La vanzarea in tara, la emiterea facturi se va aplica tva-ul doar la profit?
#1
Postat 04 March 2012 - 12:30 PM
La vanzarea in tara, la emiterea facturi se va aplica tva-ul doar la profit?
#2
Postat 04 March 2012 - 02:46 PM
Profitul ca si concept anual/trimestrial este un rezultat al unui calcul extracontabil, se calculeaza la anumite termene, dupa o formula mai mult sau mai putin complicata.Intra in domeniul contabilitatii manageriale (contabilitate de gestiune) sa calculez profitul unei anumite afaceri/tranzactii.Tva-ul se aplica la valoarea(pretul de vanzare), urmand ca la inchiderea conturilor (sfarsit de luna) de TVA, sa rezulte TVA de plata sau TVA de incasat/rambursat.Fireste, putem deduce TVA numai daca am platit la randul nostru TVA (fie si prin mecanismul taxarii inverse).
#3
Postat 05 March 2013 - 12:02 PM
Am si eu o problema. Sunt o firma de transport marfa platitoare de tva. In Franta s-a stricat masina si am achizitionat in luna feb. de la reprezentanta mercedes( firma platitoare de tva ) o piesa de schimb. S-a emis factura cu tva, Este considerata o achizitie intracomunitara si trebuie sa trec la tva lunar incepand cu luna martie , vine trecuta in declaratia 390 la achizitii intracomunitare?
#4
Postat 05 March 2013 - 12:13 PM
Sunt o firma de transport marfa platitoare de tva . In Franta s-a stricat masina si am acizitionat de la reprezentanta mercedes ( firma platitoare de tva) o piesa de schimb primind o factura cu tva.
O consider achizitie intracomunitara si trec de tva lunar? Vine trecuta in declaratia 390 la achizitie intracomunitara si cu ce valoare cu tot cu tva sau fara?
Multumesc mult.
#5
Postat 05 March 2013 - 12:23 PM
- piesa s-a cumparat acolo si s-a consumat acolo.. nu as considera-o cumparare de bun, ci mai degraba reparatie, deci nu intri la tva lunar
- firma din Franta ti-a facturat fara TVA pentru ca:
1. nu esti probabil inregistrata in Registrul Operatorilor Intracomunitari
2. chiar daca ai fi inregistrata in ROI, nu ii poti face dovada ca piesa ajunge in Romania, ci e consumata acolo
- nu declari in D390, pentru ca nici ei nu o declara (deoarece ti-a facturat cu TVA) si implicit nici ei, nici tu nu aveti taxare inversa la factura.
Aceasta postare a fost editata de brenda_sv_ro: 05 March 2013 - 12:24 PM
#6
Postat 07 June 2013 - 12:44 PM
pana acum am efectuat achizitii intracomunitare de marfa.
am primit factura originala de la furnizor, am primit dovada transportului de la transportator, am primit factura de transport originala.
astazi sunt anuntata de sefa ca nu mai primim factura originala aferenta achizitiei intracomunitare marfa, ca e suficienta cea venita pe email, deoarece desteptul de la achizitii a spus ca e suficient!
as vrea sa aflu daca intradevar este ok doar cu factura venita pe email si daca nu ce implicatii ar fi in cazul in care ramane asa.
multumesc foarte mult.
#7
Postat 12 June 2013 - 01:28 PM
Codul fiscal
ART. 155 Facturarea
(1) In intelesul prezentului titlu sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in formate electronic, daca acestea indeplinesc conditiile stabilite in prezentul articol.
(3) In intelesul prezentului titlu, prin factura electronica se intelege o factură care contine informatiile solicitate in prezentul articol si care a fost emisa si primita in format electronic.
(24) Autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea unei facturi, indiferent ca este pe suport hartie sau in format electronic, trebuie garantate de la momentul emiterii pana la sfarsitul perioadei de stocare a facturii..........
Norme CF
76.
(1) Pentru ca o factura sa fie considerata factura electronica, aceasta trebuie sa fie emisa si primita in format electronic, tipul formatului electronic al facturii fiind optiunea persoanelor impozabile. Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip «xml», «pdf».
(2) In sensul art. 155 alin. (3) din Codul fiscal, facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice. Facturile create in format electronic, de exemplu, prin intermediul unui program informatic de contabilitate sau a unui program de prelucrare a textelor, trimise si primite pe suport hartie nu sunt considerate facturi electronice.
(3) Acceptarea de client a facturii electronice poate include orice acord scris, formal sau informal, precum si un accept tacit, cum ar fi faptul ca a procedat la procesarea ori plata facturii electronice. Acceptul clientului de a utiliza factura electronica reprezinta confirmarea acestuia ca detine mijloacele tehnice necesare primirii facturii electronice, precum si ca are capacitatea de a asigura autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea facturii.
78.
(1) Persoanele impozabile pot stoca facturile emise/primite pe suport hartie sau in format electronic, indiferent de forma originala in care au fost trimise ori puse la dispozitie, cu conditia sa asigure autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea acestora, conform art. 155 alin. (24) din Codul fiscal, de la momentul emiterii/primirii pana la sfarsitul perioadei de stocare. Facturile emise/primite pe suport hartie pot fi convertite in forma electronica in vederea stocarii. Facturile emise/primite in forma electronica pot fi convertite pe suport hartie in vederea stocarii. Indiferent de forma in care este emisa/primita factura, si factura stocată in forma pentru care a optat persoana impozabila se considera exemplar original, in sensul pct. 46 alin. (1). Persoanele impozabile care opteaza pentru stocarea electronica a facturilor au obligatia sa stocheze prin mijloace electronice si datele ce garanteaza autenticitatea originii si integritatea continutului facturilor.
46. (1) Justificarea deducerii taxei se face numai pe baza exemplarului original al documentelor prevazute la art. 146 alin. (1) din Codul fiscal care sa contina cel puţin informatiile prevazute la art. 155 alin. (19) din Codul fiscal si cu dovada platii in cazul achizitiilor prevazute la art. 145 alin. (1^2) din Codul fiscal efectuate de catre persoanele impozabile obligate la aplicarea sistemului TVA la incasare, respectiv de catre persoanele impozabile care achizitioneaza bunuri/servicii prevazute la art. 145 alin. (1^1) din Codul fiscal de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare.............
#8
Postat 13 June 2013 - 12:34 PM
Dupa cum ai subliniat aici eu inteleg ca pot lista mail-ul si se considera factura originala.
Dar sa stii ca am auzit pe multi ca le-au "dat jos" facturile primite pe mail.
In concluzie, voi cum credeti, daca cineva scaneaza factura si o trimite pe mail este sau nu originala? Eu personal inteleg ca trebuie sa pastrez si mail-ul sau pfd-ul/jpg-ul.
(Daca este emisa electronic, fisier si trimisa asa cum a fost emisa, nu scanata hartia ... atunci este clar originala)
#9
Postat 18 June 2013 - 05:43 PM
mgabi, la 13 June 2013 - 12:34 PM, a spus:
Dupa cum ai subliniat aici eu inteleg ca pot lista mail-ul si se considera factura originala.
Indiferent de de forma in care este emisa/primita factura se refera la facturile emise/primite pe suport hartie convertite in forma electronica sau facturile emise/primite in forma electronica convertite pe suport hartie.
mgabi, la 13 June 2013 - 12:34 PM, a spus:
facturile create pe suport hartie care sunt scanate, trimise si primite in format electronic sunt considerate facturi electronice
Formatul electronic al unei facturi poate fi, de exemplu, de tip «xml», «pdf».
#10
Postat 18 June 2013 - 11:34 PM
Exact facturi scanate in format pdf si trimise pe mail au fost "date jos".
Si unii au acceptat , culmea ca exact cei care incearca sa fie "legali"
Oricum, eu chiar folosesc verianta cu facturi scanate trimise pe mail in attach.
#11
Postat 16 December 2013 - 10:23 PM
Am "rasfoit" internetul cateva zile, dar nu am inteles in totalitate cum se procedeaza cu facturile de prestari servicii intracomunitare.
In cazul meu:
- sunt persoana juridica platitoare de tva in Romania neinregistrata in ROI
- am un contract de prestari servicii cu o persoana juridica platitoare de tva in Germania inregistrata in ROI(intocmesc facturi lunar catre firma germana)
- activitatea se desfasoara in Germania
Sunt viabile urmatoarele variante de intocmire a facturilor:
1. Intocmesc facturi + tva 24% catre firma germana, urmand ca ei sa-si deduca tot tva-ul in tara? (ei au doar 19% tva).
2. Trebuie neaparat sa ma inscriu in ROI si sa fac ulterior facturile fara tva?
Mentionez ca prima factura am facut-o cu tva 24% si a fost deja platita.(varianta 1)
Pot sa merg mai departe pe sistemul din varianta 1 pana ma inscriu in ROI si trec apoi pe varianta 2, sau este total gresit?
Mai exista o alta varianta?
Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
#12
Postat 05 March 2014 - 02:48 PM
Societate A cu sediul in Romania achizitioneaza o Marfa de la societatea B cu sediul in Olanda, vinde aceasta marfa la societatea C cu sediul in Cehia, aceasta vinde Marfa la societatea D cu sediul in Romania. Marfa este transportata de la B (Olanda ) la D (Romania) . Transportul este asigurat de scietatea A din Romania.
Va rog sa-mi spuneti daca se poate considera pentru societatea A operatiunea achizitie triunghiulara si cum se inregistreaza si declara aceasta operatiune.
multumesc,
#13
Postat 06 March 2014 - 01:15 PM
alte pareri ??
#14
Postat 07 March 2014 - 01:43 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Achizitie produse cu risc fiscal ridicat folosind cardul de combustibil |
RO e-Tranport si RO e-Factura | Otilia Alupei |
|
||
Achizitie automobil SH din Romania de la PF cu plata in euroachizie auto euro valuta |
CONTABILITATE BANCARA | RoxanaS1 |
|
||
livrare intracomunitara cu masini proprii |
Impozitare - TVA | christa_anda |
|
||
Inregistrari contabile achizitie |
CONTABILITATE STOCURI | bs09 |
|
||
achizitie ue online - jocuri copiipfa, declaratii |
Contabilitate PFA | adrian liviu |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi