Este vreo problema daca vreodata ma voi angaja cu norma intreaga ?(totalul orelor lucrate/zi va depasi 8 ore/zi)
2. O semnatura electronica achizitionata pe numele meu imi va permite sa depun declaratiile la toate cele 3 firme ?(pana acum, fiecare avea cate un certificat achizitionat de fiecare administrator)
multumesc anticipat pentru raspunsuri



#53 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14272 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2012 - 11:10 PM

1. legal nu exista limita de timp pe ctr. incheiate, adica poti avea ctr. care insumate sa dea si 24 de ore.
nu te opreste nimeni sa-ti faci CIM cum doresti, adica sa ai normele de lucru pe care le doresti - timp partial sau norma intrega, sa le schimbi de cate ori vrei - evident cu acordul angajatorului.
2. da ! o semnatura electronica achizitionata pe numele tau iti va permite sa depui decl. pt cele 3 firme cu conditia sa ai imputernicirea notariala a fiecaruia dintre administratori pt a efectua aceste operatiuni in numele lui si pe semnatura ta.

la aceste intrebari exista deja raspunsurile pe care le-am repetat aici (ca o exceptie de la regula de a sterge mesajele care repeta intrebarile la care exista raspunsurile pe forum),
trebuie sa folosesti fct de cautare inainte de a posta un mesaj - este obligatoriu.
exceptia de care ai beneficiat aici are sanse minime sa se repete (ca de aia-i exceptie)
te rog sa citesti regulamentul si sa-l respecti, altfel nu vei mai putea posta in acest forum.

numai bine.



#54 cory1980

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 21 February 2012 - 11:18 PM

multumesc frumos
chiar asta am facut astazi.....am tot cautat..dar topicurile pe care le-am gasit erau (cele mai recente) din 2010, si nu eram sigura daca nu cumva s-a modificat ceva intre timp



#55 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14272 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2012 - 11:42 PM

cu drag !

aaaa... intre noi fie vb., semnatura electronica e obligatorie de anul trecut (deci n-avea cum fi discutie din 2010),
raspunsuri priv modul de angajare si dreptul de semnatura exista si in 2011, te asigur ... dar acum nu mai conteaza, probabil nu le-ai gasit pe astea ci pe cele mai vechi.

oricum, sper ca ti-ai lamurit ce aveai nevoie :smile: si nu uita, in viitor, sa folosesti corect fct de cautare inainte de a posta.

o seara buna. :biggrin:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL