Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AJUSTARE TVA IN PROCEDURA DE INSOLVENTA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


AJUSTARE TVA IN PROCEDURA DE INSOLVENTA


1 reply to this topic

#1 Geta L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 September 2011 - 02:21 PM

Buna ziua,
In evidenta unei societati comerciale care a facut cerere de intrare in insolventa in scopul reorganizarii judiciare, se regasesc o serie de obligatii de plata catre furnizori pentru care nu s-au depus cereri de inscriere la masa credala. In acest caz se pune problema tratamentului fiscal al acestor datorii. Odata ce s-a inchis tabloul definitiv al creantelor, furnizorii in cauza nu mai pot pretinde incasarea lor. In acest caz normal ar fi sa se ajusteze baza de impozitare deoarece la momentul inregistrarii facturilor s-a utilizat dreptul de a deduce. Totusi art 138 lit d din CF face trimitere doar la situatii de faliment (ceea ce nu este cazul) iar ca moment este data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii. In acelasi timp vad necesara inregistrarea anularii acestor obligatii de plata ceea ce, dupa caz, functie de exercitiul financiar la care se refera, inseamna diminuarea cheltuielii sau inregistrarea prin contul 117. Si totusi dpdv al art 138 CF nu este asa. Ca sa nu mai spun de faptul ca este posibila respingerea unor creante chirografare prin programul de reorganizare judiciara si astfel apar intrebari cu privire la regimul fiscal al acestor obligatii de plata respinse. Ce parere aveti?



#2 ide

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 06 June 2013 - 01:18 PM

OMFP 3055/2009 privind Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE
pct.187 "la scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau plata sunt prescrise, societatea trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale pentru decontarea acestora." (vezi si Codul civil-trebuie notificat, daca imi aduc bine aminte)
Situatiile pentru care Codul fiscal prevede obligativitatea ajustarii sunt prevazute la art. 148 si art. 149 din Codul fiscal, deci nu se face ajustare.
Art. 138 da dreptul furnizorului dvs. sa-si faca ajustarea.

In schimb, potrivit art 19 din Codul fiscal (mai este o prevedere undeva dar nu-mi aduc aminte) este venit impozabil in perioada in care se efectueaza operatiunea, daca cheltuiala a fost deductibila la calculul imp/profit.

Inregistrare contabila:
401 Furnizori = 7588 Alte venituri din exploatare







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL