Pentru a îmbunătăți serviciul depunere a declarațiilor fiscale prin metode electronice, de la distanță și pentru a preveni blocajele în perioadele de vârf, de la 1 decembrie 2011, pentru perioadele de raportare începând cu noiembrie 2011, declarațiile 100, 300 si 710 se vor putea depune doar pe noile versiuni de soft, publicate pe portalul ANAF.
Depunerea prin Internet va putea fi facuta doar pe pagina de upload creată inițial pentru declarația 112, accesibilă prin portalul www.e-guvernare.ro, dupa autentificarea cu certificat digital calificat. Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declarațiilor, le vor putea depune la ghișeul organelor fiscale, în format PDF cu fișier xml atașat, pe suport CD, însoțite de declarația listată, semnată si ștampilată. Pentru perioadele de raportare anterioare lunii noiembrie 2011, declarațiile 100, 300 si 710 vor putea fi depuse doar la ghișeu, pe suport hârtie cu cod de bare sau cu fișier txt pe suport electronic, generate prin programele de asistență accesibile pe portalul ANAF, secțiunea Asistență contribuabili – Programe utile – Declarații fiscale.Noile versiuni ale programelor de asistenta (Soft A și Soft J) pentru declarațiile 100, 300 si 710 vor putea fi descărcate de pe portalul ANAF, secțiunea Declarații electronice – Descărcare formulare, unde se vor regăsi si prevederile legale, precum și instructiuni / documentație de ajutor.
Pentru implementarea acestor modificari sunt necesare lucrari de mentenanta in data de 26.11.2011 care pot produce dificultati la depunerea declaratiilor si vizualizarea starii acestora, iar in perioada 30.11.2011 ora 12:00 – 02.12.2011 ora 11:00 serviciul de depunere declaratii va fi oprit.