Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Facturare tva avans incasat prin banca - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Facturare tva avans incasat prin banca

11 replies to this topic

#1 aroua_r

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Mare

Postat 25 February 2012 - 10:24 PM

Buna ziua,
Am incasat in februarie prin banca un avans de la un client, perosna fizica din Ungaria, pentru cazare in luna iulie afertenta anului 2012 in valoare de 149.86lei. Trebuie sa emit factura? Cum inregistrez TVA? \
E corect daca fac urmatoarele inregistrari:
1. incasarea avansului:
5121= % 149.86
419 137.49
4427 12.37

2. facturare in luna iulie
4111= %
704
4427

3. storno avans in luna iulie
% = 4111 -149.86
419 -137.49
4427 -12.37

Va multumesc.



#2 isis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 12 February 2014 - 11:23 AM

Care este procedura corecta d.p.d.v. a documentelor pentru avansurile incasate de un magazin en-detail - se emite bon fiscal pentru avansurile incasate, iar la ridicarea produsului factura cu valoarea totala si bon fiscal pentru diferenta - sau numai bon fiscal la final pe care sa apara 2 linii: produsul pe total si storno avans? Dvs. cum procedati?




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 04:18 PM

1. se emite factura de avans (cu tva, daca esti platitor) si BF ca docum. de incasare
2. la livrare se storneaza fact de avans, pozitii identice cu cea initiala, apoi se emite fact. de livrare normala, inscriindu-se pe ea faptul ca a fost achitata cu BF nr, din data de... ca sa stie contabila cu ce suma compenseaza, marfa fiind platita de la bun inceput.
3. daca mai este vreo dif. de plata in plus, se emite alt BF cu dif.
4. daca este o dif. in minus (trebuiesc dati bani inapoi) atunci se emite DPC si se plateste suma clientului.

e mai simplu decat credeai, nu ? :smile:



#4 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 12 January 2017 - 08:43 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 12 February 2014 - 04:18 PM, a spus:

1. se emite factura de avans (cu tva, daca esti platitor) si BF ca docum. de incasare
2. la livrare se storneaza fact de avans, pozitii identice cu cea initiala, apoi se emite fact. de livrare normala, inscriindu-se pe ea faptul ca a fost achitata cu BF nr, din data de... ca sa stie contabila cu ce suma compenseaza, marfa fiind platita de la bun inceput.
3. daca mai este vreo dif. de plata in plus, se emite alt BF cu dif.
4. daca este o dif. in minus (trebuiesc dati bani inapoi) atunci se emite DPC si se plateste suma clientului.

e mai simplu decat credeai, nu ? :smile:




#5 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 12 January 2017 - 09:04 PM

Buna seara!
Nu stiu daca am postat corect, imi cer scuze daca am gresit...Problema este urmatoarea-
Am primit un avans de la un client in data de 03.11.2016 in suma de 100 lei. Am emis factura cu c/val. serviciul prestat in suma de 90 lei (tva inclus), pentru diferenta de 10 lei am emis factura avans (tva inclus), ambele in data de 30.11.2016. Stiu ca trebuia sa facturez avansul, apoi sa-l stornez si sa facturez serviciul, dar am considerat inutil sa facturez avansul si apoi sa-l stornez, in aceeasi luna. Am gresit ?



#6 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 January 2017 - 11:29 AM

Este corect cum ai facut, avasul se factureaza ca atare doar daca nu emiti factura pentru prestare pana pe 15 ale lunii urmatoare.

Art.319 Facturarea
(16) Pentru alte operațiuni decât cele prevăzute la alin. (15), persoana impozabilă are obligația de a emite o factură cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri/prestare de servicii cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.

Deci nu trebuia sa emiti factura de avans si factura de storno avans+prestare serviciu, ci exact asa cum ai procedat.

PS: Chiar daca legea iti da termen pana pe 15 ale lunii urmatoare sa emiti factura de avans, in practica este indicat sa emiti factura de avans pana la sfasitul lunii, pentru ca trebuie sa colectezi tva-ul la data incasarii si nu are rost sa te incurci in hartii si inregistrari.



#7 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 13 January 2017 - 05:58 PM

Multumesc mult pentru raspuns, initial asa am gandit-o si eu, apoi am interpretat ca trebuia sa emit obligatoriu factura de avans, indiferent daca o stornam in aceeasi luna. Din pvd al TVA-ului stiam ca am procedat corect, dar au aparut niste voci in jur, care m-au facut sa ma intreb daca nu cumva eu sunt cea care gresesc.



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 14 January 2017 - 06:40 PM

Nu este corect cum ai procedat, conform CF trebuia sa emiti Factura de avans pentru avansul incasat
Art. 319 Facturarea
(6) Persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar,in urmatoarele situatii:
a) pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii efectuate;
b) pentru fiecare vanzare la distanta pe care a efectuat-o, in conditiile prevazute la art. 275 alin. (2) și (3);
c) pentru livrarile intracomunitare de bunuri efectuate in conditiile prevazute la art. 294 alin. (2) lit. a) - c);
d) pentru orice avans incasat in legatura cu una dintre operatiunile mentionate la lit. a) si b).



#9 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 January 2017 - 11:14 AM

Aici eu "citesc" altfel:

La alin (6) spune in ce cazuri esti obligat sa emiti o factura, iar la alin (16) spune la ce data trebuie sa trebuie sa te achiti de obligatia de la alin (6).



#10 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 03 February 2017 - 08:12 AM

Buna dimineata!
Acum am observat observatiile dvs. Sa consideram ca factura de avans trebuia intocmita; avand in vedere ca serviciul a fost prestat pana la sfarsitul lunii, factura de avans trebuia stornata si intocmita factura cu c/val. serviciului prestat. Ce implicatii are faptul ca nu s-a procedat in acest fel ? TVA -ul apare ca fiind colectat in acelasi cuantum in ambele situatii (cu sau fara factura de avans). Sa presupunem ca incasarea avansului s-a constatat dupa ce s-a intocmit factura cu serviciul prestat (extrasele au fost ridicate dupa data de 30.11.2016, cazul nostru). Cum trebuia procedat in aceasta situatie ?



#11 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 03 February 2017 - 12:39 PM

Si avansul si factura finala sunt in aceeasi luna. Nu are importanta dpdv fiscal cum facturezi (cu sau fara avans), rezultatul este acelasi.
Lasa actele asa cum au fost emise, de ce sa te complici?
Nu vad de ce sa mai faci si factura de avans, de vreme ce ai optiunea sa n-o emiti daca faci direct factura finala.

Nimeni nu emite factura de avans daca incaseaza cu o zi inainte de livrare!
Vezi magazinele on-line, n-am vazut niciodata factura de avans la ele!

Art.319
(16) Pentru alte operațiuni decât cele prevăzute la alin. (15) (nn:intracomunitarele), persoana impozabilă are obligația de a emite o factură cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri/prestare de servicii cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.

Eu din asta inteleg asa: daca am emis factura finala in termenul specificat, nu mai trebuie sa emit factura de avans.
Altii pot intelege altceva, dar tva-ul colectat va fi acelasi indiferent cum procedezi.



#12 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 04 February 2017 - 09:46 AM

Va multumesc pentru argumentele aduse.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL