Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cum inregistrez - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

cum inregistrez


10 replies to this topic

#1 angel1976

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 October 2011 - 10:26 AM

Buna ziua tuturor ,
Va rog sa-mi spune ti si mie in ce cont inregistrez corect cheltuielile in interes personal facute de catre seful unitatii?Exista asa ceva sau cum pot face ? Eu sunt noua in acest domeniu si nu stiu cum sa fac.
Va multumesc foarte mult pentru ajutor.



#2 miculuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 October 2011 - 10:41 AM

Cum adica? a facut cheltuieli in interes personal din avansul acordat?sau sunt cheltuieli cu diurna,cazarea?
Specifica te rog.




#3 angel1976

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 October 2011 - 01:46 PM

Vezi postareamiculuta, la 17 October 2011 - 10:41 AM, a spus:

Cum adica? a facut cheltuieli in interes personal din avansul acordat?sau sunt cheltuieli cu diurna,cazarea?
Specifica te rog.

De exemplu a luat din casierie bani pentru mancare , pentru a-si plati unele utilitati , etc.Si eu tin registru de casa pe SAGA iar acolo tin evidenta tuturor banilor aflati in casierie: ce intra cu provenienta lor ,ce iese, destinatia lor , si nu stiu unde sa trec banii.
Va multumesc



#4 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 17 October 2011 - 05:48 PM

Dvs. ziceti "De exemplu a luat din casierie bani pentru mancare , pentru a-si plati unele utilitati , etc.Si eu tin registru de casa pe SAGA iar acolo tin evidenta tuturor banilor aflati in casierie: ce intra cu provenienta lor ,ce iese, destinatia lor , si nu stiu unde sa trec banii."

Dar p-acolo pe la dvs. la "ce iese, destinatia lor" nu aveti specificat prin program ca trebuie sa debitati spre exemplu un cont 542 "Avansuri de trezorerie", ori altul 461 "Debitori", sau poate si 4551 "Actionari/asociati - conturi curente.
Nu de alta dar in functie de priceperea dvs. oricare puteti folosi, doar sa va asigurati ca pe DISPOZITIA DE PLATA CATRE CASERIE, seful dvs. a semnat nu numai pe fata pentru dispunerea platii, ci si pe verso, pentru primirea sumei.
Iar daca cumva cand se-ntoarce va pune pe masa facturi, chitante ori doar si numai bonuri fiscale, atunci inseamna ca se asteapta ca dvs. sa-i intocmiti DECONTUL DE CHELTUIELI, si daca cumva i-a ramas ceva maruntis prin buzunar, sa-i spuneti ca-l poate restitui! Doar asa ca sa nu ramana DEBITOR.Societatii.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 17 October 2011 - 05:50 PM




#5 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 17 October 2011 - 06:22 PM

Cred ca "angel1976" intreaba din punct de vedere a contabilului si nu a casierului.
Cine crede ca in Romania vre-un patron face delegatie si decont de cheltuieli se inseala in 99% din cazuri. In mediul privat nu am intalnit asa ceva. Daca-i face contabilul delegatie+decont accepta sa semneze dar el nu-si face asa ceva. Contabilul se trezeste cu diverse cheltuieli facute de administrator prin cardul firmei sau aduce bonuri fiscale cu diverse cheltuieli personale, fara nici o jena: plateste asigurarea casei personale, aduce bonuri de la mese la restaurant sau de la hoteluri din statiuni, cumpara vesela, sifonier, aparat de ras sau te miri ce. Contabilul se chinuie sa gaseasca o solutie pentru astfel de cazuri.
Cheltuielile facute de patronul administrator in scop personal sunt considerate ca fiind repartizare de dividende. Ele sunt ilegale, dar daca ne trezim cu ele trebuie sa le contam cumva.
Mai exista pe forum discutii despre astfel de cheltuieli si ar fi bine sa le cautati.
Parerile au fost impartite si, din ce-mi aduc aminte, as remarca posibilitatile:
a) Daca exista bani in 4551 eu as prefera sa se scada din acest cont suma cheltuita.
b) Se poate conta ca sume in curs de clarificare sau debitori diversi, iar ulterior sau la sfarsitul anului sa se repartizeze la dividende. Nerecomandat deoarece nu intotdeauna anul se termina cu profit.
c) Se poate conta direct la dividende, se calculeaza impozit pe dividende, care se declara si se plateste.
d) Nu se iau in considerare acele cheltuieli (bonuri fiscale), iar pentru bani se cer banii celui care a cheltuit (sa-i depuna la casierie).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#6 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 17 October 2011 - 06:58 PM

Eu v-am inteles. Si NO COMMENT!
Dar parca intrebarea initiala se referea la un registru de casa tinuta in SAGA ,program care "scuipa" si Jurnalul de casa, adica si inregistrarile contabile de preluat direct de contabil.
Sau ma-nsel eu ?
Sau cumva-n SAGA "contabilul" face, tine si Registrul de casa ?
Dar ce mai conteaza ? Conteaza ca firma are cash. De cheltuit!
Cat despre DECONTURI, ca se fac sau nu, eu am constatat ca fiscul a anulat o sumedenie de inregistrari pentru ca nu a luat in considerare DOCUMENTELE JUSTIFICATIVE prezentate. Dar mai rar am auzit ca ar fi gasit DECONTURI, de anulat. Eventual a respins ca NEDEDUCTIBILE anumite cheltuieli facute in interes personal ori le-a transformat in VENITURI.Din imputatii.



#7 noemi2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 October 2011 - 01:00 PM

buna! am si eu o nelamurire.am primit factura de la furnizor, am platit-o din 455.cand fac decontul nu mai fac inregistrarea 455=5311?eu prin decont inteleg achitarea datoriei societatii fata de asociat/angajat.va rog sa ma ajutati.



#8 noemi2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 October 2011 - 01:43 PM

Vezi postareanoemi2, la 20 October 2011 - 01:00 PM, a spus:

buna! am si eu o nelamurire.am primit factura de la furnizor, am platit-o din 455.cand fac decontul nu mai fac inregistrarea 455=5311?eu prin decont inteleg achitarea datoriei societatii fata de asociat/angajat.va rog sa ma ajutati.
mi s-a spus ca este ok sa ii las pt multa vreme in 455 daca nu sunt bani in casa....



#9 anca lavinia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 November 2011 - 05:31 PM

1)Se da urmatorul bilant de deschidere:
ACTIV:
-mijloace fixe 1800
-materii prime 400
-materiale consumabile 400
-clienti 600
-casa 900
Total 4000

PASIV:
-capital social 2100
-imprumuturi pe termen lung 1000
-furnizori 200
-salariati 700
Total 400

Inregistrati prin formule contabile operatiunile de mai jos:

1-se vinde un mijloc fix la pretul de vanzare de 1200 lei valoarea de achizitie fiind de 6000 lei
2-se incaseaza prin banca contravaloarea mijlocului fix
3-se restituie bancii prin contul de la banca imprumutul de 1000 lei
4-se dau in consum materii prime 100 lei si materiale consumabile in valoare de 150 lei
5-se plateste prin contul de la banca datorii la furnizori de 300 lei
6-se achizitioneaza pe credit comercial ambalaj de 500 lei
7-se primeste de la banca credit pe termen scurt de 100 lei
8-se inregistreaza salariile datorate de 700 lei
9-se inchid conturile,se face balanta de verificare si bilantul contabil

Va multumesc! Cu respect,Lavinia



#10 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 15 November 2011 - 06:41 PM

Vezi postareaanca lavinia, la 15 November 2011 - 05:31 PM, a spus:

1)Se da urmatorul bilant de deschidere:
ACTIV:
-213, mijloace fixe 1800
-301,materii prime 400
-3021,materiale consumabile 400
-4111,clienti 600
-5311,casa 900
Total 4000

PASIV:
-1012,capital social 2100
-1621,imprumuturi pe termen lung 1000
-401, furnizori 200
-421, salariati 700
Total 4000

Inregistrati prin formule contabile operatiunile de mai jos:

1-se vinde un mijloc fix la pretul de vanzare de 1200 lei valoarea de achizitie fiind de 6000 lei
4111 = 7583 suma de 1200 lei, concomitent cu 2813 = 213 6000 lei
2-se incaseaza prin banca contravaloarea mijlocului fix
5121 = 4111 1200 lei
3-se restituie bancii prin contul de la banca imprumutul de 1000 lei
1621 = 5121 1000 lei
4-se dau in consum materii prime 100 lei si materiale consumabile in valoare de 150 lei
601 = 301 100 lei
6021 = 3021 150 lei
5-se plateste prin contul de la banca datorii la furnizori de 300 lei
401 = 5121 300 lei
6-se achizitioneaza pe credit comercial ambalaj de 500 lei
381 = 403 500 lei
7-se primeste de la banca credit pe termen scurt de 100 lei
5121 = 5191 100 lei
8-se inregistreaza salariile datorate de 700 lei
cheltuieli cu salarii 641 = 421 700 lei
9-se inchid conturile,se face balanta de verificare si bilantul contabil
7583 = 121 1200 lei
121 = % 950 lei
601 100 lei
6021 150 lei
641 700 lei

Având soldurile iniţiale şi rulajele conform înregistrărilor în sumă totală de 13400 lei , faceţii dvs. balanţa contabilă şi determinaţi soldurile finale ca să puteţi întocmi şi bilanţul, cu solduri iniţiale şi cu solduri finale.

Cu plăcere
Mares Stefan

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 15 November 2011 - 06:44 PM




#11 vero84

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 December 2011 - 01:29 AM

Buna, ma poate ajuta si pe mine cineva cu urmatoarea problema:
Se vând pe credit către terti o parte din mărfurile detinute de societate la un pret de
vânzare de 500 lei, TVA 19%. Costul de achizitie pentru mărfurile vândute este de 400 lei.
As avea nevoie de analiza contabila a operatiilor economice.
Multumesc anticipat






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL