Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Achizitie intracomunitara - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Achizitie intracomunitara


13 replies to this topic

#1 RobertR

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 09 June 2011 - 12:08 PM

Buna ziua.
Am urmatoarea situatie:
In cazul unei achizitii intracomunitare in valoare de 1000 de euro, am efectuat plata marfii pe baza de proforma la cursul euro 4.2:
4091=5124: 4200 ron
La cateva zile am primit factura la cursul de 4.3 si am inregistrat astfel:
371=401: 4300 ron
4426=4427: 1032
si apoi fac compensarea avansului
401=4091: 4300
inregistrez diferente din curs valutar:
4091=765: 100

Va rog sa imi spuneti daca este corecta inregistrarea compensarii avansului si inregistrarea diferentelor din curs valutar.
Va multumesc!



#2 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 09 June 2011 - 12:50 PM

Va rog sa imi spuneti daca este corecta inregistrarea compensarii avansului si inregistrarea diferentelor din curs valutar.
Va multumesc!
[/quote]

compensarea avansului il faci la acelasi curs valutar la care l-ai platit(401-4091=4200 )

dif de curs valutar vor fi inregistrate doar pe 401 la sf luna

Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#3 RobertR

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 14 July 2011 - 10:04 AM

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
Am facut un contract pe 6 luni cu un furnizor din UE pe 100 de buc(marfa) cu valoarea de 10.000 de euro adica 100 de euro pe bucata.
Platile se fac in felul urmator pe baza de PROFORMA:
1. in prima luna se face plata pentru 20 bucati din care primesc 10 bucati in prima luna si 10 bucati in ultima luna(luna a 6-a)
2. in luna a doua fac plata pentru 20 de bucati din care primesc 10 buc in a doua luna si 10 in ultima luna(luna a 6-a)
3. in luna a 3-a se face plata pentru 20 de buc si le primesc pe toate in aceeasi luna(a 3-a).
4. in luna a 4-a platesc 20 de buc pe care le primesc in aceeasi luna(a 4-a)
5. in luna a 5-a platesc 20 de buc pe care le primesc in aceeasi luna(a 5-a)
6. in luna a 6-a NU MAI PLATESC NIMIC si imi trimite cele 20 de bucati platite in prima si a doua luna.

Am facut deja prima plata 20 de bucati-2000 de euro pe baza de PROFORMA dupa care la cateva zile am primit factura pe cele 10 bucati pe care le primesc in prima luna cu specificatia ca factura pentru celelalte 10 bucati o primesc in luna a 6-a odata cu echipamentele.
Va rog sa-mi spuneti cum inregistrez proforma si factura in contabilitate si ce evidentiez in delclaratia 390?
Va multumesc mult!



#4 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 July 2011 - 11:04 PM

nu exista proforma in fiscalitatea romaneasca.
Tu inregistrezi receptia si avansul platit, si le declari in 390, 300



#5 RobertR

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 18 July 2011 - 02:32 PM

Vezi postareamihaela_cva, la 14 July 2011 - 11:04 PM, a spus:

nu exista proforma in fiscalitatea romaneasca.
Tu inregistrezi receptia si avansul platit, si le declari in 390, 300

Buna ziua,
Ca sa fiu mai explicit, va rog sa ma ajutati in urmatoarele, pentru situatia mea de mai sus:
Inregistarile contabile:
1. Plata proformei in data de 27.06:
4091.1 = 5124: 2000 euro
2. In data de 11.07 se emite factura si am urmatoarele:
371 = 401: 1000 euro
4426=4427 : 240 euro
fac compensarea
401 = 4091.1: 1000 euro
3. Peste 6 luni(in luna 12) inregistrez factura din luna a-12-a in valoare 1000 de euro si compensez cei 1000 de euro care au ramas in contul 4091.1 astfel incat sa-mi ramana in zero contul 4091.1
371 = 401: 1000 euro
4426=4427 : 240 euro
fac compensarea
401 = 4091.1: 1000 euro

Acum, in declaratia 390 aferenta lunii 07(termen limita 15.08) trec cei 1000 de euro mentionati pe factura din 11.07?
Va rog foarte mult sa imi spuneti daca sunt corecte inregistrarile de mai sus si daca evidentiez corect in declaratia 390?
Va multumesc!



#6 bugetaru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:FILIASI - ROMANIA

Postat 31 July 2011 - 01:53 PM

ESTE CORECT CUM AI PRECIZAT , IN 390 TRECI DOAR MARFA RECEPTIONATA (SUMELE PLATITE IN AVANS-PROFORMELE- NU LE DECLARI NICIUNDE , DE ALTFEL ESTE POSIBIL SA TI SE RETURNEZE IN URMA IMPOSIBILITATII DE A SE MAI LIVRA MARFA). ATENTIE IN CONTABILITATE LA DIFERENTELE DE CURS VALUTAR



#7 bugetaru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:FILIASI - ROMANIA

Postat 31 July 2011 - 02:32 PM

Vezi postareaRobertR, la 09 June 2011 - 12:08 PM, a spus:

Buna ziua.
Am urmatoarea situatie:
In cazul unei achizitii intracomunitare in valoare de 1000 de euro, am efectuat plata marfii pe baza de proforma la cursul euro 4.2:
4091=5124: 4200 ron
La cateva zile am primit factura la cursul de 4.3 si am inregistrat astfel:
371=401: 4300 ron
4426=4427: 1032
si apoi fac compensarea avansului
401=4091: 4300
inregistrez diferente din curs valutar:
4091=765: 100

Va rog sa imi spuneti daca este corecta inregistrarea compensarii avansului si inregistrarea diferentelor din curs valutar.
Va multumesc!

Compensarea si inregistrarea diferentelor de curs valutar este gresita !!!
Corect inregistrarile erau asa:
4091 = 5124 : 4200 ron (plata in avans conform facturii proforme)
371 = 401.00 : 4300 ron (receptia marfii conform NIR-calculat la valoare euro BNR conform datei inscrisa pe CMR)
401.00 = 4091 : 4200 ron (atat ai virat atat poti sa compensezi)
401.00 = 765 : 100 ron (diferenta de curs valutar care regleaza contul 401.00)



#8 1-2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 20 June 2012 - 03:18 PM

Am si eu o intrebare:
O firma care face achizitie intracomunitara este platitoare de TVA si inregistrata in ROI. Firma de la care se face achizitia este din Spania si a emis factura cu TVA.Am facut verificarea in VIES si firma din Spania NU apare cu cod valid de TVA. In aceasta situatie este considerata taxare inversa? declar achizitia in 390? care sunt notele contabile? Multumesc.



#9 arualS

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 04 July 2012 - 09:50 PM

buna seara,
sunt o societate comerciala inregistrata in romania ca platitor de tva si inregistrata in registrul operatorilor intracomunitari;am comunicat unei societati din olanda codul de tva ptr.a cumparare de bunuri
in data de 01.06.2012 am primit fact.din olanda reprezentind avans pt.achizitie de bunuri pe care am si achitat-o inclusiv tva in cota de 19% ;,in data de 22.06.2012 mi s-a emis factura cu suma finala ptr.valoarea bunurilor s-a stornat fact.de avans mi s-a calculat tva de 19% am achitat aceasta valoare intrebarea mea este am voie sa deduc acest tva - nu trebuia sa aplice masura de simplificare iar eu sa platesc doar valoarea fara tva?
ce declaratii se depun in acest caz decont tva 300 va multumesc mult pentru raspuns



#10 radub2012

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Gender:Male

Postat 06 July 2012 - 11:20 AM

Buna ziua arualS,

In legatura cu intrebarea dumneavoastra citez un raspuns de pe un alt forum:
"1. in primul rand, daca este vorba de o tranzactie intracomunitara efectuata intre doua persoane impozabile inregistrate in scopuri de tva in tarile lor, iar bunurile parasesc teritoriul tarii furnizorului, factura nu trebuie sa contina tva, persoana obligata la plata taxei fiind cumparatorul prin taxare inversa care se aplica la baza de impozitare (fara tva): 4426 = 4427

2. daca totusi din diferite motive (bunurile nu parasesc teritoriul tarii furnizorului) se factureaza cu tva, atunci operatiunea este taxabila in tara furnizorului si neimpozabila in tara cumparatorului, acesta din urma va include in costul bunurilor si tva achitata in tara furnizorului, aceasta fiind nerecuperabila in tara sa.

3. in fine, daca cumparatorul efectueaza achizitii intracomunitare fara a fi inregistrat in registrul operatorilor intracomunitari, atunci va aplica taxare inversa asupra bazei de impozitare care va contine si tva facturata de furnizor, operatiunea fiind taxabila in romania (bunurile parasind teritoriul tarii furnizorului).
"

Daca mai consultati si :
http://ec.europa.eu/...ks/index_en.htm

pe la jumatatea paginii, la titlul VAT on goods moving between Member States, inseamna ca daca bunurile au parasit olanda si au ajuns in romania trebuiau sa va factureze fara TVA iar daca bunurile cumparate le folositi pe teritoriul olandei atunci v-au facturat bine cu TVA inclus.
Daca e valabila prima situatie atunci trimiteti-le linkul de mai sus sa citeasca, sa va storneze factura si sa v-o emita pe cea corecta, fara TVA.

Privind formularele 300, 390, 392A/B nu stiu sigur, cel mai bine sunati la o administratie financiara municipala (toate au cate un expert, cereti sa va faca legatura) si intrebati exact pe cazul dumneavoastra.



#11 elenaandrei1980

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 08 November 2012 - 11:43 AM

Am o achizitie intracomunitara in data de 24.10.2012 In val de 3600 eur . Ambele firme sunt in ROI , pe factura nu este rubrica de tva.
Eu calculez tva-ul si fac taxarea inversa apoi decl 300 si 390? Este prima achizitie intacomunitara. Multumesc din suflet



#12 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 08 November 2012 - 02:58 PM

Exact.
In Decontul de TVA operatiile se trec la rd.5 si 5.1, precum si la rd. 18 si 18.1



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2012 - 11:27 AM

dragilor, :smile:

in primul rand multumesc mult celor care au amabilitatea sa raspunda intrebarilor puse !! :biggrin: cu totii le apreciem efortul, profesionalismul si disponibilitatea de a ajuta !

va reamintesc tuturor celor ce postati la acest topic ca exista pe forum un capitol special pt decl. !
prin urmare, pt intrebari si solutii priv. decontul de tva si decl. 390 va rog sa folositi exclusiv topicele create pt asta, aici :
http://www.conta.ro/..._20#entry250280

si aici : http://www.conta.ro/..._20#entry249584

va rog sa pastram organizarea forumului pt. ca fiecare sa poata gasi usor info de care are nevoie, astfel incat daca vrea sa stie ceva despre decl. - sa gaseasca datele la capitolul si topicele de decl., adica acolo unde le este locul.

am mutat ultimele 2 posturi la D300 - topic 2012 !

numai bine :biggrin:



#14 honey4alina

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 06 December 2012 - 03:36 PM

Buna ziua,

Am si eu o intrebare cu privire la transportul si achizitie de marfa intracomunitara. Va rog sa imi spune-ti cum trebuie sa procedez in cazul in care eu platesc transportul pt. marfa care vine din Spania(in cazul meu) dar nu platesc marfa. Marfa provine de la firma mama. Cum se face receptia si daca este corect cum procedez.

Va multumesc anticipat!!!!






Similar Topics Collapse

13 useri citesc topicul

0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL