De anul trecut (2011) activez ca si expert evaluator de proprietati imobiliare. Am dat facturile de incasare si ce chitante si facturi de achizitie mai aveam eu catre un contabil, insa nu sunt sigur 100% de ce a iesit...am dat mail si la Finante, dar inca n-am primit raspunsul...as vrea o parere si din parte Dvs. Mai jos mailul transmis:
Buna ziua!
Am rugamintea de a imi transmite o opinie avizata (deoarece am citi pe net opinii pro si contra, iar de la 3 contabili am primit 3 opiniii diferite...) referitor la calcularea cheltuielilor aferente anului 2011. Activitatea este de Evaluari Imobiliare, inregistrat la Dvs ca si Profesie Liberala.
Intrebarile mele sunt:
1. specificul activitatii ma obliga la deplasari frecvente, la adresa fiecarui imobil ce trebuie evaluat. Se deconteaza combustibilul? daca da, ce acte doveditoare am nevoie? sunt de ajuns bonurile de benzina sau trebuie si Fise de parcurs? specific faptul ca auto folosit este inregistrat pe numele sotiei si am contract de comodat pe el. De asemenea, in cadrul familiei mai exista un auto inregistrat pe numele meu, deci pt deplasari personale avem alternativa. In principiu, din calculele mele, benzina se situeaza in jurul valorii de 19-20% din CA inregistrata pe 2011.
2. In luna dec 2011 am avut obligatia de a efectua revizia anuala pt a nu pierde garantia emisa de producatorul auto care face obiectul contractului de comodat. Aceasta o prind integral sau partial in contabilitate?
3. Contractul CASCO face obiectul cheltuielilor deductibile?
4. am achizitionat de pe Internet un HDD extern si un Telefon, platite cu cardul de credit emis pe numele meu, ca si persoana fizica, nu firma. Factura este emisa pe firma. Tinand cont ca venitul global se inregistreaza in baza CNP-ului, pe care CNP este emis si cardul, mai trebuiesc ceva acte intre persoana fizica si firma ca sa fie totul in regula dpdv al contabilitatii ? De mentionat ca cele 2 dispozitive sunt luate in rate, in felul urmator: factura pentru fiecare a fost platita INTEGRAL la transmiterea echipamentului, iar eu platesc bancii inapoi banii in 12 rate. Deci de pe cardul personal banii au plecat INTEGRAL in ziua emiterii facturii. Cum prind in contabilitate? Sumele totale de pe facturi, sau doar ratele platite lunar catre banca?
VA ROG DIN SUFLET! nu-mi dati link-uri, sau "trimiteri" la art x din Codul Y...asta am gasit si pe net. Raspundeti-mi clar la fiecare dintre solicitarile de mai sus astfel incat sa pot sa dorm linistit ca activitatea pe care o desfasor si cotizatiile sunt platite corect si in termenii specificati de legile in vigoare.
Multumesc foarte frumos pentru timpul acordat!