Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 28 March 2011 - 02:16 PM
#1
Postat 17 March 2011 - 04:57 PM
#2
Postat 18 March 2011 - 12:37 PM
#3
Postat 18 March 2011 - 01:22 PM
Mi-e sila, dar ma asteptam la asa ceva .
Nu mai iese Min. Muncii la posturile de TV sa se laude cu "economiile" facute angajatorilor care se previzioneaza in acest proiect ????
La inceputul anului era foarte mandru la TV (l-am vazut si m-a pufnit rasul, mai ales ca nu cunostea nici termenul limita de depunere a decl. la ITM si a statelor de plata) cand spunea ca angajatorii vor fi scutiti de plata comisionului ITM, ceea ce va duce la scaderea cheltuielilor acestora. De parca acel comision a dus la faliment firmele.
"Art.2
(5) Completarea și transmiterea registrului se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, care dețin calificare/specializare/perfecționare în domeniul resurselor umane și cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator. (Nota mea : asta ce vrea sa insemne ? Adica fiecare utilizator cat cunoaste ?)
(6) Angajatorii pot contracta serviciul de completare și transmitere a registrului prin încheierea de contracte de prestări servicii cu prestatori înregistrați la inspectoratele teritoriale de muncă, care desfășoară atât activitatea de completare și transmitere a registrului, cât și activitatea de resurse umane.
ART. 9 (1) Constituie contravenții următoarele fapte săvârșite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
d) completarea registrului de către alte persoane decât cele prevăzute la art. 2 alin. (5) sau alin. (6);
.........
(2) Contravențiile prevăzute la alin. (1) se sancționează după cum urmează:
c) cea prevăzută la lit. d) - f) și i), cu amendă de la 3.500 lei la 5.000 lei;"
Cat il va costa pe un angajator prestarea serviciilor cu REVISAL-ul, care pana acum intra in atributiile persoanei desemnate cu organizarea si conducerea contabilitatii ?????????? Si pt. care angajatorul nu platea nimic in plus, mai ales ca trebuie sa fii talamb de-a dreptul ca sa nu poti completa Registrul.
Dana
#4
Postat 18 March 2011 - 01:55 PM
#5
Postat 18 March 2011 - 02:28 PM
Oamenii aia, de la ghiseele ITM, ce sa faca, trebuie sa mananca si gura lor ceva...Dimineata vin in control si te amendeaza, dupa-amiaza vin sa faca un revisal, doua, acolo.
Aceasta postare a fost editata de Brigante: 18 March 2011 - 02:31 PM
#6
Postat 18 March 2011 - 03:08 PM
#7
Postat 18 March 2011 - 05:01 PM
Dana42, la Mar 18 2011, 11:22 AM, a spus:
(5) Completarea și transmiterea registrului se fac de către una sau mai multe persoane nominalizate prin decizie scrisă de către angajator, care dețin calificare/specializare/perfecționare în domeniul resurselor umane și cunoștințe de operare a calculatorului la nivel de utilizator.
(6) Angajatorii pot contracta serviciul de completare și transmitere a registrului prin încheierea de contracte de prestări servicii cu prestatori înregistrați la inspectoratele teritoriale de muncă, care desfășoară atât activitatea de completare și transmitere a registrului, cât și activitatea de resurse umane
ART. 9 (1) Constituie contravenții următoarele fapte săvârșite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
d) completarea registrului de către alte persoane decât cele prevăzute la art. 2 alin. (5) sau alin. (6);
Oricum exprimarea, pentru un document oficial, este durere! (imi aminteste de adresa aia agramata semnata de seful de la CAS) .
Completarea de catre alte persoane, decat persoanele nominalizate e contraventie? Ca vad ca lipsa de calificare nu e motiv de contraventie.
#8
Postat 22 March 2011 - 09:14 PM
Brigante, la Mar 18 2011, 03:28 PM, a spus:
cunosc caz de om de la ghiseele ITM, care tine acasa contabilitatea la 16 firme.
mai are vreme si de cateva revisaluri
#9
Postat 22 March 2011 - 10:05 PM
Mai apar si alte Norme(reglementari) care sa explice ce anume trebuie sa detii ca sa ai calificare/specializare/perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator ?
Vad ca si prestatorii inregistrati la ITM trebuie sa aiba acte doveditoare din care sa rezulte calificarea de inspector de resurse umane si cunostinte de operare PC a persoanelor care opereaza in registrele generale de evidenta a salariatilor; care sunt aceste acte?
Dupa 4 ani de Revisal ne mai trebuie cursuri de IRU si de operare calculator? Incredibil :aggressive: :focus:
#10
Postat 23 March 2011 - 04:57 PM
#11
Postat 23 March 2011 - 06:36 PM
#12
Postat 23 March 2011 - 07:09 PM
#13
Postat 23 March 2011 - 08:25 PM
Nu ma bagati in seama, ma infurie la culme cand observ ca toate se fac ... asa cum se fac .
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 23 March 2011 - 08:26 PM
Dana
#14
Postat 24 March 2011 - 12:59 PM
Pun pariu ca nici un organism (CECCAR...) nu se va sesiza asa ca n-avem decat sa facem SI cursuri de inspector ru.
#15
Postat 24 March 2011 - 03:39 PM
Citeaza
CECCAR-ul ne sesizeaza tot timpul pe noi, cei care lucram "pe fata", legal, daca nu am platit intreaga cotizatie la ei pana la 31.03. pt. anul in curs, daca nu am cumparat cartile lor obligatorii (anul trecut am fost obligata sa cumpar carti de 200 lei de la editura CECCAR, asta a propos de cei care tot preamaresc organizatia si ori nu cunosc realitatea, ori nu vor sa o recunoasca.), daca si iar daca este vorba numai despre... banii pe care ii incaseaza pe pielea si munca noastra.
Cand s-a sesizat CECCAR-ul cu ceva in favoarea membrilor lui fara un interes material ?
Cand si ce a facut CECCAR-ul pentru a depista munca la negru si a o elimina in privinta evidentelor contabile tinute en gros, majoritare pe piata romaneasca la negru cu bani "fara numar"... "fara numar" de catre functionarii de la : Garda Finaciara, ANAF, ITM, Casa de pensii, Somaj, Casa de sanatate, Primarie ???
Contabilitati aiuristice si bani la negru, neimpozitati, situatii pe care absolut NIMENI nu se straduieste sa le rezolve, nici CECCAR-ul care ar trebui sa aibe grija de membri sai si nici guvernantii nostri, care , recunosc ca au inceput sa se miste in ceea ce priveste munca la negru, dar nu si in aceasta directie.
In acest ritm vom tot face si plati cursuri in functie de ce se va mai inventa (practic ii "ingrasam" pe lectorii care sunt tot de la ITM)...si vom ajunge ca la o societate amarata cu cativa salariati la fiecare salariat sa ii revina cate un expert, un consultant, un inspector etc.
Scuze, ca am deraiat putin si am fost si OFF TOPIC.
Dana
#16
Postat 24 March 2011 - 05:20 PM
Dana42, la Mar 24 2011, 03:39 PM, a spus:
Citeaza
CECCAR-ul ne sesizeaza tot timpul pe noi, cei care lucram "pe fata", legal, daca nu am platit intreaga cotizatie la ei pana la 31.03. pt. anul in curs, daca nu am cumparat cartile lor obligatorii (anul trecut am fost obligata sa cumpar carti de 200 lei de la editura CECCAR, asta a propos de cei care tot preamaresc organizatia si ori nu cunosc realitatea, ori nu vor sa o recunoasca.), daca si iar daca este vorba numai despre... banii pe care ii incaseaza pe pielea si munca noastra.
Cand s-a sesizat CECCAR-ul cu ceva in favoarea membrilor lui fara un interes material ?
Cand si ce a facut CECCAR-ul pentru a depista munca la negru si a o elimina in privinta evidentelor contabile tinute en gros, majoritare pe piata romaneasca la negru cu bani "fara numar"... "fara numar" de catre functionarii de la : Garda Finaciara, ANAF, ITM, Casa de pensii, Somaj, Casa de sanatate, Primarie ???
Contabilitati aiuristice si bani la negru, neimpozitati, situatii pe care absolut NIMENI nu se straduieste sa le rezolve, nici CECCAR-ul care ar trebui sa aibe grija de membri sai si nici guvernantii nostri, care , recunosc ca au inceput sa se miste in ceea ce priveste munca la negru, dar nu si in aceasta directie.
In acest ritm vom tot face si plati cursuri in functie de ce se va mai inventa (practic ii "ingrasam" pe lectorii care sunt tot de la ITM)...si vom ajunge ca la o societate amarata cu cativa salariati la fiecare salariat sa ii revina cate un expert, un consultant, un inspector etc.
Scuze, ca am deraiat putin si am fost si OFF TOPIC.
1. CECCAR solicita obligatoriu un curs anual de pregatire profesionala (in cadrul Programului de pregatire profesionala continua)
ca de altfel toate organismele ce reglementeaza profesiile liberale !
2. Din cate cunosc, nu obliga pe nimeni sa cumpere carti de la ei, ba chiar in cadrul cotizatiei anuale beneficiati in mod
gratuit de revista editata de CECCAR: 'Contabilitatea, expertiza si auditul afacerilor'.
3. Pentru pregatirea mea in domeniu, cumpar de buna voie circa 10 carti anual din domeniul financiar-contabil, fiscalitate etc.
4. Va dau ca exemplu edituri de la care achzitionez aceste materiale pentru pregatirea mea, stiind faptul ca legislatia se schimba foarte des:
CECCAR, Editura Irecson, Editura C.H. Beck, Editura Monitorul Oficial si alte edituri din tara care tiparesc carti din domeniul contabilitatii,
inlcusiv Revista de contabilitate editata de MFP. !
In afara cartilor, sunt abonat la diverse lucrari editate sub forma unor materiale inserate in Bibliorafturi, actualizate lunar sau trimestrial, reviste de profil etc.
Am facut acest demers pentru a incerca sa va spun ca o meserie ca aceasta pe care v-ati ales-o, cere sacrificii, inclusiv de natura materiala !
Imi cer scuze pentru lungimea postarii !
Cu stima !
PS. Daca moderatorii considera unele fraze drept reclama, sunt in drept sa stearga mesajul !
Aceasta postare a fost editata de cuceritor: 24 March 2011 - 05:25 PM
#17
Postat 24 March 2011 - 07:08 PM
D-le. Cuceritor, nu ati raspuns la nici o intrebare pusa de catre mine. Aveti dreptate, CECCAR-ul pt. cele cateva multe milioane bune anuale/membru sau SC ofera o Revista gratuita/luna, exact atat si nimic mai mult. Imi scapa ceva ???
1. Am pomenit eu ceva de vreun curs organizat de CECCAR ? Nu trebuie sa fii membru CECCAR ca sa faci cursuri de pregatire, poti sa faci cate vrei si unde vrei, ca economist/contabil etc., cursurile de perfectionare sunt foarte utile, depinde de fiecare si de posibilitatea materiala a fiecaruia cate cursuri face si in ce domeniu.
2.
Citeaza
3. si 4. Nu ma intereseaza ce carti cumparati si nici editurile sau abonamentele Dvs, tot respectul, foarte bine faceti, mi se pare normal .
Repet, nu are nimic calitatea de membru CECCAR cu achizitionarea de materiale informative, profesia si constiinta ne obliga sa ne informam si daca credeti ca mie imi aduce Zana maseluta gratuit materiale informative, abonamente etc. sau v-am dat impresia ca nu fac nici un efort in aceasta directie...ce pot sa mai spun ? Probabil cunoasteti mai bine decat mine ce am in biblioteca si ce fac sau ce nu fac, oricum nu este nici un concurs si chiar nu m-as apuca sa va dau socoteala in acest sens.
Citeaza
Imi pare foarte rau, dar incercati sa explicati altcuiva ce sacrificii cere aceste meserie, nu ati nimerit persoana potrivita !
Dana
#18
Postat 25 March 2011 - 01:04 PM
Daca privim problema insp. de resurse umane in ansamblul ei si nu din punctul de vedere al fiecaruia, acest inspector de RU nu are cum sa se limiteze doar la trimiterea REVISAL-ului si cunostinte de operare pe calculator, pe de-o parte si pe de alta parte, adevarul este ca problematica este mult mai complexa si daca pana acum exista indrumarea din partea ITM-ului si nu aveau cum sa existe aberatii in ceea ce priveste intocmirea chiar si a unui ct. de munca sau a unui Act aditional sau a unei Decizii, nemaivorbind de ROI etc., acum aceasta indrumare nu mai exista si sunt convinsa ca foarte multi angajatori nu stiu nici macar sa completeze corect un ct. de munca sau sa interpreteze legislatia. S-a dorit simplificarea birocratiei, ceea ce este foarte bine, angajatii de la ITM nu iau decizii sau nu au luat in aceasta problema, deci este normal sa isi caute de lucru in domeniu, mai ales ca sunt multi cu experienta si cunostinte vaste in domeniu, cel putin la nivelul ITM-ului din judetul meu, sunt persoane foarte bine pregatite cu care chiar am colaborat f. bine in ceea ce priveste activitatea de indrumare si interpretare a legislatiei.
Imi cer scuze pt. postarea mea din 23.03. cu CAEN-ul referitor la ITM.
Se va asimila probabil un cod CAEN , asa cum s-a facut si in domeniul protectiei muncii iar in ceea ce priveste cursurile, chiar incep sa cred ca sunt o idee buna, avand in vedere ca sunt din ce in ce mai convinsa ca se va cuprinde toata problematica resurselor umane, nu numai trimiterea REVISAL-ului si oricat de pregatiti am fi ca economisti, contabili etc., este totusi o alta specializare pe care nu avem cum sa o stapanim in totalitate.
In alta ordine de idei, consider ca va fi o noua oportunitate si pe piata muncii.
Cat despre angajatori, intr-adevar pt. ei vor creste costurile, dar chiar nu stiu de ce mi-e mila mie de unii dintre ei in conditiile in care, in ceea ce priveste contabilitatea prefera munca la negru sau ofera 3- 4 -5 mil. maxim la o firma cu activ. medie, nu micuta ( tarife din jud. meu) la o persoana autorizata/SC si tot li se pare un tarif extrem de mare, neapreciind munca depusa si cu precadere responsabilitatea enorma. Iar daca, cum se spune " nu te vinzi ieftin" apeleaza rapid la altii, care chiar ca fac concurenta neloiala si isi insusesc bani nedeclarati si neimpozitati si care nu sunt putini deloc, avand in vedere ca se lucreaza pe principiul cantitativ nu calitativ.
D-le. Cuceritor, nu am dorit sa va supar, dar am fost si sunt inca suparata din cauza raspunsului Dvs., pentru ca, chiar nu va imaginati cat de mult am muncit eu si m-am dedicat profesiei si cu ce sacrificii materiale pe de-o parte si sacrificii de alta natura, pe de alta parte de genul : nopti nedormite, stres, timp dedicat studiului etc. si fara relatii, fara cunostinte
sus puse etc., m-am bazat intotdeauna numai si numai pe mine, pe munca si eforturile mele. Si ca mine sunt totusi multi altii.
Insa nu suport nedreptatea, cand vad cate vad si stiu cate stiu, efectiv mi-e sila.
Ca sa lamurim problema cartilor (iar sunt OFF TOPIC si imi cer scuze) : anul trecut la nivel de filiala ni s-a spus in felul urmator : cursul de pregatire profesionala costa 400 lei, avand in vedere ca este criza, cursul va fi 200 de lei si de 200 de lei este obligatoriu sa se cumpere carti, chestie care mie mi se pare de-a dreptul si ciudata (Cum un curs este 400 lei dar poate deveni doar 200 de lei ? Care este economia sau avantajul oferit in final ? + alte semne de intrebare) si total deplasata. Sa zicem :wink: ca scopul a fost tot instruirea, necazul a aparut in momentul in care nu am avut ce carti sa imi aleg de 200 de lei pt. ca cele actuale si utile le aveam, inclusiv IAS, IFRS, Standarde profesionale etc. si mai ramasesera carti care nu mai erau de actualitate. Urma sa para Ghidul la Ordinul 3055/2009, care chiar ma interesa, dar pt. ca nu l-au avut atunci nu au acceptat sa ma amane cu cei 75 de lei pana la primirea Ghidului si sa achizitionez carti doar de 125 lei la acel moment, asa ca am ales de 200 de lei carti perimate moral.
Etc., etc... sunt multe de spus si nu mai doresc nici sa intru in polemica cu nimeni, nici sa ma mai enervez.
Numai bine !
Dana
#19
Postat 25 March 2011 - 05:33 PM
#20
Postat 25 March 2011 - 06:07 PM
Dana42, la Mar 24 2011, 07:08 PM, a spus:
Va cer scuze si pe viitor nu veti mai primi replici de la mine !.
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi