Marina25economi, la Jan 18 2010, 08:21 PM, a spus:
Buna ziua
Sunt o incepatoare in domeniu si as avea mare nevoie de raspunsurile unor experti.
Stiu ca la o intreprindere individuala se tin registru de incasari si plati, registru de inventariere si registru de control. Mentionez ca actiivitate ii-ului este organizare de nunti filmari si fototografii.Deci este un studio foto si e firma neplatitoare de TVA.
Insa am ceva nelamuriri:
1. Ce declaratii trebuie depuse la Finante?
2. Cum inregistrez aportul propriu pe care l-a pus administratorul(din bani proprii a cumparat calculator casa de marcat imprimanta...)
3. Trebuie sa fac Nir-uri pentru toate obiectele de consum?
4.Cum inregistrez platile si incasarile prin banca?
5. Ce trec in registrul de inventariere?
As dori sa stiu si unde pot gasi hotarari,legi sau tot ce tine de contabilitatea II urilor si a SRL chiar.
Va multumesc anticipat .
Pentru conabilitatea in partida simpla, contabilitatea ce se tine pentru I.I. ca si pentru PFA si A.Familiale este reglementata in art.15, OG44/2008, normele aprobate OMFP nr.1969/2007 publicate in M.Of.846bis din 10/12/2007.
In privinta declaratiilor fiscale, daca I.I. functioneaza cu angajati pe baza CodMuncii, atunci se depune vector fiscal D070,
-Declaratia de Venit anticipat, care serveste pentru stabilirea IMPOZITULUI pe venit.
-Declaratia 100 daca sunt angajati cu CM si obligatoriu inregistrati la ITM.
Persoana fizica autorizata X.Y-escu Intreprindere Individuala, se declara ca contribuabil la Casa de Pensii pe baza de contrcat individual si idem la CASS.
Urmeaza in anul urmator regularizari de obligatii Impozit pe Venit, Contributii CASS si CAS.
Si cu asta GATA.
In ceea ce priveste Registrul de Incasasi si Plati in acesta se inregistreaza
Inasarile - am inteles ca aveti casa de marcat, pe baza RPZ de la aparatul de marcat, si daca este cazul pe baza Chitantelor de incasare a c/v facturilor taiate.
Platile, pe baza chitantelor (facturile sunt anexe acestora) si dintr-un plan de amortizare cota de amortizare a mijloacelor fixe achizitionate, cu exceptia casei de marcat care se scade integral, considerându-se ca plata integrala și beneficiaza de decducere integrala din masa impozabila. Chiria localului, daca este cazul. pe baza chitantelor de plata ori a documentelor bancare care atesta plata efectiva, impozite si taxe aferente autoturismului in uz (contrcat de inchiriere ori comodat) s.a.m.d.
Daca mai sunt altele de intrebat
VA ROG......
P.S. este adevarat ca puteti cauta pe forum si mai puteti vedea unele si pe site-ul www.anaf.ro ori www.mfp.ro.
SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!