Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
achizitie intracomunitara - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


achizitie intracomunitara

achizitie intracomunitara
13 replies to this topic

#1 CRISTI12

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 March 2012 - 12:30 PM

Daca o SC platitoare de tva cu cod caen 4511 achizitioneaza ( achizitie intracomunitara) o masina ( mai veche de 6 luni sau peste 6000 km) de la un dealer ( platitor de tva) din UE imi emite factura la pretul net?
La vanzarea in tara, la emiterea facturi se va aplica tva-ul doar la profit?



#2 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 04 March 2012 - 02:46 PM

http://discutii.mfin...t_modificat.htm

Profitul ca si concept anual/trimestrial este un rezultat al unui calcul extracontabil, se calculeaza la anumite termene, dupa o formula mai mult sau mai putin complicata.Intra in domeniul contabilitatii manageriale (contabilitate de gestiune) sa calculez profitul unei anumite afaceri/tranzactii.Tva-ul se aplica la valoarea(pretul de vanzare), urmand ca la inchiderea conturilor (sfarsit de luna) de TVA, sa rezulte TVA de plata sau TVA de incasat/rambursat.Fireste, putem deduce TVA numai daca am platit la randul nostru TVA (fie si prin mecanismul taxarii inverse).




#3 danutza30

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 05 March 2013 - 12:02 PM

buna ziua .
Am si eu o problema. Sunt o firma de transport marfa platitoare de tva. In Franta s-a stricat masina si am achizitionat in luna feb. de la reprezentanta mercedes( firma platitoare de tva ) o piesa de schimb. S-a emis factura cu tva, Este considerata o achizitie intracomunitara si trebuie sa trec la tva lunar incepand cu luna martie , vine trecuta in declaratia 390 la achizitii intracomunitare?



#4 danutza30

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 05 March 2013 - 12:13 PM

Buna ziua.
Sunt o firma de transport marfa platitoare de tva . In Franta s-a stricat masina si am acizitionat de la reprezentanta mercedes ( firma platitoare de tva) o piesa de schimb primind o factura cu tva.
O consider achizitie intracomunitara si trec de tva lunar? Vine trecuta in declaratia 390 la achizitie intracomunitara si cu ce valoare cu tot cu tva sau fara?
Multumesc mult.



#5 brenda_sv_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 249 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava
  • Interests:sa invat cat mai multe

Postat 05 March 2013 - 12:23 PM

Parerea mea e ca nu este achizitie intracomunitara:
- piesa s-a cumparat acolo si s-a consumat acolo.. nu as considera-o cumparare de bun, ci mai degraba reparatie, deci nu intri la tva lunar
- firma din Franta ti-a facturat fara TVA pentru ca:
1. nu esti probabil inregistrata in Registrul Operatorilor Intracomunitari
2. chiar daca ai fi inregistrata in ROI, nu ii poti face dovada ca piesa ajunge in Romania, ci e consumata acolo
- nu declari in D390, pentru ca nici ei nu o declara (deoarece ti-a facturat cu TVA) si implicit nici ei, nici tu nu aveti taxare inversa la factura.

Aceasta postare a fost editata de brenda_sv_ro: 05 March 2013 - 12:24 PM

sunt un mic invatacel, dar o sa cresc si eu mare ca voi



#6 the_same

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Garnic
  • Interests:Contabilitate Financiara

Postat 07 June 2013 - 12:44 PM

buna ziua,

pana acum am efectuat achizitii intracomunitare de marfa.
am primit factura originala de la furnizor, am primit dovada transportului de la transportator, am primit factura de transport originala.

astazi sunt anuntata de sefa ca nu mai primim factura originala aferenta achizitiei intracomunitare marfa, ca e suficienta cea venita pe email, deoarece desteptul de la achizitii a spus ca e suficient!

as vrea sa aflu daca intradevar este ok doar cu factura venita pe email si daca nu ce implicatii ar fi in cazul in care ramane asa.

multumesc foarte mult.
Am invatat ca atunci cand sunt suparat am dreptul sa fiu suparat, dar nu am dreptul sa fiu si rau!



#7 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 12 June 2013 - 01:28 PM

cf. Codului fiscal documentul transmis prin e-mail trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 si sa fie transmis in format electronic; factura scanata si transmisa ca atare prin e-mail nu reprezinta factura electronica daca nu este trimisa in format electronic si nu se considera exemplar original ptr. exercitarea dreptului de deducere a TVA-ului.
Codul fiscal
ART. 155 Facturarea
(1) In intelesul prezentului titlu sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in formate electronic, daca acestea indeplinesc conditiile stabilite in prezentul articol.
(3) In intelesul prezentului titlu, prin factura electronica se intelege o factură care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.
(24) Autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii..........
Norme CF
76.
(1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip «xml», «pdf».
(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.
78.
(1) Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, cu conditia sa asigure autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea acestora, conform art. 155 alin. (24) din Codul fiscal, de la momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii. Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocată in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 46 alin. (1). Persoanele impozabile care opteaza pentru stocarea electronica a facturilor au obligatia sa stocheze prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor.

46. (1) Justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al documentelor prevazute la art. 146 alin. (1) din Codul fiscal care sa contina cel puţin informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal si cu dovada platii in cazul achizitiilor prevazute la art. 145 alin. (1^2) din Codul fiscal efectuate de catre persoanele impozabile obligate la aplicarea sistemului TVA la incasare, respectiv de catre persoanele impozabile care achizitioneaza bunuri/servicii prevazute la art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.............



#8 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 June 2013 - 12:34 PM

"Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocatã in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 46 alin. (1)."

Dupa cum ai subliniat aici eu inteleg ca pot lista mail-ul si se considera factura originala.
Dar sa stii ca am auzit pe multi ca le-au "dat jos" facturile primite pe mail.

In concluzie, voi cum credeti, daca cineva scaneaza factura si o trimite pe mail este sau nu originala? Eu personal inteleg ca trebuie sa pastrez si mail-ul sau pfd-ul/jpg-ul.
(Daca este emisa electronic, fisier si trimisa asa cum a fost emisa, nu scanata hartia ... atunci este clar originala)



#9 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 18 June 2013 - 05:43 PM

Vezi postareamgabi, la 13 June 2013 - 12:34 PM, a spus:

"Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocată in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 46 alin. (1)."

Dupa cum ai subliniat aici eu inteleg ca pot lista mail-ul si se considera factura originala.
Nu, nu este asa, ai scos o parte din fraza din context
Indiferent de de forma in care este emisa/primita factura se refera la facturile emise/primite pe suport hartie convertite in forma electronica sau facturile emise/primite in forma electronica convertite pe suport hartie.

Vezi postareamgabi, la 13 June 2013 - 12:34 PM, a spus:

Dar sa stii ca am auzit pe multi ca le-au "dat jos" facturile primite pe mail.
le-au "dat jos" pentru ca nu au fost transmise in format electronic
facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice
Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip «xml», «pdf».



#10 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 June 2013 - 11:34 PM

Ce bine ar fi fost daca inspectorii ar avea macar 1/2 din cunostintele tale!
Exact facturi scanate in format pdf si trimise pe mail au fost "date jos".

Si unii au acceptat , culmea ca exact cei care incearca sa fie "legali" :angry2:

Oricum, eu chiar folosesc verianta cu facturi scanate trimise pe mail in attach.



#11 Nef

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 December 2013 - 10:23 PM

Buna ziua,

Am "rasfoit" internetul cateva zile, dar nu am inteles in totalitate cum se procedeaza cu facturile de prestari servicii intracomunitare.

In cazul meu:
- sunt persoana juridica platitoare de tva in Romania neinregistrata in ROI
- am un contract de prestari servicii cu o persoana juridica platitoare de tva in Germania inregistrata in ROI(intocmesc facturi lunar catre firma germana)
- activitatea se desfasoara in Germania

Sunt viabile urmatoarele variante de intocmire a facturilor:

1. Intocmesc facturi + tva 24% catre firma germana, urmand ca ei sa-si deduca tot tva-ul in tara? (ei au doar 19% tva).
2. Trebuie neaparat sa ma inscriu in ROI si sa fac ulterior facturile fara tva?

Mentionez ca prima factura am facut-o cu tva 24% si a fost deja platita.(varianta 1)
Pot sa merg mai departe pe sistemul din varianta 1 pana ma inscriu in ROI si trec apoi pe varianta 2, sau este total gresit?


Mai exista o alta varianta?


Multumesc anticipat pentru raspunsuri.



#12 Livian

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 05 March 2014 - 02:48 PM

buna,

Societate A cu sediul in Romania achizitioneaza o Marfa de la societatea B cu sediul in Olanda, vinde aceasta marfa la societatea C cu sediul in Cehia, aceasta vinde Marfa la societatea D cu sediul in Romania. Marfa este transportata de la B (Olanda ) la D (Romania) . Transportul este asigurat de scietatea A din Romania.
Va rog sa-mi spuneti daca se poate considera pentru societatea A operatiunea achizitie triunghiulara si cum se inregistreaza si declara aceasta operatiune.
multumesc,



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2014 - 01:15 PM

dupa mine, ca sa fie operatiune triunghiulara trebuiau sa fie doar 3 participanti (ca de aia e triunghiulara), adica firma A din Romania sa cumpere de la firma B din Olanda si sa revanda la cea din Cehia, transportul facandu-se direct din Olanda in Cehia, ori voi sunteti 4 participanti si transportul este din Olanda in Romania -dar la firma D careia nu ii vinzi tu - firma A, tot din Romania, ci firma C din Cehia.

alte pareri ?? :smile:



#14 Livian

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 March 2014 - 01:43 PM

multumesc, asa ma gandeam si eu.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL