Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deductibilitate TVA factura consultanta - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


deductibilitate TVA factura consultanta

tva impozit profit rambursare tva
25 replies to this topic

#21 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 11 February 2012 - 11:01 AM

Mobprest>
1. Sunt de interes articolele de lege pe care si-au fundamentat raportul;
2. Da, are legatura cu site MF.Dar ..si eu dau gugaleala chat.mf.imobilizari (de ex).de acord ca apar si multe altele.Nu am cunostinte despre continuarea spetelor, le folosesc mai mult pentru a ma familizariza cu un mod de gandire...mai fiscal, ca sa zicem asa.

Lexiroxi> OK.



#22 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 12 February 2012 - 10:36 PM

Cred ca nu se intelege ce am vrut sa spun cu “Prevederile legislatiei fiscale sunt uneori interpretabile, dar unele situatii sunt evidente. „ ma refeream la faptul ca or fi interpretabile prevederile legislatiei fiscale, dar este evident si scopul in care sunt facute anumite achizitii de bunuri si servicii de catre unele societati- unele situatii sunt evidente. alte exemple poate iti mai dau colegii in postarile lor.




#23 mobprest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 13 February 2012 - 10:15 AM

View PostLexiroxi, on 10 February 2012 - 06:41 PM, said:

Daca in obiectele de activitate ale societatii se afla si acela privind cumpararea si vanzarea de bunuri imobiliare proprii, in opinia mea trebuia ca imobilul sa fie declarat la ONRC ca sediu social sau punct de lucru daca la achizitie avea aceasta destinatie. N-am inteles ce destinatie s-a stabilit la achizitie. Pe perioada in care a apartinut societatii, imobilul trebuia amortizat si trebuia declarat si platit impozitul pe cladire. Daca imobilul a fost achizitionat in scopul vanzarii, nu trebuia declarat la ONRC. Daca in cursul desfasurarii activitatii s-a schimbat destinatia, TVA-ulul dedus la achizitie trebuia ajustat-vezi exemplele din Normele CF. Deasemenea, la vanzare, in functie de regimul aplicat- in functie de vechimea imobilului, de modernizarile efectuate se stabileste daca se ajusteaza TVA-ul dedus la achizitie si modernizare si valoarea acestuia.


Consider ca gresiti in mai multe aspecte:
Nu numai ca societatea are acest obiect de activitate dar acesta este si cel pricipal si autorizat la ONRC.
Sediul social este cel de la care iti desfasori activitatea nu un poate fi un apartament gol. Daca fiscul sau garda doresc sa faca vreo inspectie si nu dau de nimeni pe acolo .... ce spun? - firma fantoma, firma inactiva etc. Din contra societatea are sediu social intr-o locatie care desi nu ii apartine ii ofera posibilitatea de asi verifica corespondenta, poate stabili o intalnire acolo... etc . In opinia mea societatea a procedat corect. Destinatia stabilita a fost vanzare sau inchiriere. In perioada in care a fost achizitionat imobilul se efectua taxarea inversa.

Impozitul s-a platit.
Mijloacele fixe trebuiesc amortizate incepand cu luna ulterioara punerii in functiune, lucru care nu s-a intamplat pentru ca apartamentul nu a fost folosit. Ulterior daca nu mai sunt folosite trebuiesc puse in conservare. Ajustarea se efectueaza in momentul in care mijlocul fix nu mai este folosit in scopul operatiunilor taxabile (lucru care nu s-a intamplat) nicidecum daca i se modifica destinatia initiala (poate fi inchiriat un an - cu tva- apoi stabilit sediul social acolo si nu ajustezi tva-ul).



#24 mobprest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 13 February 2012 - 10:56 AM

View PostLexiroxi, on 10 February 2012 - 07:00 PM, said:

View PostLexiroxi, on 10 February 2012 - 07:00 PM, said:

View PostTzica, on 08 February 2012 - 08:45 PM, said:

Lexiroxi>
Imi cer scuze, intrebarea mea se referea la speta/spetele din introducerea in acest topic.Nu intotdeauna putem conecta cheltuieli la venituri.Sunt de acord ca daca eu, societate de arhitectura, cer un studiu de piata pentru vanzare de flori, fara sa am in obiectul de activitate "comercializare flori" cheltuiala cu acel studiu nu poate fi deductibila (si implicit TVA-ul), pentru ca nu am in obiectul de activitate asa ceva.Ca eu vreau sa intru pe piata de flori..e cu totul altceva.Presupun ca asta ar fi punctul de vedere al fiscalitatii, conditionarea ca respectiva activitate sa fie deja inscrisa in obiectele de activitate ale societatii.
Nu putem conecta cheltuielile la operatiunile taxabile desfasurate sau la celelalte operatiuni prevazute la art.145 alin.(2) - nu deducem TVA-ul aferent; dar intotdeauna, pentru a ne exercita drepul de deducere al TVA-ului in cazul achizitiilor de bunuri si servicii destinate operatiunilor care dau drept de deducere, conform noilor prevederi, trebuie sa dovedim ca achizitiile de bunuri si servicii sunt utilizate in scopul acestor operatiuni, conform obiectelor de activitate declarate si daca obtinem venituri din operatiunile desfasurate, este usor de dovedit scopul in care am facut acele achizitii. Daca nu desfasori nici-un fel de activitate, nu facturezi nimic-deci nu obtii venituri, nu ai cum justifica deducerea TVA-ului pentru anumite achizitii de bunuri/servicii si mai si ceri rambursarea TVA-ului de la stat. Nu poti comanda tot felul de studii si consultante, de ex., la care deduci TVA-ul aferent serviciilor, cand nu desfasori nici-un fel de activitate si poate nici nu vei desfasura, dar ceri rambursarea-cum iti suna asta? Prevederile legislatiei fiscale sunt uneori interpretabile, dar unele situatii sunt evidente.
Daca nu desfasori nici-un fel de activitate, nu facturezi nimic-deci nu obtii venituri, nu ai cum justifica deducerea TVA-ului pentru anumite achizitii de bunuri/servicii si mai si ceri rambursarea TVA-ului de la stat. Nu poti comanda tot felul de studii si consultante, de ex., la care deduci TVA-ul aferent serviciilor, cand nu desfasori nici-un fel de activitate si poate nici nu vei desfasura, dar ceri rambursarea-cum iti suna asta? Prevederile legislatiei fiscale sunt uneori interpretabile, dar unele situatii sunt evidente.

Stii cum imi suna mie? Imi suna a business, afaceri, antreprenori, intreprinzatori etc.

Sunt de acord ca trebuie sa iti demonstrezi intentiile de a efectua operatiuni taxabile dar nu sunt de acord cu faptul ca trebuie sa obtii si venituri. Daca faci un studiu si constati ca afacerea nu este profitabila ce poti face daca esti un om de afaceri? Te opresti si limitezi pierderile la costurile acelui studiu. Este un risc calculat pe care il previzionezi din momentul in care iti faci planul de afaceri.

Hai sa luam un caz practic:
Faci un studiu pentru o moara intr-un sat si constati ca in 5 ani vei pierde 100000 unitati monetare. Tu pleci de la premiza ca proiectul este profitabil dar consultantul iti arata anumite aspecte de care tu nu ai tinut cont iar rezultatul studiului este negativ. Studiul a costat 1000 unitati monetare. Ce ai face tu in aceasta situatie? Continui proiectul sau te opresti si incerci sa investesti in altceva? Dupa cum a constatat curtea europeana si ulterior instantele romanesti (vezi primele doua link-uri de la tzica) activitatea este una pregatitoare investitiei iar tva-ul este deductibil.

Eu unul daca as avea calitatea de investitor intr-un astfel de proiect as opri investitia (prefer sa pierd 1000 decat 100000). Asta nu inseamna ca nu as avea dreptul sa solicit acel TVA.



#25 mobprest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 13 February 2012 - 11:08 AM

View PostLexiroxi, on 12 February 2012 - 10:36 PM, said:

Cred ca nu se intelege ce am vrut sa spun cu “Prevederile legislatiei fiscale sunt uneori interpretabile, dar unele situatii sunt evidente. „ ma refeream la faptul ca or fi interpretabile prevederile legislatiei fiscale, dar este evident si scopul in care sunt facute anumite achizitii de bunuri si servicii de catre unele societati- unele situatii sunt evidente. alte exemple poate iti mai dau colegii in postarile lor.

eu nu contest ca nu exista cazuri de frauda dar ca sa ii bagi pe toti in aceeasi oala ... pe astfel de considerente au aparut de-a lungul vremii sclavagismul, discriminarile si alte asemenea fenomene. Imi place sa cred ca omenirea a evoluat iar statul daca vrea sa isi protejeze veniturile are la indemana o gramada de unelte. Nu trebuie sa faca si abuzuri.



#26 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 14 February 2012 - 10:44 PM

Vezi postareamobprest, la 13 February 2012 - 10:56 AM, a spus:

Sunt de acord ca trebuie sa iti demonstrezi intentiile de a efectua operatiuni taxabile
bine macar ca esti de acord cu acest aspect; cum ai demonstrat intentia de a efectua operatiuni taxabile?
poate te ajuta acest pct. din Norme Codul fiscal 2012
Art. 145
45. (7) Justificarea intentiei persoanei impozabile de a realiza operatiuni cu drept de deducere in cazul livrarii de bunuri imobile care nu mai indeplinesc conditiile de a fi considerate noi in sensul art. 141 alin.(2) lit. f) din Codul fiscal si al inchirierii de bunuri imobile, anterior momentului livrarii/inchirierii acestora, se realizeaza prin depunerea notificarilor prevazute in anexa nr. 1 sau, dupa caz, in anexa nr. 2 din prezentele norme in vederea exercitarii optiunii de taxare a operatiunilor respective in conformitate cu art. 141 alin.(3) din Codul fiscal, astfel cum a fost pronuntata Hotararea Curtii Europene de Justitie in cauza C-268/83 D.A. Rompelman si E.A. Rompelman -Van Deelen impotriva Minister van Financiën. Organele de inspectie fiscala vor permite in timpul desfasurarii controlului depunerea acestor notificari.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL