Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
O.N.G. Unitate Protejata - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


O.N.G. Unitate Protejata

3 replies to this topic

#1 Alina Mel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 21 October 2011 - 11:37 AM

Buna ziua!

Lucrez la o Unitate protejata care este si ONG.
Societatea se ocupa cu intermedieri de produse si servciii, deci nu e revanzator direct.
Societatea nu cumpara marfa pentru a o tine pe stoc, ci doar pentru a o vinde.
Un client ne-a rugat sa ii facem factura pe luna anterioara, iar fetele de la facturare de la Asociatie au fost de acord.
Problema e ca eu fac facturile de intrare in Asociatie, de la celelalte societati si ele au inchis deja luna si au depus Declaratiile.Eu nu am inchis inca luna, deoarece nu trebuie sa depun nicio declaratie, Asociatia nefiind platitoare de TVA si nici de Impozit pe profit.
Problema mea e ca nu stiu cum pot inregistra facturile de intrare, atat timp cat nu pot sa mai intocmesc facturi pe luna anterioara???

Multumesc anticipat!



#2 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 21 October 2011 - 01:52 PM

Eu nu am inteles daca e vorba de o factura de achizitii sau de una de livrari din cauza termenilor folositi.
Vorbiti de factura de achizitii dar folositi termenii "eu fac facturile" si "intocmesc facturi". Facturile sunt facute sau intocmite de furnizor. Beneficiarul doar le inregidtreaza/introduce in evidenta lui.
Daca e o factura de l;ivrare tineti cont de luna la care lucreaza clientul. Daca e una de achizitie, nu are de ce sa va intereseze de luna furnizorului.

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#3 Alina Mel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 21 October 2011 - 02:16 PM

Vezi postareanopris, la 21 October 2011 - 01:52 PM, a spus:

Eu nu am inteles daca e vorba de o factura de achizitii sau de una de livrari din cauza termenilor folositi.
Vorbiti de factura de achizitii dar folositi termenii "eu fac facturile" si "intocmesc facturi". Facturile sunt facute sau intocmite de furnizor. Beneficiarul doar le inregidtreaza/introduce in evidenta lui.
Daca e o factura de l;ivrare tineti cont de luna la care lucreaza clientul. Daca e una de achizitie, nu are de ce sa va intereseze de luna furnizorului.

tocmai de aceea e complicat. Furnizorul e tot o firma de a sefilor mei, deci facturile de iesire din Asociatie mi le face cineva, dar eu fac facturile de intrare de la furnizor. Numai ca nu eu inregistrez facturile la furnizor, ci doar la Asociatie. Problema e ca eu am factura pe Asociatie pe luna trecuta, facuta de o alta colega, dar eu trebuie sa fac factuta de intrare in Asociatie de la furnizor, numai ca furnizorul a inchis deja luna.E complicat....si pt mine...cu atat mai putin ca sunt noua in contabilitate...si chiar nu stiu ce sa fac. ....
Sper sa va fi lamurit ceva mai mult acum...
Oricum eu sunt debusolata c totul.



#4 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 21 October 2011 - 10:50 PM

Acum am inteles ca Asociatia Y primeste marfa+servicii de la firma X si le livreaza firmei Z cam in aceeasi luna.
Probabil se face cate o factura lunara de achizitie si una lunara de livrare.
Pentru luna 9 factura de livrare Y->Z s-a facut cam tarziu (fara sa se tina cont ca trebuie facuta ulterior facturii de achizitie), firma furnizoare inchizand luna 9 si nemaiputand sa faca factura de achizitie X->Y.
Atunci ar fi doua solutii:
1) Daca beneficiarul Z nu a inchis luna 9 si e de acord, aveti 2 subvariante:
a) anulati toate exemplarele lunii 9 ale facturii de livrare si refacturati in luna 10;
b) stornati factura lunii 9 (o faceti cu minus) tot in luna 9, si refacturati in luna 10, cand fie faceti doua facturi, fie (mai bine) faceti o singura factura pentru doua luni.
2) Lasati factura de livrare pe luna 9, dar faceti factura de achizitie a lunii 9 cu o data din luna 10 (luna 9 fiind inchisa), eventual cumuland cu factura lunii 10. Probabil ca nici Aviz de insotire a marfii nu se mai poate face pe luna 9. Daca se poate face aviz cu luna 9, la asociatie se conteaza cu 408 (facturi nesosite), factura putand sa fie facuta pana in 15 a lunii 10.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 21 October 2011 - 10:56 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL