Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ce fel de contabili suntem!? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ce fel de contabili suntem!?


16 replies to this topic

#1 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 06 April 2011 - 07:40 AM

Am si eu o mare nelamurire.Tin contabilitatea unei firme acasa si as vrea sa-mi spuneti voi daca EU am luat-o razna.Patronul vrea sa-i bag pe firma facturi cu lucruri pe care le foloseste el acasa.Are obiect de activitate consultanta si management in afaceri(de fapt factureaza comisioane pt Avon Bucuresti).Am olosit facturi cu canapele, am zis treaca-mearga pt ca are si la sediu dar nu 2-3.Imi aduce mereu bonuri de la Carrefour cu alimente, eu le-am considerat protocol, unele le-am bagat direct pe 604 pt ca pt consultanta am zis ca mai servesti clientul, desi sunt cam multe.Imi vine apoi cu faianta MOV cand el la sediu are doar un WC mic cu faianta alba....si multe altele.Are un copil mic si-mi aduce bonuri de scaun bebe(auto), fotografii, apoi cizme dama.Cand intreb incepe sa-mi zica ca a intrebat un alt contabil care are o firma asemanatoare si acela zice ca "merge".Si ce credeti ca mai merge:medicamente, costume(haine de tot felul, Acum si-a schimbat dantura si m-a anuntat bucuras ca are o factura mare, ca sa-i scada cheltuielile si mai ales tva-ul de plata.Poate ca nu am eu destula experienta dar mi se par deplasate asemenea chestii.Primesc mereu acelasi raspuns:dar eu ce cheltuieli sa bag, pentru ca am nevoie de bani, asa nu ajung nicaieri.Deci ei se comporta ca si cu un PFA, desi au SRL.Degeaba i-am explicat ca are dividende dupa un an, ca ala este de fapt "salariul lui", daca nu vrea sa fie si angajat(ca sa nu plateasca contributii).El scoate bani si-i foloseste doar in scop personal apoi alearga dupa tot felul de facturi ca sa se acopere.Dati-mi , va rog, pareri, multe pareri, pentru ca eu nu mai inteleg nimic.Daca printre voi exista persoane care au firme de consultanta si management ce cheltuieli aveti pt activitatea lor?Si voi aveti cheltuieli ale administratorului chiar si cu dantura si haine pe motiv ca trebuie sa "arati bine" pt o astfel de activitate?Dar oare nu toti ne imbracam si ne tratam la medic cand avem nevoie?De ce nu-mi deconteaza si mie seful asemenea cheltuieli?Ce inseamna pentru unii contabili cheltuieli care"merg".Pt mine sunt cele deductibile, partial deductibile , pt ca nu vad rostul sa ma incarc cu cheltuieli pe care apoi sa le impozitez.Oare nu platesc mai mult?Va rog sa va spuneti parerea. A...am uitat...are si o masina inchiriata pe firma care consuma benzina si mie imi aduce bonuri si de benzina si de motorina(de la masina personala).Si astea "merg".



#2 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 06 April 2011 - 08:49 AM

Nu ai nevoie de "cat mai multe pareri" in cazul aratat. Lucrurile sunt clare: nu au ce sa caute scutecele copilului in cheltuielile societatii. Iar atitudinea ta este una singura: sa nu inregistrezi acele documente. Sa nu te bazezi pe faptul ca isi va asuma raspunderea atunci cand un eventual control il va pune sa plateasca din urma impozit, TVA si majorari aferente! Va uita tot si va spune ca trebuia sa nu le primesti. Am auzit mult prea multe povesti de tipul asta. Iar profesia noastra nu este aceea de executant orb al dorintelor patronului. Exista o deontologie profesionala de la care cu cat abdica mai multi cu atat intreaga bransa va avea de suferit.

iuliana



#3 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2011 - 11:52 AM

Uite cum fac eu (o metoda cinstita si Eficienta) mai direct spus :

- ii spun de 1-2 ori care sunt cheltuielile Deductibile si cele Nedeductibile , la modul general si apoi concret pe specificul activitatii lui. Toate actele pe care le primesc le intoduc in dosar. Numai actele pe care figureaza denumirea firmei le inregistrez in conta pe cheltuieli Nedeductibile analitic distinct (inclusiv TVA-ul), daca intra-adevar Nu sunt deductibile.

- a 3-a oara nu mai "pupa" (ca nu sunt dadaca) atatea explicatii. Si urmez procedura de mai sus.

- daca ma intreaba ceva de genul "Ai inregistrat toate actele ?", raspund, de exemplu, cu "Am inregistrat toate actele care tin de firma si in modul cum este precizat in normele legale"

- daca verifica cheltuielile sau/si TVA-ul si constata ca nu i s-a diminuat impozitul pe profit sau TVA-ul, raspund aproximativ cu "Eu imi fac profesia legal. Mie frica sa fac ilegalitati. Imi asum raspunderea pentru ceea ce fac. Va rog sa nu va bagati in profesia mea. Nici eu nu ma bag in profesia dvs. "

- daca zice "Am intrebat alt contabil/patron si a zis ca se poate. Tu de ce nu faci asta ?",
eu raspund "Contabilul/patronul respectiv nu cunoaste legea. Cititi si dvs.legea (Codul Fiscal) si va veti convinge. SAU poate, contabilul respectiv, nu are contract cu firma si deci nu rapunde el ci firma/patronul. SAU poate ca are impresia ca doar patronul/administratorul raspunde cand de fapt Fiecare raspunde de ceea ce face. Va puteti baza pe mine pentru o lucrare facuta legal. In definitiv imi platiti o suma ca sa lucrez corect si sa nu aveti probleme in viitor"

- daca face pe "nebunul" in continuare, ii sugerez, politicos, ca poate renunta la colaborarea cu mine. Nu ii pun actele direct in brate.


Toata treaba asta se face politicos (obligatoriu) si cu zambetul pe buze. Rasunsurile citate mai sus sunt doar niste exemple/mostre nu trebuiesc memorate (asa cum am auzit ca se recomanda unele fraze in cadrul unor cursuri de asigurari/vanzari :biggrin: ) . Esenta/ideile/aspectele trebuiesc retinute (si adaptate).


In 17 ani de activitate am peste 100 societati (cu care am colaborat sau colaborez) in calculator. Doar UNA a plecat (si m-am bucurat ! ), restul fac ilegalitati FARA acte. Nu stiu ce ilegalitati fac concret, doar banuiesc. Si sunt convins ca TOTI fac.

Cand da cu subsemnatul pe la Fisc/Garda/Politie, patronul uita, nu mai stie nimic, doar contabilul "este de vina".

Asa ca ... relax si fa-ti datoria cu profesionalism. :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de dannad001: 06 April 2011 - 11:59 AM




#4 Liliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2011 - 01:03 PM

Toti taranoii si-au facut firme, dar habar nu stiu sa le conduca ... :thumbup: Si asta se ocupa de ”management in afaceri”. Iti dai seama ce management cunoaste el...

Eu zic sa-i listezi art. 21 din Codul Fiscal si sa stai cu el sa-i explici... sau sa-l citeasca si sa se mai gandeasca daca isi amesteca ”dantura!” in firma.

Atentie, ca noi raspundem solidar cu administratorul!!! Daca e ceva, nu raspunde numai el... asa sa-i spui...ca tu iei decizia ce faci si ce nu... Si asa va pati cu toti contabilii care cunoasc cat de cat cum merge treaba , chiar daca te da pe tine afara. Bineinteles ca nu e cazul sa te certi cu el... dar sa-i aduci la cunostinta toate astea, astfel incat sa priceapa ca trebuie sa te lase sa faci cum ai invatat...



#5 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 06 April 2011 - 08:00 PM

Nu cred ca un patron merita "aprecierile" tale Liliana, este om de afaceri si merita respect pentru ceea ce face si faptul ca nu lucreaza “la negru”. Face legal ceea ce stie, nu comite ilegalitati, chiar daca contabilul este vinovat ca nu a reusit sa-l faca sa inteleaga “mersul” unor anumite cheltuieli pe care le face. Sunt convinsa ca daca s-ar discuta pe anumite cazuri concrete, ar intelege foarte bine ce impozite implica anumite cheltuieli si I s-ar da posibilitatea sa aleaga, sa decida varianta cea mai avantajoasa pentru societate, implicit pentru el. Contabilul are datoria sa inregistreze in contabilitate toate achizitiile care sunt facute de catre societate, cu Facturi pe numele societatii, iar din punct de vedere fiscal sa aplice prevederile Codului fiscal si sa calculeze corect impozitele si taxele datorate de aceasta. Daca se ajunge la un consens, de comun acord cu patronul, nici aceste Facturi nu ar trebui inregistrate in contabilitate si nici BF-urile care nu au legatura cu activitatea societatii. Eu asa te sfatuiesc, sa le dai deoparte, sa le strangi si sa le analizezi impreuna cu patronul si bineinteles, neaparat calculeaza-i taxele si impozitele pe care le plateste in plus societatea de pe urma introducerii lor in contabilitate-imp. pe dividende, imp. pe profit, TVA colectat daca a fost dedus. Dialogul si analiza periodica sunt foarte recomandate in relatia contabil-patron.



#6 Liliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2011 - 08:59 PM

Scuze pentru exprimare... dar e de-a dreptul revoltator, pentru ca atunci cand te ocupi de managemet in afaceri ar trebui sa cunosti o regula simpla, si anume: Ai angajat un specialist pe ce o fi el...lasa-l sa-si faca treaba asa cum stie el... altfel ai puterea sa-l dai afara daca se dovedeste ca iti merge rau afacerea din cauza greselilor lui.

Sa fie sanatos ! Nu am nimc cu omul ca face afaceri... dar ar fi bine sa le faca si cu cap, zic eu, altfel risca sa ajunga mai rau decat atunci cand a pornit in afacere. Si poate sa faca afaceri cu cap atunci cand lasa angajatii sa-si faca treaba, si el se ocupa de alte niveluri, mai inalte.



#7 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2011 - 11:03 AM

" Stiti..., domnu' contabil, eu as vrea sa platesc cat mai putin la astia, daca se poate - deloc " - asta este fraza

pe care am auzit-o foarte des la prima intalnire cu un nou (potential) client/patron. Ce parere aveti ?

Si eu raspund " Am inteles. Sa vedem ce putem face " . Cand zic asta, Eu am in cap eventualele facilitati/"portite" Legale prevazute in LEGE. Este, insa, treaba lui ce intelege !

Unuia, care se prezinta ca avand tendinte Evazioniste, nu poti sa-i schimbi optica in 4 ore de discutie : pierzi timpul cu el si pleaca la alt contabil :biggrin: Omu' e calat pe o anume directie.

Teoria e frumosa dar ce ne facem cu realitatea ?

Lexroxi : tu intelegi ca unii patroni vor sa faci ce vor ei si ei vor Ilegalitati ? Mi se pare omeneste sa vorbesti cu patronul si sa-i arati ce este incorect/ilegal dar sa nu uitam ca discutam cu un om Major si fara Cazier. Nu poti sa-i faci educatie fiscala ! E ca si cum te-ai opune Trendului/Sistemului ! Adica ai fii calcat(a) in picioare. Si nu vreau sa fiu invins de sistem :thumbup:

Acum 2 saptamani m-am intalnit cu un extraterrestru : un German care vrea sa-si deschida o firma in Romania, foarte Riguros, dorind sa faca Absolut totul Legal. Sunt inca socat, nu pot sa-mi revin ! :smile:

Aceasta postare a fost editata de dannad001: 07 April 2011 - 11:05 AM




#8 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 07 April 2011 - 11:16 AM

Avand in vedere ca exista o decl.394 esti obligata sa inregistrezi toate facturile care sunt facute pe firma .Mai departe .....ai primit sfaturi de la colegi.



#9 Gianinutza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 104 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 07 April 2011 - 02:32 PM

S-a pus problema asa:cand vine in control cineva, incercam s-a dam la pace, cat poate sa ceara?Si ,laq o adica, platesc atunci.Da, dar cand tu te cramponezi de 2000 lei tva, ai sa platesti sute de milioane pe loc?Si raspunderea e a ta?EU AM AVUT SURPRIZA ca patronul sa ia mult bani din casierie si la un control sa zica:eu am facut ce mi-a zis contabila, daca-mi zicea ca n-am voie, nu luam.Desi il atentionasem.Noroc ca inspectorul si-a dat si el seama cum merg lucrurile si n-a insistat.Vor sa bag tot felul de cheltuieli dar cand le calculez impozitul pe profit se crucesc, nu se poate, ca ei doar au adus facturi.cam asta e.



#10 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2011 - 04:06 PM

Cand imi vine vreun patron cu facturi care nu au treaba cu activitatea firmei ( desi eu i-am invatat sa ma sune cand vor sa ia ceva ce ar fi cam fortat ), ii pun sa imi dea cu subsemnatul, in care sa specifice ca i-am adus la cunostiinta care sunt riscurile inregistrarii acelor facturi si ma absolva pe mine de orice fel de raspundere care implica inregistrarea sau neinregistrarea acelor facturii .
Daca vrea sa le trec deductibile si sa colectez TVA ul il pun sa specifice acest lucru in scris si sa semneze, apoi nu au decat sa comenteze daca vreun control se ia de ele .( doar asa iam putut conviinge sa numai bage toate tampeniile pe firma, ca s-au speriat cand i-am pus sa dea cu subsemnatul, iar acum daca vor sa bage ceva pe firma, care nu ar trebui bagat ma suna sa ma intrebe daca poate.)



#11 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2011 - 04:14 PM

O chestie pe care am observat-o la multi din breasla noastra (sunt destule postari aici pe forum) :

incercarea de a rezolva incurcaturile/ilegalitatile facute de patroni/administratori.

De cele mai multe ori acestea se rezolva prin inregistrari "gri" , la granita dintre legal si ilegal, puternic interpretabile.

Fratilor contabili, nu tine de datoria noastra a face asa ceva.
Nu actionati Emotional, ci Rational. Paziti-va, in primul rand, pielea proprie.
Lumea afacerilor este una Dura si implicit afaceristii joaca Dur. In plus, ei au resurse financiare mai mari decat noi.
Un contabil bun NU este acela care cosmetizeaza ilegalitatile patronului. Ci este complice.


Florin_76 : cred ca este o Buna idee. In felul acesta constientizeaza ca se incarca cu mai multa raspunderea si, in plus, se plictisesc de atat scris :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de dannad001: 07 April 2011 - 04:22 PM




#12 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 07 April 2011 - 11:25 PM

Eu cred ca ideea cu cerut in scris de la administrator nu e buna, in sensul ca nu ajuta. E ca si cum medicul angajat la un spital sau cabinet privat ar face tratamentele si operatiile dupa cum cere patronul. Degeaba-i cere patronului sa-i dea in scris ca isi asuma raspunderea pentru ce-i cere sa faca. Tot medicul va raspunde de ceea ce face in fata legii.
Nu este adevarat nici ce zice Liliana ca "noi raspundem solidar cu administratorul". Conform legii, in privinta contabilitatii administratorul nu mai are nici o raspundere dupa angajarea unui contabil competent. Raspunderea o are doar contabilul (directorul economic, contabilul sef sau persoana desemnata pentru aceasta). Deci in probleme de contabilitate directorul sau patronul trebuie sa asculte de contabil si nu invers. Contabilul nu poate sa renunte la raspundere in favoarea altei persoane.
Nu uitati ca la Nurenberg ofiteri nazisti superiori care au comis crime contra civililor au fost condamnati desi au demonstrat ca au executat un ordin al superiorilor.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 07 April 2011 - 11:26 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#13 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 April 2011 - 08:42 AM

De ce nu le faceti scris patronilor un scurt citat din Codul Fiscal:

Se consideră dividend din punct de vedere fiscal și se supune aceluiași regim fiscal ca veniturile din dividende:

- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile achiziționate de la un participant la persoana juridică peste prețul pieței pentru astfel de bunuri și/sau servicii, dacă suma respectivă nu a făcut obiectul impunerii la primitor cu impozitul pe venit sau pe profit;

- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui participant la persoana juridică, dacă plata este făcută de către persoana juridică în folosul personal al acestuia

elenacca



#14 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 09 April 2011 - 03:07 PM

De acord cu Nopris, fara concesii, aici povestim despre fapte cu care se poate ajunge uneori chiar si la penal.
Daca nu se intelege gravitatea, asta este, pe mine nu ma intereseaza pentru ca eu, care inteleg, am obligatia sa respect etica profesionala si nu fac nici un rabat. Chiar nu ma intereseaza ca se uita chioras la mine, la primul control serios stiu sigur ca devin "zana" :thumbup:, chiar daca nici asta nu o doresc si nu ma intereseaza, dar doar atunci (din pacate) par angajatorii sa constientizeze anumite lucruri si ii apuca "balbaiala".
A nu se intelege ca generalizez, nu toti sunt asa, este vorba doar despre anumiti patroni, angajatori etc., cum vreti sa le spuneti.

Dana




#15 ela d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 240 Postari:

Postat 09 April 2011 - 06:19 PM

Si eu am o contabilitate pe care o tin acasa.Si am 4 randuri de raport "Z" care nu sunt niciodata complete...Le explic de o caruta de timp administratorilor ca trebuie sa bate finalul raportului din casa de marcat cu ce am eu in conta...eu vorbesc eu aud...lipsesc bonuri fiscale, deci automat nu inregistrez toate vanzarile...le explic ca asta e evaziune pe fata ca nu-s bani efectiv sa-si achita furnizororii, dar guest what? furnizorii sunt platiti...deci bani sunt, deci sunt vanzari...zona gri? e neagra de-a dreptul! :thumbup:



#16 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2011 - 10:41 PM

Chiar punerea lor de a da cu subsemnatul i-a trezit la realitate, fiindca orice om fie patron sau nu, stie ca daca semneaza ceva raspunde.
La prima abatere au refuzat sa dea cu subsemnatul, dar nu a mai aparut alta abatere, orice incearca sa forteze introducerea pe firma fara acceptul meu nu o face.( si permit doar ceea ce se poate justifica desi uneori e cam fortat ).



#17 Daniela2106

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 16 April 2011 - 05:16 PM

Draga Gianinuta, cred ca cel mai bine in cazul de fata este sa renunti la acea firma. Si eu ma aflu in aceeasi situatie si am auzit expresia "Imi asum eu raspunderea" de foarte multe ori. Trec printr-un impas financiar de care sper sa scap si apoi imi iau talpasita pentru ca am incercat sa-i spun de nenumarate ori administratorului despre ce ar insemna un control insa i-a mes pana acum (si inca din 2004) si nu pricepe. Am auzit dupa ce m-am angajat cu mult abea cum pe fosta contabila a pus-o sa reintroduca toate actele pe un trimestru si sa treaca tot pe deductibil. Pe mine nu m-a "verificat" inca desi m-a "amenitat" la un moment dat.
Ce am facut eu a fost sa-l pun sa semneze el toate declaratiile si sa ignor de multe ori ce-mi zice el de asumarea raspunderii desi stiu foarte bine ca lucrurile nu sunt vazute in gri, ci doar in negru sau alb.
Tot ce spuneti voi cred ca merge mult mai bine atunci cand nu esti angajat la sediul firmei si cu atat mai bine cand esti propriul stapan . Ii inteleg cumva si pe patroni ca vor sa nu mai plateasca la stat atatea impozite insa din pacate asa merge treaba pana o sa apucam noi sa devenim mai libertarieni.
Sper sa pot pleca cat mai curand. Sunt la inceput insa am invatat foarte mult din aceasta experienta. Este clar ca trebuie sa te impui de la inceput altfel se creaza precedent.
Multa bafta!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL