Anul trecut, in iulie, m-am inregistrat la Finante pentru ca obtin venituri din activitatea de evaluare. Sunt singurele venituri (nu sunt si salariat). Am cateva nelamuriri privind evidenta contabila in partida simpla:
- Este obligatoriu sa am stampila? Mentionez ca am stampila de evaluator. O pot folosi pe aceasta, in cazul in care este obligatoriu?
- Factura pe care o intocmesc pentru serviciile prestate trebuie sa fie si stampilata? Sau este suficienta semnatura? Ma refer la facturi pe care le intocmesc in relatia cu o societate comerciala, cu care am contract de prestari servicii?
- Daca utilizez un program informatic pentru a intocmi fisele pentru operatii diverse, jurnalul pentru operatii diverse si documentul cumulativ pentru cheltuielile nedeductibile, acestea trebuiesc semnate si stampilate pe fiecare pagina? Sau trebuie sa cumpar formulare tipizate si sa preiau datele din programul informatic?
- Cand se depune declaratia privind veniturile si cheltuielile estimate pentru anul 2011? Rezultatul exercitiului din 2010 in ce declaratie se depune si pana la ce data?
- La Casa de Sanatate se merge cu declaratia privind rezultatul exercitiului din 2010, pentru a se face regularizarea contributiei la fondul de sanatate? Banuiesc ca aceasta diferenta pe care trebuie sa o platesc, o voi deduce in 2011... Pentru cu exercitiul din 2010 este inchis.
- Referitor la cheltuielile deductibile partial, este corect sa aplic un procent de 25% din cheltuielile aferente intretinerii apartamentului care face obiectul unui contract de comodat pentru cedarea unei camere in care isi desfasoara activitatea PFA-ul? Procentul de 25% este prevazut in contractul de comodat, care are incheiere de data certa la notar.
- Mai trebuie intocmite si alte acte, in afara de RJIP, Fise pentru operatii diverse, Jurnalul pentru operatii diverse si Documentul cumulativ aferent cheltuielilor nedeductibile? Mentionez ca nu am achizitionat nici un mijloc fix sau obiect de inventar (doar tipizate: Registrul Unic de Control, RJIP, facturier), astfel incat sa fiu nevoit sa intocmesc un Registru Inventar. Nu obtin venituri si din alte activitati, iar cheltuielile cuprind doar contributiile obligatorii (pensii, sanatate, somaj, asociatiile profesionale) si cele aferente intretinerii (25% cf. contract comodat).
In speranta ca ma veti ajuta, va multumesc anticipat. Cu respect.