Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
tva - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


tva


4 replies to this topic

#1 monalixa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 03 March 2011 - 07:07 PM

Buna ziua,am si eu o mare problema.In luna iunie 2010 am cerut la rambursare tva suma de 7844 ron.Suma mi-a fost respinsa in baza art 145 alin 2 legea 571/2003 conform caruia nu aveam dreptul sa imi deduc tva-ul pt ca nu am realizat operatiuni taxabile.Am solicitat rambursarea de tva intrucat,patronii aveau de gand sa inchida societatea,pt ca proiectele pe care le aveau nu aveau sa se mai realizeze,clientii carora urma sa le facturez nu au mai vrut colaborarea cu noi,si am zis ca inchidem societatea si sa cerem rambursare de tva.Ulterior,cererii de rambursare,mai precis in noiembrie 2010, am facturat ,nesperat la un client.Tot acel tva care a fost respins la rambursare in decontul lunii iunie 2010,acum s-ar justifica.In ce conditii pot ataca eu acest articol 145.In momentul de fata la Administratia Financiara figruez cu tva de plata,si mi-au pus poprire pe cont,pt ca acel tva de rambursat in valoare de 7844 ron nu mai apare la ei in fisa.Ajutati-ma va rog.



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 04 March 2011 - 06:17 PM

cred ca ar trebui sa repuneti in decont si/sau sa faceti cerere de control ca urmare a incadrarii ulterioare in art 145,realizati operatiuni taxabile acum, deci motivatia s-a anulat. Chiar daca s-a respins pe acest motiv, trebuia sa fie un tva in asteptare, in 4428, pentru ulterior.
Este doar o opinie, vedeti si codul fiscal si codul procedura fiscala.




#3 monalixa

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 06 April 2011 - 06:30 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 4 2011, 06:17 PM, a spus:

cred ca ar trebui sa repuneti in decont si/sau sa faceti cerere de control ca urmare a incadrarii ulterioare in art 145,realizati operatiuni taxabile acum, deci motivatia s-a anulat. Chiar daca s-a respins pe acest motiv, trebuia sa fie un tva in asteptare, in 4428, pentru ulterior.
Este doar o opinie, vedeti si codul fiscal si codul procedura fiscala.
Buna ziua,l-am repus in decontul de tva dar cei de la administratia financiara nu l-au luat in considerare, nu stiu ce sa mai fac.



#4 Liliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2011 - 07:20 PM

Se recupereaza de la stat TVA ul din facurile primite. Deci probabil la control ei au considerat ca : ori nu erau facturile emise pe firma dvs., ori nu se justifica introducerea pe firma a acelor cheltuieli... (sau alte motive) ...nu ca nu a emis firma facuri cu TVA...
In cazul asta suntem si noi...adica facturam fara TVA, dar cand primim factura o primim cu tva si avem de recuperat TVA ul din facturile primite.

Deci ati declarat la nov.2010 tva de plata (colectata) din factura emisa.... si nu l-ati achitat la stat... TVA colectata nu se recupereaza de la stat... el se plateste la stat, pt. ca a fost, sau urmeaza sa fie, incasat de la client.

Suma pt. care s-a cerut rambursare probabil nu mai exista in evidentele lor...in urma procesului verbal de control in care scrie ca nu aveti TVA colectata evidentiata legal... deci eu zic sa va uitati mai cu atentie ce scrie in procesul verbal... si daca nu va lamuriti asa, discutati problema cu admin. fin..prin inspectorul de care apartineti...

Eu cred ca e o neintelegere aici, a motivului de respingere a cererii de rambursare.



#5 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 06 April 2011 - 10:34 PM

vezi aici:
ART. 148
Ajustarea taxei deductibile în cazul achizițiilor de servicii și bunuri, altele decât bunurile de capital
În condițiile în care regulile privind livrarea către sine sau prestarea către sine nu se aplică, deducerea inițială se ajustează în următoarele cazuri:
a) deducerea este mai mare sau mai mică decât cea pe care persoana impozabilă avea dreptul să o opereze;
b) dacă există modificări ale elementelor luate în considerare pentru determinarea sumei deductibile, intervenite după depunerea decontului de taxă, inclusiv în cazurile prevăzute la art. 138;
c) persoana impozabilă își pierde dreptul de deducere a taxei pentru bunurile mobile nelivrate și serviciile neutilizate la momentul pierderii dreptului de deducere.

Norme metodologice (Art. 148)
53. (2) În baza prevederilor art. 148 lit. a) din Codul fiscal, persoana impozabilă poate să ajusteze taxa deductibilă aferentă serviciilor neutilizate, bunurilor de natura stocurilor și activelor corporale fixe, altele decât cele care sunt considerate bunuri de capital conform art. 149 din Codul fiscal, constatate pe bază de inventariere:
a) în orice situații, cum ar fi cele în care apar modificări legislative, se modifică obiectul de activitate, anumite operațiuni fără drept de deducere desfășurate de persoana impozabilă devin operațiuni care dau drept de deducere;
b) în situația în care persoana impozabilă a alocat direct un anumit bun/serviciu pentru operațiuni care nu dau drept de deducere și ulterior bunul/serviciul respectiv este utilizat pentru realizarea de operațiuni care dau drept de deducere.
Ajustarea în acest caz reprezintă exercitarea dreptului de deducere.


Eu zic ca poti. Iti repui suma de 7844lei pe baza de inventar si ceri rambursare la diferenta cu taxa colectata.
E cam tarziu, trebuia sa faci asta in decontul lunii noiembrie 2010 (sau trim IV), dar se poate, bagi pe regularizare sau corectie erori materiale.
La fisc e cam greu sa gasesti persoane bine pregatite, du-te cu bucata asta din codul fiscal si poate rezolvi.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 06 April 2011 - 10:36 PM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL