#1
Postat 17 November 2011 - 06:00 PM
#2
Postat 17 November 2011 - 06:28 PM
Varianta a II-a ar fi ca să luaţi în considerare din documente doar valoare ce se poate deconta ca şi cheltuială deductibilă, inclusiv doar cotă parte din TVA-ul deductibil, de dedus, efectiv.
Factura fiind plătită integral de salariat, de fapt şi datoria sa ca debitor este deja ... achitată.Doar că partea nedecontată nu i se rambursează.
#3
Postat 18 November 2011 - 07:45 PM
La varianta 2 m-am gandit si eu, dar ma intreb daca e corect din punct de vedere legal si daca in cazul unui control nu sunt pasibil de amenda,avand in vedere ca intreaga fact e emisa pe firma.
#4
Postat 18 November 2011 - 08:45 PM
Dar dacă vreţi să respectaţi întocmai normele, înregistraţi toate facturile integral la cumpărări-achiziţii, şi partea nedeductibilă o imputaţi şi o facturaţi salariatului dvs. Deci cheltuielile în cauză integral vor fi generatoare de venituri! Pentru firma dvs.
#5
Postat 19 November 2011 - 12:20 AM
#6
Postat 19 November 2011 - 11:31 AM
Dacă iau în considerare numărul controalelor efectuate, din care cele soldate cu amenzi contravenţionale cel puţin, atunci îmi rezultă că ponderea agenţilor economici care au avut abateri contravenţionale, ori au săvârşit fapte cu nerespectarea prevederilor legale, mai ales în domeniul financiar contabil şi fiscal, ori au omis să şi facă ceea ce legea prevedea să facă, atunci îmi rezultă că majoritatea agenţilor economici verificaţi au administratori ori/şi contabili care pe ici, colo, din neştiinţă ori cu bună ştiinţă mai încalcă legea!
Iar aceeaşi pondere reflectând numărul inspectorul fiscali care au găsit motive de a încheia Proceswe Verbale pentru contravenţiile constatate, îmi indică ... câţi ... ca pondere ... sunt competenţi şi eficienţi.
Ei că de multe ori ajungem în situaţia şi dumnealor în postura că , dumnealor ne zic, pentru această chestiune trebuie să vă amendez, iar noi replicăm că ba nu, noi am procedat conform legii! Ei :,. unde scrie ?! Noi căutăm, găsim, le citim lor, facem copie xerox să-şi pună şi-n mapă şi poate sub pernă, şi ... controlul continuă! După o săptămână de control, cu durata de 2-4 ore pe zi, întrerupte, finalizate zilnic, dopar pentru că Hai să servim şi masa de prânz, concluzia unu patron care ţinea să participe la tot controlul (i-a instalat pe inspectori chiar în biroul său! iar contabilul tot acolo aducea toate documentele solicitate la control) şi efectiv a fost prezent la toate discuţiile purtate, în final a concluzionat: Păi după câte explicaţii le-ai dat şi eu am învăţat ce, unde, de ce pot găsi, şi cum trebuie să fie completate ori de cine trebuie să fie semnate toate documentele pe care le contabilizezi!
dar conlucrarea a avut şi un alt rezultat benefic: Ani de zile , trimestrial primeam câte un circular xeroxat, din care pe lângă inspectori şi eu aflam cam ce s-a putut constata pe la unii agenţi economici, şi drept urmare ce anume şi cum se va trebui verificat! Care sunt constatările care sunt în regulă, care merită doar avertismente şi care sunt abaterile de constatat şi , după caz , de sancţionat cu amenzi!
Deci că sunt sau nu competenţi este discutabil, dar sigur sunt instruiţi!
Şi asmuţiţi! Nu, nu asupra oricui. Ci selectiv. Aleatoriu, tocmai pe la firmele care sunt ... vizate.
Doar că acum , spre exemplu, directivele sună cam aşa: Se verifică toţi agenţii economici care se ocupă de construcţii şi de comercializarea materialelor de construcţii!
Cu excepţia următoarelor firme, ca lumea să nu-şi dea seama că oricând toţi constructorii de vile dintrun cartier sau chiar localitate, pot fi verificate. Fără excepţie! Doar pentru a le dovedi că sigur nu avem ce a avea cu ele! Că p-acolo au şi unii fiscalişti vile ?! Păi, da, dar ...în cazul lor totul este O.K.!
(mai puţin sursele de finanţare dacă nu şi-au găsit încă pe mătuşa Tamara! De la care să moştenească o saltea plină de cash! Pe care dormea bătrâna!))
Similar Topics
3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi