Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Proiect OUG care modifică Codul Fiscal - 02.12.2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Proiect OUG care modifică Codul Fiscal - 02.12.2011

34 replies to this topic

#1 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 05 December 2011 - 06:17 PM

Sâmbătă seara frunzăream paginile electronice ale scumpelor noastre ziare. Atenția mi-a fost captată imediat de următorul articol:

http://www.evz.ro/de...dem-956345.html

L-am parcurs rapid pentru a vedea cum vor fi afectate PFA-urile. Din articol nu rezulta niciun norișor negru. Totuși ceva m-a determinat să merg la sursă pentru a vedea cu proprii mei ochi cum stau lucrurile. Așa că am hotărât să arunc o privire, cel puțin în grabă, peste proiect. Acesta poate fi găsit la următoarea adresă:

http://discutii.mfin...f_Codfiscal.pdf

Si ce credeți că am descoperit?! Dacă am înțeles eu bine lucrurile (și cred că le-am înțeles destul de bine) ne așteaptă o mică-mare surpriză. Despre ce este vorba??? Pe scurt: în acest moment o PFA are o libertate destul de mare la stabilirea sumei folosite ca bază de calcul pentru contribuția la CAS (pensii). Odată însă cu promulgarea OUG dospite acum de scumpul nostru minister de finanțe această libertate devine istorie. Ceea ce înseamnă că PFA va plăti contribuția la CAS (31,3%), după caz, fie la norma de venit, fie la câștigul net (venituri - cheltuieli), dacă venitul este stabilit în sistem real.

Ei, cum vi se pare?!



#2 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 05 December 2011 - 11:07 PM

urat, tare urat-nu am avut rabdare sa citesc cu atentie (coroborat cu vechi si nou) dar... deja am cim si pfa, de ce sa platesc pensie la expertiza? imi da judecatorul bani si de pensie cand stabileste onorariul? aiurea....tot din buzunarul meu...sper sa ma insel si sa nu fie asa




#3 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 06 December 2011 - 06:35 AM

Am citit si eu azi proiectul.

E a 3a incercare in 2 ani de a supune PFA-urile la impozitele pe care le platesc salariatii. Vorbim de o impozitare totala de 46.52%. E ENORM!



#4 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 06 December 2011 - 09:28 AM

Vezi postareaVoicu Rogojan, la 06 December 2011 - 06:35 AM, a spus:

Am citit si eu azi proiectul.

E a 3a incercare in 2 ani de a supune PFA-urile la impozitele pe care le platesc salariatii. Vorbim de o impozitare totala de 46.52%. E ENORM!

Voicu, mi-ar fi interesant să văd cum ai efectuat tu calculul de ai ajuns la cifra de 46,52%. Am făcut și eu un mic calcul și iată ce a rezultat.

Să prespunem, pentru simplitate, că în luna ianuare 2012 o PFA a obținut un venit net de 1000 lei. Acum să facem calculele.

- 1000 * 31,3% = 313 RON (contribuția la CAS/pensii)
- (1000 - 313) * 5,5% = 38 RON (contribuția la CASS/sănătate)
- (1000 - 313 - 38) * 16% = 104 RON (impozitul pe venit)

313 + 38 +104 = 455 lei

Ceea ce înseamnă că o PFA este impozitată, în mod real, cu o cotă de 45,5% din venitul său. Și aici sunt de acord cu tine: ESTE ENORM!!!

Iar acum să ducem reționamentul un pic mai departe. Cu banii rămași după plata contribuțiilor și a impozitelor (545 lei) PFA se duce să-și facă cumpărăturile la supermarket. După cum se știe foarte bine orice produs cumpărat conține în preț taxa pe valoare adăugată (24%). Făcând un mic calcul rezultă că din cei 545 lei cheltuiți TVA reprezintă 105 lei.

455 + 105 = 560 lei.

Iar aceasta înseamnă, de fapt, o cotă totală de impozitare de 56%.

Și acum se pune întrebarea: ”Ce se poate face?” Eu am o idee, zic eu foarte bună, cum se poate ataca această lege. Dar înainte de a mi-o expune aș dori să văd ce idei aveți voi...

Aceasta postare a fost editata de Vital: 06 December 2011 - 09:30 AM




#5 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 06 December 2011 - 05:13 PM

Duci rationamentul la extrem. Apoi, ai uitat de impozitul pe profit, accize, etc. Te pot sfatui sa cumperi de la neplatitori de TVA, microintreprinderi cu 3%, etc. Te ajuta cu ceva ca sa stii cate impozite platesc cei de la care cumperi tu?
Evident, nu!



#6 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 06 December 2011 - 05:54 PM

Vezi postareakmkz, la 06 December 2011 - 05:13 PM, a spus:

Duci rationamentul la extrem. Apoi, ai uitat de impozitul pe profit, accize, etc. Te pot sfatui sa cumperi de la neplatitori de TVA, microintreprinderi cu 3%, etc. Te ajuta cu ceva ca sa stii cate impozite platesc cei de la care cumperi tu?
Evident, nu!

Te rog să te explici. Nu duc deloc raționamentul la extrem. Dimpotrivă consider că ceea ce am prezentat este un scenariu cât se poate de plauzibil.

În rest, nu am uitat nici de impozitul pe profit, nici de accize! Am ceva cunoștințe de contabilitate (ASE terminat). Știu ce înseamnă să ai o firmă, din propria experiență - viața unui patron de firmă în România nu este deloc dulce (aș putea să povestesc o mulțime de lucruri urâte la acest capitol, dar mai bine mă opresc). Pur și simplu aici nu este vorba despre societățile comerciale, ci despre persoanele care obțin venituri din activități independente!



#7 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 06 December 2011 - 07:01 PM

@vital
- 1000 * 31,3% = 313 RON (contribuția la CAS/pensii)
- 1000 * 5,5% = 55 RON (contribuția la CASS/sănătate)
- (1000 - 313 - 55) * 16% = 101 RON (impozitul pe venit)
1000-313-55-101=531
impozite 46.9 %
Baza de calcul
Art. 296.22 – (1) Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale pentru persoanele
prevazute la art. 296.21 alin. (1) lit. a) - e) este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si
cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand
contributii sociale, valoarea anuala a normei de venit, sau diferenta dintre venitul brut si
cheltuiala deductibila prevazută la art. 50, dupa caz, si nu poate fi mai mare decat echivalentul a de 5 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.
(2) Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata bugetului
Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele prevazute la art. 296.21 alin. (1) lit. a) - e), este cea prevazuta la alin. (1) si nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 06 December 2011 - 07:30 PM

In cazul in care o PFA are si CIM, nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute in calitate de PFA.
Contribuabili
Art. 296.21 – (1) Urmatoarele persoane au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte:
a) intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale;
b) membrii intreprinderii familiale;
c) persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice;
d) persoanele care realizeaza venituri din profesii libere;
e) persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
f) persoanele care realizeaza venituri din activitatile agricole prevazute la art. 71 lit. a)-c);
g) persoanele care realizeaza venituri, in regim de retinere la sursa a impozitului pe venit, din activitati de natura celor prevazute la art. 52 alin. (1), din asocierile fara personalitate juridica prevazute la art. 13 lit. e) si din activitatile agricole prevazute la art.71 lit. d);
(2) Persoanele care sunt asigurate ale sistemului public de pensii, conform art. 6 alin.(1) pct. I – III şi V din Legea nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele care beneficiaza de una din categoriile de pensii acordate in sistemul public de pensii, nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile obtinute in conditiile prevazute la alin.(1).

Lg. 263/2010
Art. 6. - (1) In sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
I. a) persoanele care desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca, inclusiv soldatii si gradatii voluntari;
b) functionarii publici;
c) cadrele militare in activitate, soldatii si gradatii voluntari, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale;
II. persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile prezentei legi, cu cele ale persoanelor prevazute la pct. I;
III. persoanele care beneficiaza de drepturi banesti lunare, ce se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj, in conditiile legii, denumite in continuare someri;
IV. persoanele care realizeaza, in mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel puţin de 4 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si care se afla in una dintre situatiile urmatoare:
a) administratori sau manageri care au incheiat contract de administrare ori de management;
b) membri ai intreprinderii individuale si intreprinderii familiale;
c) persoane fizice autorizate sa desfasoare activitati economice;
d) persoane angajate in institutii internationale, daca nu sunt asiguratii acestora;
e) alte persoane care realizeaza venituri din activitati profesionale;
V. cadrele militare trecute in rezerva, politistii ai functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare ale caror raporturi de serviciu au incetat, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, care beneficiaza de ajutoare lunare ce se asigura din bugetul de stat, in conditiile legii;
VI. persoanele care realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, din:
a) drepturi de autor si drepturi conexe, definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 131 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu regularitate sau in mod ocazional;
b) contracte/conventii incheiate potrivit Codului civil.



#9 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 06 December 2011 - 07:35 PM

Vezi postareaLexiroxi, la 06 December 2011 - 07:01 PM, a spus:

@vital
- 1000 * 31,3% = 313 RON (contribuția la CAS/pensii)
- 1000 * 5,5% = 55 RON (contribuția la CASS/sănătate)
- (1000 - 313 - 55) * 16% = 101 RON (impozitul pe venit)
1000-313-55-101=531
impozite 46.9 %
Baza de calcul
Art. 296.22 – (1) Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale pentru persoanele
prevazute la art. 296.21 alin. (1) lit. a) - e) este diferenta dintre totalul veniturilor incasate si
cheltuielile efectuate in scopul realizarii acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentand
contributii sociale
, valoarea anuala a normei de venit, sau diferenta dintre venitul brut si
cheltuiala deductibila prevazută la art. 50, dupa caz, si nu poate fi mai mare decat echivalentul a de 5 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.
(2) Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata bugetului
Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pentru persoanele prevazute la art. 296.21 alin. (1) lit. a) - e), este cea prevazuta la alin. (1) si nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

Lexiroxi, mai citește, te rog, încă o dată, cu atenție, extrasul pe care tocmai l-ai citat. Vezi că am scos în evidență o parte. Cu aceea ce faci?



#10 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 06 December 2011 - 08:08 PM

În constituția României avem următorul articol:

Contribuţii financiare ARTICOLUL 56
(1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice.

(2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale.

Întrebare: despre ce așezare justă a sarcinilor fiscale poate fi vorba dacă ți se iau până la 60% din venituri? Unde este justețea???



#11 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 06 December 2011 - 08:55 PM

Lexiroxi, am recitit eu însumi, cu atenție, acel pasaj și tind să-ți dau dreptate: calculul corect este cel postat de tine. Cheltuielile cu asigurările sociale se exclud din lista cheltuielilor folosite la stabilirea bazei de calcul pentru contribuțiile la pensii și sănătate.

Felul meu de a calcula este unul destul de logic totuși, fiind unica variantă în care se evită situația de a plăti contribuție la contribuție (dublă impunere). Însă mergând strict pe textul proiectului de lege se ajunge în situația aberantă în care se plătește CASS (5,5%) la CAS (31,3%)!!!

Deci, conform proiectului OUG discutate, cota finală de impozitare a veniturilor obținute de o PFA ajunge la 46.9 %.



#12 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 06 December 2011 - 08:56 PM

Lexiroxi, am recitit eu însumi, cu atenție, acel pasaj și tind să-ți dau dreptate: calculul corect este cel postat de tine. Cheltuielile cu asigurările sociale se exclud din lista cheltuielilor folosite la stabilirea bazei de calcul pentru contribuțiile la pensii și sănătate.

Felul meu de a calcula este unul destul de logic totuși, fiind unica variantă în care se evită situația de a plăti contribuție la contribuție (dublă impunere). Însă mergând strict pe textul proiectului de lege se ajunge în situația aberantă în care se plătește CASS (5,5%) la CAS (31,3%)!!!

Deci, conform proiectului OUG discutate, cota finală de impozitare a veniturilor obținute de o PFA ajunge la 46.9 %.



#13 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 07 December 2011 - 01:03 AM

Bun,

Deci avem urmatoarea situatie:

PFA incaseaza 1000 RON NET

IMPOZIT CAS - 31,3% x 1000 RON = 313 RON
IMPOZIT CASS - 5,5% x 1000 RON = 55 RON

Aceste 2 impozite de mai sus sunt NEDEDUCTIBILE, deci platesti la venitul net FARA SA SCAZI CAS-urile (pana acuma erau deductibile)

Ai CAS-uri totale de 358 RON. 1000 RON - 358 RON = 642 RON la care se aplica 16% , adica 102.72 RON

Total impozite: 460.72 RON, deci pe la 46% ajungem.

Practic orice venit in Romania va fi impozitat cu 46% (cam atat is impozitate si salariille, tinand cont de CONTRIBUTIILE ANGAJATORULUI care nu vin din aer).

Singurele care scapa sunt dividendele, dar alea oricum erau impozitate prosteste cu 16% + 5,5%

In fine, presa inca nu a semnalat aceasta imbecilitate de lege, iar termenul ei de intrare in vigoare (de aprobare) e de 31.12.2011, fiind ordonanta de urgenta.

Intrebarea e urmatoarea: Ce ne facem noi ?

Ar fi rentabila trecerea pe un SRL neplatitor de TVA? Trebuie gasite metode de a ne proteja banii, chiar daca e greu sa ii scoatem dintr-un SRL, ii lasam acolo sa dospeasca si sa faca profit, decat sa ni-i ia statu la japca ca la PFA.



#14 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 07 December 2011 - 06:08 PM

Vezi postareaVoicu Rogojan, la 07 December 2011 - 01:03 AM, a spus:

Intrebarea e urmatoarea: Ce ne facem noi ?

Mai în glumă, mai în serios, sugestiile lui Mos Teaca de pe avocatnet.ro (http://www.avocatnet...e-Guvernul.html) sunt următoarele:

1. Minimizarea venitului cu tendinta spre 0 sau minus.
2. Inregistrarea PFA-ului sau I.I. pe numele unui pensionar din familie.
3. Angajarea cu una ora/luna la propria I.I. sau srl-ul unui prieten.

Pe termen lung insa trebuie sa facem cu totul alte lucruri. Exista o vorba: "Poporul care refuza sa-si plateasca propria armata, va fi nevoit, in scurt timp, sa plateasca o armata straina (de ocupatie)!" Este timpul sa avem "armata" noastra proprie, sa ne organizam si sa ripostam, in mod unitar si coordonat, atacurilor venite din partea guvernantilor. Divizati nu putem face nimic. Ne adunam o suta, apoi o mie, apoi zece mii... punem mana de la mana cate 10-20 de euro de caciula si dam guvernul in judecata. Da, da, il dam in judecata. Exista sanse foarte mari sa castigam procesul. Daca nu facem nimic, atunci se va intampla cu noi zicala: ”Boala netratata, boala curata!" Nefacand nimic le demonstram inca o data ca suntem buni de plata. Daca ripostam insa atunci avem o sansa, mica-mare ramane de vazut, dar o avem. In orice caz, la nivelul actual de impozitare nu prea mai avem ce pierde! Invocam in instanta neconstitutionalitatea actului legal in lumina urmatorelor articole din constitutie:

Contribuţii financiare ARTICOLUL 56
(1) Cetăţenii au obligaţia să contribuie, prin impozite şi prin taxe, la cheltuielile publice.
(2) Sistemul legal de impuneri trebuie să asigure aşezarea justă a sarcinilor fiscale.

Despre ce asezare justă a sarcinilor fiscale poate fi vorba dacă ti se iau din start 47% din venituri, iar intr-un final se merge chiar până la 60%? Unde este justetea??? Cetatenii sunt obligati sa contribuie la bugetul statului (asa spune constitutia!), dar nu in orice conditie, ci doar ATATA TIMP cat sistemul legal ASIGURA o asezare JUSTA a sarcinilor fiscale (spune aceeasi constitutie!). Altfel este vorba de JAF la drumul mare.

Alt articol din constitutie pe care il putem invoca:

Egalitatea în drepturi ARTICOLUL 16
(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.

Acum vin intrebarile:
1. De ce o persoana care obtine venituri din salarii plateste o cota individuala de doar 10,5% la CAS, iar o persoana care obtine venituri din activitati independente trebuie sa plateasca o cota babana de tocmai 31,3%?
2. De ce un salariat beneficiaza de deducere personala la plata impozitului pe venit, iar o PFA nu are acest drept?
3. De ce salariatul beneficiaza de celeritate si gratuitatea taxelor judiciare in cazul conflictelor de munca, iar pentru PFA-uri nu exista nimic de felul acesta?
Si lista intrebarilor probabil ca ar putea sa fie completata.

Ce zici de aceasta idee?

Aceasta postare a fost editata de Vital: 07 December 2011 - 06:13 PM




#15 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 07 December 2011 - 07:06 PM

Si cei care au contracte ferme pe urmatorii 2 ani ce fac? cu ce raman? cu munca in folosul comunitatii?



#16 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 10 December 2011 - 10:27 PM

Din nefericire, veștile rele din partea guvernanților noștri ”dragi” se pare că nu se mai termină. Pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea Legisltație a fost publicat ordinul ministrului de finanțe nr. 2875 privind stabilirea Nomenclatorului activităților independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit , activități desfăşurate de contribuabilii care realizează venituri comerciale potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

http://static.anaf.r...P_2875_2011.pdf

Serviciile de informatică nu mai figurează în listă, ceea ce înseamnă că începând cu anul viitor vor fi eliminate normele de venit pentru programatori/informaticieni, urmând ca toți aceștia să țină contabilitatea în partidă simplă și să plătească impozitele, contribuțiile și taxele în baza sistemului real de impozitare.

Ce ziceți de această ”mutare”? Vă încântă? Ce alte meserii au fost afectate de de acest ordin?

Aceasta postare a fost editata de Vital: 10 December 2011 - 10:28 PM




#17 Mirela Bojin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 13 December 2011 - 08:25 AM

Aceasta modificare va face foarte mult rau celor cu venituri din activitati independente. E simplu acum sa gasim solutii individuale (cei care pot) de genul celor propuse de Vital. Pe termen lung totusi nu ar trebui sa ne multumim cu atat pentru ca la fel de usor vor putea elimina din anul urmator scutirile, la fel cum este la sanatate, unde contributia se plateste pentru toate veniturile.
Eu zic sa ne manifestam nemultumirea in toate modurile ce ne stau la indemana.
Eu am inceput cu doua articole si intentionez sa lansez o petitie on-line. Ce ziceti?
Cred ca propunerea lui Vital ref la art. 16 din Constitutie e un bun inceput. Un alt argument ar putea fi dreptul la libertate economica, descris tot in constitutie la art. 45.
Astept si alte propuneri de argumente legale pe care sa ne construim petitia.



#18 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 18 December 2011 - 03:13 PM

felicitari pentru initiativa!
daca am timp te voi ajuta, din pacate stau foarte prost cu timpul



#19 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 21 December 2011 - 05:21 PM

Chestiunea este strict politica si apare din preponderenta conceptiei bolsevice care emana si a emanat in ultimii 70 de ani din partea ministerului de finante si a celui al muncii. Dupa cotropirea bolsevica a Romaniei Mari de catre armata ruseasca (1944) intre primele 5 directii de distrugere a initiativei particulare libere din tara a fost anihilarea fizica, administrativa si completa a angajatilor din ministerul de finante si inlocuirea cu un fel de comisari ai poporului, niste politruci imputiti, romani tradatori de neam si tara, care sa transpuna in legislatia financiara si a muncii directivele din tezele NKDV din anii '30 privind controlul total al libertatii de actiune si gandire a cetatenilor si transformarea acestora in asa numitii "oameni ai muncii".

Tinta acestei actiuni au fost de atunci si pana in prezent romanii gospodari si intreprinzatori care nu au timp si chef de evidente contabile complicate, declaratii si hartogarie stufoase, doresc sa traiasca bine de pe urma cate unei afaceri mici cu maxim 2-3 angajati, platesc de bunavoie si la termen orice impozit forfetar la nivel rezonabil si justificat, refuza plata de dijma sau bir procentual din alergatura, istetimea si sudoarea lor, nu sunt interesati de combinatii cu afacerile statutului, vor sa lase mostenire macar cate o casa, o masina, zestre, teren copiilor, cand au chef de 10-15 zile de vacanta sa poata vedea lumea larga, sa simta ca sunt oameni liberi si pe picioarele lor, ca se bucura de viata, ca se pot implica crestineste in viata comunitatii. Acestia au fost si sunt ceea ce generic ar fi un PFA, Toti care au incercat sa munceasca si sa traiasca legal ca PFA stiu cat de complicata, instabila, scumpa a fost chestia asta intotdeauna in ultimii 70 de ani si este un indiciu decisiv despre cat de bolsevica a ramas Romanica. si totul din cauza politrucilor inventatori de norme si reglementari din mf si mm.

Ma gandesc ca in Romania celor 10 milioane de adulti, un numar de 1,5 - 2 milioane de PFA ar fi fost posibil economic si fac o estimare a unei cifre medii a veniturilor anuale de cca. 30.000 euro/PFA, cu o avere medie personala de cca. 80.000 euro/PFA. Iar cu atatia oameni liberi, Romania ar fi fost astazi Mare si prospera, politrucii, securistii si urmasii acestora ar fi lustruit podelele puscariilor de drept comun, am fi fost ceva mai crestini si mai civilizati in relatiile de zi cu zi.

Realitatea romaneasca la zi pune pe raboj ordinul ministrului de finanțe nr. 2875 semnata de un branean ajuns la 50 de ani un brav "om al muncii", in slujba marinelului turmentat, rusinat de libertatea cunoscuta de copil, pe langa coada oilor pastorite candva pe un plai de rai numit Fundata, Sirnea sau Moieciu, dar mandru ca a fost vremelnic staroste pe lingerea documentelor justificative si nejustificate din scriptele unor asa numite firme cu afaceri cu vechime de maxim 10-15 ani.



#20 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 21 December 2011 - 10:37 PM

am citit cu mare placere mesajul, multumesc si felicitari, mutual!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL