Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mai bine mai tarziu decat niciodata, mai bine de doua ori decat o singura data - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Mai bine mai tarziu decat niciodata, mai bine de doua ori decat o singura data


12 replies to this topic

#1 conta_ro

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1223 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 09:36 AM

"Proasta memorie mai e si aia care lucreaza doar inapoi", constata Lewis Carroll intr-una din povestirile despre aventurile Alicei. A fost primul lucru la care m-am gandit cand am avut surpriza de a descoperi, in urma cu doua zile, mesajele primite de la directia de comunicare a Ministerul Finantelor Publice. Doua mesaje cu acelasi continut, in aceeasi zi, la aceeasi (singura) solicitare.

Articol de : Ruxandra Hurezean, Sorin Marghitas

Citeste tot articolul
conta_ro



#2 simonaelena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 15 September 2011 - 09:53 AM

Am ramas fara cuvinte..... In minte imi " zburda" o multime de intrebari legate de anumite interese si cine are de castigat dintr-o asemenea afacere. Pana una alta, fiecare dintre noi a cheltuit bani frumosi pentru achizitionarea unor certificate care ar trebui sa fie gratuite. Si daca ministerul nu are competente in emiterea de certificate digitale, nicio problema; trebuie sa se vrea, se da o hotarare/ordonanta/lege sau ce or vrea ei, ca oricum nu tin cont de nimic, si infiinteaza un astfel de serviciu.

Raspunsul primit este o sfidare fata noi, fraierii care ne platim taxele la termen ca poata ei sa huzureasca.

Aceasta postare a fost editata de simonaelena: 15 September 2011 - 09:55 AM




#3 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 15 September 2011 - 03:13 PM

Nu este prima si nici ultima oara cand reprezentantii MFP raspund in acest mod. Mai degraba, cred ca, de fapt, aceasta modalitate de a raspunde diverselor solicitari este chiar o regula, stabilita in mod tacit sau nu neaparat, datorita iresponsabilitatii cu care sunt inzestrati acesti oameni care sunt asezati acolo pentru a ne fi de ajutor. Daca dintre cititorii acestui forum (si sunt convinsa ca sunt multi) exista cineva care a facut o solicitare si a primit un altfel de raspuns, as fi curioasa sa-l aflu si eu.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2011 - 04:30 PM

eu am primit, in 2001, un raspuns cu o astfel de enuntare seaca a bazei legale, numai ca era exact ce-mi trebuia fiindca la un control al adm. fin. Ilfov se insista asupra aplicarii unui art. de lege care nu se aplica in speta respectiva, iar eu am aratat acest lucru in cererea de opinie trimisa la MF.
raspunsul primit de la ei continea doar baza legala aplicabila (fara alte explicatii), insa si asa a fost f bine pt mine fiindca acolo nu aparea si respectivul art. aflat in litigiu cu AF Ilfov, deci acela nu se aplica - astfel am putut dovedi ca si punctul de vedere al MF e cel sustinut de catre mine si am scapat basma curata in fata sefilor mei de atunci.

mare balamuc a fost cu acel control - implicatiile financiare puteau fi majore :angry: , 'oi tine minte cate zilisoare 'oi avea !!



#5 monellu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 131 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 15 September 2011 - 08:20 PM

Ne-am invatat sa vorbim pe la colturi si sa ne plangem de toate modificarile!

Am vrut democratie? Am vrut civilizatie?

Pentru cei cu memoria scurta:
- ne-am cumparat toti documente tipizate
- ne-am cumparat toti case de marcat
- ne-am fiscalizat toti casele de marcat
- ne-am luat toti calculatoare
- ne-am luat toti imprimante
- ne-am conectat toti la internet
- ne-am facut toti semnatura electronica

Deci ce mai conteaza domnilor si doamnelor 50 de euro pe an? Doar toate sunt deductibile fiscal HA! HA! HA!
Deci stimate contribuabil: TACI SI INGHITE!


DAR PANA CAND???



#6 marcelnechita

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:folclorul, in special dansul!

Postat 16 September 2011 - 08:53 AM

La urma urmei, cam la ce raspuns v-ati fi asteptat? Daca m-as pune in situatia lor, sa primesc o astfel de intrebare, normal ca nu as avea un raspuns pertinent!
"De ce ma obligi sa platesc?"; "Pentru ca vreau si pentru ca pot!" Acesta este singurul raspuns plauzibil!
Vai ca n-a da Domnul sa vina ceva particule din alea solare si tot ce este electronic pe planeta sa faca "poc" si sa revenim la pix si foaie!
95% din contabili am face pe noi! :)



"Ce mai faceti????"; "Ce sa fac, domnisoara, platesc, platesc!!!"

Imagine postata



#7 rusuandras

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 September 2011 - 09:28 AM

Bine ca avem unde sa ne plangem! Caci altceva si asa nu facem.S-a gandit cineva ca de ce sunt 4 firme acreditate sa furnizeze aceasta minune? Probabil pt.ca sunt tot cam atatea partide "importante",iar in spatele acestor firme sta cate-un politician din aceste partide.Iar noi n-avem altceva de facut,decat sa ne plangem pe forum si la alegerile urmatoare sa-i votam iarasi,caci n-avem de ales!!! :angry:



#8 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 16 September 2011 - 12:42 PM

Vezi postareamarcelnechita, la 16 September 2011 - 08:53 AM, a spus:

La urma urmei, cam la ce raspuns v-ati fi asteptat? Daca m-as pune in situatia lor, sa primesc o astfel de intrebare, normal ca nu as avea un raspuns pertinent!
"De ce ma obligi sa platesc?"; "Pentru ca vreau si pentru ca pot!" Acesta este singurul raspuns plauzibil!
Vai ca n-a da Domnul sa vina ceva particule din alea solare si tot ce este electronic pe planeta sa faca "poc" si sa revenim la pix si foaie!
95% din contabili am face pe noi! :)



"Ce mai faceti????"; "Ce sa fac, domnisoara, platesc, platesc!!!"


Ideea este ca, MFP raspunde la fel, indiferent de ce fel intrebari i se pun, si indeferent daca acestea ar putea sau nu sa aiba raspunsuri pertinente, pentru ca situatia e intotdeauna la fel:

Intrebare contribuabil(in cel mai succint mod):
"Ce inseamna ca un agent economic are voie sa-si deduca cheltuielile rezultate in urma stingerii creantelor clientilor care intampina probleme datorate unor fenomene economice?


Raspuns MFP:
"Conform art 21, legea 571/2003 actualizata, sunt deductibile:
n) pierderile înregistrate la scoaterea din evidență a creanțelor neîncasate, în următoarele cazuri:
.
.
4. debitorul înregistrează dificultăți financiare majore care îi afectează întreg patrimoniul."

:laugh: :laugh:



#9 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 16 September 2011 - 06:11 PM

Semnătură electronică(contra cost că și firmele private "agreate" trebuie să aibă din ce să-mpartă) și declarațiile fiscale, mai multe sau mai puține versus sau vis a vis de "Bani la buget până la termenele legale" este o veche propunere care din păcate de reprezentanții Ministerului Finanțelor, nu știu de ce,dar nu a fost și încă nu este ... agreată.
Acceptată.
Dar mai bine reiterez propunerea:
1.Impozitele și taxele trebuiesc plătite de orice contribuabil la niște termene lunare, trimestriale sau semestriale ori anuale conform legii.Dar și exclusiv doar în baza Codului fiscal!
(Tot ce se-ncasează pe baza altor prevederi NU SUNT TAXE ori IMPOZITE FISCALE. Sunt doar VENITURI. EXTRABUGETARE. Ale încasatorilor.Percepute pentru niște prestații REALE, în cazul cărora taxarea cu timbre fiscale este INSUFICIENTĂ. Deci autoritatea prestatoare este chiar autorizată să perceapă niște ONORARII stabilite pe baza unui Regulament de stabilire a tarifelor aplicabile)
2.Orice plată se face nu întrun cont colector ci în conturi bugetare distincte, astfel încît fiecare plată să fie echivalent cu o declarație fiscală REALIZATĂ. Onorată.
3.Anual cu ocazia întocmirii și definitivării, aprobării Situațiilor financiare anuale , să fie întocmite și depuse la Administrațiile financiare teritoriale DECLARAȚII FISCALE RACITULATIVE, din care să rezulte pe fiecare impozit ori taxă în parte când,pe ce perioadă, cât, pe ce bază se datora, pe de o parte, respectiv când , cât a fost achitat efectiv , pe de altă parte.
4.Dacă agentul economic, contribuabilul, conform DECLARAȚIEI RECAPITULATIVE mai are de plată, termenul de plată să fie 31 mai. Iar dacă agentul economic, contribuabilul are de luat înapoi, atunci ori
a) se consideră plătit în avans , deci compensabil cu obligațiile curente, ori
b) poate solicita restituirea sumei de fisc întrun termen de 60 de zile calendaristice, dar numai după efectuarea unui control fiscal în acest scop în cadrul termenului de 60 de zile calendaristice
5.Regulile de la pct.1-4 nu anulează obligația legală a agentului economic, contribuabilului ca oricând să aibă toate datele financiar-contabile prelucrate "la zi" și astfel să asigure că se poată face, efectua oricând un control fiscal inopinat nu numai asupra datelor "istorice", ale exercițiilor anterioare, ci și asupra exercițiului curent!
6.D.p.d.v informatic nu țin să mă exprim, dar , personal sunt convins că ori
a) se poate renunța la semnătură electronică , și-n acest caz reprezentantul agentului economic, contribuabilului convin ca orice corespondență să se realizeze prin email-uri, dar confirmate, certificate de primire, inclusiv ca și conținut, de fisc
b) semnătura electronică să fie "certificată" și "eliberată" direct de fisc , la solicitarea agentului economic, contribuabilului. Fără a se mai implica vreo firmă sau firmuliță "sus-pusă" ori agreată sau abilitată , respectiv autorizată.Iar taxa percepută de fisc să fie aplicată sub forma timbrului fiscal de o anume valoare!

Deci ... dacă s-ar dori ori s-ar chiar vrea , soluții ... și altele , poate chiar mai bune, există!
Doar că trebuie identificate, adoptate și practicate!



#10 edwardvictor

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 September 2011 - 09:50 PM

Daca va arat ce au raspuns de la "locale" la o scrisorica in care intrebam ce acte sunt necesare pentru o reevaluare...astia sunt idiotii, cu ei defilam.



#11 MariusRa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 19 September 2011 - 09:26 AM

Nu vreau sa supar pe nimeni, dar angajatii "Finantelor" prefera calea de minima rezistenta si nu au idei personale, deoarece acestea nu le aduc decat necazuri. E dovedit.
Pe de alta parte, contabilii fac de multe ori lucruri pe care nu le inteleg si dau vina mereu pe altii, ca asa-i normal. Fiind un forum "specializat" fiecare contabil stie de "indicatiile" pe care le-a primit pentru a cere FIECAREI firme pentru care lucreaza sa-si achizitioneze un certificat digital, asa zisa semnatura digitala. Asa au facut contabilii reclama si vanzare directa acelor firme "potrivite" acreditate sa vanda certificatele.
Era destul sa citeasca fiecare putin si sa constate ca pe un singur certificat se pot transmite declaratiile tuturor firmelor din Romania, sau macar ale tuturor firmelor la care lucreaza un contabil, pe baza unei imputerniciri. Chiar ma gandeam sa profit de situatie si sa infiintez un serviciu de transmitere date, cu un singur certificat digital si sa taxez cu 10 bani operatiunea. Dar cum sa adun banii? Ideea e ca asta puteau face "Finantele", sa achizitioneze un certificat si fiecare sa-l foloseasca. Dar nici ei, nici multi altii nu inteleg diferenta intre o semnatura digitala si una olografa. Prima are rolul doar de a asigura ca nu s-au produs modificari de continut de la momentul transmiterii pana la momentul receptionarii fisierelor si prin marca temporala elimina posibilitatea de a "jongla" cu diferite declaratii, daca cunosti pe cine trebuie.
E clar ca nu le poti sti pe toate, dar prin faptul ca nimeni nu a dorit informarea contribuabililor si a contabililor despre realitati legate de "semnatura" digitala, sprijinul "pe fata" dat de autoritati unei afaceri "private" denota interesele la nivel inalt.
In Germania tocmai s-a renuntat la "semnatura" digitala deoarece dupa o perioada de gratie, interesul firmelor a fost prea mic iar "Finantele" in mod democratic, cauta alternative.



#12 primavera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:satu mare

Postat 19 September 2011 - 04:39 PM

O sa va revoltati ce am sa spun....dar sa privim partea plina a paharului:
daca tot ne-au obligat sa ne facem semnatura digitala...e bine deoarece eu am gasit un lucru bun in toata harababura asta si anume pot sa transmit declaratii fara sa depind de un orar al finantelor si am scapat de coada ce se facea in data de 25 ale lunii.....in rest asa ne-am obisnuit sa ni se bage mina in buzunar si noi sa spunem " multumesc".
Ce , parca e prima desteptaciune care o emite guvernul?
Cind au introdus impozitul forfetar si toata lumea am urlat ca o sa duca de ripa firmele mici....si ce?
Dupa ce le-au terminat ,au scos impozitul.Un raspuns super din partea Garzii Financiare: s-au inchis numai firmele care nu functionau.Deci ceea ce vedem noi nu e adevarat....



#13 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 19 September 2011 - 10:16 PM

[quote name='MariusRa' timestamp='1316417168' post='244559']

Stimate coleg MariusRa.Chiar nu pot sa realizez daca maninci aceeasi paine cu noi,contabilii,de vreme ce ai postat aici ca sa dai in noi si sa ne subestimezi. Ce intelegi prin expresia" fiecare contabil stie de "indicatiile" pe care le-a primit"? Si de unde ai aflat ca-citez :"Asa au facut contabilii reclama si vanzare directa acelor firme "potrivite" acreditate sa vanda certificatele." Personal sunt unul dintre contabilii care NU AU FACUT ASA!!! Si am certitudinea absoluta ca majoritatea colegilor de breasla au "prins" smecheria,ca doar mare filozofie nu este. Normal ca am achizitionat o semnatura electronica si,pe baza de imputernicire,semnam declaratiile pentru toti clientii nostri.Si i-am taxat pe toti,astfel incat ei,impreuna,au platit semnatura si actualizarea acesteia dupa 12 luni(alta magarie!!!).Astfel i-am boicotat si pe furnizorii "dedicati"-in loc de 40 de semnaturi,au vandut numai una.Deci am citit prevederile legale,ba mai mult! Chiar am inteles ce putem face,zau asa...
Poate ca suntem cu totii bulversati si dezorientati de permanentele modificari ale legislatiei fiscale. Dar nu suntem batuti in cap.
Dar problema nu este aici,problema este tot la noi,cei multi,care nu facem altceva decat sa ne supunem tuturor regulilor impuse,care nu stim sa spunem NU-sau poate ca ne este teama. Si ceea ce este cel mai grav,este ca NU SUNTEM UNITI. In loc sa ne spunem punctul de vedere acolo unde trebuie,ne dam cu parerea pe la colturi.
Concluzie: ne meritam soarta. Si inca mai putem duce.Din pacate ,cei pe care tot noi ii platim,nu fac nimic altceva decat sa scormoneasca furibund prin sertarele cu idei cretine,ca sa ne mai faca asemenea "bucurii" in continuare.Si au foarte multe astfel de sertare...






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL