Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
SEDII SECUNDARE - LEGE 126 / 20.06.2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


SEDII SECUNDARE - LEGE 126 / 20.06.2011


21 replies to this topic

#1 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2011 - 10:13 AM

"în Monitorul Oficial al României Partea I, nr. 433/21.06.2011, a fost publicată Legea nr. 126/20.06.2011 privind aprobarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 88/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, prin care a fost modificată modalitatea de plată a impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii. Astfel, potrivit noilor prevederi:
- pentru contribuabilii care au sedii secundare, plătitor de obligații fiscale este contribuabilul, cu excepția impozitului pe venitul din salarii, pentru care plătitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, să se înregistreze fiscal ca plătitor de salarii și de venituri asimilate salariilor;

- în cazul sediilor secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, competența teritorială pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligațiilor datorate de contribuabilul care le-a înființat.

Important! Plata impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare se va face în contul unic 20.47.01.01 „Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic în curs de distribuire”, codificat cu codul unic de înregistrare al fiecărui sediu secundar, deschis la trezoreria la care este arondat contribuabilul care le-a înființat.

Contribuabilii au obligația de a declara, în numele sediilor secundare înregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea.

Competența pentru înregistrarea fiscală a sediilor secundare ca plătitoare de salarii și venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal în a cărui rază teritorială se află situate acestea.

sursa ANAF"

Voi ce intelegeti ca pe mine ma depaseste...
Trebuie oare conform acestei legi ca toate firmele care au infintate sedii secundare sa le inregistreze la FISC si sa obtina cod fiscal pentru sediu secundar unde sa vireze ulterior impozitul/salarii ? Nu se mai tine cont de conditia peste 5 salariati ? Se abrogase tampenia asta si acum revine pentru toti ?
Dar cei care au apucat inainte sa se abroge sa inregistreze sediu secundar si sa obtina cod fiscal, impozitul pe salariu aferent lunii iunie platibil pana in 25 Iulie trebuie platit din nou pe codul fiscal al sediului secundar ?



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2011 - 01:44 PM

adica, nu mai conteaza cati salariati ai pe sediul secundar ??? platesti oricum impoz. pe salarii AF unde este arondat sediul secundar ? :smile:

eu stiam ca se desfiintase reglamentarea cu pragul celor 5 salariati, acum s-a revenit la ea, dar fara limita a nr. de salariati ??




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 June 2011 - 01:57 PM

aaa, scuzati-ma :smile: tocmai asta intrebase si ETIC ... asta inteleg si eu :sad:



#4 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 29 June 2011 - 10:36 PM

OG 92/2003:
"ART. 26
Plătitorul
(1) Plătitor al obligației fiscale este debitorul sau persoana care în numele debitorului, conform legii, are obligația de a plăti sau de a reține și de a plăti, după caz, impozite, taxe, contribuții, amenzi și alte sume datorate bugetului general consolidat.
(2) Pentru contribuabilii care au sedii secundare, plătitor de obligații fiscale este contribuabilul, cu excepția impozitului pe venitul din salarii, pentru care plătitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, să se înregistreze fiscal ca plătitor de salarii și de venituri asimilate salariilor.
---------------
Alin. (2) al art. 26 a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din LEGEA nr. 126 din 20 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 21 iunie 2011, care completează art. I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 88 din 29 septembrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 30 septembrie 2010, cu un nou punct.

(3) Contribuabilii prevăzuți la alin. (2) au obligația de a declara, în numele sediilor secundare înregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea.
---------------
Alin. (3) al art. 26 a fost introdus de pct. 1 al articolului unic din LEGEA nr. 126 din 20 iunie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 433 din 21 iunie 2011, care completează art. I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 88 din 29 septembrie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 30 septembrie 2010, cu un nou punct."

Dana




#5 lucienv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 30 June 2011 - 09:18 AM

Adica ? A ramas valabila conditia cu peste 5 salariati sau nu? :smile:



#6 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2011 - 10:29 AM

Da, a ramas valabila conditia cu peste 5 salariati, o gasesti in Lg 273/2006, art.32 (7)

(7) Orice persoana subiect al unui raport juridic fiscal, inclusiv operatorul economic, institutia publica si institutia publica locala, care are organizata o entitate, cu sau fara personalitate juridica, la alta adresa decat sediul social al subiectului respectiv, cu minimum 5 persoane care realizeaza venituri din salarii, are obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a entitatii respective, ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, la organul fiscal din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui raza teritoriala se afla adresa unde se desfasoara efectiv activitatea acelei entitati. Solicitarea se face in termen de 30 de zile de la data infiintarii, pentru entitatile nou-infiintate. Organul fiscal are obligatia ca, in termen de 5 zile de la inregistrarea fiscala, sa transmita o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala primarului unitatii administrativ-teritoriale/ sectorului municipiului Bucuresti in a carei/carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea entitatea respectiva. Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel inc�t aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate care intra sub incidenta prezentului alineat*).



#7 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 June 2011 - 10:59 AM

Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariati, care
detin cod fiscal pentru impozitul pe salarii, se declara si se plateste de societatea mama la organul fiscal la
care aceasta este înregistrat.
Codul fiscal al fiecarui sediu secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la
sectiunea F.2. a formularului 112. Pentru plata impozitului societatea mama va întocmi câte un ordin de
plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului înscriindu-se
codul fiscal al sediului secundar.



#8 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 June 2011 - 09:18 PM

ORDIN nr. 2351
de modificare și completare a Ordinului presedintelui Agentiei Nationale
de Administrare Fiscala nr 1314/2007 pentru aprobarea
Metodologiei de distribuire a sumelor plătite de contribuabili în
contul unic și de stingere a obligațiilor fiscale înregistrate de către aceștia,
cu modificările și completările ulterioare

http://static.anaf.r...F_2351_2011.pdf


:smile:
34. Pentru stingerea obligațiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii,
achitate pâna la 30 iunie 2011, în contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume
încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire", deschis pe codul de
identificare fiscală al sediilor secundare, organul fiscal competent va proceda la:
a) debitarea în evidența fiscală a sediului secundar, a obligației fiscale, reprezentând
impozitul pe venitul din salarii , în limita sumei achitate în contul unic deschis pe
codul de identificare fiscală al sediului secundar. În situația în care obligația
declarată în numele sediului secundar este mai mică decât suma achitată de către
acesta, se va debita obligația fiscală în limita sumei declarate;
b) scăderea din evidența fiscală a contribuabilului care a înființat sediul secundar, a
sumei debitate în evidența sediului secundar, potrivit lit.a). În vederea efectuării
operațiunilor de la lit. a) și lit. b), organul fiscal competent va întocmi Borderoul de
adăugare/scădere a obligațiilor fiscale;
c) după efectuarea operațiunilor prevăzute la lit. a) și lit. b), organul fiscal
competent, va notifica contribuabilul, asupra modului în care a fost efectuată
stingerea.
35. Obligațiile fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii datorate și neachitate
la 01 iulie 2011, atât de sediul principal, cât și de sediile secundare, vor fi achitate în contul
unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul
unic, în curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscală a contribuabilului care a
înființat sediile secundare, la unitatea Trezoreriei Statului la care acesta este arondat.œ



#9 dalyna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 04 July 2011 - 09:25 AM

As avea si eu o intrebare :
La beneficiar ce se trece "Bugetul de stat" sau "SC XXX Srl- Pct de lucru" ?
Intreb asta pentru ca in urma cu ceva vreme la beneficiar treceam punctul de lucru si cif-ul punctului de lucru.
Multumesc.



#10 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 July 2011 - 09:58 AM

Vezi postareadalyna, la 04 July 2011 - 09:25 AM, a spus:

As avea si eu o intrebare :
La beneficiar ce se trece "Bugetul de stat" sau "SC XXX Srl- Pct de lucru" ?
Intreb asta pentru ca in urma cu ceva vreme la beneficiar treceam punctul de lucru si cif-ul punctului de lucru.
Multumesc.
Sumele cuvenite bugetului de stat se virează în contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale
bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire",
deschis pe codul de identificare fiscală al contribuabililor la unitățile Trezoreriei Statului la care
este arondat organul fiscal competent în administrarea acestora, cu excepția impozitului pe
venitul din salarii datorat de sediile secundare care se vireaza
in contul 20.47.01.01 "Venituri
ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de
distribuire", deschis pe codul de identificare fiscală al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei
Statului la care este arondat contribuabilul care le-a înființat.




#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2011 - 10:35 AM

Vezi postareacosmin0304, la 30 June 2011 - 10:59 AM, a spus:

Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariati, care
detin cod fiscal pentru impozitul pe salarii, se declara si se plateste de societatea mama la organul fiscal la care aceasta este înregistrat.
Codul fiscal al fiecarui sediu secundar si impozitul pe salarii aferent (0 sau suma de plata) se declara la sectiunea F.2. a formularului 112. Pentru plata impozitului societatea mama va întocmi câte un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului înscriindu-se codul fiscal al sediului secundar.
o explicatie concisa si f clara - ca la carte, sar'naaaa :smile:



#12 gxgmarinescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 04 July 2011 - 10:52 AM

Vezi postareacosmin0304, la 30 June 2011 - 10:59 AM, a spus:

Pentru plata impozitului societatea mama va întocmi câte un ordin de plata distinct pentru fiecare sediu secundar, la codul de identificare fiscala al beneficiarului înscriindu-se
codul fiscal al sediului secundar.

Adica s-a modificat iar modificarea? trebuie intocmite din nou ordine de plata distincte pentru fiecare punct de lucru inregistrat fiscal?
e sigur asa?



#13 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 July 2011 - 10:04 PM

Sintetizand legislatia referitoare la punctele de lucru rezulta:
- sediile secundare se declara la ONRC
- se depune Declaratie privind sediile secundare- formularul fara numar de pe site ANAF, la administratia financiara unde au sediul punctele de lucru - cf. OMFP 1329/2004
- se depune Declaratia de inregistrare fiscala 060 - cf. OMFP 2296/2007 pentru sediile secundare cu mai mult de 5 angajati, care au obligatia de a se inregistra fiscal ca platitori de impozitul pe veniturile din salarii –cf. Lg 273/2006, art.32 (7)
- in cazul in care pct. de lucru este inregistrat fiscal se intocmeste de catre contribuabil cu CUI la sediul principal, o singura D112, iar la lit.F pe CUI pct. de lucru se declara distinct impozitul pe venitul din salarii aferent pct. de lucru, chiar daca acesta este 0.
-plata acestui impozit aferent pct. de lucru se face de catre contribuabil cu OP separat pe CUI pct. de lucru – cf. OMFP 2351/2011.



#14 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 16 August 2011 - 01:31 PM

Cred ca am incurcat total lucrurile.
Am o firma care este in Sectorul 6 si are punct de lucru cu peste 5 salariati in Sectorul 2.
I-am dat OP cu imp/salarii la iunie pe codul fiscal obtinut de la Sectorul 2 in contul bugetar 20.47.01.01 dar am ales Trezorerie Sector 2 ( asa cum faceam pana la 01.01.2011 ).
Problema este ca banii s-au intors cu explicatia cont blocat, iar in fisa pe platitor e o varza.
Intrebarea este nu cumva trebuia sa fac OP pe CUI obtinut de la Sectorul 2 dar sa aleg Trezorerie Sector 6 ?
In lege scrie sa plateasca unde este arondat = arondat cum cu sediul sau cu pct. de lucru ?
Am fost azi la Adm. Sector 6 dar nu am primit nici o lamurire = inspectoarea firmei este in concediu asa ca restul au zis ca nu stiu.
Maine ma duc si la Adm. Sector 2 dar mi-e teama ca nu ma lamuresc.
Poate ma ajutati voi ?



#15 maca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:

Postat 16 August 2011 - 06:41 PM

Sumele cuvenite bugetului de stat se virează în contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale
bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire",
deschis pe codul de identificare fiscală al contribuabililor la unitățile Trezoreriei Statului la care
este arondat organul fiscal competent în administrarea acestora, cu excepția impozitului pe
venitul din salarii datorat de sediile secundare care se vireaza in contul 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de
distribuire", deschis pe codul de identificare fiscală al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a înființat



#16 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 16 August 2011 - 09:51 PM

Vezi postareamaca, la 16 August 2011 - 06:41 PM, a spus:

... cu excepția impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare care se vireaza in contul 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscală al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a înființat
sau sau cu un singur OP in contul unic, pe CUI-ul sediului principal si-l defalca finantele pe sediul principal si secundar.



#17 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2011 - 12:50 PM

Am lamurit "misterul" pentru cine este interesat.
Daca ai punct de lucru inregistrat cu salariati atunci faci OP separat pentru impozitul/salarii pt salariatii de la punctul de lucru, pe codul de inregistrare al punctului de lucru, alegi Trezoreria la care esti arondat cu sediul social si 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire"
In D112 mentionezi separat la punctul F impozitul/salarii pentru sediu si cel pt pct. de lucru.
Intre timp au aparut si afise la Administratii in acest sens. Probabil ca au fost mai multi " Gheorghe " ca mine...



#18 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2011 - 04:14 PM

Vezi postareaETIC, la 18 August 2011 - 12:50 PM, a spus:

Am lamurit "misterul" pentru cine este interesat.
Daca ai punct de lucru inregistrat cu salariati atunci faci OP separat pentru impozitul/salarii pt salariatii de la punctul de lucru, pe codul de inregistrare al punctului de lucru, alegi Trezoreria la care esti arondat cu sediul social si 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire"
In D112 mentionezi separat la punctul F impozitul/salarii pentru sediu si cel pt pct. de lucru.
Intre timp au aparut si afise la Administratii in acest sens. Probabil ca au fost mai multi " Gheorghe " ca mine...

corect spus ! Mai adaug doar faptul ca am avut surpriza sa se imparta sumele intre cele doua coduri fiscale incepand cu declaratia si plata lunii iunie, nu a lunii iulie ......



#19 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 07 November 2013 - 08:21 AM

ma confrunt cu aceasta problema si nu stiu cum sa ii dau de capat
- societatea are sediul social in sect 2
- are un pct de lucru cu 7 salariati in sect 1 pentru care a primit CIF si plateste imp sal la sect 1
- acum mai infiinteza un pct de lucru in sect 1 la o alta adresa cu 6 salariati
intrebare : mai scoate un CIF pentru noua adresa din sect 1 si apoi vireaza sumele cumulat la sect 1?
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#20 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 November 2013 - 10:38 AM

dupa interpretarea mea, da ! se scoate CIF pt orice entitate cu minim 5 salariati.
declararea in D112 se face ca pt. orice alt pct. de lucru chiar daca este in aceeasi localit./ sector cu sediul social al firmei.
plata se va face in contul de trezororie aferent sediului social, urmand ca finantele sa repartizeze suma cf. D112.

daca gresesc, va rog sa ma corectati ! :sad:

later : NU gresesc, tocmai am vb la sect. 1 si trebuie decl. pct. de lucru cu CIF nou chiar daca e in acelasi sector(nu uita si de decl. lui la ONRC !)






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL