probleme pfa
#1
Postat 18 March 2011 - 07:56 PM
#2
Postat 18 March 2011 - 09:54 PM
#3
Postat 08 June 2011 - 06:35 PM
#4
Postat 08 June 2011 - 09:07 PM
1. functionati in paralel cu CIM pe care deja il aveti,
2. renuntati la CIM si intrati intr-o colaborare cu actualul angajator ? va fi aceasta o colaborare exclusiva sau intentionati sa va gasiti clienti/beneficiari si in piata libera?
Aceste aspecte sunt importante pentru ca defineste relatia de dependenta sau nu,precum si cotele pe care va trebui sa le datorati (impozit, CAS CASS...etc)
Referiror la codul CAEN consultati grupa 71, insa puteti avea mai multe coduri CAEN depinde ce planuri aveti.
Aceasta postare a fost editata de mihai_2010: 08 June 2011 - 09:12 PM
#5
Postat 08 June 2011 - 09:59 PM
Tralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:
2.activitate independenta - orice activitate desfasurata cu regularitate de catre o persoană fizica, alta decat o activitate dependenta. Vezi Norme de aplicare la Cod fiscal art.7
PFA-ul nu este de tip norma de venit. Norma de venit este o metoda de determinare a venitului net. Norma de venit difera de la oras la oras si este fixa. Adica pentru meseria, in orasul tau ti se impun venituri de x lei. Indiferent ca le realizazi, sau nu, la acest venit impus vei plati 16% impozit pe profit si 5,5% asigurari de sanatate
Tralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:
Nu stiu ce specializare ai in constructii. Vezi nomenclatorul.
Tralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:
Pelanga cei 16% mai platesti:
-5,5% asigurari de sanatate.
-cand vei avea venituri de 8088 lei/an,vei plati si la pensie: venitul minim de asigurare este 708 lei (35% din salariul mediu brut) suma minima fiind 222 lei/luna.
-daca te declari platitor de TVA o vei plati si pe aceasta
-daca nu te declari platitor de TVA si la un moment dat vei ajunge la nenituri de 119.000 lei/an, tot va trebui sa o platesti.
-daca angajazi oameni le platesti salariile si contributiile.
Tralamu, la 08 June 2011 - 06:35 PM, a spus:
Da. Dar inainte de a-ti lua Registrul Unic de Control, ia-ti un contabil.
#6
Postat 09 June 2011 - 09:15 AM
mihai_2010, la 08 June 2011 - 09:07 PM, a spus:
1. functionati in paralel cu CIM pe care deja il aveti,
2. renuntati la CIM si intrati intr-o colaborare cu actualul angajator ? va fi aceasta o colaborare exclusiva sau intentionati sa va gasiti clienti/beneficiari si in piata libera?
Aceste aspecte sunt importante pentru ca defineste relatia de dependenta sau nu,precum si cotele pe care va trebui sa le datorati (impozit, CAS CASS...etc)
Referiror la codul CAEN consultati grupa 71, insa puteti avea mai multe coduri CAEN depinde ce planuri aveti.
Momentan nu renunt la CIM. Clientii mei sunt din piata libera, nu voi colabora cu firma la care sunt deja angajat. Spun momentan ca poate pe viitor voi nenunta la CIM si o voi lua pe cont propriu cu pfa-ul. De aceea as dori sa stiu in ambele cazuri care sunt datoriile mele ca PFA.
danL a spus:
danL a spus:
Problema cu contabilitatea o rezolv repede, restul mie mi se pare complicat. :)
Multumesc pentru raspunsurile prompte.
#7
Postat 09 June 2011 - 02:39 PM
A. in cazul impozitarii pe baza normei de venit:
a1. suma fixata de admin. financiara cu titlul de impozit (defapt 16%)si care se achita trimestrial la termenele ce vi se comunica prin
decizia de impunere emisa de admin fin.
a2. 5,5% aplicat normei de venit(acelei sume fixe de care vb mai sus)si care reprezinta contributii la sanatate (CASS)
a3. contributiile la CAS ( pensie) in acest caz sunt optionale, dar daca totusi doriti sa aveti o pensie mai mare puteti sa va asigurati
B in cazul impozitarii in sistem real:
b1. 16% aplicat la diferenta dintre venituri si cheltuieli deductibile cu titlul de impozit achitat trimestrial conform termenelordin decizia
de impunere
b2. 5.5% aplicat aceleasi diferente cu titlul de contributii CASS
b3. contributiile CAS optional, dar daca doriti sa va asigurati suplimentar si la pensii,cotele se vor aplica aceleiasi diferente
In cazul A nu trebuie sa tineti contabilitate, in cazul B va trebui sa tineti contabilitatea in partida simpla ( vezi OMFP 1040/2004)
2.Daca desfasurati activitate ca PFA fara a mai avea CIM ,situatia de mai sus ramane in mare parte valabila insa va trebui sa achitati in mod obligatoriu
1. daca depasiti venituri anuale de 8088 RON contributii CAS, dar nu mai putin de 222 RON /luna
2. 5.5% contributii CASS dar nu mai putin de 37 RON / luna
Calificarea pe care o aveti va permite sa va alegeti mai multe activitati reglementate prin Codul CAEN.vezi aici
Despre debutul dvs discutati totusi cu un contabil sau cu apropiati din domeniu pentru a alege cat mai eficient
PS: baza de impozitare asupra carora se aplica cotele procentuale de impozit si contributii o reprezinta:
1. norma de venit ( acea suma fixa stabilita de admin fin.)in cazul in care sunteti impozitat in acest sistem
2. diferenta dintre venituri si cheltuieli deductibile, in cazul in care sunteti impozitat in sistem real
Asupra avantajelor sau conditiilor de optiune pentru unul din cele 2 sisteme de impozitare gasiti f multe discutii pe forum, daca aveti neclaritati formulati-le cat mai punctual
#8
Postat 28 June 2011 - 02:44 PM
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:cum procedez cu cheltuielile anterioare infiintarii unui PFA, spre exemplu:
-cheltuielile cu telefonul pana trec abonamentul pe firma
-taxa cu acreditarea cabeinetului
-cheltuiala cu stampila efectuata inainte de infiintarea firmei?
Aceasta postare a fost editata de mikidutza: 28 June 2011 - 02:45 PM
#9
Postat 29 June 2011 - 07:12 AM
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#10
Postat 29 June 2011 - 03:48 PM
2 acreditare cabinet-Da (daca are legatura cu activitatea autorizata)
3 stampila-Da, insa cum ati facut stampila daca nu v-a iesit certificatul de inmatriculare Reg Com ?!
Aceasta postare a fost editata de mihai_2010: 29 June 2011 - 03:48 PM
#11
Postat 18 July 2011 - 02:13 PM
Saptamana trecuta am dus dosarul complet pentru infiintare PFA. Trebuia sa ma duc azi sa imi ridic certificatul de inregistrare. Azi primesc un telefon de la ORC sa imi zica sa ma prezint acolo ca au ceva de clarificat. Cand ma duc acolo, ce sa vezi, era gresit codul CAEN scris de mine pe cerere, si din cauza asta m-au pus sa radiez PFA-ul. Tin sa precizez ca cererea am completat-o dupa datele care mi-au fost spuse de catre doaman de la ghiseu, adica ea mi-a dictat codul caen. Toate astea isneamna ca eu trebuie sa platesc din nou 280 ron pentru infiintare si toate astea din cauza lor. Am vorbit cu sefa, a zis ca nu are ce face, ca datele se trimit la verificat la Bucuresti, asta e, platesc. EU nu vreau sa ramana situatia asa. Pot face ceva? Codul caen scris a fost 7112 si ei mi-au zis ca e gresit. Eu sunt inginer proiectant structuri. Am fost posesor de PFA aproape 5 minute. Acum este radiat. UN sfat mi-ar prinde tare bine. Multumesc
#12
Postat 22 July 2013 - 10:38 AM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
Asigurare sanatate PFA? |
Legislatie specifica PFA | juliafree |
|
||
PFA sau SRL pentru 8 ore pentru un client |
COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL | xfxddd3 |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi