Postat 16 September 2011 - 06:11 PM
Semnătură electronică(contra cost că și firmele private "agreate" trebuie să aibă din ce să-mpartă) și declarațiile fiscale, mai multe sau mai puține versus sau vis a vis de "Bani la buget până la termenele legale" este o veche propunere care din păcate de reprezentanții Ministerului Finanțelor, nu știu de ce,dar nu a fost și încă nu este ... agreată.
Acceptată.
Dar mai bine reiterez propunerea:
1.Impozitele și taxele trebuiesc plătite de orice contribuabil la niște termene lunare, trimestriale sau semestriale ori anuale conform legii.Dar și exclusiv doar în baza Codului fiscal!
(Tot ce se-ncasează pe baza altor prevederi NU SUNT TAXE ori IMPOZITE FISCALE. Sunt doar VENITURI. EXTRABUGETARE. Ale încasatorilor.Percepute pentru niște prestații REALE, în cazul cărora taxarea cu timbre fiscale este INSUFICIENTĂ. Deci autoritatea prestatoare este chiar autorizată să perceapă niște ONORARII stabilite pe baza unui Regulament de stabilire a tarifelor aplicabile)
2.Orice plată se face nu întrun cont colector ci în conturi bugetare distincte, astfel încît fiecare plată să fie echivalent cu o declarație fiscală REALIZATĂ. Onorată.
3.Anual cu ocazia întocmirii și definitivării, aprobării Situațiilor financiare anuale , să fie întocmite și depuse la Administrațiile financiare teritoriale DECLARAȚII FISCALE RACITULATIVE, din care să rezulte pe fiecare impozit ori taxă în parte când,pe ce perioadă, cât, pe ce bază se datora, pe de o parte, respectiv când , cât a fost achitat efectiv , pe de altă parte.
4.Dacă agentul economic, contribuabilul, conform DECLARAȚIEI RECAPITULATIVE mai are de plată, termenul de plată să fie 31 mai. Iar dacă agentul economic, contribuabilul are de luat înapoi, atunci ori
a) se consideră plătit în avans , deci compensabil cu obligațiile curente, ori
b) poate solicita restituirea sumei de fisc întrun termen de 60 de zile calendaristice, dar numai după efectuarea unui control fiscal în acest scop în cadrul termenului de 60 de zile calendaristice
5.Regulile de la pct.1-4 nu anulează obligația legală a agentului economic, contribuabilului ca oricând să aibă toate datele financiar-contabile prelucrate "la zi" și astfel să asigure că se poată face, efectua oricând un control fiscal inopinat nu numai asupra datelor "istorice", ale exercițiilor anterioare, ci și asupra exercițiului curent!
6.D.p.d.v informatic nu țin să mă exprim, dar , personal sunt convins că ori
a) se poate renunța la semnătură electronică , și-n acest caz reprezentantul agentului economic, contribuabilului convin ca orice corespondență să se realizeze prin email-uri, dar confirmate, certificate de primire, inclusiv ca și conținut, de fisc
b) semnătura electronică să fie "certificată" și "eliberată" direct de fisc , la solicitarea agentului economic, contribuabilului. Fără a se mai implica vreo firmă sau firmuliță "sus-pusă" ori agreată sau abilitată , respectiv autorizată.Iar taxa percepută de fisc să fie aplicată sub forma timbrului fiscal de o anume valoare!
Deci ... dacă s-ar dori ori s-ar chiar vrea , soluții ... și altele , poate chiar mai bune, există!
Doar că trebuie identificate, adoptate și practicate!