Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Proiect OG - pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Proiect OG - pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul Fiscal


18 replies to this topic

#1 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 21 August 2011 - 12:36 PM

Proiect OG - pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal,modificarea si completarea OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale

http://discutii.mfin...F_19aug2011.pdf

Reglementari CF cu aplicare 2011:
Art. II (2) Prevederile art. I pct. 25, 28, 30, 31, 89 si 90 se aplica incepand cu drepturile aferente lunii urmatoare publicarii in Monitorul Oficial.

25. La articolul 48 alineatul (5), litera c) se abroga.
28. La articolul 55 alineatul (2), litera i) se modifică și va avea urmatorul cuprins:
„i) indemnizatia primita de angajati pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, pentru partea care depaseste nivelul stabilit prin hotarare de guvern pentru personalul din institutiile publice;”
30. La articolul 55 alineatul (4), litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„g) sumele primite de angajati pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, in conditiile prevazute de lege sau de contractul de munca aplicabil;“
31. La articolul 55 alineatul (4), dupa litera g) se introduce o noua litera, litera g1) cu urmatorul cuprins:
„g1) sumele reprezentand indemnizatiile primite de angajati pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, acordate in conditiile prevazute de lege sau de contractul de munca aplicabil, la nivelul stabilit prin hotarare de guvern pentru personalul din institutiile publice;“
89. La articolul 2964 alineatul (1), litera m) se modifica si va avea următorul cuprins:
„m) indemnizatia primita de angajati pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, pentru partea care depaseste nivelul stabilit prin hotarare a Guvernului, pentru personalul din institutiile publice;”
90. La articolul 29615, litera g) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„g) sumele primite de angajati pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare, precum si indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii in altă localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, la nivelul stabilit prin hotarare a Guvernului, pentru personalul din institutiile publice;”



#2 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 21 August 2011 - 12:51 PM

Proiect OG - pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, modificarea si completarea OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Reglementari CF cu aplicare octombrie 2011:
Art. II (3) Prevederile art. I pct. 32, 91 si 92 se aplica incepand cu veniturile aferente lunii octombrie a anului 2011.
(5) Persoanele si entitatile prevazute la 296.19 alin. (1.1), pot opta pentru depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in conditiile alin. (1), daca depun declaratia privind optiunea pana la data de 25 septembrie 2011 inclusiv.

32. Articolul 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Termenul de plata a impozitului
Art. 58 - (1) Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia de a calcula si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecărei luni la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l vira la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat si retinut la data efectuarii platii acestor venituri, se vireaza pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza, de catre urmatorii platitori de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor:
a) asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice, cu exceptia institutiilor publice, care in anul anterior au avut un numar mediu de pana la 3 salariati inclusiv;
b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati inclusiv;
c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati inclusiv;
d) persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii libere si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe bază de contract individual de munca.
Numarul mediu de salariati si veniturile totale se stabilesc potrivit prevederilor art. 296.19 alin. (13) si (14).”

91. Alineatul (9) al articolului 296.18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(9) Contributiile sociale individuale calculate si retinute potrivit alin. (1) se vireaza la bugetele si fondurile carora le apartin pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza, sau pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza, dupa caz, impreuna cu contributia angajatorului sau a persoanelor asimilate angajatorului datorata potrivit legii.”

92. La articolul 296.19 după alineatul (1) se introduc opt noi alineate, alin. (11) - (18), cu urmatorul cuprins:
„(1.1) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2) in calitate de angajatori sau de personae asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 20 inclusiv, a lunii urmatoare trimestrului.
(1.2) Depunerea trimestriala a declaratiei prevazuta la alin.(1) consta in completarea si depunerea a cate unei declaratii pentru fiecare luna din trimestru.
(1.3) Numarul mediu de salariati se calculeaza ca medie aritmetica a numarului de salariati din declaratiile prevazute la alin. (1) depuse pentru fiecare luna din anul anterior.
(1.4) Pentru persoanele si entitatile prevazute la alin. (1.1), venitul total se stabileste pe baza informatiilor din situatiile financiare ale anului anterior.
(1.5) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (1.1), pot opta pentru depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate in conditiile alin. (1), daca depun declaratia privind optiunea pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
(1.6) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (1.1) care au optat pentru depunerea declaratiei in conditiile alin. (1), pot trece la regimul de declarare prevazut la alin. (1.1) incepand cu luna ianuarie a anului pentru care s-a depus optiunea.
(1.7) Persoanele si entitatile prevazute la alin. (1.1), cu exceptia persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si persoanelor fizice care exercita profesii libere, precum si asocierilor fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice care, potrivit legii, folosesc personal angajat, care se infiinteaza in cursul anului, aplica regimul trimestrial de declarare incepand cu anul infiintarii daca, odata cu declaratia de inregistare fiscala, declara ca, in cursul anului, estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati inclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro.
(1.8) Ori de cate ori in cursul trimestrului, contractul individual de munca al unui angajat inceteaza potrivit art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2) in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun declaratia prevazuta la alin. (1) pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmtoare celei in care a incetat contractul individual de munca. In acest caz, declaratia/declaratiile aferente perioadei ramase din trimestru, se depun pana la data de 20 inclusiv, a lunii urmatoare trimestrului. In cazul in care incetarea activitatii are loc in luna a doua a trimestrului, se vor depune atat declaratia pentru prima luna a trimestrului, cat si cea pentru luna a doua, urmand ca după incheierea trimestrului, sa se depuna numai declaratia pentru luna a treia.”

93. Alineatul (4) al articolului 296.19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Declaratia prevazuta la alin. (1) se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, iar declaratia privind opțiunea se depune pe suport hartie, la sediul autoritatii fiscale competente.”

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 21 August 2011 - 12:51 PM




#3 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 21 August 2011 - 01:15 PM

Proiect OG - pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal,modificarea si completarea OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale

Reglementari importante (interesante) ale CF cu aplicare 1 ianuarie 2012:
Art.II – (1) Prevederile art. I se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2012, cu exceptia prevederilor art. I pct. 3, 21, 22, 23, 47, 54, 56 – 67, 70, 71, 73 – 75, 77, 78, 80.

1. La articolul 7 alineatul (1) punctul 2, subpunctele 2.1 si 2.2 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„2.1. Orice activitate independenta desfasurata in baza unui contract/raport juridic poate fi reconsiderata de catre autoritatile fiscale ca activitate dependenta, aplicand principiul prevalentei economicului asupra juridicului, in cazul in care activitatea nu indeplineste criterii pentru a fi considerata activitate independenta. Printre criteriile care definesc preponderent existenta unei activitati independente sunt:
a) riscul pe care si-l asuma contribuabilii;
b) libera alegere a desfasurarii activitatii, a programului de lucru si a locului de desfasurare a activitatii;
c) activitatea se poate desfasura concomitent pentru mai multi clienti;
d) activitatea se poate desfasura nu numai direct, ci si cu personalul angajat de contribuabili in conditiile legii.
In cazul in care intre platitorul de venit si persoana fizica exista incheiat un contract individual de munca precum si un contract/raport juridic pe baza caruia se desfasoara o activitate independenta aceasta va fi reconsiderata de catre autoritatile fiscale ca activitate dependenta. Reconsiderarea poate fi efectuata de autoritatile fiscale indiferent daca activitatea persoanei fizice pentru platitorul de venit desfasurata pe baza unui contract/raport juridic se realizeaza individual sau intr-o forma de asociere.

2.2. In cazul reconsiderArii unei activitati independente ca fiind activitate dependenta, venitul realizat este considerat venit asimilat salariului si este supus regulilor de impunere potrivit prevederilor Cap.3 „Venituri din salarii” din Titlul III „Impozitul pe venit” si prevederilor referitoare la activitati dependente din Titlul IX2 „Contributii sociale obligatorii”. Impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate si virate conform prevederilor Codului de procedura fiscala, fiind datorate solidar de catre platitorul si beneficiarul de venit .”
2. La articolul 7 alineatul (1) punctul 3 se modifica si va avea următorul cuprins:
„3. activitate dependenta la functia de baza - orice activitate desfasurata in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, declarata angajatorului ca functie de baza de catre angajat; in cazul in care activitatea se desfasoara pentru mai multi angajatori, angajatul este obligat sa declare fiecaruia locul unde exercita functia pe care o considera de baza.”

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 21 August 2011 - 01:16 PM




#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 August 2011 - 02:36 PM

multumim mult, Lexiroxi !! :smile:



#5 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2011 - 11:50 AM

multumim ... interesant :smile:



#6 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 24 August 2011 - 09:02 PM

Multumim Lexiroxi :smile:!

Eu nu prea inteleg :sad: , de fapt am impresia ca nu mai inteleg mai nimic in ultimul timp cand citesc ceva din legislatia noastra stufoasa si in permanenta schimbare.

Cum adica "riscul pe care si-l asuma contribuabilii;?"
Sa insemne: "faceti ce vreti pe riscul vostru" ? Parca nu suna bine.

Si la pct. d, daca o PJ de ex. are angajata o PF cu ct. individual de munca si are si un un contract juridic cu aceasta (ce fel de contract ? Conventie civila, de ex.? ), activ. independ. desfasurata pe baza contractului/raportului juridic se reconsidera automat dependenta?

Dana




#7 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 25 August 2011 - 05:33 PM

Explicatii putine au dat reprezentantii ANAF, dar probabil in Norme vor aparea si explicatii mai amanuntite; proiectul va fi supus aprobarii in sedinta de Guvern de saptamana viitoare.

http://www.mediafax....e-munca-8641784
Firmele vor plăti contributii sociale la fel ca in cazul salariilor pentru activitatile independente ale personalului care are si contract de munca cu aceeasi societate, precum si in cazul activitatilor declarate independente unde exista clauza de exlusivitate, potrivit unui proiect al Finantelor.
"In cazul in care intre platitorul de venit si persoana fizica exista incheiat un contract individual de munca, precum si un contract/raport juridic pe baza caruia se desfasoara o activitate independenta aceasta va fi reconsiderata de catre autoritatile fiscale ca activitate dependenta", se arata intr-un proiect de ordonanta pentru modificarea Codului Fiscal.
Contactati de MEDIAFAX, reprezentantii ANAF au precizat ca reconsiderarea se va face si in cazul in care contractul individual de munca este incheiat cu o firma, iar contractul pe baza caruia se desfasoara activitatea independenta se deruleaza cu o alta companie din grup, daca este vorba despre activitati similare.
"Daca sunt aceleasi activitati, atunci actiunea trebuie tratata unitar, indiferent daca un contract este pe o firmă, iar celalalt pe alta", a spus un oficial al ANAF.
Proiectul de act normativ nu prezinta explicit o astfel de situatie.
In document este introdusa o noua conditie pentru ca o activitate sa fie considerata independenta, si anume ca beneficiarul sa poata desfasura activitatea concomitent pentru mai multi platitori.
Astfel, in cazul contractelor privind activitati independente, platitorul nu mai poate solicita exclusivitate, intrucat Fiscul va reconsidera activitatea ca fiind dependenta.
Ministerul Finantelor a modificat si criteriile care definesc preponderent existenta unei activitati independente incluzand in primul rand riscul pe care si-l asuma contribuabilul.
De asemenea, o persoana care desfasoara activitati independente trebuie sa dispuna de libera alegere a desfasurarii activitatii, a programului de lucru si a locului in care se deruleaza. In acelasi timp, activitatea se va putea desfasura nu numai direct de catre beneficiar, ci si cu personalul angajat de contribuabil.

Conditii mai stricte pentru activitati independente vs. dependente
Practic, s-au rescris conditiile legate de activitati dependente/indepemdente, spune consultantul citat. "Pana acum, o persoana putea sa aiba cu angajatorul si un contract de prestari servicii ; acum, activitatea respectiva poate fi considerata dependenta si impozitata ca si un contract de munca. Este mult mai clar, acum din prisma riscului pe care si-l asuma o persoana care desfasoara astfel de acivitati".
http://economie.hotn...lui-salarii.htm



#8 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 25 August 2011 - 05:51 PM

Multumesc, Lexiroxi!
:smile:

Dana




#9 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 25 August 2011 - 09:38 PM

Cu multa placere tuturor :smile: intradevar aceste noi reglementari (noutatile sunt multe) trebuiesc discutate -discutiile sunt constructive si duc la “limpezire”, in masura in care sunt exprimate cat mai multe pareri.



#10 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 31 August 2011 - 07:01 PM

In plus, noile reglementari permit firmelor mici sa depuna declaratia unica trimestrial, nu lunar, ca pana in prezent.
"Vor beneficia de aceasta facilitate firmele cu o cifra de afaceri de maximum 100.000 de euro, existand si o limita in ceea ce priveste numarul de angajati. De exemplu, daca o firma este sezoniera si in lunile cu activitate are 2, 3, 4 angajati, la sfarsitul anului se va face o medie. Daca numarul total al angajatilor impartit la 12 luni este sub 3, sa zicem ca e 2,99, firma poate beneficia de aceasta prevedere", a mai spus Lazăr.
http://www.mediafax....litati-8679211/



#11 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 01 September 2011 - 09:28 PM

Stiri fiscale- Comunicat de presa al Guvernului
http://gov.ro/guvern..._l1a114364.html
Guvernul a aprobat unele modificări la Codul fiscal și Codul de procedură fiscală
Guvernul a aprobat astăzi, două ordonanțe care modifică și completează Codul Fiscal și Codul de procedură fiscală și a reglementat unele măsuri financiar-fiscale, a anunțat premierul Emil Boc la finalul ședinței Executivului de astăzi.
Primul-ministru a prezentat unele modificări care vin în sprijinul mediului de afaceri, al agenților economici aflați în dificultate din cauza crizei economice:
1. Acordarea dreptului de depunere trimestrială a Declarației 112 (Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate) pentru micii contribuabili, față de actuala reglementare care prevede obligația depunerii lunare a acestei declarații. Condițiile care trebuie îndeplinite de contribuabili pentru a beneficia de această facilitate sunt:
- asociațiile, fundațiile și microîntreprinderile trebuie să fi avut în anul anterior un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
- societățile comerciale trebuie să fi avut în anul anterior un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv și venituri totale anuale mai mici de 100.000 euro;
- de această prevedere urmează să beneficieze cca. 237.000 angajatori, persoane fizice și juridice, reprezentând 54,7% din totalul celor care depun Declarația 112.
„Aproximativ 54% din totalul firmelor din România vor beneficia de această facilitate în sensul ușurării mecanismului birocratic în relația cu statul. Înseamnă economie de timp și bani din partea acestor firme în raport cu declarațiile pe care trebuie să le depună potrivit legii”, a apreciat premierul Emil Boc.
2. Reglementarea unui regim juridic special al penalităților de întârziere aferente creanțelor fiscale principale eșalonate la plată. Conform acestui regim, pe perioada de eșalonare a obligațiilor fiscale principale și a eventualelor dobânzi aferente acestora, penalitățile urmează a fi amânate la plată în vederea anulării, dacă eșalonarea la plată se finalizează. În acest regim se include și un procent de 50% din majorările de întârziere corespunzător componentei de penalitate din conținutul majorării de întârziere. Încurajarea plății voluntare a obligațiilor fiscale restante (la 31.08.2012) prin:
- anularea penalităților de întârziere aferente acestora cu condiția plății voluntare a principalului și dobânzilor până la 31.12.2011;
- reducerea cu 50% a penalităților în cazul plății principalului și dobânzii aferente până la 30.06.2012.
Primul-ministru Emil Boc a dat următorul exemplu: „dacă o firmă astăzi are o datorie de 100 de lei și este compusă din 70 de lei principalul plus dobânda și 30 de lei penalități, iar această firmă până în 31 decembrie își plătește principalul plus dobânda, adică 70 de lei, este scutită de plata penalității de 30 de lei. Dacă aceeași firmă plătește principalul și dobânda 70 de lei până în 30 iunie 2012, va fi scutită de jumătate din cât trebuie să plătească ca și penalizare, adică în exemplul nostru 30/2 va însemna 15 lei”.
3. Modificarea ordinii de stingere a obligațiilor fiscale în sensul stingerii cu prioritate a tuturor obligațiilor principale în ordinea vechimii acestora și apoi a accesoriilor în ordinea vechimii acestora, pentru a se evita acumularea de noi accesorii în sarcina contribuabilului.
Premierul Emil Boc a explicat că această decizie a fost luată pentru că „foarte multe firme - odată ce au o datorie - nu mai reușesc să iasă din spirala penalităților, dobânzilor și datoriilor față de stat; când merg să-și plătească datoriile din trecut plătesc, în esență, în ordine istorică și nu plătesc principalul în primul rând și în continuare se acumulează penalități de întârziere la datoria principală pe care o au.”
.......................
Stabilirea datei de 25 a fiecărei luni ca dată unică de depunere a tuturor declarațiilor fiscale și achitarea obligațiilor fiscale de către către contribuabili, persoane fizice și juridice, către bugetul de stat și bugetul de asigurări sociale.
Ministrul Finanțelor Publice, Gheorghe Ialomițianu, a precizat că “aveam pentru anumite impozite date diferite pentru declarare, de exemplu, pentru definitivarea impozitului pe venit, ziua de 15, mai aveam și pentru declarația recapitulativă care cuprinde operațiuni intracomunitare posibilitatea de a o depune până la data de 15 a fiecărei luni. Vrem ca fiecare contribuabil să știe că dacă are de declarat și plătit impozite și taxe, să poată să facă acest lucru până în data de 25 a fiecărei luni”.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 01 September 2011 - 09:35 PM




#12 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 02 September 2011 - 11:42 AM

Multumim pentru informare, Lexiroxi!

Citeaza

- anularea penalităților de întârziere aferente acestora cu condiția plății voluntare a principalului și dobânzilor până la 31.12.2011;

Problema mare este DOBANDA, aceea care a fost de 0.1%/zi (acum este 0.04%/zi), respectiv 36.5%/an; marea majoritate a firmelor au acumulat dobanzi mari, nu penalitati, prin urmare ca masura sa aiba efectul scontat ar fi trebuit sa scoata si dobanda, caz in care sunt convinsa ca firmele ar fi facut eforturi ca pana la 31.12.2011 sa achite principalul, in acest fel eu nu vad posibilitatea de a se strange banii scontati.
Masura este buna dar, dupa parerea mea, nu este bine gandita. Eu l-am auzit pe Ministrul de Finante vorbind doar despre plata principalului :sad: ...

Citeaza

Modificarea ordinii de stingere a obligațiilor fiscale în sensul stingerii cu prioritate a tuturor obligațiilor principale în ordinea vechimii acestora și apoi a accesoriilor în ordinea vechimii acestora, pentru a se evita acumularea de noi accesorii în sarcina contribuabilului.

In sfarsit! Pacat ca multe firme si-au incetat activitatea si datorita acestui sistem extrem de prost gandit si multe firme au acumulat datorii uriase. De mult timp am tot cerut noi, cei care lucram si vedem ce se intampla in practica, schimbarea aceasta!

Citeaza

Acordarea dreptului de depunere trimestrială a Declarației 112 ......societățile comerciale trebuie să fi avut în anul anterior un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv și venituri totale anuale mai mici de 100.000 euro;

Fara ironie, dar de unde vine nr. mediu de pana la 3 salariati exclusiv? Nu puteau lasa ca si la micro: pana la 9 salariati?


In rest, masurile sunt binevenite, dar repet s-ar putea strange bani frumosi la buget numai din obligatia platii principalului pana la 31.12 si anularea dobanzilor si penalitatilor in acest caz.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 02 September 2011 - 11:42 AM

Dana




#13 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 September 2011 - 02:16 PM

Articolul cu pricina din textul ordonantei suna asa :

"Art. XI - (1) Pentru obligațiile fiscale restante la 31 august 2011 penalitățile de întârziere se anulează sau se reduc, astfel:
a) penalitățile de întârziere se anulează dacă obligațiile principale și dobânzile aferente acestora se sting prin plată voluntară sau compensare până la 31 decembrie 2011;
b) penalitățile de înârziere se reduc cu 50% dacă obligațiile principale și dobânzile aferente acestora se sting prin plată voluntară sau compensare până la 30 iunie 2012.
(2) Pentru dobânzile datorate până la data stingerii și stabilite prin decizii comunicate după această dată, condiția se consideră îndeplinită dacă dobânzile se sting până la termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(3) În cazul prevăzut la alin. (1), se desființează, total sau parțial, chiar dacă împotriva acestora s-au exercitat sau nu căi de atac, actele administrative fiscale sau titlurile executorii prin care s-au stabilit creanțe fiscale accesorii aferente creanțelor fiscale principale, stinse potrivit alin.(1).
(4) Prevederile alin.(1) - (3) se aplică în mod corespunzător și pentru un procent de 50% din majorările de întârziere, reprezentând componenta de penalitate a acestora, aferente obligațiilor fiscale stinse prin plată sau compensare."


Ma refer doar la alin(4) ...restul e clar .

Eu zic ca prin prisma faptului ca inainte de introducerea in codul de procedura fuscala a penalitatilor de intarziere , toate accesoriile erau numite generic "majorari de intarziere " care aveau pe langa o componenta dobanzii si o componenta penalizatoare . Aici legiutorul in textul ordonantei o apreciaza undeva la 50% .
Deci cu alte cuvinte eu asa inteleg ca si din majorarile de intarziere care le-ai acumulat , jumatate urmeaza aceleasi regim ca si penalitatile ( alin (1) - alin (3) ).

Oare zic bine sau is prea optimist? din textul de lege asa reiese...eu lucrez cu materialul clientului...( a se citi MFP )

Aceasta postare a fost editata de gramaco: 02 September 2011 - 02:20 PM




#14 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 September 2011 - 09:18 PM

monitorul oficial 627 / 02.09.2011 - ordonanta guvernului nr. 30 - codul fiscal si in monitorul 626 - Og 29 - cod de procedura fiscala



#15 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 02 September 2011 - 09:26 PM

OG 30/31.08.2011- Ordonanta pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, a fost publicata in MO 627/02.09.2011 - multumim cosmin0304, tocmai acum il vazusem si eu

Spre deosebire de Proiectul Ordonantei, articolul 7 alineatul (1) punctul 2, subpunctele 2.1 si 2.2 nu se mai modifica
A fost introdus Art. XI in Ordonanta publicata- postat mai sus de gramaco
Art. XI - (1) Pentru obligatiile fiscale restante la 31 august 2011 penalitatile de intarziere se anuleaza sau se reduc, astfel:
a) penalitatile de intarziere se anuleaza daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora se sting prin plata voluntara sau compensare pana la 31 decembrie 2011;
b) penalitatile de intarziere se reduc cu 50% daca obligatiile principale si dobanzile aferente acestora se sting prin plata voluntara sau compensare pana la 30 iunie 2012.
(2) Pentru dobanzile datorate pana la data stingerii si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, conditia se considera indeplinita daca dobanzile se sting pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In cazul prevazut la alin. (1), se desfiinteaza, total sau partial, chiar daca impotriva acestora s-au exercitat sau nu cai de atac, actele administrative fiscale sau titlurile executorii prin care s-au stabilit creante fiscale accesorii aferente creantelor fiscale principale, stinse potrivit alin.(1).
(4) Prevederile alin.(1) - (3) se aplica in mod corespunzator si pentru un procent de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate a acestora, aferente obligatiilor fiscale stinse prin plata sau compensare.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 02 September 2011 - 09:28 PM




#16 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 05 September 2011 - 02:56 PM

Pentru usurinta citirii Art. I din Ordonanta si cateva sublinieri:
Art.II – (1) Prevederile art. I se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2012, cu urmatoarele exceptii:
a) prevederile pct. 8, 10, 13, 19, 20, 39, 42, 44, 47, 51, 53 – 64, 67, 68, 70 – 72 si 74 se aplica incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.
39. La art. 134.1 alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(7) Prestarile de servicii care determina decontari sau plati succesive, cum sunt serviciile de constructii-montaj, consultanta, cercetare, expertiza si alte servicii similare, sunt considerate efectuate la data la care sunt emise situatii de lucrari, rapoarte de lucru, alte documente similare pe baza carora se stabilesc serviciile efectuate sau, dupa caz, in functie de prevederile contractuale, la data acceptarii acestora de catre beneficiari.”

Art.II – (1) Prevederile art. I se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2012, cu urmatoarele exceptii:
b) prevederile pct. 25, 91 si 92 se aplica incepand cu veniturile aferente lunii octombrie a anului 2011.

Art.II – (1) Prevederile art. I se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2012, cu urmatoarele exceptii:
c) prevederile pct. 41 se aplica incepand cu declaratia recapitulativa aferenta lunii august a anului 2011.
41. La art. 156.4 partea introductive a aliniatului (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
“(1) Orice persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153.1 trebuie sa intocmeasca si sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare unei luni calendaristice, o declaratie recapitulativa in care se mentioneaza:”.


Art.II
(2) Prevederile art. I pct. 4, 40, 82, 84 si 85 intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii prezentei ordonante in Monitorul Oficial.
4. La art. 11 alineatele (1.1) si (1.2) se modifica si vor avea urmatorul continut:
„(1.1) Autoritatile fiscale nu vor lua in considerare o tranzactie efectuata de un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia livrarilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
(1.2) De asemenea, nu sunt luate in considerare de autoritatile fiscale tranzactiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita.
40. La art. 145 alineatul (4.1), se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4.1) In conditiile stabilite prin norme se acorda dreptul de deducere a taxei pentru achizitiile efectuate in cadrul procedurii de executare silita de catre o persoana impozabila de la un contribuabil declarat inactiv, potrivit art.11, sau de la o persoana impozabila in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului, potrivit legii.”
82. La art. 254, aliniatul (7) se abroga.
84. La art. 259, aliniatul (6.1) se abroga.
85. La art. 264, aliniatul (5) se abroga.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 05 September 2011 - 02:58 PM




#17 whitemagnolia09

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 19 October 2011 - 01:16 PM

Buna ziua!

Va rog foarte foarte mult sa ma ajutati si pe mine cu ceve! Am inteles ca daca vrei sa platesti datoriile, conform prevvederilor OUG in discutie, trebuie depusa o anumita documentatie, dar nu gasesc ce si cum trebuie. Cica nu poti sa te duci direct, sa platesti pricipalul plus dobanda si sa fii scutit de penalitati. Ar treb sa iti fie aprobata documentatia si dupa poti plati.

Multumesc anticipat!



#18 mariamarin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 19 October 2011 - 02:50 PM

ORDIN nr. 2604 din 3 octombrie 2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din Ordonanța Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale
Având în vedere prevederile art. XI din Ordonanța Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale,în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
......
Art. 5
Până la data de 15 octombrie 2011, organele competente identifică contribuabilii care, conform evidențelor fiscale, înregistrează obligații fiscale principale restante la data de 31 august 2011 și notifică contribuabilii privind posibilitatea acordării facilității prevăzute la art. 2. Contribuabilii care nu au fost notificați se pot adresa organelor competente pentru clarificarea situației fiscale.
Art. 6
Organul competent are obligația ca, la solicitarea contribuabililor, să clarifice eventualele neconcordanțe existente între evidența acestora și evidența fiscală.
Art. 7
(1)În vederea acordării facilității prevăzute la art. 2, contribuabilii pot depune o cerere prin care solicită o situație a obligațiilor de plată exigibile, care urmează a fi stinse în scopul îndeplinirii condiției prevăzute la art. 2 alin. (1), precum și a celor care intră sub incidența facilității.
(2)În termen de 5 zile de la data depunerii cererii, organul competent comunică contribuabilului situația prevăzută la alin. (1) și întocmește borderou provizoriu de scădere din evidența fiscală a obligațiilor fiscale ce pot face obiectul facilității prevăzute la art.
....................
Art. 9
Contribuabilii care nu au depus cererea prevăzută la art. 7 alin. (1), dar sting prin plată sau compensare toate obligațiile de plată, solicită acordarea facilității prevăzute la art. 2 prin depunerea unei cereri la organul competent. Dispozițiile art. 7 alin. (4)-(5) sunt aplicabile în mod corespunzător. În acest caz, contribuabilul poate solicita restituirea sumelor care formează obiect al facilității prevăzute la art. 2, potrivit art. 117 din Codul de procedură fiscală.



#19 whitemagnolia09

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 20 October 2011 - 06:33 AM

Vezi postareamariamarin, la 19 October 2011 - 02:50 PM, a spus:

ORDIN nr. 2604 din 3 octombrie 2011 privind aplicarea prevederilor art. XI din Ordonanța Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale
Având în vedere prevederile art. XI din Ordonanța Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum și pentru reglementarea unor măsuri financiar-fiscale,în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
......
Art. 5
Până la data de 15 octombrie 2011, organele competente identifică contribuabilii care, conform evidențelor fiscale, înregistrează obligații fiscale principale restante la data de 31 august 2011 și notifică contribuabilii privind posibilitatea acordării facilității prevăzute la art. 2. Contribuabilii care nu au fost notificați se pot adresa organelor competente pentru clarificarea situației fiscale.
Art. 6
Organul competent are obligația ca, la solicitarea contribuabililor, să clarifice eventualele neconcordanțe existente între evidența acestora și evidența fiscală.
Art. 7
(1)În vederea acordării facilității prevăzute la art. 2, contribuabilii pot depune o cerere prin care solicită o situație a obligațiilor de plată exigibile, care urmează a fi stinse în scopul îndeplinirii condiției prevăzute la art. 2 alin. (1), precum și a celor care intră sub incidența facilității.
(2)În termen de 5 zile de la data depunerii cererii, organul competent comunică contribuabilului situația prevăzută la alin. (1) și întocmește borderou provizoriu de scădere din evidența fiscală a obligațiilor fiscale ce pot face obiectul facilității prevăzute la art.
....................
Art. 9
Contribuabilii care nu au depus cererea prevăzută la art. 7 alin. (1), dar sting prin plată sau compensare toate obligațiile de plată, solicită acordarea facilității prevăzute la art. 2 prin depunerea unei cereri la organul competent. Dispozițiile art. 7 alin. (4)-(5) sunt aplicabile în mod corespunzător. În acest caz, contribuabilul poate solicita restituirea sumelor care formează obiect al facilității prevăzute la art. 2, potrivit art. 117 din Codul de procedură fiscală.
Multumesc frumos! M-a ajutat foarte mult raspunsul tau! Eu a crezut ca vatrebui sa depun o documentatie stufoasa ca cea prev in oug nr. 29/2011! o zi buna






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL