Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Evidenta contabila - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Evidenta contabila


3 replies to this topic

#1 ciuma

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 12 January 2011 - 04:47 PM

Buna ziua,

Anul trecut, in iulie, m-am inregistrat la Finante pentru ca obtin venituri din activitatea de evaluare. Sunt singurele venituri (nu sunt si salariat). Am cateva nelamuriri privind evidenta contabila in partida simpla:
- Este obligatoriu sa am stampila? Mentionez ca am stampila de evaluator. O pot folosi pe aceasta, in cazul in care este obligatoriu?
- Factura pe care o intocmesc pentru serviciile prestate trebuie sa fie si stampilata? Sau este suficienta semnatura? Ma refer la facturi pe care le intocmesc in relatia cu o societate comerciala, cu care am contract de prestari servicii?
- Daca utilizez un program informatic pentru a intocmi fisele pentru operatii diverse, jurnalul pentru operatii diverse si documentul cumulativ pentru cheltuielile nedeductibile, acestea trebuiesc semnate si stampilate pe fiecare pagina? Sau trebuie sa cumpar formulare tipizate si sa preiau datele din programul informatic?
- Cand se depune declaratia privind veniturile si cheltuielile estimate pentru anul 2011? Rezultatul exercitiului din 2010 in ce declaratie se depune si pana la ce data?
- La Casa de Sanatate se merge cu declaratia privind rezultatul exercitiului din 2010, pentru a se face regularizarea contributiei la fondul de sanatate? Banuiesc ca aceasta diferenta pe care trebuie sa o platesc, o voi deduce in 2011... Pentru cu exercitiul din 2010 este inchis.
- Referitor la cheltuielile deductibile partial, este corect sa aplic un procent de 25% din cheltuielile aferente intretinerii apartamentului care face obiectul unui contract de comodat pentru cedarea unei camere in care isi desfasoara activitatea PFA-ul? Procentul de 25% este prevazut in contractul de comodat, care are incheiere de data certa la notar.
- Mai trebuie intocmite si alte acte, in afara de RJIP, Fise pentru operatii diverse, Jurnalul pentru operatii diverse si Documentul cumulativ aferent cheltuielilor nedeductibile? Mentionez ca nu am achizitionat nici un mijloc fix sau obiect de inventar (doar tipizate: Registrul Unic de Control, RJIP, facturier), astfel incat sa fiu nevoit sa intocmesc un Registru Inventar. Nu obtin venituri si din alte activitati, iar cheltuielile cuprind doar contributiile obligatorii (pensii, sanatate, somaj, asociatiile profesionale) si cele aferente intretinerii (25% cf. contract comodat).

In speranta ca ma veti ajuta, va multumesc anticipat. Cu respect.



#2 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 13 January 2011 - 01:56 AM

Ciuma, am transmis comentariul tau, avand in vedere ca nu poti utiliza mes. privata daca nu ai 9 postari, mai mult de atat nu pot face.
Eu nu ma ocup de partida simpla, dar voi incerca sa te ajut cu ceea ce stiu si cu trimiteri la legislatie, sper sa ma completeze/corecteze colegii.
Iti atasez Ordinul 1040/2004, extrase din CF care se refera la venituri din activ. independente + art.155 referitor la factura , Ordinul 3512/2008 cu privire la documentele fin. contabile in care vei gasi si doc. utilizate in partida simpla si precizari legate de utilizarea sist. informatic si Ordinul 2861/2009 cu privire la efectuarea inventarierii.
Fisier atasat  Ordin_1040_2004_norme_partida_simpla.doc   354.5K   55 downloads
Fisier atasat  Ven.activ.independente_extrase_din_CF.doc.doc   146K   59 downloads
Fisier atasat  Ordin_3512_2008_doc.fin.contabile.doc   1.82MB   56 downloads
Fisier atasat  Ordin_2861_2009_inv.doc   134K   49 downloads

Citeaza

Este obligatoriu sa am stampila? Mentionez ca am stampila de evaluator
Eu nu-i vad rostul, poate doar in rel. cu bancile si la declaratii, inca. In strainatate nu se foloseste deloc stampila, la noi... dar mai bine mai asteapta un raspuns avizat sau intreaba la Finante.

Citeaza

Factura pe care o intocmesc pentru serviciile prestate trebuie sa fie si stampilata?
Nu, vezi art. 155, alin.6 din CF, l-am atasat in doc. cu art. extrase din CF .

Citeaza

Daca utilizez un program informatic pentru a intocmi fisele pentru operatii diverse, jurnalul pentru operatii diverse si documentul cumulativ pentru cheltuielile nedeductibile, acestea trebuiesc semnate si stampilate pe fiecare pagina? Sau trebuie sa cumpar formulare tipizate si sa preiau datele din programul informatic?
Semnate doar, nu trebuie sa cumperi for. tipizate.

Citeaza

Cand se depune declaratia privind veniturile si cheltuielile estimate pentru anul 2011? Rezultatul exercitiului din 2010 in ce declaratie se depune si pana la ce data?
Vezi in atasament - CF. art.81. Formularele si instructiunile le gasesti pe site-ul www.mfinante.ro

Citeaza

La Casa de Sanatate se merge cu declaratia privind rezultatul exercitiului din 2010, pentru a se face regularizarea contributiei la fondul de sanatate? Banuiesc ca aceasta diferenta pe care trebuie sa o platesc, o voi deduce in 2011...
Da si se deduce in anul in care platesti, pe baza chitantei pe care o inreg. in RJIP.

Citeaza

Referitor la cheltuielile deductibile partial, este corect sa aplic un procent de 25% din cheltuielile aferente intretinerii apartamentului care face obiectul unui contract de comodat pentru cedarea unei camere in care isi desfasoara activitatea PFA-ul? Procentul de 25% este prevazut in contractul de comodat, care are incheiere de data certa la notar.
Da. Ct. de comodat nu trebuie autorizat la notar, dar daca l-ai autorizat deja, poate ai un atuu in plus :good: .

Citeaza

Mai trebuie intocmite si alte acte, in afara de RJIP, Fise pentru operatii diverse, Jurnalul pentru operatii diverse si Documentul cumulativ aferent cheltuielilor nedeductibile? Mentionez ca nu am achizitionat nici un mijloc fix sau obiect de inventar (doar tipizate: Registrul Unic de Control, RJIP, facturier), astfel incat sa fiu nevoit sa intocmesc un Registru Inventar. Nu obtin venituri si din alte activitati, iar cheltuielile cuprind doar contributiile obligatorii (pensii, sanatate, somaj, asociatiile profesionale) si cele aferente intretinerii (25% cf. contract comodat).
Din cate stiu eu, nu.
In reg. inventar vei trece si registrele obligatorii achizitionate . Pt. inv. mai trebuie decizie de inv., procedura de inv., PV, vezi si in Ordinul atasat., multa hartogarie, dar controalele urmaresc respectarea normelor legate de inventariere.
Pentru facturi si alte doc. fin. contabile faci o decizie interna, anual, in care te numesti responsabil privind gestionarea si alocarea numerelor for. fin.-contabile si aloci numere, gasesti modele de decizii pe Forum.

Cam atat imi vine in minte acum :thumbup: .

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 13 January 2011 - 02:01 AM

Dana




#3 ciuma

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 January 2011 - 11:52 AM

Dana,

Iti multumesc pentru amabilitate si timpul acordat. Unele aspecte cumva le stiam, dar nu eram 100% sigur. Am vrut sa ma asigur ca ceea ce fac este bine.
Nu ma asteptam sa fie nevoie de intocmit inventar pentru tipizatele folosite (RJIP, Registrul Unic de Control si Facturier). Sincer sa fiu, numai la Registrul Unic de Control am primit factura si chitanta. Pentru celelalte nici macar nu s-au obosit cei de la Librarie sa-mi dea macar un bon. Avand in vedere ca pretul a fost foarte mic nu m-am mai complicat sa cer bon pentru a le deduce in cursul exercitiului financiar. Sper ca nu e obligatoriu sa am document justificativ ....

Sunt usor dezamagit fiindca trebuie atatea hartoage pentru o evidenta simpla. Ma gandeam ca trebuie inventariere numai pentru achizitionarea unor mijloace fixe sau obiecte de inventar de genul: laptop sau un desktop (PC), imprimanta, scanner, aparat foto, calculator de birou, perforator, capsator etc. Dar sa fac doar pentru trei tipizate mi se pare absurd. Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.

Multumesc inca odata. Cu stima, Marcel.



#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 13 January 2011 - 09:09 PM

Cu placere ! Sper sa intervina colegii daca cumva am omis sau interpretat ceva eronat, repet : contab. in partida simpla nu ma "pasioneaza" si cine lucreaza in domeniu, constant, are cunostinte mult mai multe si pe baza experientei si pe baza controalelor cu care se confrunta.

Citeaza

Nu ma asteptam sa fie nevoie de intocmit inventar pentru tipizatele folosite (RJIP, Registrul Unic de Control si Facturier). Sincer sa fiu, numai la Registrul Unic de Control am primit factura si chitanta.
Nu este nevoie de inventar la toate for. tipizate, eu ma refeream doar la RJIP si RUC ( si daca retin bine, la PFA reg. unic de control nu este obligatoriu, ci optional, :laugh: exact unde ai primit factura si chitanta- dar voi verifica in lege).
La facturile si chitantele emise aloci numere, nemaifiind formulare cu regim special de mult timp.
Eu doar registrele obligatorii, prin lege, le tin in stoc (la contab. in partida dubla) si le inventariez, pentru ca le consider neconsumate, aceasata este opinia mea, dar in practica am intalnit nenumarate cazuri in care acestea au fost date in consum la achizitionare.
Avand in vedere ca nu ai nici doc. justificative, eu zic sa nu te mai complici cu inventarierea lor., valorile sunt nesemnificative. Doar nu te vei apuca sa le "evaluezi" :thumbup:
:smile:

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 13 January 2011 - 09:14 PM

Dana







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL