Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabil angajat part time sau contract cu firma de contabilitate? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Contabil angajat part time sau contract cu firma de contabilitate?

10 replies to this topic

#1 George Popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 03 January 2011 - 02:01 PM

Bună ziua,

Doresc să colaborez cu un contabil nou, având în vedere că persoana care îmi ține contabilitatea acum nu prea are timp.

Ce tip de colaborare este oare mai util pentru mine?

Mă interesează să mă asigur că persoana care îmi va ține contabilitatea va face treabă bună, iar în cazul în care greșește ceva să răspundă (ex. nu știe că se plătește TVA la un produs software din import, atunci să plătească ea acel TVA)...

Am luat legătura cu cineva care are firmă de contabilitate.

Să fac un contract cu firma domniei sale, sau să o angajez part time? În mod normal nu aș avea nevoie de mai mult de 3-4 ore pe lună. Care ar fi minimul pentru contract part time, în cazul în care mă sfătuiți să merg pe această pistă?

Mulțumesc,
George



#2 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 03 January 2011 - 02:52 PM

Exista diferente mari de la contabil la contabil sau de la o firma de contabilitate la alta. Am vazut firme de contabilitate (deci care contin obligatoriu experti contabili in conducere) care amortizeaza terenuri, sau care nu iau in considerare intretinutii etc. As vrea sa exista o clasificare calitativa (pe stele, ca la hoteluri) a contabililor, dar, din pacate, nu exista. Chiar titlul de expert contabil nu este o garantie a calitatii, dar exista o anumita probabilitate mai mare a calitatii. Trebuie sa va bazati pe informatii de la alti clienti ai firmei sau contabilului, sa vedeti situatiile scoase de ei. Ar fi bine sa stiti ce amenzi au platit pana acum etc.
CECCAR cere expertilor contabili si firmelor de contabilitate sa aibe si o asigurare profesiomala, pentru restul economistilor fiind optionala. Suma asigurata nu e excesiva, dar este o garantie ca se va putea plati macar o parte din daune.

Contractul intre parti e facut de firma de contabilitate sau de expertul contabil asa ca nu-i puteti impune sa treaca daune excesive altfel mai repede renunta la contract. Si nici nu au venituri excesive din contractele cu firme mici, unde castigul este foarte mic. Daca acceptati un contract cu o suma mare, firma sau expertul va mai putea angaja un om ca sa poata acorda o mai mare atentie contractului respectiv. Dar la contracte de 400-500 lei/luna clientii respectivi nu ar trebui sa aibe prea multe pretentii, dar asta desigur ca nu e o scuza ca treaba sa nu fie corecta si completa. Dar e si timpul limitat, personalul putin iar probabilitatea de eroare sau scapare exista intotdeauna. Am clienti care in pretul de 400 lei vrea sa-i fac orice adeverinta de salariu, modificari la Registrul comertului, rezolvarea neregulilor anterioare contractului, evidenta stocurilor, contractele de cesiune, deciziile de incetare a contractelor de munca, registrul casa, inventar. Legea spune ca firma de contabilitate raspunde doar pentru ce e stabilit in contract, asa ca mare atentie ce e trecut in contract si, mai ales, la ce nu e trecut in contract.

Daca angajati un economist part-time, la greseli grave puteti sa-l concediati, puteti si sa-i imputati pagubele, dar nu poate plati sume prea mari ca probabil nu le are si nu are nici asigurare profesionala.

In concluzie: Nu conteaza daca aveti angajat sau faceti contract ci depinde de cunostintele, aptitudinile si moarala celui care face contabilitatea, de suma pe care o puneti la dispozitie pentru asta si de continutul contractului cu firma sau omul (sau de fisa postului).

Aceasta postare a fost editata de nopris: 03 January 2011 - 02:53 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2011 - 04:44 PM

George, :thumbup:

te-am mai avertizat o data, aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry234276

acest topic nu se incdreaza la "diverse probleme contabile" ci la "contracte", fiind vb despre optiunile unui ctr si nu de probleme priv. derularea lui ecomica / inreg. sumelor din el.
in plus, despre problema ta s-a mai discutat, dar iar nu ai folosit fct de cautare.

fiind a 2-a serie de incalcare a regulamentului, ai prima si cea mai usoara sanctiune, adica AVERTISMENT PUBLIC !
la urmatoarea abatere iti vei pierde dreptul de a posta si mesajele ce nu respecta regulamentul.



#4 George Popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 03 January 2011 - 11:12 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 3 2011, 04:44 PM, a spus:

George, :thumbup:

te-am mai avertizat o data, aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry234276

acest topic nu se incdreaza la "diverse probleme contabile" ci la "contracte", fiind vb despre optiunile unui ctr si nu de probleme priv. derularea lui ecomica / inreg. sumelor din el.
in plus, despre problema ta s-a mai discutat, dar iar nu ai folosit fct de cautare.

fiind a 2-a serie de incalcare a regulamentului, ai prima si cea mai usoara sanctiune, adica AVERTISMENT PUBLIC !
la urmatoarea abatere iti vei pierde dreptul de a posta si mesajele ce nu respecta regulamentul.

Îmi cer scuze Otilia.

Mereu pe grabă! O să fiu mai atent de acum încolo.



#5 c_andra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 04 January 2011 - 01:53 PM

[quote name='George Popescu' date='Jan 3 2011, 03:01 PM' post='234606']
Mă interesează să mă asigur că persoana care îmi va ține contabilitatea va face treabă bună, iar în cazul în care greșește ceva să răspundă (ex. nu știe că se plătește TVA la un produs software din import, atunci să plătească ea acel TVA)...

Contabilului poti sa-i imputi dobanzile, dar nu si TVA-ul. Daca te informa, firma l-ar fi platit, nu?



#6 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 04 January 2011 - 03:06 PM

Cu părere de rău, țin să vă informez, contabilului nu-i puteți imputa ...de regulă... nimic. Chiar nimic!
Contabilul face doar înregistrările contabile pe bază de documente justificative întocmite, predate.
De multe ori nici nu are cum să constate că unele documente sunt false ori doar semnate în fals. Ce să mai vorbim despre faptele care nu au fost consemnate în documente!
Ei da, dacă ți-ai angajat un manager financiar-contabil atunci dacă din vina lui că nu a făcut ce trebuia ori a făcut ce nu trebuia , atunci da, ...poți să-i impuți...câte ceva.
Dar managerul, contabilul șef, directorul economic este ...cu totul altceva decât ... contabilul. Fie el chir expert. Contabil.
Spre exemplu... contabilul nu are de ce să aibă drept de semnătură în numele firmei.
Și nici de reprezentare.
A firmei.
Cu excepția firmei sale proprie.
De contabilitate.
Deci dacă-și oferă serviciile nu pe bază de CIM (contract individual de muncă ) în full time, sau parte time, ori își oferă serviciile pe bază de contract de prestări servicii, atunci prin contractele respective se va convine în clar ce, pentru cât , eventual și când, face!
Respectiv pentru ce răspunde și ce garanții oferă!
Dacă ...oferă!
Iar dacă nu , atunci....

PS. Scuzele mele, dar unii se exprimă despre contabilii cu care ...colaborează, parcă ... și-ar schimba ... șosetele! Sau ...dimpotrivă ...

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 04 January 2011 - 03:13 PM




#7 George Popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 05 January 2011 - 07:02 PM

Pentru c_andra

Am greșit exprimarea. Evident că plăteam dacă știam că am de plată. Dar cum contabilul meu a fost pregătit (să nu calific), nu mi-a spus că am de plată și am ajuns într-o situație neplăcută. Acum mi s-ar părea corect ca acest contabil (să nu-l calific iarăși) să-și asume responsabilitatea și să plătească penalitățile. Te iei cu mâinile de păr când auzi ce penalități sunt!

Pentru Mares Stefan

Ceea ce mă interesează pe mine este ca persoana contractată pe post de contabil să-și folosească mintea (dacă o are), iar unde nu știe ceva să ceară sfaturi de la Finanțe. În schimb, atunci când nu depunde anumite declarații, sau uită de lucruri precum TVA de plată să răspundă pentru asta acoperind costurile generate de *prostia* sa (ex. amenzi sau penalități).

Îmi poate cineva spune unde găsesc un contract de prestări servicii contabile pe care l-aș putea utiliza și care ar conține clauze precum cele la care fac referire?

Nu mai vreau să am de-a face cu contabili neserioși (uită de anumite declarații, habar n-au că la anumite achiziții se plătește TVA etc.).



#8 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 05 January 2011 - 08:02 PM

Vezi postareaGeorge Popescu, la Jan 5 2011, 09:02 PM, a spus:

Îmi poate cineva spune unde găsesc un contract de prestări servicii contabile pe care l-a? putea utiliza ?i care ar con?ine clauze precum cele la care fac referire?
Aici.
Dacă vă satisface ... ca model.
Cât despre pe cine cât duce mintea ... fiecare de regulă își găsește ...peticul.
Unii țin să se și vadă , altora le vine ... turnată!
Dar chiar ați dat anunț, ați intervievat ... candidații ... și la ...concluzii .. nici măcar un model de contract ... nu au avut ?!
De acum înainte ....cel puțin dvs.veți avea.
Sau chiar îi veți putea întreba de unde au ... același model ... de contract.
Cât despre cât de model - tobă de știință ... se va dovedi ...contabilul ... eu nu mă mai pronunț!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 05 January 2011 - 08:05 PM




#9 George Popescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 05 January 2011 - 09:42 PM

Mulțumesc, domnule Mareș!

Nu am organizat un interviu. Am discutat cu doi posibili contabili dintre care aș prefera unul anume.

Deocamdată nu am discutat despre contract. Aștept să finalizez actele la decembrie 2010, după care să contractez noul contabil.

Vreau să am (și eu) un model de contract, iar clauzele din conținute să oblige contabilul la seriozitate.

Uitându-mă la modelul pe care ați avut amabilitatea să mi-l puneți la dispoziție nu văd evidențiate foarte clar responsabilitățile contabilul, defalcate pe categorii de documente pe care trebuie să le producă.

Ar fi util dacă mă puteți ajuta în acest sens.


Ce ofer eu contabilului:

1) îi dau facturile emise către clienți cu un listing în care sunt centralizate toate facturile, plus totalul etc.;

2) îi dau facturile de la furnizori, atât cei din țară, cât și cei din UE sau din alte părți (ex. USA) și aici cu listing de centralizare a lor;

3) îi dau extrase pentru toate conturile de la Bancă precum și alte instrumente de plată (ex. Paypal) și astea centralizate frumos.


Ce aștept:

1) înregistrarea cu rigurozitate a datelor din facturile emise, precum și din facturile de la furnizori;

2) să știe pentru care facturi plătesc TVA și pentru care nu (ex. plătesc TVA pentru facturi din USA);

3) să producă declarația VIES 390 și s-o depună pentru mine;

4) să producă alte declarații (ex. declarația 100, taxe și impozite, declarația pt ITV etc.);

5) să facă înregistrările în registre (jurnal, clienți etc.);

6) să execute toate operațiunile de înregistrare și procesare a datelor la sediul meu (pe un computer dedicat acestei activități, cu ce software dorește, pe care îl achiziționez de la firma producătoare). Prefer acest punct, pentru că așa am văzut procedându-se în lumea civilizată unde am lucrat o bună bucată de timp.

7) să plătească amenzile pe care le-aș putea lua în cazul în care "uită" să depună vreo declarație (am pățit deja acest lucru din vina contabilului uituc);

8) să plătească penalitățile generate de erori ale sale legate spre exemplu de nedeclararea anumitor sume de plată (ex. TVA). Dacă hanar nu are sau uită să înregistreze ceva vreau să plătească tot ceea ce este în plus față de suma de bază pe care trebuia și consider că este corect s-o plătesc eu.


Dacă îmi scapă ceva, vă rog să-mi spuneți.

Completarea modelului pe care mi l-ați trimis cu o listă clară de drepturi și obligații cred că ar fi bine venită, atât pentru mine cât și pentru alți vizitatori.

Nu cred că exagerez prin ceea ce cer. Mă interesează să știu că dacă eu îmi fac treaba la birou în mod serios vis-a-vis de clienții mei aștept același lucru de la contabilul meu.


Mulțumesc,
George



#10 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 05 January 2011 - 11:00 PM

Dacă m-ați interpelat , vă răspund. Dar vă spun că personal nu agreez și nici nu vă recomand ca pe baza opiniilor postate pe Forum să vă ghidați în activitatea dvs. Nu de alta dar așteptările dvs. sunt categorice și ...chiar cred că le vreți ...onorate. Dar ...revenind la acel model de contract ... conceput ... și în circulație începând din 2001 fiind aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Corpului Experților Contabiliși Contabililor Autorizați din România ... la art.1. sintetic formulat specificați că acele servicii , în principal, constau în:
a) Conducerea evidenței contabile pentru întreaga activitate desfășurată de dvs. clientul său, pe baza tuturor documentelor justificative în care se vor reflecta, consemna, toate operațiunile efectuate, documente ce vor fi întocmite și semnate de persoanele împuternicite de dvs. întocmind Jurnalul operațiilor de încasări și plăți prin conturile bancare, a Jurnalului de încasări și plăți în numerar prin casierie, a Jurnalului de cumpărări, a Jurnalului de vănzări , respectiv a Jurnalului de operații diverse, conform programului informatic de evidență contabilă ....(CIEL, WIZCOUNT, ori, ori).
b) Stabilirea rezultatelor financiare -a profitului sau pierderilor - rezultate după închiderea conturilor de venituri și cheltuieli, confoem reglementărilor legale în vigoare și determinarea impozitelor și taxelor datorate de societate bugetului de stat
c) Întocmirea și după semnarea de către dvs. ca administrator, depunerea tuturor declarațiilor fiscale , precum și a deconturilor reglementate prin Codul fiscal al României
d) Întocmirea situațiilor financiare anuale, a bilanțului și anexelor aferente conform normelor legale în vigoare în Romănia, și după aprobarea acestora, depunerea lor la Administrația Financiară ....

În contract art. 3 și 4 se poate detaila, așteptările și oferta contabilului privind tot ce realizează, prestează ca lucrări - prestați firmei dvs. de la realizarea Graficului privind întocmirea și circulația documentelor primare , răspunderile pentru semnarea-aprobarea lor, și termenele la care sunt predate contabilului (zilnic, săptămânal, bilunar, lunar) și până la bilanț și obligațiile în acest sens asumate de client.
La art.6 sunt specificate --- așteptările dvs.--- Dacă prestatorul nu-și îndeplinește obligațiile asumate producând astfel prejudicii clientului său, va fi obligat la plata de daune către acesta care trebuie să acopere atât paguba efectiv produsă, cât și câștigul nerealizat.
Deci contabilul dvs. se obligă să vă despăgubească , nu ?! Bine-nțeles că vinovăția dvs. trebuie să fie evidentă, dovedită. Pentru că spre exemplu dacă dvs. faceți tranzacții cu o firmă din SUA, despre care tranzacții ...el, contabilul, va afla ... când vă caută Garda Financiară ... atunci ...
Adică ...de fapt orice manager în mod normal "se destăinuie" oricând dar întotdeauna în prealabil, sau cel puțin imediat după. despre ...tot ce face. În firmă. Că altfel ... eu pot presupune că aveți doar o băcănie întrun garaj amenajat, când colo,... cu o dubiță ...sau chiar și numai din biroul dvs. faceți comerț între București, Budapesta și Chișinău! Numai că folosind ...un alt calculator. Adică nu de cel pe care l-ați pus la dispoziția contabilului să vă conducă evidența contabilă!

Deci... sper că vă dați seama că ... nu cu mine ... negociați. Tocmai din aceată cauză nici nu am cvorbit de prevederile de la art.2.



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2011 - 12:04 PM

Vezi postareaGeorge Popescu, la Jan 5 2011, 09:02 PM, a spus:

Îmi poate cineva spune unde găsesc un contract de prestări servicii contabile pe care l-a? putea utiliza ?i care ar con?ine clauze precum cele la care fac referire?
gasesti chiar la acest capitol, daca te uiti ... doar 9 pozitii mai jos fata de topicul asta, pe aceeasi pagina :smile:
iar vad nu ai cautat ... acum intelegi de ce te tot bat la cap cu fct de cautare ??
citeste acolo unde ti-am zis, ca poate mai afli si altele care te intereseaza :thumbup:






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL