Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
FIRMA NOUA - INREGISTRARE CA PLATITOR DE TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


FIRMA NOUA - INREGISTRARE CA PLATITOR DE TVA


15 replies to this topic

#1 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2011 - 12:39 PM

Conform O 1967 / 2011 cand se infinteaza o firma noua aceasta nu se mai inregistraza din punct de vedere al TVA la Registrul Comertului.
http://www.onrc.ro/f..._fiscala_v4.pdf
Am fost azi la Adm. Sector 6 pentru o astfel de situatie si am depus F010, bifand casuta platitor de TVA prin optiune si TVA trimestrial.
Totul a fost OK la noi dar cand i-am intrebat de la ce data devine firma platitoare de TVA au spus ca asteapta norme!!!
Problema e ca in O1967 / 2011 scrie ca firma devine platitoare de TVA de la data cand primeste decizia de la Fisc dar nu scrie in ce termen trimite Fiscul decizia!!! Asa ca a ramas ca in tren...
Firma in cauza trebuie sa-si fiscalizeze casa de marcat si nu stie cum.
Are deja si clienti ( persoane fizice ) dar nu poate vinde.
Vrea sa aduca marfa dar nu stie cum sa o inregistreze.
Ca la noi la nimeni!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 17 May 2011 - 01:50 PM
editare titlu topic




#2 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 17 May 2011 - 02:57 PM

Citeaza

Ca la noi la nimeni!
Asa este din pacate!
In Procedura, Anexa 3 a Ordinului, mai scrie ca Decizia se emite cnf.art.44 CPF, unde iar nu se specifica un termen, eu zic sa mergi la Finante, sa stai pe capul lor si sa dea o solutie la aceasta speta.
Fisier atasat  Ordin_1967_2011.doc   69K   82 downloads
OUG 92/2003 :
"ART. 44
Comunicarea actului administrativ fiscal
(1) Actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului căruia îi este destinat. În situația contribuabililor fără domiciliu fiscal în România, care și-au desemnat împuternicit potrivit art. 18 alin. (4), precum și în situația numirii unui curator fiscal, în condițiile art. 19, actul administrativ fiscal se comunică împuternicitului sau curatorului, după caz.
(2) Actul administrativ fiscal se comunică după cum urmează:
a) prin prezentarea contribuabilului la sediul organului fiscal emitent și primirea actului administrativ fiscal de către acesta sub semnătură, data comunicării fiind data ridicării sub semnătură a actului;
b) prin remiterea, sub semnătură, a actului administrativ fiscal de către persoanele împuternicite ale organului fiscal, potrivit legii, data comunicării fiind data remiterii sub semnătură a actului;
c) prin poștă, la domiciliul fiscal al contribuabilului, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, precum și prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail, dacă se asigură transmiterea textului actului administrativ fiscal și confirmarea primirii acestuia;
d) prin publicitate."

Dana




#3 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2011 - 06:46 PM

Multumesc Dana. Asa o sa fac.
Totusi poate ma suna ei inainte pentru ca doamna de la Registratura m-a pus sa trec pe F010 care ramane la ei numele meu si un nr. de telefon spunandu-mi citez : " Poate va suna totusi cineva... " :thumbup:



#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 17 May 2011 - 07:22 PM

" Poate va suna totusi cineva... " :smile: . ETIC, tare ma tem ca mai repede te voi suna eu...care nu am nr. tau de telefon :smile: . Fruntea sus :thumbup: !

Dana




#5 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 18 May 2011 - 07:31 PM

legat de subiect un atasament

Fisiere atasate





#6 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 20 May 2011 - 07:49 AM

Proiect Ordin privind stabilirea criteriilor pentru condiționarea înregistrării în scopuri de TVA - publicat în data de 11.05.2011



#7 Katoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2011 - 01:43 PM

Salutare
Am o problema similara, tot la Admin Sect6, la celebrul ghiseu 12.
Am depus 010 pentru firma noua in care s-a declarat realizare de CA sub plafon si inregistrare la scutit de TVA.
Doamna de la ghiseu mi-a zis ca trabuie sa astept normele.
Dar ordinul respectiv se refera la art 153 alin.1 lit a si c care nu au legatura cu problema mea.
Vreau o parere.
Multumesc.



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 26 May 2011 - 09:35 PM

Ordinul 1984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA a fost publicat in MO 361/24.05.2011
http://www.conta.ro/...691#entry241691

Codul fiscal:
Art. 153. - (1) Persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, denumita in continuare inregistrare normala in scopuri de taxa, dupa cum urmeaza:
a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:
1. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;
2. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;
…………………………..
c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

Procedura se aplica societatilor comerciale inmatriculate la Reg.Com. care solicita inregistrarea prin optiune in scopuri de TVA cf. art. 153 alin. (1) lit. a) si c) CF.
Conform procedurii se efectueaza un control documentar efectuat de catre organul fiscal si un control faptic efectuat la sediul declarat de catre Garda financiara.
Se depun la Administratia financiara : Declaratia de mentiuni 010 si o Anexa care se completeaza cu ajutorul programului informatic de asistentă pus la dispozitie de ANAF si care poate fi descarcat de pe pagina de internet a Anaf; sunt enumerate si toate actele doveditoare care se depun.
Daca sunt indeplinite toate criteriile de evaluare in 15 zile se emite decizia de aprobare sau de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA.



#9 cont-conta-ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 27 May 2011 - 09:33 AM

Eu nu gasesc pe anaf.ro programul pentru completarea anexei, are cineva idee in ce arie se afla ?
Abia astept sa aflu care sunt "actele doveditoare". ....



#10 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 May 2011 - 06:56 PM

acte doveditoare mentionate in Ordin:
1. pentru societate:
- un certificat constatator emis de Oficiul Registrului Comertului din care sa rezulte fie ca persoana impozabila indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip, fie ca persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani;
- copia documentului din care rezulta detinerea legala a spatiului cu destinatie de sediu social si copii de pe documentele din care rezulta detinerea legala a spatiului/spatiilor cu destinatie de sedii secundare declarate .
2. pentru administratori si/sau asociati:
- cazierul fiscal in cazul in care societatea solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal
- copii legalizate ale documentelor de identitate ale administratorilor
Nota: *) In cazul societatilor comerciale reglementate de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, informatiile solicitate prin prezenta anexa se refera:
a) la administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) la asociatii care detin minimum 15% din capitalul social al societatii comerciale si la administratori, in cazul altor societati comerciale decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.



#11 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 June 2011 - 08:54 AM

Anexa la declarația de mențiuni pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea
conform art. 153 alin.(1) lit.a) și c) din Codul fiscal

http://static.anaf.r...0_30mai2011.pdf



#12 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 02 June 2011 - 11:04 PM

Sursa: www.mfinante.ro
"Referitor la articolele apărute în mass-media, privind înăsprirea condițiilor privind înregistrarea unei firme ca platitoare de TVA, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:

În data de 24 mai 2011 a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 361 Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1984 din 11 mai 2011 privind stabilirea criteriilor pentru condiționarea înregistrării în scopuri de TVA.

Acest ordin a fost emis în aplicarea prevederilor art. 153 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel cum a fost modificată și completată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 117/2010 și stabilește o serie de criterii pe baza cărora să fie condiționată înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza acestor criterii, dacă persoana impozabilă justifică intenția și are capacitatea de a desfășura activitate economică, pentru a fi înregistrată în scopuri de TVA.

Principalele criterii pe baza cărora se condiționează înregistrarea în scopuri de TVA se referă la:

◦existența faptică a spațiilor cu destinație de sediu social/sedii secundare și modalitatea de deținere a acestora, respectiv în proprietate, închiriate/concesionate pe o perioadă mai mică sau mai mare de un an;
◦comportamentul anterior al administratorilor sau asociaților societății, respectiv modul în care aceștia au acționat la alte societăți la care au mai avut această calitate, fapt concretizat în eventualele fapte înscrise în cazierul fiscal și starea societăților respective: lichidate, în insolvență, în inactivitate temporară.
Introducerea acestei măsuri vizează restrângerea accesului persoanelor impozabile care prezintă un risc crescut de fraudă la înregistrarea în scopuri de TVA.

Măsura a fost recomandată și de experții Comisiei Europene, pentru îmbunătățirea administrării acestor persoane și combaterea mai eficientă a evaziunii fiscale în domeniul TVA."

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 02 June 2011 - 11:06 PM

Dana




#13 ela_ioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 15 June 2011 - 12:44 PM

Buna ziua! A mai depus cineva documentatia pentru platitor de TVA. Prin telefon nu mi s-au dat relatii doar mi s-a spus sa vin cu documentatia. Va multumesc!



#14 luna_plina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 June 2011 - 08:27 AM

Buna ziua! Am o intrebare legata de inregistrarea ca si platitor de TVA. Firma este infiintata in aprilie si inca din acel moment s-a optat pentru inregistrarea ca si platitor de TVA (cu depunerea trimestriala a decontului), insa certificatul de inregistrare in scopuri de TVA a fost emis abia ieri si este valabiul incepand cu data de 1 iulie. Pentru a deduce TVA-ul aferent achizitiilor pana la 1 iulie, cum procedez? Inregistrez facturile in lunile in care au fost emise (aprilie, mai iunie) sau in luna iulie?
Multumesc.



#15 dalyna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 25 November 2011 - 10:44 AM

As dorii sa stiu daca pentru o SC inregistrata la Reg. Com. in luna noiembrie 2011 ca microintreprindere neplatitoare de tva plafonul anual de scutire de 35.000 de euro este corect calculat :

Curs euro = 3.3817 lei

35.000 / 12 X 2 = 5.833 euro

sau

119.000 / 12 X 2 = 20.000 lei (se rotunjeste la urmatoarea mie).

Multumesc.



#16 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 25 November 2011 - 07:52 PM

da






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL