Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
achizitii intracomunitare / topic 2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


achizitii intracomunitare / topic 2009


37 replies to this topic

#21 mirceapal

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 22 September 2009 - 10:24 AM

Am si eu o problema. Conduc evidentele contabile la o societate. In cursul lunii ianuarie 2009 a achizitionat un utilaj pentru debitat masa lemnoasa din Italia. Factura mi-a aduso abia in cursul lunii acesteia deci nu a fost inregistrata in evidentele contabile din cursul lunii Ianuarie 2009.
Eu sunt obligat acum sa inregistrz aceasta factura in cursul lunii septembrie 2009 si sa declar TVA (taxarea inversa) in decontul lunii septmbrie si in declaratia 390 aferenta trimestrului III.

Firma are perioada fiscala trimestrul. Problema este ca odata cu modificarile din mai 2009 in cazul unei achizitii externe din luna urmatoare se trece la perioada fiscala luna.

Cum procedez in acest caz din moment ce achizitia externa a fost efectuata in cursul lunii Ianuarie TVA fiind exigibila atunci, perioada fiscala fiind trimestrul la acel moment, dar eu sunt obligat sa inregistrez cu intarziere factura in evidente acum cand o achizitie extrna este tratata in alt mod din punct de vedere al perioadei fiscale.

Help pls.



#22 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 22 September 2009 - 10:45 AM

si eu am avut un caz similar, insa eu i-am dat facturii nr. de intrare, am facut receptia in cursul lunii in care am primit factura si am declarat perioada fiscala lunara incepand cu luna urmatoare. consider ca daca nu ai cunostinta despre un eveniment la momentul producerii, n-ai cum sa reflecti acel eveniment venind din urma.
daca vrei sa fii si mai catolica, fa o Nota explicativa semnat de administrator, ca ti-a adus documentele aferente operatiei trecute cu data de..., din cauza ca...

Bea



#23 olalaaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 30 September 2009 - 03:27 AM

Vezi postareaElena Pana, la Aug 14 2008, 07:50 PM, a spus:

Am o mare nedumerire!!..v-as fi foarte recunoscatoare pentru sfaturi.

In lunile mai si iunie a.c. o societate a platit avansuri pentru marfuri catre o firma din Austria. Am aplicat taxare inversa pt avansurile platite, am raportat in deconturile de TVA ale lunilor respective si implicit in declaratia 390 VIES a trim II 2008.

In luna iulie, a ajuns si marfa...dar culmea!... Marfa a venit cu vaporul din Brazilia! ...in Vama Constanta s-a intocmit DVI, care cuprinde urmatoarele:
1. Exportator: firma din Austria
2. Importator : firma din Romania,
3. Tara de origine: Brazilia, transport din Brazilia in Romania
4. Documente justificative: factura de la firma din Austria si CMR Brazilia-Romania

Marfa a fost vamuita, iar firma din Romania a platit TVA in vama.
Dupa mine, importatorul este firma austriaca..dar..intru-cat nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania, obligata la plata TVA este firma din Romania..nu?
Ce-ar trebui sa fac eu acum????? Stornez taxarea inversa......fac rectificativ la 390 si corectare erori la 300? Voi cum interpretati speta?

Va rog din suflet, dati-mi sfaturi!
Multumesc anticipat
Am aceeasi intrebare : la o achizitie intracomunitara din Spania, vaporul soseste cu marfa direct din Brazilia !!! Ce se mai intampla cu pretul marfii ? Platim ceva in momentul cand se face DVI ? Sau ramane ca livrare intracomunitara, si punem TVA doar la pretul final cu care revindem marfa in Romania ??

Si mai am inca o intrebare : de ce se spune scutit de TVA cu drept de deducere ? Pai ori e scutit ( adica nu se plateste deloc ) ori e cu drept de deducere ( adica platim TVA, dar deducem orice valoare deja achitata anterior prin achizitia altor produse/servicii ) ???? E o contradictie in termeni, in chiar aceeasi propozitie !! :lostit (13): Deci ori e alba, ori neagra, nu se poate sa fie de-amandoua in acelasi timp ...

Aceasta postare a fost editata de olalaaa: 30 September 2009 - 03:28 AM




#24 sandina29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 30 September 2009 - 03:14 PM

Buna!
Am si eu o intrebare.
Societatea are o achizitie de utilaj din Austria pt. care am primit factura in euro, fara TVA ( ambele societati inregistrate in scop de TVA). Pentru a fi considerata achizitie intracomunitara, mie ca beneficiar imi mai trebuie vreun document de transport din care sa rezulte ca marfa a fost transportata din Austria in Romania?
Sau ajunge doar factura emisa de furnizorul din Austria pe care se specifica la Conditii de livrare DDU localitatea X?



#25 contabil2009

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 16 October 2009 - 01:09 PM

O societate X de transport marfuri, din Romania, efectueaza o cursa, in Italia, in numele clientului Y din Franta. Aceasta prestare de serviciu a fost facturata catre Y fara TVA cf. Cod Fiscal art. 133 alin.2, lit. c., aceasta factura fiind achitata integral.
Apoi am primit o factura fara TVA de la client Y (Franta) pe care scrie incarcare-descarcare (livrare gresita) reincarcare-descarcare (am inteles ca s-a gresit poarta la care trebuia sa se descarce). Aceasta factura are atasata o copie dupa factura primita de ei de la clientul lor Z din Italia, ambele facturi sunt fara TVA. Pe copia primita de ei din Italia scrie ca este fara TVA cf. cu art. 43-44 din Directiva 112 TVA. Cum inregistrez aceasta factura cu sau fara TVA? Clientul Y a devenit furnizor cf. acestei facturi. Ce cont de cheltuiala folosesc?
Pot face compensare la aceasta factura:
401 Y = 4111 Y 500 Euro
Multumesc

Aceasta postare a fost editata de contabil2009: 16 October 2009 - 01:14 PM




#26 lizamatei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 October 2009 - 02:46 PM

Buna ziua,
Am si eu o mare nelamurire legata de achizitia intracomunitara a unui auto nou,respectiv:
-factura este facuta in 17.07.2009 (deci dupa 1mai ! ) fara TVA de o firma din Germania inregistrata in scopuri de TVA;
-auto este nou si sub 3500 kg;
Intrebari:
-trebuie sa platesc TVA,si daca DA cand ar fi trebuit platit,in 25.08.2009 ?
-tanand cont de faptul ca firma depune decontul de TVA trimestrial,trebuia totusi depus decont in 25.08.2009 si apoi in fiecare luna?
-in cazul in care TREBUIA platit TVA-ul,cum se face inregistrarea in contabilitate si la ce rubrici din decont se trec sumele respective?
Mentionez ca am intrebat la Adm.fin. sect.1,2,si 3 si am primit raspunsuri total diferite,de aceea va rog ajutati-ma!
Multumesc!



#27 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 October 2009 - 10:48 PM

Vezi postareateofilia, la Sep 10 2009, 03:06 PM, a spus:

Cum factureaza un pfa platitor de tva cu sediul in Romania servicii de consultanta unui client din Anglia, platitor de tva. Serviciul efectiv se presteaza in UE la diverse firme unde clientul din Anglia il trimite iar la sfarsit de luna se face factura catre pj engleza. E livrare intracomunitara de servicii. Intrebare: ce scriu pe factura? trec doar baza fara tva? ce scriu in coloana de tva? ce obligatii declarative am in urma acestei operatiuni? Trebuie inregistrat contractul la finante?
-locul prestarii conform Codului fiscal art.133 alin 2) lit d. este in RO, 4426=4427

ART. 133
Locul prestării de servicii
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru următoarele prestări de servicii, locul prestării este considerat a fi:
d) locul în care se prestează serviciile, în cazul unei prestări de servicii constând în activități accesorii transportului, cum sunt încărcarea, descărcarea, manipularea și servicii similare acestora. Prin excepție, în cazul în care astfel de servicii implică activități accesorii unui transport intracomunitar de bunuri și sunt prestate pentru un client care furnizează pentru prestația respectivă un cod de înregistrare în scopuri de TVA, valabil atribuit de autoritățile competente dintr-un stat membru, altul decât cel în care se prestează efectiv serviciile, se consideră că prestarea are loc în statul membru care a atribuit codul de înregistrare în scopuri de TVA;


Conform normei BNR nr 26/2006 cred ca trebuie raportata compensarea cu firma nerezidenta

ART. 9
Rezidentii care realizeaza operatiuni nemonetare au obligatia sa raporteze letric aceste tranzactii la Banca Nationala a României - Directia statistica, pana la data de 20 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea, prin completarea si transmiterea anexei nr. 6.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2009 - 11:57 PM




#28 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2009 - 11:49 PM

Am creat un topic distinct pentru nesfarsitele cereri legate de ghidul care exista in topic deja, dar...deh...e greu :pullhair:
Urmatoarele mesaje postate aici, care vor contine cerere pentru ghid, vor fi sterse fara nici o avertizare.

Numai bine.
Madalina



#29 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 19 October 2009 - 03:27 PM

Vezi postareakatinca, la Oct 16 2009, 11:48 PM, a spus:

Vezi postareateofilia, la Sep 10 2009, 03:06 PM, a spus:

Cum factureaza un pfa platitor de tva cu sediul in Romania servicii de consultanta unui client din Anglia, platitor de tva. Serviciul efectiv se presteaza in UE la diverse firme unde clientul din Anglia il trimite iar la sfarsit de luna se face factura catre pj engleza. E livrare intracomunitara de servicii. Intrebare: ce scriu pe factura? trec doar baza fara tva? ce scriu in coloana de tva? ce obligatii declarative am in urma acestei operatiuni? Trebuie inregistrat contractul la finante?
-locul prestarii conform Codului fiscal art.133 alin 2) lit d. este in RO, 4426=4427
Este vorba de prestare de servicii de consultanta (decontate probabil pe baza de situatie de lucrari) efectuate de o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania catre un client persoana impozabila stabilia in UE, caz in care persoana impozabila nu trebuie sa aplice TVA in Romania conform art. 133 alin.(2) lit g) pct. 5 . Tu despre ce servicii vorbesti?



#30 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 October 2009 - 08:24 PM

Da, scuze am citat intrebarea Teofiliei dar de fapt am raspuns la intrebarea postata de contabil2009 :pullhair:



#31 prepeleac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 141 Postari:

Postat 19 October 2009 - 09:00 PM

Vezi postarealizamatei, la Oct 16 2009, 03:46 PM, a spus:

Buna ziua,
Am si eu o mare nelamurire legata de achizitia intracomunitara a unui auto nou,respectiv:
-factura este facuta in 17.07.2009 (deci dupa 1mai ! ) fara TVA de o firma din Germania inregistrata in scopuri de TVA;
-auto este nou si sub 3500 kg;
Intrebari:
-trebuie sa platesc TVA,si daca DA cand ar fi trebuit platit,in 25.08.2009 ?
-tanand cont de faptul ca firma depune decontul de TVA trimestrial,trebuia totusi depus decont in 25.08.2009 si apoi in fiecare luna?
-in cazul in care TREBUIA platit TVA-ul,cum se face inregistrarea in contabilitate si la ce rubrici din decont se trec sumele respective?
Mentionez ca am intrebat la Adm.fin. sect.1,2,si 3 si am primit raspunsuri total diferite,de aceea va rog ajutati-ma!
Multumesc!

1. Trebuie sa platesti efectiv TVA daca nu te incadrezi la exceptiile referitoare la limitarea speciala a dreptului de deducere pentru vehicule.
2. Firma ta ar fi trebuit sa-si modifice perioada fiscala de la trimestru la luna incepand cu luna iulie 2009.
3. Termenul scadent pentru efectuarea platii este de 25.08.2009.
4.Articole contabile:
4426 = 4427
concomitent
213 = 4426
5. Decont
Rd. 4, 4.1 si 15, 15.1 (sumele de la 15 si 15.1 nu se preiau in rd. 23)
6. 390 VIES depusa in 25 oct 2009.



#32 claudiaionela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 319 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:PITESTI

Postat 24 October 2009 - 03:39 PM

La aceste randuri ( in decont) calculam noi tva sau scriem numai baza?Am de trecut pe regularizari si eu o achizitie si nu stiu daca trec si tva-ul, caci decontul nu calculeaza automat.

Aceasta postare a fost editata de claudiaionela: 24 October 2009 - 03:41 PM




#33 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 October 2009 - 03:45 PM

Inscrii baza si TVA-ul aferent calculat la randul 4 si4.01, 15 si 15.1, 5 si 16.
Daca apesi „enter”(sau clik) pe campul de TVA de la randul 22 (care se calculeaza automat si cu TVA-ul inscris la randul 15), o sa-ti calculeze automat TVA-ul la randul 23. Daca vrei sa modifici valoarea la randul 23, o poti face si programul calculeaza automat in continuarea Decontului.



#34 mocanu diana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 28 October 2009 - 02:21 PM

Vezi postareaElena Pana, la Aug 14 2008, 07:50 PM, a spus:

Am o mare nedumerire!!..v-as fi foarte recunoscatoare pentru sfaturi.

In lunile mai si iunie a.c. o societate a platit avansuri pentru marfuri catre o firma din Austria. Am aplicat taxare inversa pt avansurile platite, am raportat in deconturile de TVA ale lunilor respective si implicit in declaratia 390 VIES a trim II 2008.

In luna iulie, a ajuns si marfa...dar culmea!... Marfa a venit cu vaporul din Brazilia! ...in Vama Constanta s-a intocmit DVI, care cuprinde urmatoarele:
1. Exportator: firma din Austria
2. Importator : firma din Romania,
3. Tara de origine: Brazilia, transport din Brazilia in Romania
4. Documente justificative: factura de la firma din Austria si CMR Brazilia-Romania

Marfa a fost vamuita, iar firma din Romania a platit TVA in vama.
Dupa mine, importatorul este firma austriaca..dar..intru-cat nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania, obligata la plata TVA este firma din Romania..nu?
Ce-ar trebui sa fac eu acum????? Stornez taxarea inversa......fac rectificativ la 390 si corectare erori la 300? Voi cum interpretati speta?

Va rog din suflet, dati-mi sfaturi!
Multumesc anticipat
DA VETI STORNA INREGISTRAREA, VETI FACE RECTIFICATIVA LA 390 SI CORECTAREA DECONTULUI 300



#35 mocanu diana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 28 October 2009 - 02:36 PM

Vezi postareamicha, la Oct 18 2007, 09:28 PM, a spus:

am un magazin cu amanuntul care a cumparat din Ungaria marfa pentru revanzare. Factura este fara TVA in valoare de 135000 HUF si nu se specifica taxare inversa.
Redau mai jos inregistrarile contabile:
581=5311 ridicare lei pentru cumparare valuta
5314=581 135000 HUF cumparare valuata de la casa de schimb
542=5314 135000 HUF avans pentru cumparare marfa
371=401 132000 HUF inrehistrarea facturii
%=542 135000 HUF decontarea sumei
401 132000 HUF
5314 3000 HUF
4426=4427 25080 HUF ( 132000 * 19% )

371=378 39600 HUF receptia marfii 30% adaos comercial

am dat toate sumele in HUF ca sa fie mai usor de urmarit

[b]m-am blocat la stabilirea TVA neexigibil aferent marfii receptionate In mod normal ar trebui sa stabilesc un TVA numai pe adaosul comecial, dar nu stiu ce voi face la descarcarea de gestiune. Nu stiu unde m-am incurcat. Ma poate ajuta cineva?[/b]
Sper ca am fost destul de explicita. Multumesc .
CEVA ASEMANATOR AM AVUT EU CU ACHIZITIE DIN BULGARIA SI AM INREGISTRAT ASTFEL:
371=% 17160
401 132000(sa zicem)
378 3960(30% din val marfii)
371=4428 3260(adica 17160*19%)
iar descarcarea la fel ca si marfa din romania

Vezi postareaovidiu79b, la Nov 14 2007, 01:41 PM, a spus:

Vezi postareamicha, la Oct 18 2007, 08:28 PM, a spus:

am un magazin cu amanuntul care a cumparat din Ungaria marfa pentru revanzare. Factura este fara TVA in valoare de 135000 HUF si nu se specifica taxare inversa.
Redau mai jos inregistrarile contabile:
581=5311 ridicare lei pentru cumparare valuta
5314=581 135000 HUF cumparare valuata de la casa de schimb
542=5314 135000 HUF avans pentru cumparare marfa
371=401 132000 HUF inrehistrarea facturii
%=542 135000 HUF decontarea sumei
401 132000 HUF
5314 3000 HUF
4426=4427 25080 HUF ( 132000 * 19% )

371=378 39600 HUF receptia marfii 30% adaos comercial

am dat toate sumele in HUF ca sa fie mai usor de urmarit

[b]m-am blocat la stabilirea TVA neexigibil aferent marfii receptionate In mod normal ar trebui sa stabilesc un TVA numai pe adaosul comecial, dar nu stiu ce voi face la descarcarea de gestiune. Nu stiu unde m-am incurcat. Ma poate ajuta cineva?[/b]
Sper ca am fost destul de explicita. Multumesc .

Va rog frumos poate stie cineva!
Eu am facturi si fara TVA dar si cu TVA. La cele cu TVA 0 fac taxare inversa, TVA neexigibil il calculez normal, ca la o achizitie din Romania, razultand pretul cu amanuntul.
Dar nu stiu cum sa procedez la facturile cu TVA (22% - din Polonia), ce regim are acest TVA al lor?
in acest caz depuneti toata documentatia ca sunteti platitior de tva in Romania cu cota de 19%,impreuna cu un extras de banca unde acestia ar trebuii sa va vireze diferenta de tva.



#36 tatianadaniel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:
  • Location:bacau

Postat 16 November 2009 - 03:23 PM

Am si eu o intrebare.
Am cumparat un autoturism din Germania in 2008 27.538,72lei, si am inregsitrat TVA separat 4426=4427 5.232,36.
Dupa 2 ani vreau sa scot masina din societate vanzand-o.
Cum inregistrez TVA aferent perioadei ramase neamortizate? (parca asa trebuie)

Pretul cu care vand masina este spre ex acelasi cu pretul de achizitie.

Nu stiu daca m-am facut explicita cu ce as dori...



#37 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 November 2009 - 10:26 PM

Nu vad ce treaba are amortizarea cu TVA -ul. vindeti masina cu pretul de achizitie si colectati TVA ul ( personal nu am auzit de tva la amortizare ).



#38 John2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 December 2009 - 08:16 PM

O achizitie intracomunitara neimpozabila se declara in 390 si 092 ?
Este vorba despre achizitia unei masini second hand iar pe invoice scrie "Livrare intracomunitara neimpozabila"
Atat furnizorul din UE cant si cumparatorul sunt inregistrati in scopuri TVA.






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL