Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inregistrare contabila incasari POS (cu cardul) - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


inregistrare contabila incasari POS (cu cardul)

15 replies to this topic

#1 ioanaDG

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 March 2011 - 06:28 PM

Oferim servicii de telecomunicatii pe baza de abonament, se emite lunar factura.

Clientul vine si plateste cu cardul (la POS) si banii merg intr-un cont colector al bancii.

E ok sa-i dam clientului chitanta pentru suma platita impreuna cu bonul emis de POS ? nu detinem casa de marcat, toate serviciile fiind exceptate de la obligativitatea detinerii casei de marcat (se dau chitante clientilor ce platesc cu numerar).

Trebuie specificat pe chitanta in acest caz ca plata s-a facut cu cardul ?


Astept cu interes parerile voastre pertinente!

Aceasta postare a fost editata de ioanaDG: 07 March 2011 - 06:36 PM




#2 emilia mihaela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2011 - 07:35 PM

sa inteleg ca vreti sa emiteti chitanta in timp ce dumneavoastra incasati prin POS suma ?




#3 ioanaDG

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 March 2011 - 02:53 PM

da si eventual sa specificam pe chitanta ca e incasata prin POS. Ideea e sa aiba clientul dovada ca s-a platit suma aferenta facturii X.

Aceasta postare a fost editata de ioanaDG: 08 March 2011 - 02:55 PM




#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 08 March 2011 - 03:17 PM

Dovada este bonul de la POS. Chitanta se emite pentru sumele incasate in numerar, nu pentru operatiunile derulate prin banca.

Dana




#5 ioanaDG

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 08 March 2011 - 03:52 PM

si e ok din punct de vedere fiscal sa plece clientul de la noi doar cu bonul de la POS in urma platii ?



#6 letalica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2011 - 06:21 PM

Umila mea parere, nu stiu cat de pertinenta, este ca ai doua posibilitati:
1. Sa eliberezi chitanta atunci cand achita in numerar si nu-ti solicita factura
2. Sa intocmesti factura atunci cand nu achita in numerar ca sa-i poti elibera chitanta si sa prinzi bonul POS la factura
Nu cred ca extrasul bancar sta la baza inregistrarii veniturilor in contabilitate deoarece nu contine date minime obligatorii despre cumparator.
letalica



#7 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 08 March 2011 - 09:14 PM

Citeaza

ioanaDG: Oferim servicii de telecomunicatii pe baza de abonament, se emite lunar factura.
Clientul vine si plateste cu cardul (la POS) si banii merg intr-un cont colector al bancii.

E ok sa-i dam clientului chitanta pentru suma platita impreuna cu bonul emis de POS ? nu detinem casa de marcat, toate serviciile fiind exceptate de la obligativitatea detinerii casei de marcat (se dau chitante clientilor ce platesc cu numerar).
....
si e ok din punct de vedere fiscal sa plece clientul de la noi doar cu bonul de la POS in urma platii ?

Citeaza

Letalica : Nu cred ca extrasul bancar sta la baza inregistrarii veniturilor in contabilitate deoarece nu contine date minime obligatorii despre cumparator.
Intrebarea se referea doar la documentul justificativ privind plata/ incasarea si a facut precizarea ca se emit facturi lunar si nu sunt obligati sa aiba casa de marcat.

Deci :
1. sunteti exceptati de la obligativitatea caselor de marcat.
2. emiteti factura lunar, cum ai scris mai sus .
3. incasarea/plata se face prin POS, prin banca.
De ce sa nu fie in regula bonul POS, din moment ce emiteti factura pt. fiecare client si incasarea se face prin banca ? Doar daca se incaseaza numerar, se emite chitanta, altfel se dubleaza incasarile, o data prin banca si o data prin casa.
Important dpdv fiscal este sa emiteti factura, asa cum ai scris, avand in vedere ca lucrati cu PF si va incadrati la exceptiile OUG 28/1999. A se vedea art.155 CF privind factura.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 08 March 2011 - 09:15 PM

Dana




#8 letalica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2011 - 06:14 PM

"Intrebarea se referea doar la documentul justificativ privind plata/ incasarea si a facut precizarea ca se emit facturi lunar si nu sunt obligati sa aiba casa de marcat."

Corect. Nu am retinut ca emit factura lunar.
letalica



#9 ancaelena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 19 July 2013 - 10:30 AM

Va prezit un aspect mai delicat al problemei dezbatute mai sus.
Noi incasam la un ONG , contributiile membrilor stabilite prin Statut.Incasarea se face in numerar, si emitem chitanta ( suntem exceptati, de asemenea, de la obligativitatea detinerii unei case de marcat), sau prin virament bancar si incasarea este evidentiata in extras.
Mai nou, la casierie se pot incasa aceste contributii si prin POS, iar programul de casierie permite evidentierea incasarilor in fisa fiecarui membru.
Dar, in bonul emis de POS , este evidentiata doar suma achitata, iar in extras nu figureaza niciun alt detaliu al incasarii.
Cum sa procedam ca sa putem evidentia in contabilitate incasarile, iar membrii ONG-ului sa isi poata deduce contributiile achitate?
S-au vehiculat 2 posibilitati:
- emiterea unei facturi ( in masura in care putem emite facturi pentru cotizatii/ contributii)
- emiterea unei chitante pentru incasare cu POS, care nu se opereaza in registrul de casa, ci are doar rolul unui documente justificativ pentru incasarea cu POS ( si acre ar contine toate detaliile platii ).

Nu suntem siguri pe niciuna din aceste variante. Aveti vreun sfat?

Va multumesc pentru ajutor.
anca



#10 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 July 2013 - 11:40 PM

"... iar membrii ONG-ului sa isi poata deduce contributiile achitate?"

Inteleg ca este organizatie profesionala daca isi deduc contributiile, ei isi deduc oricum, pe baza extrasului, n-au nevoie de alte acte speciale (au un "contract" cu organizatia care impune plati lunare, deci n-au nevoie de alte acte justificative pentru aceste plati prin banca/POS).

Nu vad rostul unui alt act, eu as scrie pe bonul POS "cotizatie X-ulescu", de frumusete :)

Pentru cotizatii nu se emit facturi (nu sunt livrari/vanzari/prestari ... etc), nu este activitate economica.
Iar chitantele se intocmesc pentru incasari numerar (cash).



#11 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2013 - 11:24 AM

Eu as inventa un document Extracontabil numit "Dovada de Plata" care ar avea continutul identic cu cel al unei Chitante.

As mentiona si ceva de genul: "plata s-a facut cu CARD".

Plus bonul din POS, ar fi OK.



#12 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2014 - 11:46 PM

Un magazin ce are ca obiect vanzarea cu amanuntul catre populatie emite catre o firma factura fiscala si chitanta POS (angajatul a platit cu cardul personal), fara a emite si bon fiscal, justificand ca bonul POS-ului insotit de factura este suficient pentru inregistrarea in contab si ca se elibereaza bon fiscal + chitanta POS doar in cazul vanzarilor catre populatie (persoane fizice). Pe factura sunt detaliate achizitiile efectuate.
Intrebare: chitanta POS tine locul bonului fiscal?
Degeaba ai dreptate daca nu ti-o da cineva.



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 March 2014 - 12:01 PM

Dupa aprerea mea, DA - fiindca ai factura detaliata, iar chit POS e documentul de plata.

inreg./ docum. aferente ar fi :

- vanzarea cu factura :
4111 = %
...........707
...........4427

- incasarea prin POS, cu chit.
5125 = 4111

- intrarea banilor in cont/ extras de cont
5121 = 5125



#14 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2014 - 08:41 AM

Nu am precizat ca este card personal. Amgajatul a primit banii cash de la firma si i-a depus in contul lui pentru a-i fi mai usor. Factura intra intr-un decont.
Degeaba ai dreptate daca nu ti-o da cineva.



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 March 2014 - 01:00 PM

deci, inteleg ca tu esti clientul, nu furnizorul ...

raspunsul meu este acelasi - chit. POS este docum. justificativ ce intra in decontul pers. respective, NU factura !!
in deconturi, fiind vb despre bani, intra doar documentele de plata/ incasare, nu si facturile aferente !
un decont e ca un reg. de casa al pers. care a luat/ incasat banii si urmeaza a-i justifica prin platile facute - asta ca sa intelegi mai bine cum fct. lucrurile :smile:

asadar, vei avea urm. inreg. in decont :
- acordare avans spre decontare
542.analitic = 5311
- plata fz. din contul pers./ din avansul primit
401.analitic = 542. analitic

in afara decontului, vei inreg. factura in mod obisnuit !
daca si factura ar fi fost pe numele salariatului, atunci ar fi fost ceva pbl., insa cata vreme fact. e pe numele firmei si plata se inreg. prin decont (deci tot prin firma), nu-i nimic daca plata prin POS s-a facut din contul personal al salariatului.



#16 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2014 - 08:37 AM

Multumesc frumos pentru lamurire
Degeaba ai dreptate daca nu ti-o da cineva.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL